To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Zabezpieczenie antykorozyjne wydechu

Kapitan Shinobi - 2022-07-04, 23:38
Temat postu: Zabezpieczenie antykorozyjne wydechu
Przy ostatniej wymianie opon rzuciłem okiem pod podwozie, i szczerze mówiąc zdziwił mnie wygląd tłumika końcowego.
Jakiś taki zardzewiały mocno.
Dodam, że auto jest stosunkowo młode (2019) i przebieg też nie jest jakiś kosmiczny, a wręcz na drugim końcu skali - 16 kkm.
Dla porównania dodam, że w Fiacie Panda żony z 2009 tłumik wygląda podobnie.

Czy czasem w DD nie "przyoszczędzili" akurat na tym elemencie?
Dodam, że Dusterka jest eksploatowana normalnie, jak typowy SUV, asfaltowo. Żadne tam topienie w błocie po kolana czy inne takie.
Jakie macie doświadczenia w tym temacie?

Sajmon117 - 2022-07-05, 09:53

Mercedesa z Dastera nie zrobisz
Darek - 2022-07-08, 21:51

Trzeba by samemu o to zadbać. ASO nic nie zrobi, chyba że im zlecisz ale to juz pewnie za konkretną kasę.
Swojemu już po wyjeździe z salonu malowałem cały układ wydechowy i nie tylko. :mrgreen:
W razie potrzeby po każdej zimie, jeśli jest taka potrzeba maluje ubytki farby ponownie. ;-)

Tur - 2022-08-22, 22:07

A czym malujesz? I czy coś odkręcasz, czy malujesz tylko dostępne elementy?
Darek - 2022-08-23, 07:48

Lakier termiczny w spreyu, np. Boll
Odczepiam z uchwytów układu wydechowego i lekko opuszczam go. :-D

KJay - 2022-12-12, 17:27

jak mało jeździsz to każdy układ wydechowy ci zardzewieje... od środka. na postoju w tłumiku skrapla się woda, miesza z gazami i osadami tworząc żrąca substancję i wyżera tłumik od środka. pierwsze pordzewieją spawy i łączenia, z czasem może nawet wyżreć dziurę w boxie.
W samochodzie jeżdżonym codziennie układ ma szansę się osuszać wiec proces degradacji jest wolniejszy, w aucie które pojeździ tylko w weekend a potem stoi cały tydzień proces jest dużo szybszy (w zależności od jakości użytej stali). zewnętrzne naloty rdzy to twój najmniejszy problem w tym wypadku

LESNICZYy - 2022-12-13, 09:19

Marek250518 napisał/a:
Jak przeczytałem kiedyś warunki "gwarancji antykorozyjnej" to zdziwiłem się jak wielu elementów ona nie obejmuje. Także jak już przyjdzie czas wymiany wydechu to trzeba będzie za to zapłacić.

Tłumik tak samo zużywa się jak opony , nie ma się co nim przejmować i do tego nie kosztuje majątku . Ja mam jeszcze oryginalny , trochę puścił na łączeniu to posmarowałem pastą . W nowszych DD chyba nie są gorsze tłumiki ...

Darek - 2023-01-13, 22:29

KJay napisał/a:
jak mało jeździsz to każdy układ wydechowy ci zardzewieje... od środka. na postoju w tłumiku skrapla się woda, miesza z gazami i osadami tworząc żrąca substancję i wyżera tłumik od środka. pierwsze pordzewieją spawy i łączenia, z czasem może nawet wyżreć dziurę w boxie.
W samochodzie jeżdżonym codziennie układ ma szansę się osuszać wiec proces degradacji jest wolniejszy, w aucie które pojeździ tylko w weekend a potem stoi cały tydzień proces jest dużo szybszy (w zależności od jakości użytej stali). zewnętrzne naloty rdzy to twój najmniejszy problem w tym wypadku



W poprzednim Dusterze wydech po 10 latach eksploatacji i przebiegu ok. +200 tkk nie wyglądał źle, nic nie wskazywało na nadmierne zużycie, nigdy nie miałem w tym temacie żadnych problemów.
Zabezpieczenie układu samym malowaniem nie zaszkodzi a wizualnie cieszy oko, przeważnie jak jestem pod nim w kanale. Taka to już chyba moja pozostałość po dawnych czasach, nie toleruję rudej (nie dotyczy kobiet :lol: ) a to czego nie widać, nie musi wyglądać gorzej. :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group