To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Elektryka - akumulator do duster 1.6

jackowwa - 2022-08-08, 15:06
Temat postu: akumulator do duster 1.6
Witam szukam dobrego akumulatora do dustera 1.6 2018 roku

wstępnie myślałem o tym :
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-premium-61ah-600a-prawy-plus/

lub
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-varta-silver-dynamic-d21-61ah-600a-en/

co waszym zadaniem będzie lepsze ? ewentualnie może jakieś inne polecacie?

andrzejbaczek - 2022-12-10, 12:45

Witam a czy zakładał ktoś agma ?

myślę nad czymś takim podobno to najwyższa liga jeśli chodzi o akumulatory

https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-varta-silver-dynamic-agm-start-stop-d52-60ah-680a/

Sajmon117 - 2022-12-11, 22:28

Centra plus lepsza
LESNICZYy - 2022-12-12, 07:59

Podobno akumulatory Sznajder / ZAP są dobre . Mam taki rok więc nie czas na opinie ...
Bogdan Misiek - 2022-12-12, 11:08

I ZAP polski jest. (Centra już nie).
dovectra - 2022-12-12, 11:18

andrzejbaczek napisał/a:
Witam a czy zakładał ktoś agma ?


Ja ma AGM Varty 70Ah w 1,5 dci
NIe ma problemu.
AgM lepiej się ładuje z alternatora niż zwykły kwasiak i jest odporny na wstrząsy. w terenie.

andrzejbaczek - 2023-01-27, 14:24

dovectra napisał/a:
andrzejbaczek napisał/a:
Witam a czy zakładał ktoś agma ?


Ja ma AGM Varty 70Ah w 1,5 dci
NIe ma problemu.
AgM lepiej się ładuje z alternatora niż zwykły kwasiak i jest odporny na wstrząsy. w terenie.


https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/

kupilem na próbę exie zaobaczymy jak się spisze :D

Sajmon117 - 2023-01-28, 07:00

Ile masz czasu na próbę ?
Od producenta czy sprzedawcy?

dovectra - 2023-01-31, 10:06

Marek250518 napisał/a:
@ AndrzejBaczek
. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.


MAsz niedoładowany akumulator,
Wstaw go na 2 dni na prostownik.
Akumulator najlepiej doładowywać do pełna 2 razy do roku.

andrzejbaczek - 2023-03-07, 09:39

Marek250518 napisał/a:
@ AndrzejBaczek
Pytanko, bo w profilu brak info, jaki masz rocznik auta, benzyna czy disel oraz czy konieczne było zarejestrowanie akumulatora w komputerze/sterowniku, te nowsze mają inteligentny układ ładowania, start stop, odzyskiwanie energii podczas hamowania silnikiem, a przy zmianie typu akumulatora wpisuje się jego dane: typ, pojemność i prąd rozruchowy. Tu na forum o tym czytałem że robią tak za pomocą DDT4All, ale czy to naprawdę konieczne?

Przykładowo jak mam 60 Ah EFB a zmienię na 70 Ah AGM to akumulator ma możliwość przyjęcia większego ładunku elektrycznego, ponieważ system utrzymuje poziom naładowania około 70-80%, a jak hamujesz silnikiem to pompuje te dodatkowe ampery w akumulator. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.

Mam ładowarkę USB z voltomierzem włożoną do gniazda zapalniczki i zaobserwowałem że po kilkudniowym postoju i ruszeniu napięcie ładowania alternator podnosi nawet do 15V. Im dłużej jedziesz to spada do 14.4V wraz z uzupełnianiem ubytku po uruchomieniu silnika.


nic nie kodowałem założyłem po prostu
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/

jackowwa - 2023-08-01, 17:03

andrzejbaczek napisał/a:
Marek250518 napisał/a:
@ AndrzejBaczek
Pytanko, bo w profilu brak info, jaki masz rocznik auta, benzyna czy disel oraz czy konieczne było zarejestrowanie akumulatora w komputerze/sterowniku, te nowsze mają inteligentny układ ładowania, start stop, odzyskiwanie energii podczas hamowania silnikiem, a przy zmianie typu akumulatora wpisuje się jego dane: typ, pojemność i prąd rozruchowy. Tu na forum o tym czytałem że robią tak za pomocą DDT4All, ale czy to naprawdę konieczne?

Przykładowo jak mam 60 Ah EFB a zmienię na 70 Ah AGM to akumulator ma możliwość przyjęcia większego ładunku elektrycznego, ponieważ system utrzymuje poziom naładowania około 70-80%, a jak hamujesz silnikiem to pompuje te dodatkowe ampery w akumulator. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.

Mam ładowarkę USB z voltomierzem włożoną do gniazda zapalniczki i zaobserwowałem że po kilkudniowym postoju i ruszeniu napięcie ładowania alternator podnosi nawet do 15V. Im dłużej jedziesz to spada do 14.4V wraz z uzupełnianiem ubytku po uruchomieniu silnika.


nic nie kodowałem założyłem po prostu
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/


z tymi agm dowiedzialem sie w sklpeie ze jak nie byl oryginalnie to nie powinno sie zakladac

darkow - 2023-08-01, 17:04

jackowwa napisał/a:
andrzejbaczek napisał/a:
Marek250518 napisał/a:
@ AndrzejBaczek
Pytanko, bo w profilu brak info, jaki masz rocznik auta, benzyna czy disel oraz czy konieczne było zarejestrowanie akumulatora w komputerze/sterowniku, te nowsze mają inteligentny układ ładowania, start stop, odzyskiwanie energii podczas hamowania silnikiem, a przy zmianie typu akumulatora wpisuje się jego dane: typ, pojemność i prąd rozruchowy. Tu na forum o tym czytałem że robią tak za pomocą DDT4All, ale czy to naprawdę konieczne?

Przykładowo jak mam 60 Ah EFB a zmienię na 70 Ah AGM to akumulator ma możliwość przyjęcia większego ładunku elektrycznego, ponieważ system utrzymuje poziom naładowania około 70-80%, a jak hamujesz silnikiem to pompuje te dodatkowe ampery w akumulator. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.

Mam ładowarkę USB z voltomierzem włożoną do gniazda zapalniczki i zaobserwowałem że po kilkudniowym postoju i ruszeniu napięcie ładowania alternator podnosi nawet do 15V. Im dłużej jedziesz to spada do 14.4V wraz z uzupełnianiem ubytku po uruchomieniu silnika.


nic nie kodowałem założyłem po prostu
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/


z tymi agm dowiedzialem sie w sklpeie ze jak nie byl oryginalnie to nie powinno sie zakladac


głupoty ci ktoś gada :) agm mozna zalozyc i jest duzo duzo trwalszy

Black Dusty - 2023-08-01, 19:26

darkow napisał/a:
głupoty ci ktoś gada :) agm mozna zalozyc i jest duzo duzo trwalszy

Poczytaj uważnie i się dowiesz kto Ci głupoty gada
https://akubiz.biz/artykuly/9-Artykuly/360-AGM-kontra-EFB-i-klasyczne-akumulatory-rozruchowe.html

jackowwa - 2024-02-26, 14:18

darkow napisał/a:
jackowwa napisał/a:
andrzejbaczek napisał/a:
Marek250518 napisał/a:
@ AndrzejBaczek
Pytanko, bo w profilu brak info, jaki masz rocznik auta, benzyna czy disel oraz czy konieczne było zarejestrowanie akumulatora w komputerze/sterowniku, te nowsze mają inteligentny układ ładowania, start stop, odzyskiwanie energii podczas hamowania silnikiem, a przy zmianie typu akumulatora wpisuje się jego dane: typ, pojemność i prąd rozruchowy. Tu na forum o tym czytałem że robią tak za pomocą DDT4All, ale czy to naprawdę konieczne?

Przykładowo jak mam 60 Ah EFB a zmienię na 70 Ah AGM to akumulator ma możliwość przyjęcia większego ładunku elektrycznego, ponieważ system utrzymuje poziom naładowania około 70-80%, a jak hamujesz silnikiem to pompuje te dodatkowe ampery w akumulator. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.

Mam ładowarkę USB z voltomierzem włożoną do gniazda zapalniczki i zaobserwowałem że po kilkudniowym postoju i ruszeniu napięcie ładowania alternator podnosi nawet do 15V. Im dłużej jedziesz to spada do 14.4V wraz z uzupełnianiem ubytku po uruchomieniu silnika.


nic nie kodowałem założyłem po prostu
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/


z tymi agm dowiedzialem sie w sklpeie ze jak nie byl oryginalnie to nie powinno sie zakladac


głupoty ci ktoś gada :) agm mozna zalozyc i jest duzo duzo trwalszy


masz racej to samo mi mechanik powiedzial

BLACHA_997 - 2024-02-26, 16:54

Przeczytałem z ciekawości i raczej nic odkrywczego "redaktor" nie zamieścił poza dwukrotnie powtórzonymi wnioskami i paroma błędami ortograficznymi :lol:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group