Elektryka - akumulator do duster 1.6
jackowwa - 2022-08-08, 15:06 Temat postu: akumulator do duster 1.6 Witam szukam dobrego akumulatora do dustera 1.6 2018 roku
wstępnie myślałem o tym :
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-premium-61ah-600a-prawy-plus/
lub
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-varta-silver-dynamic-d21-61ah-600a-en/
co waszym zadaniem będzie lepsze ? ewentualnie może jakieś inne polecacie?
andrzejbaczek - 2022-12-10, 12:45
Witam a czy zakładał ktoś agma ?
myślę nad czymś takim podobno to najwyższa liga jeśli chodzi o akumulatory
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-varta-silver-dynamic-agm-start-stop-d52-60ah-680a/
Sajmon117 - 2022-12-11, 22:28
Centra plus lepsza
LESNICZYy - 2022-12-12, 07:59
Podobno akumulatory Sznajder / ZAP są dobre . Mam taki rok więc nie czas na opinie ...
Bogdan Misiek - 2022-12-12, 11:08
I ZAP polski jest. (Centra już nie).
dovectra - 2022-12-12, 11:18
andrzejbaczek napisał/a: | Witam a czy zakładał ktoś agma ?
|
Ja ma AGM Varty 70Ah w 1,5 dci
NIe ma problemu.
AgM lepiej się ładuje z alternatora niż zwykły kwasiak i jest odporny na wstrząsy. w terenie.
andrzejbaczek - 2023-01-27, 14:24
dovectra napisał/a: | andrzejbaczek napisał/a: | Witam a czy zakładał ktoś agma ?
|
Ja ma AGM Varty 70Ah w 1,5 dci
NIe ma problemu.
AgM lepiej się ładuje z alternatora niż zwykły kwasiak i jest odporny na wstrząsy. w terenie. |
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/
kupilem na próbę exie zaobaczymy jak się spisze :D
Sajmon117 - 2023-01-28, 07:00
Ile masz czasu na próbę ?
Od producenta czy sprzedawcy?
dovectra - 2023-01-31, 10:06
Marek250518 napisał/a: | @ AndrzejBaczek
. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.
|
MAsz niedoładowany akumulator,
Wstaw go na 2 dni na prostownik.
Akumulator najlepiej doładowywać do pełna 2 razy do roku.
andrzejbaczek - 2023-03-07, 09:39
Marek250518 napisał/a: | @ AndrzejBaczek
Pytanko, bo w profilu brak info, jaki masz rocznik auta, benzyna czy disel oraz czy konieczne było zarejestrowanie akumulatora w komputerze/sterowniku, te nowsze mają inteligentny układ ładowania, start stop, odzyskiwanie energii podczas hamowania silnikiem, a przy zmianie typu akumulatora wpisuje się jego dane: typ, pojemność i prąd rozruchowy. Tu na forum o tym czytałem że robią tak za pomocą DDT4All, ale czy to naprawdę konieczne?
Przykładowo jak mam 60 Ah EFB a zmienię na 70 Ah AGM to akumulator ma możliwość przyjęcia większego ładunku elektrycznego, ponieważ system utrzymuje poziom naładowania około 70-80%, a jak hamujesz silnikiem to pompuje te dodatkowe ampery w akumulator. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.
Mam ładowarkę USB z voltomierzem włożoną do gniazda zapalniczki i zaobserwowałem że po kilkudniowym postoju i ruszeniu napięcie ładowania alternator podnosi nawet do 15V. Im dłużej jedziesz to spada do 14.4V wraz z uzupełnianiem ubytku po uruchomieniu silnika. |
nic nie kodowałem założyłem po prostu
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/
jackowwa - 2023-08-01, 17:03
andrzejbaczek napisał/a: | Marek250518 napisał/a: | @ AndrzejBaczek
Pytanko, bo w profilu brak info, jaki masz rocznik auta, benzyna czy disel oraz czy konieczne było zarejestrowanie akumulatora w komputerze/sterowniku, te nowsze mają inteligentny układ ładowania, start stop, odzyskiwanie energii podczas hamowania silnikiem, a przy zmianie typu akumulatora wpisuje się jego dane: typ, pojemność i prąd rozruchowy. Tu na forum o tym czytałem że robią tak za pomocą DDT4All, ale czy to naprawdę konieczne?
Przykładowo jak mam 60 Ah EFB a zmienię na 70 Ah AGM to akumulator ma możliwość przyjęcia większego ładunku elektrycznego, ponieważ system utrzymuje poziom naładowania około 70-80%, a jak hamujesz silnikiem to pompuje te dodatkowe ampery w akumulator. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.
Mam ładowarkę USB z voltomierzem włożoną do gniazda zapalniczki i zaobserwowałem że po kilkudniowym postoju i ruszeniu napięcie ładowania alternator podnosi nawet do 15V. Im dłużej jedziesz to spada do 14.4V wraz z uzupełnianiem ubytku po uruchomieniu silnika. |
nic nie kodowałem założyłem po prostu
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/ |
z tymi agm dowiedzialem sie w sklpeie ze jak nie byl oryginalnie to nie powinno sie zakladac
darkow - 2023-08-01, 17:04
jackowwa napisał/a: | andrzejbaczek napisał/a: | Marek250518 napisał/a: | @ AndrzejBaczek
Pytanko, bo w profilu brak info, jaki masz rocznik auta, benzyna czy disel oraz czy konieczne było zarejestrowanie akumulatora w komputerze/sterowniku, te nowsze mają inteligentny układ ładowania, start stop, odzyskiwanie energii podczas hamowania silnikiem, a przy zmianie typu akumulatora wpisuje się jego dane: typ, pojemność i prąd rozruchowy. Tu na forum o tym czytałem że robią tak za pomocą DDT4All, ale czy to naprawdę konieczne?
Przykładowo jak mam 60 Ah EFB a zmienię na 70 Ah AGM to akumulator ma możliwość przyjęcia większego ładunku elektrycznego, ponieważ system utrzymuje poziom naładowania około 70-80%, a jak hamujesz silnikiem to pompuje te dodatkowe ampery w akumulator. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.
Mam ładowarkę USB z voltomierzem włożoną do gniazda zapalniczki i zaobserwowałem że po kilkudniowym postoju i ruszeniu napięcie ładowania alternator podnosi nawet do 15V. Im dłużej jedziesz to spada do 14.4V wraz z uzupełnianiem ubytku po uruchomieniu silnika. |
nic nie kodowałem założyłem po prostu
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/ |
z tymi agm dowiedzialem sie w sklpeie ze jak nie byl oryginalnie to nie powinno sie zakladac |
głupoty ci ktoś gada :) agm mozna zalozyc i jest duzo duzo trwalszy
Black Dusty - 2023-08-01, 19:26
darkow napisał/a: | głupoty ci ktoś gada :) agm mozna zalozyc i jest duzo duzo trwalszy |
Poczytaj uważnie i się dowiesz kto Ci głupoty gada
https://akubiz.biz/artykuly/9-Artykuly/360-AGM-kontra-EFB-i-klasyczne-akumulatory-rozruchowe.html
jackowwa - 2024-02-26, 14:18
darkow napisał/a: | jackowwa napisał/a: | andrzejbaczek napisał/a: | Marek250518 napisał/a: | @ AndrzejBaczek
Pytanko, bo w profilu brak info, jaki masz rocznik auta, benzyna czy disel oraz czy konieczne było zarejestrowanie akumulatora w komputerze/sterowniku, te nowsze mają inteligentny układ ładowania, start stop, odzyskiwanie energii podczas hamowania silnikiem, a przy zmianie typu akumulatora wpisuje się jego dane: typ, pojemność i prąd rozruchowy. Tu na forum o tym czytałem że robią tak za pomocą DDT4All, ale czy to naprawdę konieczne?
Przykładowo jak mam 60 Ah EFB a zmienię na 70 Ah AGM to akumulator ma możliwość przyjęcia większego ładunku elektrycznego, ponieważ system utrzymuje poziom naładowania około 70-80%, a jak hamujesz silnikiem to pompuje te dodatkowe ampery w akumulator. U mnie teraz zimą napięcie akumulatora trzyma pomiędzy 11.5 a 12V. Już nie ma jak w nowym ponad 12.5V.
Mam ładowarkę USB z voltomierzem włożoną do gniazda zapalniczki i zaobserwowałem że po kilkudniowym postoju i ruszeniu napięcie ładowania alternator podnosi nawet do 15V. Im dłużej jedziesz to spada do 14.4V wraz z uzupełnianiem ubytku po uruchomieniu silnika. |
nic nie kodowałem założyłem po prostu
https://akumulatoryspecpart.pl/produkt/akumulator-exide-agm-start-stop-ek700-70ah-760a-en/ |
z tymi agm dowiedzialem sie w sklpeie ze jak nie byl oryginalnie to nie powinno sie zakladac |
głupoty ci ktoś gada :) agm mozna zalozyc i jest duzo duzo trwalszy |
masz racej to samo mi mechanik powiedzial
BLACHA_997 - 2024-02-26, 16:54
Przeczytałem z ciekawości i raczej nic odkrywczego "redaktor" nie zamieścił poza dwukrotnie powtórzonymi wnioskami i paroma błędami ortograficznymi
|
|
|