To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - Awaryjność Dustera 1.6 Sce z LPG po 100.000 km

JS - 2022-08-29, 20:15
Temat postu: Awaryjność Dustera 1.6 Sce z LPG po 100.000 km
Witam wszystkich znających rumuńsko-francusko-japońską strzałę. Mam Dustera I FL Laureate 1.6 Sce z LPG z 2017 roku, czyli z końcówki produkcji tej wersji. Skończyła mi się przedłużona gwarancja, bo 102.000 km na liczniku, więc powoli rozważam, co dalej z autkiem: czy jeździć dalej jeszcze przez rok, czy też z obawy o ewentualne naprawy pomyśleć o nowym Dusterze (albo Capturze, także z LPG).
Bardzo proszę Użytkowników Dustera z tym silnikiem, którzy najechali znacznie więcej ponad 102.000 km, o wszelkie opinie, jak autko się spisuje z większym przebiegiem.

Dodam, że nie piszczę kołami ani hamulcami, olej co 10.000 km (na przemian: ASO z racji ES co 20,40,60,80, 100 tysięcy, a ja własny olej co 30,50,70,90 tysięcy. Jeszcze w ramach Dacia dla Przyjaciół wymieniłem za free olej po 4000 km. Filtry LPG co 20.000, jazda zrównoważona, raczej krótkie i średnie trasy poza terenem zabudowanym. Spalanie około 9 l LPG. Przy 101.000 zapobiegawczo wymieniłem klocki z przodu, ale spokojnie z 6000 km jeszcze by pociągnęły.

Opony M+S mam jeszcze fabryczne i na pewno pociągną z 15.000 km (bo mam też komplet kół na zimę zakupiony niemal razem z autem - alusy do nich mam jeszcze z dawnego programu Dacia dla Przyjaciół; czy ktoś to jeszcze pamięta...?).

Napiszcie, co przy tym przebiegu może sprawić mi w najbliższym czasie problem. Pozdrawiam wszystkich!

Hipolit - 2022-08-30, 10:27

Ja bym sprawdził luzy zaworowe. Po nich najłatwiej ocenić kondycję silnika z lpg. Jeśli są w zakresie tolerancji to może warto zrobić regulację pod górny zakres. Luzy na lpg mają tendencję do kasowania się. Jeśli bardzo chcesz to zrób po tym kolejne sprawdzenie np. po 20 tys km i będziesz widział jaki jest postęp. Myślę, że nie ma co panikować. Trzeba sprawdzić. ocenić i podjąć decyzję.
JS - 2022-08-30, 11:24

Dzięki za info. Kto może sensownie sprawdzić luzy w tym silniku Sce, skoro sama wymiana szklanek wymaga bodajże wyjęcia/podniesienia silnika? O ASO nie wspominam, bo niektórych nawet nie mam zamiaru pytać, obawiając się o ich kompetencje w tak niełatwym zadaniu.
Hipolit - 2022-08-30, 11:59

JS, praktycznie każdy warsztat, który robi głowice silnika. Ważne, żeby sprawdzać na silniku zimnym, a nie przestudzonym. Mogą wyjść różnice (sprawdzone na własnym aucie).
Do wyjęcia szklanek chyba wystarczy wyjąć wałki. Ale nie jestem pewien.

Sajmon117 - 2022-08-31, 23:06

Hipolit napisał/a:
zrobić regulację pod górny zakres. Luzy na lpg mają tendencję do kasowania się


Trochę cię poprawię

Po prostu od pracy silnika, czy tam zaworów wklepują się w gniazda i luz się zmniejsza normalne zjawisko


A co do regulacji to w szklance jest płytka którą się wymienia i jest do tego przyrząd

Hiszpan_JS - 2022-09-01, 09:10

Sajmon117 napisał/a:
A co do regulacji to w szklance jest płytka którą się wymienia i jest do tego przyrząd


Trochę Cię poprawie :-D
W silniku 1.6 SCe nie ma żadnych płytek. Regulacja luzu na zaworach polega na wymianie całych szklanek.

Hipolit - 2022-09-01, 10:13

Sajmon117, chodziło mi o zwiększoną tendencję do kasowania się. Nie doprecyzowałem. Proces ten na lpg może postępować szybciej niż na pb, ale to zależy od wielu czynników.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group