Mechanika - Korekty paliwa
gizmo84 - 2023-12-26, 14:45 Temat postu: Korekty paliwa Dzień dobry,
Szukam informacji. Czy ktos może mi powiedzieć jakie ma krótkoterminowe i długoterminowe korekty paliwa PB w silniku 1.6 K4M 4x2?
Do czego zmierzam mam silnik po remoncie głowicy (zawory puszczaly i na jednym cylindrze było 9,5 bar zamiast 14 bar) co objawiało się gaśnięciem auta przy manewrach na parkingu i falowaniem obrotów jak silnik był obciazony np klima oraz ubogimi mieszankami paliwowymi krótko jak i dlugoterminowymi. Długoterminowe były około 3,91%.
Dodatkowo był uszczelniany dolot, uszczelki mycie kolektora ssącego, przepustnicy.
W związku z tym moje pytanie:
Po remoncie glowicy, zmianie pierścieni, rozrzadu, pompy oleju, panewek, świec, honowanie cylindrów korekty długotermonowe nadal idą w ubogie 3,91.
Tak wiem że niby do 5% to norma ale zastanawiam się czy TTTM czy drążyć dalej?
Ok po remoncie korekty krótkoterminowe sprawują się dużo lepiej i latają od mniej wiecej -7 (bogato) do 7.
Tak auto ma LPG, ale na razie docieram silnik na PB. LPG założone było w 2022 roku przy 80.000 km i moja teoria jest, że przed założeniem LPg cylinder miał juz mniejsza kompresję i LPG dobiło zawory. Bo problemy z falowaniem zaczęły się w 2018 roku na klimie a mechanicy że klima ok. Nawet po rozebraniu.
Bogdan Misiek - 2023-12-27, 00:06
Te korekty przeważnie w samochodach są trochę niższe. Znacząco zależą od stanu wtryskiwaczy.
Nie piszesz nic o wtryskiwaczach benzynowych, więc są oryginalne i jakiś czas spędziły bezczynnie w silniku zasilanym LPG (ile km przez rok zrobiłeś?) i rozumiem, że nie ma innych błędów na skanerze.
Nie zaszkodzi spróbować wyczyścić wtryski dedykowanym dodatkiem do paliwa (ryzyko i praca żadne).
Tak np. udało mi się wyleczyć z niestabilnych obrotów silnika po rozruchu jeden moich samochodów z LPG. Nie wiem na ile to pomogło zmienić korekty, bo z tym autkiem nie mogę się połączyć komputerem.
Co to znaczy falowanie? Fluktuacje między 850 a 900 rpm na biegu jałowym? Czy jakie?
gizmo84 - 2023-12-27, 00:49
Bogdan Misiek napisał/a: | Te korekty przeważnie w samochodach są trochę niższe. Znacząco zależą od stanu wtryskiwaczy.
Nie piszesz nic o wtryskiwaczach benzynowych, więc są oryginalne i jakiś czas spędziły bezczynnie w silniku zasilanym LPG (ile km przez rok zrobiłeś?) i rozumiem, że nie ma innych błędów na skanerze.
Nie zaszkodzi spróbować wyczyścić wtryski dedykowanym dodatkiem do paliwa (ryzyko i praca żadne).
Tak np. udało mi się wyleczyć z niestabilnych obrotów silnika po rozruchu jeden moich samochodów z LPG. Nie wiem na ile to pomogło zmienić korekty, bo z tym autkiem nie mogę się połączyć komputerem.
Co to znaczy falowanie? Fluktuacje między 850 a 900 rpm na biegu jałowym? Czy jakie? |
Wtryskiwacze są oryginalne, na LPG zrobiłem 30.000 km w 1,5 roku. Na skanerze nie ma błędów a co 5000 km robiłem 200 km na PB aby "przepłukac" wtryski.
Teraz falowanie ustało, natomiast wcześniej przed remontem, zapalałem silnik (na cieplym) podbilo do 2000 i spadało do 200 lub auto gasło. Albo na parkingu wsteczny, jadę, sprzęgło, hamulec iauto gasło.
Albo na klimie, na jałowym podbicie do 1100 RPM i spadała do 400 RPM. Klima serwisowana (czynnik) co rok.
Ale to moim zdaniem wina słabszej kompresji na jednym cyklindrze.
Jakie płukanki polecasz?
Bogdan Misiek - 2023-12-28, 16:47
Do uszlachetniania benzyny kupowałem produkty Liqui Moli, STP, K2.
Z mojego punktu widzenia (czyli kierowcy laika) to trochę wszystko jedno i pewnie poleciłbym K2-benzinGo jako najtańsze i polskie.
Do Dustera diesla w tym roku profilaktycznie do paliwa stosowałem K2 i pracował dobrze.
Jako dodatki do oleju (do silnika) ciekawe są produkty firmy Archoil (płukanki, środek modyfikujący tarcie ).
Nadto:
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?t=2954
|
|
|