To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Tryb ECO

rzekot - 2014-03-23, 20:36
Temat postu: Tryb ECO
Mam pytanie,
jak wpływa jazda w trybie ECO na silnik, chodzi mi o jazdę w mieście lub włączenie tego trybu na stałe, bo na trasie poza mniejszym spalaniem rozumiem, że nic się nie dzieje. mówimy o nowym silniku, dzięki...

Dar1962 - 2014-03-24, 08:10

Eco ma za zadanie obniżać zużycie paliwa. Teoretycznie. W praktyce sprawdza się różnie i raczej rozczarowuje. Ja na twoim miejscu w okresie docierania machnąłbym ręką na ten wynalazek i jeździł normalnie, pilnując jedynie,żeby przez pierwszy okres (3-5 tys km) nie narażać silnika na zbędny wysiłek. Czyli: po uruchomieniu zimnego motoru dajemy mu się spokojnie rozgrzać w czasie jazdy nie żyłując obrotów - najlepiej zmieniać je w okolicy 2500 obr/min - z drugiej strony też nie popadajmy w przesadę, bo 1200 czy 1500 obr/min też raczej na zdrowie silnikowi nie wyjdzie, jeździmy z rozsądnymi prędkościami nie przekraczając 120 km/h Po 3-5 tys warto dodatkowo wymienić olej i filtr. Bądź też przygotowany na to,że auto przez co najmniej 5 tys km będzie paliło zauważalnie więcej, niż obiecał producent. To typowe dla tej jednostki. Potem w miarę przebiegu zużycie będzie stopniowo spadało, choć utrzymać fabryczne dane będzie i tak trudno. Auto z racji osiągów zniechęca do sportowej jazdy i szybko od tego oducza. A kierowca zaczyna szybko doceniać inne zalety - chociażby doskonałe zawieszenie pozwalające bezkarne przejeżdżać "leżących policjantów" z prędkościami dla osobówek abstrakcyjnymi. Nawet 2x4 umożliwia w każdej chwili zjazd z asfaltu. Choć off-roadowe wyprawy lepiej planować nieco później, po ułożeniu się jednostki napędowej
Hi-tek - 2014-03-24, 09:41

u mnie na trybie ECO spalanie gazu z ostatnich 900 km 8,8 jazda po mieście (do 110km/h) :P
w czasie wycieczki na mazury schodziło poniżej 7 więc lepiej niż specyfikacji producenta??

Ps. Na włączonym trybie ECO wyczuwalny jest podwójny gaz. Pedał blokowany jest przed całkowitym wciśnięciem w podłogę. Mocne dociśnięcie powoduje czasowe wyłączenie trybu ECO i zwiększenie mocy

dusty - 2014-03-24, 11:07

Zamiast włączać tryb eco lepiej się dostosować do zasad eco drivingu (na tyle na ile to możliwe oczywiście) z których Dar1962 już kilka wymienił.
rzekot - 2014-03-24, 21:07

dzięki wielkie,
pytałem bo w salonie odpowiedzieli klasycznie, że silniki dotarte w fabryce na hamowni, a tryb ECO jest spoko i od razu można na nim powozić:) czyli miało być dobrze, a jest jak zwykle:) jeszcze raz dzięki...

RamoDuster - 2014-06-01, 15:38

Sam byłem ciekaw co znaczy (silnikowo) tryb ECO i zrobiłem prosty eksperyment: przy 70 km/h na V biegu i włączonym ECO nacisnąłem gaz prawie do deski (ważne żeby nie do końca) i po 2 sek wyłączyłem ECO - wyraźnie czuć zwiększenie przyśpieszenia czyli mocy silnka. Jak eco wpływa na klime i inne obciążenia (zgodnie z instrukcją) nie badałem. Mnie interesowała dynamika jazdy która jest zdecydowanie gorsza na ECO. Coś za coś...
junior - 2015-01-21, 13:21

Witam u mnie jazdy na trybie eco jest większa średnio o 30 km na pelnym zbiorniku gazu (35 l okolo 275 km) testowalem kilka razy w trybie normalnym i wychodzilo 28 do 33 km mniej .Pozdrawiam
Tolkien - 2015-01-22, 22:31

Testowałem na trasie i spalanie (wedle komputera) jest o jakieś 0,3 - 0,5 l/100 mniejsze na ECO. W mieście natomiast raczej jeżdżę bez, bo zbieranie się pod górki ze skrzyżowań jest nieco uciążliwe a spalanie jest niewiele większe.

Jeżeli chodzi o użytkowanie klimy i jazdę w trybie ECO nie zauważyłem jakiejś różnicy (choć dużo klimy nie używałem to swoją drogą)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group