To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Nadwozie/Wnętrze - Wyciszenie uszczelkowe Duster'a - fotoporadnik

leo - 2014-04-29, 02:53
Temat postu: Re: Wyciszenie uszczelkowe Duster'a - fotoporadnik
Brawo!
A gdzie kupowałeś te uszczelki i po ile, jeśli wolno...?

Drza - 2014-04-29, 07:31

Świetna robota Dominus :-) Na taki tutorial wszyscy czekali bo wszystko jest idealnie opisane i pokazane na zdjęciach. Czekamy jeszcze na długości poszczególnych uszczelek, ale to na spokojnie ;-)
_dust,er - 2014-04-30, 19:30

Naprawdę jesteś pozytywnie zakręcony ;-) właśnie na to czekałem, jeżdżę dużo po drogach szutrowych i mam już dosyć zakurzonej tapicerki :-D myślę że te uszczelki trochę uszczelnią moją dralkule
corrado - 2014-05-02, 14:55

Nowy nabytek - uszczelka wsuwana 8pln/m

Dominus - 2014-05-03, 16:24

W pierwszym poście zaktualizowałem długości poszczególnych uszczelek i informację gdzie zamówiłem uszczelki ;-)

PS. Przy szybie czołowej tylko zapomniałem 9x7 :-P

BoloSr - 2014-05-06, 14:27

Uszczelki zamówione :) w weekend a dwa Dustery będą robione :)
piku - 2014-05-07, 17:08

Jak widzicie, mam auto 4x4. A w nim jako oryginały mniej więcej połowę tych uszczelek, które nakleił Dominus. Czego brakuje? 1. tego, co pod maską; 2. wypełnienia uszczelki "przedniej", 3. uszczelka między drzwiami jest tylko do połowy wysokości (od dołu patrząc), 4. nie ma uszczelek pod pokrywą bagażnika.
Dominus - 2014-05-07, 17:15

Na 11 dodatkowych uszczelek które ja nakleiłem Ty masz tylko fabrycznie można powiedzieć tylko 2,5 ;-) (liczę na jedną stronę pojazdu)

Masz fabryczne 4x4 przy przednich drzwiach i tylnych oraz do połowy między drzwiami, reszty u Ciebie brakuje jaką ja nakleiłem

piku - 2014-05-07, 21:49

Dominus,
jeśli policzyć na metry, pewnie masz rację, boś nakleił, gdzie tylko się dało coś wkleić ;-) Mam jednak wątpliwości co do celowości klejenia w niektórych miejscach. Jeśli wziąć pod uwagę to, co wydaje się jakąś nowością i cennym uzupełnieniem, nie jest tego dużo. Np. raczej nie wypełniałbym tych uszczelek z kanałami. [ po obejrzeniu nowego Dustera zmieniłem zdanie - tam są nie rynienki, ale profil zamknięty] Zastanawiam się też, na ile uszczelnianie maski wpływa na chłodzenie silnika... Ale to drobiazgi. Kto chce, klei. Warto by tylko sprawdzić, jakie są faktyczne skutki akustyczne - zrobić jakiś pomiar hałasu przed i po robocie. Bardzo mnie to ciekawi (bo jak wiecie, problem niepotrzebnego hałasu w Dusterach istnieje).
W sumie to napisałem, żeby jakiś ruch na forum zrobić, bo nikt się nie odzywa ;-)

Dominus - 2014-05-07, 21:52

piku napisał/a:
Dominus,
jeśli policzyć na metry, pewnie masz rację, boś nakleił, gdzie tylko się dało coś wkleić


Nie nie liczyłem na metry...
Poniżej masz dokładnie pkt po pkt wyszczególnione

piku napisał/a:
Mam jednak wątpliwości co do celowości klejenia w niektórych miejscach. Jeśli wziąć pod uwagę to, co wydaje się jakąś nowością i cennym uzupełnieniem, nie jest tego dużo. Np. raczej nie wypełniałbym tych uszczelek z kanałami.


A fabryka w celu lepszego wygłuszenia Duster'a ph2 wykonała nową uszczelkę która właśnie zamiast tego rowka ma taki właśnie brzuszek, czyli coś jak ja podobnie wykonałem poprzez wklejenie uszczelki typu D 21x15 ... to Ci łobuzy :->

Uszczelki nie zostały naklejono przysłowiowo "na pałe" tylko celowo i przypadku tu żadnego nie było.

piku napisał/a:
Jeśli wziąć pod uwagę to, co wydaje się jakąś nowością i cennym uzupełnieniem, nie jest tego dużo.


Brak nowości i cenych uzupełnień? Proszę wymienie, które zostały dodane a których u Ciebie brak:
1. Uzupełniona szczelina przy przedniej szybie a pod oryginalną uszczelką
2. Wklejona 21x15 typu D w tą uszczelkę dzięki czemu drzwi dolegają do uszczelki i zamyka to szczelinę redukując szumy. Teraz oprócz zbierania wody to ta uszczelka wycisza kabinę i wiele osób na DKP chwali że jest efekt po takim dołożeniu uszczelki. (a która już w ph2 jest właśnie nowa ulepszona z brzuszkiem)
3. Uszczelka na rancie tylnych drzwi (między przednimi a tylnymi) do samej góry, dzięki czemu szczelina jest zamknięta a jest to na wysokości naszej głowy
4. Uszczelka wzdłuż tylnych drzwi, kolejne uszczelnienie-wyciszenia a dodatkowo progi czyste, niezakurzone
5. Uszczelki wzdłuż klapy tylnej i lamp. Sporo hałasu "idzie od tyłu" gdzie uszczelka wzdłuż klapy bagażnika nie wszystko zamyka zbyt dobrze. (PS.Siądź sobie kiedyś a aucie i sprawdź skąd najbardziej dochodzi dźwięk przejeżdżających obok aut)
6. Uszczelka wzdłuż szyby bagażnika - zobacz jaka tam jest szczelina między blachą a szybą...
7. Uszczelka klapy - niweluje brudzenie komory silnika, nie wiem jak w 4x4 ale u Mnie w 4x2 wlot powietrza jest skierowany gdzieś w okolicach akumulatora i spokojnie podczas jazdy powietrze z dość dużego otworu przy chłodnicy czy ogólnie spod samochodu zassię powietrza.
8. KUK efekt wizualny zakrycia gołej blachy.

a u Ciebie powtarzają się tylko uszczelki w dolnych częściach drzwi w ilości = 4 na 4 drzwi.
Więc czy to jest większość która się powtarza z całego poradnika? nie sądzę.

BoloSr - 2014-05-11, 14:11

Coś dodam od siebie :)
Na tylnych drzwiach proponuje dac ta 21x15 na samym dole miedzy odplywem w drzwiach a potem do gory powinna isci 14x12 i juz nie kleic na budzie przy tylnych drzwiach i wtedy bedzie Oki :)

Dominus - 2014-05-11, 17:04

BoloSr, Uzupełnie w poradniku twoją sugestię montażu na drugi sposób.
Dziś sprawdziłem i na mojej uszczelce 9x7 zrobił się ślad od nacisku drzwi więc u Mnie naciska a wiem że na "budzie" tylnych drzwi trzeba w odpowiednim miejscu nakleić aby zamknąć szczelinę.

corrado - 2014-05-11, 17:28

Panowie , główny szum jest od okien,przynajmniej u mnie teraz - opisałem to na DKP. No i wydech też buczy troszkę, mimo że maty w bagażniku. Ale wykleję matą z aluminium te seryjną wygłuszkę nad samym tłumikiem
Dominus - 2014-05-11, 17:37

corrado napisał/a:
Panowie , główny szum jest od okien,przynajmniej u mnie teraz - opisałem to na DKP. No i wydech też buczy troszkę, mimo że maty w bagażniku. Ale wykleję matą z aluminium te seryjną wygłuszkę nad samym tłumikiem


A co z tą uszczelką szyby czołowej?
Ta co masz jest za mała czy dobra? Bo opisywałeś że się obsuwała chyba

corrado - 2014-05-11, 18:18

Obsłuwała się na klapie. Z przodu dalej trzyma i przez całą zimę nawet.
Chodzi mi o szum z okien drzwii - też na górze szyby przy słupku środkowym, czyli rogu, tam najwięcej szumi > 100km/h :(



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group