To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Zaparowane szyby -Duster

morfo - 2014-08-04, 09:04
Temat postu: Zaparowane szyby -Duster
Hejka
Po pierwszej dłuższej jeździe w deszczu, musiałem walczyć z makabrycznie parującą przednią szybą , bez klimy nie dało się jechać. Obieg powietrza zewnętrzny czy wewnętrzny nie miał dużego znaczenia. W poprzednich samochodach z aż tak parującymi szybami nie miałem problemu. Filtr jak i samochodzik jest nówka. Ma ktoś patent na deszczowe dni. Może to wina filtra i lepiej go zmienić na węglowy. Zaparowanie całkowite szyby było kwestią wyłączenia klimy na 1min.

DD - 2014-08-04, 11:12

Filtr węglowy IMO nie pomógłby na parowanie szyb, bo zwykle filtry węglowe mają więcej "masy" i stawiają większy opór przepływającemu powietrzu w porównaniu do "normalnego" odpowiednika. Stąd różnica w zaparowaniu szyb po wymianie na węglowy raczej byłaby na minus. Już kiedyś wymieniałem węglowe na "zwykłe", a efektem bylo zwiększenie przeplywu ("dmuchania"), mniejsze zaparowanie lub/i szybsze jego usuwanie. Tak, że absolutnie nie zamierzam w przyszłosci kupować filtrow węglowych (choć nie neguję sensu ich stosowania przez alergików i osoby wrażliwe na "zapaszki" z otoczenia, jednak coś za coś).
HuroN_PL - 2014-08-04, 12:25

W MB miałem podobny problem.
Częściowo ustał po wysmarowaniu szyby szamponem dla dzieci bambino.
Jednak taki problem nie powinien występować w nowym, sprawnym aucie.

Dar1962 - 2014-08-04, 16:37

paradoksalnie - intensywne używanie klimatyzacji w pewnych okolicznościach potęguje zaparowanie szyb - szczególnie tuż po jej wyłączeniu. Przyczyna jest prosta - klimatyzacja mocno ochładza powierzchnię wewnętrzną przedniej szyby i osusza wnętrze. Wystarczy,że jest gorąco i wilgotno ( o co w czasie letniego deszczu szczególnie łatwo) i po wyłączeniu klimatyzacji natychmiast na szybach kondensuje się para wodna wskutek różnicy temperatur i wilgotności. Ponowne je włączenie likwiduje wprawdzie zaparowanie ale nie problem, Jedyny sposób, to po wyłączeniu klimatyzacji intensywne przewietrzenie wnętrza i cierpliwe wycieranie szyb aż warunki na zewnątrz i wewnątrz auta się wyrównają. W tym momencie parowanie się skończy
morfo - 2014-08-05, 07:09

Macie Panowie rację, poczytałem sobie o filtrach węglowych i faktycznie nie jest różowo z przepływem powietrza. Dzień był ciepły i klima była używana przez 150km po czym później jechałem 350km w deszczu gdzie nastąpiła gwałtowna zmiana pogody. Różnica temp. i walizki pełne ubrań świeżo wypranych + 4 osoby pewnie przyczyniły się do upierdliwej jazdy. Wstrzymam się z wymianą czegokolwiek i zobaczę co będzie się działo w zimę.
Janzet - 2014-11-11, 23:43

W deszczu klima się przydaje, można użyc klimy i podgrzać powietrze podkręcając lekko temperaturę (nawet w lecie). Powietrze nie będzie mega zimne (nie wychładza szyby) ale będzie suche ( klima wysusza nawiewane powietrze wytrącając z niego wilgoć). Zawsze lepiej to działa na nawiewie zewnętrznym (obieg zamknięty nie jest do odparowywania szyb zalecany).
Mam auta z automatyczna klimą, i funkcja odparowania szyb oraz Dustera z ręczną - Nigdy nie jeżdzę z zaparowanymi szybami. Ale w aucie bez klimy to był nawiew + uchylenie szyb - troche pomagało.

Drza - 2015-01-10, 21:23

Też mam problem z parujacymi szybami. Niedługo mam drugi przegląd i zastanawiam się czy warto wymieniać filtr powietrza. Według książki przeglądów wymiana filtra powietrza powinna nastąpić dopiero na czwartym przeglądzie. Filtr kabinowy oczywiście wymienię. Warto w moim przypadku płacić dodatkowo za filtr i wymianę?
Janzet - 2015-01-11, 16:07

Wymiana filtra powietrza (do zasilania silnika) nie wiele ma wspólnego z tematem wątku więc jeśli chodzi o parujące szyby to nie trzeba go wymieniać. Kabinowy - jak jest zapchany tłumi nawiew. W większości aut szyby są zaparowane jak jest wilgoć w aucie i nie ma przewiewu. Trzeba wentylować. Mam znajomych z autami z klimą, nawet automatyczną a też doprowadzają auto do zawilgocenia i zaparowania bo wentylator mają całe życie wyłączony, albo na "jedynce". - Ich wybór.
Dominus - 2015-01-11, 16:34

Też miałem problem z parowaniem szyb. Wymieniłem filtr kabinowy na nowy i nie wiele to dało.
Wilgoć w aucie jest i trzeba to wywietrzyć.
Ja jako że mam garaż to zostawiłem uchylone szybki, włożyłem pod dywaniki (oprócz kierowcy) kawałki tektury aby wciągnęły wilgoć i na razie problem zażegnany. Ponoć dobrym sposobem też jest włożenie do samochodu zwykłej soli która "wciąga" wilgoć oraz neutralizuje nie przyjemne zapachy.

A i ważne też jest dokładne posprzątanie auta i umycie szybek wewnątrz.

piku - 2015-01-11, 22:32

Drza napisał/a:
Niedługo mam drugi przegląd i zastanawiam się czy warto wymieniać filtr powietrza. Według książki przeglądów wymiana filtra powietrza powinna nastąpić dopiero na czwartym przeglądzie.


Wiele o tym dyskutowaliśmy. Z całą pewnością filtr powietrza trzeba wymieniać przynajmniej raz w roku. Zamieściłem zdjęcie filtra po 27 tys. km. Czarny.
Co do samego zaparowania szyb. Wśród aut, które dłużej użytkowałem - polonez, fiaty, skody, fordy - w Dusterze jest to najmniej odczuwalne. Tj. łatwo się pozbyć zaparowania, ale właściwie rzadko się ono pojawia. Muszę przyznać, że dbam o wentylację i "suchość" w aucie.

DD - 2015-01-11, 23:10

piku napisał/a:
Z całą pewnością filtr powietrza trzeba wymieniać przynajmniej raz w roku.
A to akurat zależy... od rocznych przebiegów i warunków eksploatacji, czy jakieś ciężkie (w dużym zapyleniu, dużo jazdy po gruntówkach itp.), czy "normalne".

piku napisał/a:
Zamieściłem zdjęcie filtra po 27 tys. km. Czarny.
Mniej wiecej tyle kkm pewnie bedzie mial kol. Drza po trzecim roku. Tak sądzę po lekturze tego posta.

A tak w ogóle to nie jest to temat na ten wątek, jak już to wcześniej słusznie zauważył kol. Janzet.

rakso70 - 2015-01-11, 23:16

Umyj szybę od środka i sprawdź czy nie jest załączony wewnętrzny obieg powietrza.Też tak miałem.
DD - 2015-01-11, 23:29

Dominus napisał/a:
Też miałem problem z parowaniem szyb. Wymieniłem filtr kabinowy na nowy i nie wiele to dało.

Ale rozumiem, że wymieniałeś 1:1, tzn. węglowy na węglowy, albo zwykły na zwykły, tak?

Dominus - 2015-01-12, 08:27

Tak, miałem zwykły wymieniłem na zwykły, ale nie usunął on całkowicie problemu parowania szyb.
Tak jak pisałem sama wymiana nic nie da jeżeli w aucie jest wilgoć. Należy dokładnie posprzątać i najważniejsze szybki umyć od wewnątrz. Teraz problemu u Mnie nie ma

lajkonik - 2015-01-12, 09:17

Można też spróbować patentów w stylu Perfekcyjnej Pani Domu:
Po umyciu wewnętrznej strony szyb nanieść na nie niewielką ilość kremu do golenia (ale nie żelu!). Podobno zapobiega parowaniu. Ja się golę na sucho (elektryczna maszynką), a żona ma tylko żel do golenia nóżek :lol: , więc sam nie próbowałem, a właściwie próbowałem z żelem i stąd wiem, że to się nie nadaje - tylko szybę zababrałem :mrgreen:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group