To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Instalacja LPG do Dusterka

leo - 2014-01-21, 00:45

Aha... Rozumiem.
Trochę dziwi mnie ten emulator... no, ale w końcu u Ciebie jest silnik spełniający normy Euro5, ja jeszcze "czwórkę" mam... czyżby tu tkwiła różnica? :-| Nie wiem.
A czy zaznaczyłaś, że butla pójdzie w bagażnik, nie do kosza pod podłogą? Taka wersja butli powinna być nieco tańsza (co zrównoważyłoby dołożenie tego emulatora).
Jakkolwiek sama widzisz, że są najbardziej konkurencyjni. Teraz tylko wybór przed Wami.
Napisz, co zdecydowaliście.

Dar1962 - 2014-01-21, 07:19

w 4x4 nie montują do kosza bo go nie ma
nikita1589 - 2014-01-21, 10:14

leo, narazie to mamy przejechane 1500 około więc jeszcze ale mąż mówił że chyba tam założymy. mówiłam że z napędem i sam mówił że butla w bagznik
BLONDI83 - 2014-01-23, 18:23

Ja też w wakacje wrzucę Dastiemu gaz, bo na paliwo nie wyrobię...
Opiszcie swoje instalacje, jestem ciekawa co macie

DD - 2014-02-02, 13:11

->BoloSr: test długodystansowy gazodiesla - http://www.ac.com.pl/pl/n...test-100-000-km
BoloSr - 2014-02-02, 20:07

DD napisał/a:
->BoloSr: test długodystansowy - http://www.ac.com.pl/pl/n...test-100-000-km


Super niech tylko z ceny jeszcze zejda a z checia zapodam :)

DD - 2014-02-03, 10:02

BoloSr napisał/a:
niech tylko z ceny jeszcze zejda

Skoro intensywnie nad tym pracuje STAG (i z tego co wiem rowniez lpgTECH), to sa na to szanse :-) ...

BoloSr - 2014-02-03, 10:23

AG centrum ma juz tez swoj sterownik :) wiec bedzie coraz wiecej i oby taniej :)
Zygota - 2014-02-09, 17:36

DD 1,6 4X4 2011 Witam montaż grudzień 2013 całośc firmy BRC + lubryfikacja 3300 Trójmiasto -wszystko działa bez zarzutu jest ok.Apropo obrotów ,nie ma żadnej różnicy czy silnik pracuje na gazie czy też na benzynce
rakso70 - 2014-02-10, 13:50

Zygota napisał/a:
całośc firmy BRC + lubryfikacja


Na gazeo.pl piszą, że lubryfikacja w naszych silnikach jest psu na budę. Zastanawiałem się nad tym "gadżetem", jednak nie dokupiłem. Swoją drogą strasznie jestem ciekaw czy jego posiadanie coś daje?

silvertm - 2015-03-07, 19:00

Odświeżę temat ponieważ potrzebuje pomocy. Mianowicie czy ktoś ma w wersji 4x4 zamontowaną zbiornik / butlę gazową w rozmiarze 720mm? Sprawdziłem na swojej butli fabrycznie mam zamontowaną butlę 650mm x 240mm i jest idealnie na wysokość. Więc gdyby można było zmieścić 720mm była by to optymalna butla. 48.8L a 61.6L to jest delikatna różnica.
rakso70 - 2015-03-09, 13:43

silvertm napisał/a:
48.8L a 61.6L to jest delikatna różnica.


Nie mam wprawdzie tak dużego baniaka, ale zastanawiałem się nad jego zamontowaniem. Tylko większy zbiornik, to większy ciężar w bagażniku. Nie jest to bez znaczenia gdy chcemy pojechać na wakacje. Dodatkowo jest jeszcze koło zapasowe, z którym trzeba coś zrobić. Ono też coś waży. Ja mam
dojazdówkę. Jest ona lżejsza i mniejsza. Gdy po zagazowaniu auta, włożyłem do bagażnika zapasówkę w pełnym rozmiarze to natychmiast ruszyłem na szrot szukać cieńszego zamiennika:)
Kolega TD Pedro z DKP, ma zamontowany 73l zbiornik gazu.
Z całą pewnością, większy zbiornik to większy zasięg. Przekonałem się o tym jadąc na narty do Tyrolu (wcześniej miałem auto z silnikiem TDI) -tankowanie na dwa razy. Z drugiej strony, zagęszczenie stacji LPG, jest tak duże, że paliwa nie zabraknie. Oby tylko były na nie dutki:)

silvertm - 2015-03-09, 15:32

Różnice nie są jakieś olbrzymie jeśli chodzi o wagę zbiorników np zbiornik fabryczny 61L waży 32Kg a już zbiornik 77L to 39kg

Tutaj wszystkie zbiorniki
http://www.stako.pl/index...g=pl#fragment-3

DD - 2015-03-09, 16:52

silvertm napisał/a:
Różnice nie są jakieś olbrzymie jeśli chodzi o wagę zbiorników np zbiornik fabryczny 61L waży 32Kg a już zbiornik 77L to 39kg

Czyli 7kg różnicy między wagą samych zbiorników, do tego dochodzi jeszcze różnica w wadze większego ladunku lpg po maksymalnym zatankowaniu, to jest ok. 7kg [(77l-61l)x0,8x0,52kg/l=6,656kg ; przy zalożeniu, ze wielozawór odbija przy 80% napełnienia zb., a czasami bywa to nieco wiecej/później]. Jeśli przyjmiemy, że przy pelnym zatankowaniu będzie to razem nawet 15kg, to faktycznie nie jest to jakieś wielkie dodatkowe obciążenie... zwłaszcza, gdyby jednocześnie zamiast kola zapasowego wozić dojazdówkę. Dodatkowo akurat w przypadku DD 4x4 zbiornik toroidalny "siedzi" we wnetrzu fabrycznego zagłebienia w podlodze bagaznika, więc w takim wypadku dużo mniej bałbym się o jakieś ew. "nieprzyjemne historie" niż w DD 4x2, gdzie zb. toroidalny jest podwieszony pod podłogą w stelażu i tu bardziej prawdopodobne są jakieś błędy gazowników - niedostateczne mocowanie tegoż stelaża.

DD - 2015-03-10, 13:27

->Silvertm: Jaka jest w DD 4x4 średnica wnęki na koło zapasowe? Mierzyłeś może?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group