Modyfikacje-Tuning, instrukcje, poradniki - Łańcuszki dla DD
HuroN_PL - 2014-12-03, 02:06 Temat postu: Łańcuszki dla DD Mam do was, moi mili pytanie.
Czy ktoś z was zakładał łańcuchy na opony 215/65 r16?
Jeżeli tak, to jaki rozmiar?
Bo nie wiem czy kupować rozmiar 110 czy 120.
Tu jest, że i 100 pasują.
http://www.autostory.pl/l...38998b9124.html
Szukam bez samo-napinacza (2 razy zerwałem takie z samo-napinaczem, a manualnych jeszcze nie udało mi się).
brian749 - 2014-12-03, 10:53
Czekam na rozwinięcie tematu bo też jestem zainteresowany .Miałem z samo-napinaczami do Skody Octavi i jeździło się bardzo dobrze....nie udało się zerwać.
rzekot - 2014-12-03, 12:56
no i oczywiście czy jakieś konkretne przetestowane macie, bo co producent napisze to papier i net wytrzyma:)
HuroN_PL - 2014-12-03, 13:21
poprzednie (niestety nie pasujące na DD) miałem zwykłe z carrefoura (chyba). Są w niebieskiej walizeczce, ogniwa 12 mm, brak samo-napinacza. Kilka razy uratowały zadek w górach (prowadziłem starego mietka i w łańcuchach szedł pięknie, omegi bmw i inne mercedesy bez łańcuchów śmiesznie się zsuwały).
Nie byłem w posiadaniu syntetycznych skarpet, czy nawet markowych łańcuchów.
Do skarpet nie mam zaufania, a co do markowych - to wolę kupić w razie co 2 komplet a nawet 3,4 czy 5 i wymienić cały łańcuch jak coś pójdzie nie tak).
rzekot - 2015-01-28, 01:56
czy ktoś ma doświadczenia z łańcuchami w DD, chodzi mi o rozmiar stosowanych ogniw
- jak się zorientowałem są 9, 12 i 16 mm. wie ktoś może jak wygląda jazda i komfort na 16 mm i jak zachowuje się przy tak dużych ogniwach ABS...
Dar1962 - 2015-01-28, 09:32
moim zdaniem im mniejsze ogniwa tym lepiej
rzekot - 2015-01-28, 12:03
tu zdania są baardzoo podzielone,
im mniejsze tym oczywiście mniej zabierają śniegu i lodu ale wzrasta z kolei komfort jazdy, ale czy o skuteczność czy o komfort chodzi,
no i grubsze teoretycznie przynajmniej wytrzymalsze są...
Dar1962 - 2015-01-28, 15:36
kwestia wytrzymałości to przede wszystkim jakość wykonania i materiał użyty do produkcji, warto też wybrać wzór diamentowy, który jak twierdzą fachowcy o wiele lepiej prowadzi koło niż drabinkowe. Drobny łańcuch to mniejsze ryzyko,że o coś zaczepi i uszkodzi
piku - 2015-01-28, 16:58
Wydaje się, że dziś trudno kupić drabinkowe łańcuchy - może jakieś najtańsze w marketach. Co do wyboru wielkości oczek: pierwsza sprawa to jest jakość wykonania i materiału. Jak wybierzemy dobrą firmę to nie będzie tanio. Jak zechcemy do tego dodać wybór wielkości oczek - będzie bardzo drogo. Co do działania ABS - nie ma to znaczenia. Na łańcuchach jeździmy pomalutku, a trzymają tak, że ABS raczej się nie włączy (przynajmniej nigdy mi się to nie zdarzyło). Co do samonapinaczy - dobry wynalazek, wygodny, ale raczej do stosowania w normalnej jeździe. W przypadku przeprawowego off-road na pewno lepsze/pewniejsze będą tradycyjne łączenia (ale Daciom się to rzadko zdarza ).
Zastanawiam się, czy łańcuchy są potrzebne przy wersji 4x4. Oczywiście musiałbym kupić dwa komplety ze względu na napęd. Z drugiej strony, tam, gdzie musiałem używać łańcuchów w aucie z napędem na jedną oś, Duster 4x4 radzi sobie znakomicie bez łańcuchów. Np. przy wjeździe na Martinske Hole należy zimą zakładać łańcuchy - nie wpuszczą bez nich auta z napędem na jedną oś, ale już nie ma wymogu założenia łańcuchów w przypadku auta z napędem na obie osie.
Dar1962 - 2015-01-29, 08:19
ja nie planuję takiego zakupu - po włączeniu Lock i dezaktywacji ESP na zimowych oponach DD radzi sobie doskonale nawet w półmetrowym kopnym śniegu, co przetestowałem. Podobnie jak metrowe zaspy - w latach ubiegłych, bo tej zimy jakoś nie było okazji
rzekot - 2015-01-29, 11:40
ciekawe jak podjedziesz pod wylodzoną górkę:)
ps. dobre łańcuchy faktem drogie są, ale kupuje się je przecież na lata, nierzadko do końca życia samochodu:)
piku - 2015-01-29, 19:46
rzekot napisał/a: | ciekawe jak podjedziesz pod wylodzoną górkę:)
ps. dobre łańcuchy faktem drogie są, ale kupuje się je przecież na lata, nierzadko do końca życia samochodu:) |
No więc, czasami mogą się przydać i kto potrzebuje, na pewno kupi. Wiadomo, ze warto kupić dobre, a nie marketowe. Różnica w cenie (dal auta z napędem 4x4): między 2 x 100 zł, a 2 x 400 zł.
AMI - 2016-01-28, 11:33
Czyli jak się ma dustera 4x4 i jeden komplet łańcuchów to jeździmy albo 4x4 albo na stałe włączonym napędem na jedną oś i założonymi łańcuchami? Rozumiem, że nie jeździmy z jednym kompletem łańcuchów i włączonym 4x4?
Pozdrawiam,
AMI
Dar1962 - 2016-01-28, 11:51
ja bym zrobił tak: łańcuchy na przednią oś a napęd w trybie "auto". Tylko w ekstremalnie trudnych warunkach "4x4"
AMI - 2016-02-06, 14:51
Czytalem ze z jednym kompletem lancuchow i wlaczonym 4x4 mozna sobie naped rozwalic?
|
|
|