Mechanika - Jaki olej do dustera?
Hiszpan_JS - 2019-08-05, 17:27
Cytat: | Niestety, nigdzie poza ASO obecnie tego nie dostaniesz :/ |
https://allegro.pl/oferta/eurol-elance-5w30-5l-rn17-c3-c2-szybka-wysylka-7458043682?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_chemiakcesor_pla_chemia_samochodowa&ev_adgr=Main_adgroup&gclid=Cj0KCQjwp5_qBRDBARIsANxdcinKooTiROaouLyzx9SOKAvVIZLwvK4TmN2w1_Jr3nvegyrzf-UmCtsaAhqZEALw_wcB
Norma RN17, ale nie wiem jak to się ma do stwierdzenia że " Renault zaleca oleje Elf"
yunior81 - 2019-08-05, 17:43
Voxmord napisał/a: | mikeleft napisał/a: | Czy do Waszych Dusterów wchodzi olej z normą RN17?
Szukam źródełka takiego oleju poza ASO. W ASO 1L kosztuje prawie 70pln.
W hurtowniach są dostępne normy od RN0700 do RN0720.
Pozdrawiam,
Michał |
Niestety, nigdzie poza ASO obecnie tego nie dostaniesz :/ |
Serio ? https://olejeklimowicz.pl/wp-content/uploads/2018/10/NESTE-PRO-C2C3-5W-30-informacja.pdf
yunior81 - 2019-08-05, 17:46
Hiszpan_JS napisał/a: | Norma RN17, ale nie wiem jak to się ma do stwierdzenia że " Renault zaleca oleje Elf" |
Ma się tak do tego jak to, że jeden je frytki z keczupem, inny z solą a trzeci z jednym i drugim.
Przy doborze oleju do samochodu NAJWAŻNIEJSZA jest norma jaką ma spełniać olej.
Hiszpan_JS - 2019-08-05, 17:49
Na to wygląda że Renault zaleca Elf, ale wymaga normy RN17 której Elf nie posiada
yunior81 - 2019-08-05, 18:50
Hiszpan_JS napisał/a: | Na to wygląda że Renault zaleca Elf |
Polecanie przez producenta samochodu danego oleju nie ma żadnego znaczenia. Zwyczajnie w świecie wywiązuje się z umowy marketingowej i nie tylko.
Hiszpan_JS - 2019-08-05, 19:47
Dla mnie to jest nie poważne, polecać coś, co nie spełnia zalecanych wymogów.
mikeleft - 2019-08-05, 21:05
Ależ oni polecają olej spełniający normę RN17. Ten olej to Elf Evolution RN-Tech Elite. Obecnie można go kupić tylko w ASO :)
Z innej beczki, czy wiecie jaki olej wlewa fabryka do 1.5dci 115KM? Sprzedawca w ASO powiedział mi 0W40, serwisant w ASO 5W30.
Pozdrawiam,
Michał
Voxmord - 2019-08-06, 06:24
Serio. Chodziło mi o Elfa.
grzmak - 2019-08-06, 08:22
Wchodzisz na stronę firmy ELF. Tam jest wyszukiwarka. Wpisujesz model, rocznik, silnik. Wyrzuca rodzaj oleju. Idziesz do sklepu. Kupujesz lub zamawiasz. Koniec. Temat zamknięty. To nie jest prom kosmiczny Ziemia - Mars. To nie jest eksperymentalny silnik nowej generacji. To stary rzęch, montowany od wieków. Każdy syntetyczny olej 5w/40 spełnia normy. To Wasze pierwsze w życiu samochody?
Voxmord - 2019-08-06, 08:37
grzmak napisał/a: | Wchodzisz na stronę firmy ELF. Tam jest wyszukiwarka. Wpisujesz model, rocznik, silnik. Wyrzuca rodzaj oleju. Idziesz do sklepu. Kupujesz lub zamawiasz. Koniec. Temat zamknięty. To nie jest prom kosmiczny Ziemia - Mars. To nie jest eksperymentalny silnik nowej generacji. To stary rzęch, montowany od wieków. Każdy syntetyczny olej 5w/40 spełnia normy. To Wasze pierwsze w życiu samochody? |
Wiem, że jest i wiem, ze wyrzuca - rekomendacje zupełnie inne od tych, które przedstawia ASO. I właśnie tego dotyczy ta rozmowa - absurdalnego zjawiska, które ewidentnie wygląda jako minipulacja i chęć wydojenia klientów przez serwis. Oczywiście, że pewnie wiele osób kupi alternatywny olej z normą RN17 (np. wspomniany już tutaj Eurol Elance, czy Neste Pro) i wymieni "na własną rękę". ASO za taką przysługę, liczy sobie skromne 470-560 zł.
grzmak - 2019-08-06, 08:49
Kupujesz olej. Jedziesz do ASO i oni wymieniają. Masz wpis w książce. Wszystko jest ok. Filtr biorę od nich. Mam wymianę w piątek.
Voxmord - 2019-08-06, 08:54
A jaki masz wpisany na karcie (w zaleceniach)?
mikeleft - 2019-08-06, 09:29
@grzmak
Właśnie o to chodzi, że na zleceniu nie będziesz miał oleju wydanego przez ASO. Pytałem o to serwisanta.
Będzie tylko informacja, że pobrałeś ASOwski filtr i wlali Ci "coś" do silnika.
Jeżeli za miesiąc zatrze się na przykład wał, to Ty będziesz musiał udowodnić, że to "coś" nie popsuło silnika.
ASO poruszy "Marsa i Ziemię", żeby tylko nie naprawiać takiego silnika w ramach gwarancji.
I tak, masz rację, to stara konstrukcja silnika, która wytrzyma pewnie dowolny olej. I gdyby mi nie zależało na gwarancji, to wlałbym RN0720FE. Ale nie mogę, ponieważ stracę gwarancję. Dla tej gwarancji zdecydowałem się na nowe auto.
grzmak - 2019-08-06, 12:04
Ok. Dużo tych silników się zatarło? Pewnie plaga jakaś z wypadającymi wałami. Albo spisek ASO. Trzymaj paragon i tyle.
A w ASO poproś o wpis jaki olej został wlany. Po co w ogóle pytasz. Jedź do ASO i nie zawracaj sobie niczym głowy. Opony także wymieniaj w ASO bo nie uznają gwarancji na hamulce. I myj środkiem z ASO bo nie uznają gwarancji na lakier. To TYLKO auto a nie kapliczka. I to toporne wytrzymałe proste auto dla wycofanych technicznie krajów Europy Centralnej i Wschodniej z silnikiem wolnossącym, bez turbiny. SUV, który pozwala spełnić marzenia osób, które o takim segmencie mogły pomarzyć. Na miarę naszych możliwości.
mikeleft - 2019-08-06, 14:22
@grzmak
Mam inny silnik niż wolnossący. Moje auto wyjechało z fabryki z przekrzywioną kierownicą (naprawa odpłatna, bo gwarancja była do 500km), z bębna hamulcowego zeszła farba po dwóch tygodniach (Pan z ASO spytał, jakim środkiem myłem auto), w innym wątku komuś popękał lakier na dachu... Ile wałów już wypadło z Dusterów? Nie wiem. Podałem przykład z auta kolegi, któremu wał zatarł się 2 tygodnie po gwarancji. Może miał pecha, może ktoś doskonale wyliczył harmonogram przeglądów i żywotność auta...
Masz rację, to nie kapliczka. Rozpadnie się - naprawię lub wymienię.
Po prostu wkurzające jest to, że mydli nam się oczy gwarancją, a potem rzuca kłody, żebyśmy z tej (już opłaconej) gwarancji nie skorzystali.
Pozdrawiam,
Michał
|
|
|