Modyfikacje-Tuning, instrukcje, poradniki - Dystanse do felg
Dominus - 2015-02-04, 10:16 Temat postu: Dystanse do felg Przeglądając ostatnio fotki niemieckich kolegów z ich Duster'ami natknąłem się na modyfikację związaną z zastosowaniem dystansów do felg dzięki czemu zostały one wyciągnięte trochę z nadkoli.
Nadało to wg Mnie lepszego wyglądu dla samochodu, bardziej sportowego (choć wiem Duster to nie żadna wyścigówa)
Na tylną oś 2x30mm a przód 2x25mm (może trochę patrząć na fotki te dystanse są przesadzone i mogły być mniejsze-> np. wyciągnąć tak koła aby zrównać je z nadkolami)
a tu porównanie do seryjnego dustera bez dystansów.
Jak Wy to widzicie?
Ajgor - 2015-02-04, 15:50
Wygląda ''rasowo'' , ale do pierwszej kontroli drogówki...Chyba że przepisy się zmieniły.
Dominus - 2015-02-04, 16:42
Ajgor, ja znalazłem jedynie wzmiankę iż
"Ograniczeniem szerokości dystansów jest także konstrukcja auta oraz przepisy drogowe. Dla bezpieczeństwa jazdy, koła muszą mieć możliwość swobodnych skrętów, a zgodnie z przepisami felgi nie mogą wystawać poza obrys karoserii"
BoloSr - 2015-02-04, 18:21
Fajny bajer ale nie praktyczny i nie dozwolony wedlug przepisów prawa :)
Dominus - 2015-02-04, 18:23
co do przepisów mógłbyś coś konkretnego przytoczyć.
BoloSr - 2015-02-04, 18:31
Toć już napisałeś :)
Mam podać dokładny przepis ???
"Koła auta nie moga wystawać poza obrys" i co tu wiec trza tak jest i koniec :)
Mowisz masz :)
Podstawa prawna:
Dz.U.1996.155.772: Warunki techniczne i badania pojazdów.
Rozdział 2: Pojazdy samochodowe i przyczepy przeznaczone do łączenia z tymi pojazdami
§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
[...]
9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, (...);
ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt przecięcia tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła;
Artykuł ten oznacza przede wszystkim, iż koła nie powinny wystawać poza obrys błotnika.
Dominus - 2015-02-04, 18:33
Tak wiec do końca nie jest to nie zgodne z prawem (ich stosowanie) gdyż można wykorzystać takie które zrównają koło z nadkolem, a seryjnie w Duster'ze jak na zdjęciu powyżej są one wgłębi.
BoloSr - 2015-02-04, 18:34
Jak nie wystaja to jest oki ale jak wystaja to juz nie :)
Trza pamietac ze im blizej obrysu tym gorzej bedzie z tylnymi nadkolami "piskowanie ich wieksze bedzie".
Dominus - 2015-02-04, 18:37
Też właśnie o tym myślałem w kwesti piaskowania nadkoli, ale mając nakładki na nadkola + będzie orurowanie zamontowane (które będzie cześć piachu blokował) nie przejmuje się tym.
A efekt wizualny zostanie poprawiony, nie łamiąc przepisów.
Ajgor - 2015-02-04, 19:36
Dominus napisał/a: | Ajgor, ja znalazłem jedynie wzmiankę iż
"Ograniczeniem szerokości dystansów jest także konstrukcja auta oraz przepisy drogowe. Dla bezpieczeństwa jazdy, koła muszą mieć możliwość swobodnych skrętów, a zgodnie z przepisami felgi nie mogą wystawać poza obrys karoserii" |
Kolega BoloSr dokładnie to ujął.
A z ''życia wzięte'' to kolega z pracy dostał za to mandat 300 zł. i jakieś punkty, nie pamiętam ile bo to było dwa lata temu .
Andrzej Zajczuk - 2015-02-05, 20:31
Nasi sąsiedzi ze wschodu już mają na to receptę za 7000 rubli bolączki kolegów.
http://auto-element.ru/ma...t-duster-russka
Przy stosowaniu dystansów trzeba jeszcze pomyśleć o zwiększeniu twardości sprężyn bo może dochodzić do ocierania opon o nadkola przy maksymalnym ugięciu zawieszenia.
Dominus - 2015-02-05, 20:35
Otóż to, właśnie gdzieś czytałem że ominięciem tego przepisu jest założenie nakładek poszerzających nadkola
Ale nie, aż tak to bym nie robił a ich nadkola wg Mnie za bardzo napompowane.
Andrzej Zajczuk - 2015-02-05, 20:45
Myślę , że gdyby poszerzenia były prezentowane z zastosowaniem kół z dystansami wygląd byłby lepszy. Ta rosyjska prezentacja jest na kołach standardowych, siedzą rzeczywiście za głęboko.
piku - 2015-02-09, 21:07
Panowie, przecież wszyscy narzekają na chlapanie błotem boków auta. Jeśli opony będą jeszcze bardziej wystawać poza karoserię, będą jeszcze więcej chlapać na boki (jak niektórzy pisali: piaskować karoserię). To chyba nie ma sensu w normalnym użytkowaniu auta.
corrado - 2016-04-16, 00:26
Mam alusy ET +40 , wystaja o 1cm bardziej na zewnatrz niz standardowe ET 50 i nie widze roznicy w piastkowaniu ( mam chlapacze plastikowe nadkoli zalozone )
|
|
|