To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Nadwozie/Wnętrze - Pojawiająca się rdza

Adameq1985 - 2015-02-26, 18:33
Temat postu: Pojawiająca się rdza
Dzisiaj zauważyłem, że w moim Dusterze (LPG) śrubka znajdująca się we wlewie paliwa konkretnie LPG jest zardzewiała. Niestety w tym miejscu po tankowaniu zbiera się woda i myślę, że stąd to wynika. Po drugie zauważyłem małe jakby rdzewiejące miejsca na felgach. Zamierzam pojechać do serwisu ponieważ auto jest na gwarancji, ale chciałbym się dowiedzieć, czy mieliście podobne sytuacje? Nie powiem, że nie jest to irytujące w półtorarocznym samochodzie...
Ajgor - 2015-02-26, 21:28

Miałem to samo, lecz po bliższej analizie okazało się że rdza to smar pokrywający śrubki mocujące.
Pan_Jozek - 2015-02-28, 15:46

mi na gwarancji robili wlew paliwa, oczko holownicze z tyłu i progi tylne i parę innych rzeczy z tym, że należę do upierdliwych w temacie lakieru ;-) . mniej więcej było to o 2 latach. A felgi będą z czasem punktowo rdzewiały, na to nie ma siły. Choćby po wymianie opon pozostają ślady po ciężarkach wyważających.
Adameq1985 - 2015-03-02, 19:45

Dzięki Koledzy za odpowiedź:) Właśnie to nie smar a normalna rdza niestety. I widzę, że nie obejdzie się bez wizyty w serwisie:)
Pan_Jozek - 2015-03-11, 09:23

Z ciekawostek dodam, że odkryłem rdzawy osad (pył) na łączeniu uszczelek na tylnych progach. Myślałem, że z progami coś się znowu dzieje, ale po krótkiej obdukcji ich stan był bez zarzutu. Ktoś ma pomysł skąd może być rdza w uszczelce w środku?
Dominus - 2015-03-11, 10:03

Uszczelka ktora jest wokol otworu do ktorej nastepnie dolegaja drzwi?
Jak tak to na koncach uszczelek sa takie pierscienie metalowe. Na filmiku LZParts demontowali je

Pan_Jozek - 2015-03-11, 11:24

hmm, nie zauważyłem tam pierścieni. Po prostu guma się z gumą styka (ew. jest delikatny luz). Aczkolwiek sam nic nie demontowałem. Może posiadasz zdjęcie tego ustrojstwa?
Dominus - 2015-03-11, 13:49

Wieczorem podesle link do youtuba gdzie jest to pokazane. (Obecnie pisze z telefonu)
Dominus - 2015-03-12, 07:45

https://www.youtube.com/watch?v=_pPKbNI53EQ
Dar1962 - 2015-03-12, 08:48

to taki rodzaj zbrojenia uszczelki w tym miejscu,żeby się nie zapadała na łączeniu i utrzymywała profil, można to spokojnie wywalić - jeśli w ogóle jest - u mnie tego nie ma i z uszczelką nie dzieje się nic złego
Adameq1985 - 2015-06-24, 11:02

Hej:) Wczoraj byłem w serwisie gwarancyjnym i dowiedziałem się, że niestety Renault nie daje gwarancji na felgi stalowe i nie naprawi korozji na felgach. Czy ktoś z Was miał może podobny przypadek? Nie zostawię tego tak bo uważam, że korozja na felgach w dwu letnim samochodzie to przesada...
Darek - 2016-02-08, 21:42

Coś temat przycichł czyżby Dustery nie rdzewniały?
Chociaż w ubiegłym roku przeprowadziłem w swoim konserwację podwozia, nadkoli, profili itp. to po dokładnym wymyciu jak i czyszczeniu nie stwierdziłem żadnego niepokojącego widoku w postaci pęcherzy lub rudzielca, pomijając oczywiście układ wydechowy i bębny hamulcowe.
Myślę że jak na pięcio - letnie auto, gdyby było słabe zabezpieczenie to już powinny pojawiać się jakieś ogniska korozji.
Nie wiem tylko jak wygląda sprawa profili zamkniętych, tam już wglądu nie było, otrzymały tylko pokaźną dawkę specjalnego smaru do nich.
Z wprowadzeniem nie było kłopotu ponieważ w Dusterze w tych elementach jest dużo otworów rewizyjnych przez które łatwo można wprowadzić wężyk do konserwacji.
Po okresie zimowym znowu trzeba będzie zajrzeć pod spód i ocenić, ewentualnie wyeliminować niechciane przypadłości powstałe w wyniku eksploatacji lub czasu.
Co się tyczy felg stalowych, dobrze by było po zimie wyczyścić z ewent. rdzy i pomalować specjalnym sprajem do felg.

Piitubski - 2016-02-08, 21:59

Darek, Ty co roku konserwujesz Dustera?
Dar1962 - 2016-02-08, 22:15

moje auto ma 4 lata i nic kompletnie nie konserwowałem ani nie zabezpieczałem. Karoseria jest czysta bez żadnych śladów - nawet zawiasy czy zaślepki. Pod podwozie nieczęsto mam okazję zaglądać ale z tego co stwierdziłem, to kropki są na przewodzie wydechowym, rudzieją bębny (raz je podmalowałem) i żeliwne elementy tylnego zawieszenia. Samo podwozie wygląda dobrze. No i ten odważnik w komorze silnika jest cudownie rudy :-P Blaszane felgi (nie oryginalne tylko dokupione) niestety tu i ówdzie zaczynają się psuć
Darek - 2016-02-09, 20:31

[quote="Piitubski"]Darek, Ty co roku konserwujesz Dustera?

To by chyba było- Duster na konserwacji.
Konserwacja była przeprowadzana zaraz po kupnie.
Mimo że nie było " ciśnienia" na konserwację, to małe przytarcia w części progów i nadkoli już były widoczne. Wcześniej czy później i tak miałem to robić, bez względu na to czy jest tam jeszcze dobra orginalna konserwacja, jak to mówią -lepiej zapobiegać niż leczyć.
Jedno co zauważyłem niepokojącego, mianowicie konserwacja profili zamkniętych była u mnie dość skromna a tego z zewnątrz nie widać. Ciekawe jak sprawa wygląda w innych daćkach.

Dar1962
Ty masz jeszcze na to gwarancję.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group