To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - OPONY NA ZIMĘ

piku - 2017-11-29, 19:12

dani3llo napisał/a:
Uniroyal ms plus 77 suv 215/65r16 98h. zakupiłem u lokalnego dostawcy w Lublinie po 300zł, czy są dobre to się okaże po pierwszych śniegach...


To dość dobra cena. To dobre opony - jeździłem na nich cztery sezony. Nieźle trzymają i są dość komfortowe: czułem zmianę komfortu między latem a zimą - na korzyść zimy. Teraz kupiłem sobie Nokiany WR D4 - bardzo fajnie jeżdżą i są cichutkie, ale więcej będę mógł powiedzieć po dłuższym okresie eksploatacji.

marccello - 2017-12-04, 09:33

Pan Józek napisał/a:
Mam komplet zimówek Pirelli scorpion, ale przy obecnej zimie +5st.C jeżdżę jeszcze na fabrycznych całorocznych Michelina M+S.


Ślizgałem się wczoraj na tych "całorocznych" Michałkach jak trza ... :/

TomaszDuster - 2017-12-06, 17:00

Z osobistych doświadczeń z oponami:
5 lat w Dusterze na fabrycznych "całorocznych" Conti Lx. Dało rade. Ale ze świadomością, że na śniegu słabiej trzymają się drogi. Ale przejeździłem całą Polske, również góry w zimie. KWestia odpowiedzialności i przewidywania na drodze. Nie polecam ludziom o duzym temperamencie. Teraz w Dusterze na fabrycznych Michelin i zobaczymy czy są podobnie "dawać rade" jak Conti Lx. Po zużyciu Michellin przechodze na Vredesteiny. Natomiast co moge polecić dla ludzi rozsądnych i oszczędnych. Opony Vredestein Quatrac. PRzetestowane na kilku autach przez kilkanascie lat. Również warunki ekstremalne, góry, podjazdy itd. To opony odstające od standardu całorocznych. Są w czołówce w testach porównawczych - również do opon zimowych. W innych autach rodzinnych jeżdże na nich do dzisiaj (wymieniając gdy się zuzyją) i musze przyznać, że nie ma różnicy między zimówkami (które również incydentalnie-tam gdzie były przy zakupie auta-przetestowałem). Nie warto bawić się w przekładki, dwa komplety, płacić dwa razy w roku i ustawiać w kolejce. O ile fabrycznych Conti LX nie polece, bo mają słabe strony w zimie - to te Vredesteiny to dobry i bezpieczny zamiennik opony zimowej. Z przyjemnością wysłucham ewentualnych uwag i spostrzeżeń od innych wieloletnich użytkowników tych Vredesteinów. Z doświadczenia niestety wiem, że nie ma za bardzo z kim się wymieniać, bo wiedza użytkowników w Polsce o dorbych oponach całorocznych jest znikoma. Złodziejskie serwisy wmawiają ludziom, że tylko opony sezonowe bo całoroczne to zło. A jeśli już ktoś kupi całoroczne, to nie mając wiedzy - jakieś badziewia i faktycznie zraża sie wtedy do całorocznych. Testowałem na autach rodzinnych też kilka innych modeli całorocznych (Barum, Pirelli) ale jednak najlepiej sprawowały się holendry. Ciekawi mnie ten niby nowatorski model całorocznych Michelin Crossclimate. Ktoś z otwartych na zmiany kierowców Dusterów/innych jeździ może na nich?

TomaszDuster - 2017-12-11, 13:31

dani3llo napisał/a:
W chwili obecnej w salonie nowe Dustery są na: Uniroyal ms plus 77 suv 215/65r16 98h.
Takowe zakupiłem u lokalnego dostawcy w Lublinie po 300zł, czy są dobre to się okaże po pierwszych śniegach...


Moment. To te Uniroyale są fabrycznie na fabrycznym/aktualnym Dusterze czy kupiłeś je u dostawcy? Bo jedno drugiemu zaprzecza.

dani3llo - 2017-12-11, 14:34

Dwa oddzielne zdania :-)
w Aso nowe Dustery pod koniec listopada widziałem na takich oponach (Uniroyal ms plus 77 suv 215/65r16 98h), ja swoją dacie we wrześniu dostałem niestety na letnich :-( .
Skoro Aso takowe oponki poleca kupiłem je w sklepie oponiarskim. Ot i cała filozofia...

TomaszDuster - 2017-12-11, 16:24

Teraz jasne :-) To ciekawa zmiana z tymi oponami w kontekście opon fabrycznych. Nigdy nie sprzedawali Dustera na oponach sezonowych. Zawsze były to "prawie całoroczne" M+S Conti Lx a potem Michelin Tour Hp. Jeszcze w październiku Duster był wydawany na Michelinach. Czyli końcówke produkcji - ostatnie sztuki zaczęli wydawać na zimowych. Ciekawe na czym będą wydawać nowego Dustera :-)
dani3llo - 2017-12-11, 18:04

marccello napisał/a:
Pan Józek napisał/a:
Mam komplet zimówek Pirelli scorpion, ale przy obecnej zimie +5st.C jeżdżę jeszcze na fabrycznych całorocznych Michelina M+S.


Ślizgałem się wczoraj na tych "całorocznych" Michałkach jak trza ... :/


Bo to letnie opony :-(

Na forum wklejałem już moje zapytanie do Michelin ale wkleję jeszcze raz:

W związku z Pańskim zapytaniem, chcielibyśmy Pana poinformować, że opony MICHELIN Latitude Tour HP są oponami letnimi. Oznaczenie M+S (Mud and Snow) jest oznaczeniem często stosowanym w oponach przeznaczonych do SUV-ów i pojazdów 4x4, ze względu na zastosowaną mieszankę gumową. W żadnym jednak wypadku nie polecamy stosowania tych opon w warunkach zimowych.

Pozdrawiamy serdecznie,

Serwis Obsługi Klienta
Telefon: (00) 800 121 49 70
Adres mailowy: contact@tc.michelin.eu
Formularz kontaktowy: http://www.michelin.pl/kontakt
Oficjalna strona internetowa: www.michelin.pl

TomaszDuster - 2017-12-12, 10:42

Firma potwierdza fakt, że opony są dostosowane częsciowo do warunków zimowych. Podobnie jak Conti Cross LX (które też producent sprzedaje jako letnie). Ten fragment: "ze względu na zastosowaną mieszankę gumową". To jest właśnie zaleta tych opon (Michelin Hp Tour i Conti Lx). Mają mieszanke gumy, która nie twardnieje w zimie tak jak typowo letnie. Stąd oznaczenie M+S. Nie wiem jeszcze jak Micheliny będą twardnieć w mrozie -15stopni. Ale przez 5 lat sprawdzałem z ciekawości (organoleptycznie ;-) Conti Cross Lx i nawet w mrozie wciąż były miękkie jak zimówki. Ale to oczywiście za mało, żeby je uznać za zimówki (mają za słaby bieżnik jak na zime) - więc oba modele nie mają symbolu śnieżynki.
piku - 2017-12-12, 10:53

TomaszDuster napisał/a:
Mają mieszanke gumy, która nie twardnieje w zimie tak jak typowo letnie. Stąd oznaczenie M+S.


Miałem kiedyś letnie Nokiany, które miały oznaczenie M+S i pisało w instrukcji, że gdzieś tam (w Kaliforni?) można ich używać jako zimowe.

TomaszDuster - 2017-12-12, 11:07

piku napisał/a:
TomaszDuster napisał/a:
Mają mieszanke gumy, która nie twardnieje w zimie tak jak typowo letnie. Stąd oznaczenie M+S.


Miałem kiedyś letnie Nokiany, które miały oznaczenie M+S i pisało w instrukcji, że gdzieś tam (w Kaliforni?) można ich używać jako zimowe.


Czyli tak naprawdę to były opony "całoroczne". Letnie/całoroczne. Nie zimowe.
Pisze o tym producent Bfgoodrich na swojej stronie:

"M+S:
Oznacza to, że zgodnie z przepisami europejskimi mamy do czynienia z oponą do jazdy po śniegu. Niemniej skuteczność opony w warunkach zimowych nie jest przebadana."

Na przykład w DE dotychczas (nie wiem jak aktualnie) opona M+S spełniała wymogi przepisów do poruszania się w warunkach zimowych w DE.

mroczny-kosiarz - 2017-12-13, 21:04

Za komuny całą zimę jeździło się na letnich oponach, bo innych nie było. Nikt nie narzekał. :-)
Kacper_Potocki - 2017-12-14, 10:55

Pierwotnie chciałem kupić Continental zimowe, bo do tej marki zawsze miałem ogromny szacunek i dobrze mi się na nich jeździło. Ale po sprawdzeniu testów stwierdziłem, że jednak Michelin Alpin 5. Mają duże opory toczenia (za tym idzie też hałas), ale reszta cech to zalety, szczególnie w warunkach kiedy ta zima jest jak w Polsce, czyli nie zawsze śnieg, a często błoto, chlapa.

Wiem, że opony drogie (druga wada), bo komplet wychodzi około 1800-1900 zł, ale będą na kilka lat, a jeśli chodzi o opony to muszę mieć zaufanie.

tomekptk - 2017-12-15, 19:25

mroczny-kosiarz napisał/a:
Za komuny całą zimę jeździło się na letnich oponach, bo innych nie było. Nikt nie narzekał. :-)


Tak naprawdę to nie były opony letnie! Bieżnik był taki, że naprawdę dało się na nich jeździć w zimie, pod warunkiem, że nie były zdarte. Pierwsze naprawdę letnie opony zobaczyłem na aucie które kupiłem w 1992 roku, mieszkając w Niemczech. Praktycznie zero bieżnika - taka formuła 1, tylko wzdłużne paski - wyłącznie na autostradę. Wtedy się naprawdę przeraziłem i kupiłem komplet zimówek z felgami, ale teraz jeżdżę na wielosezonowych KLEBER Citilander i to naprawdę niezła opona. I w górach (często) i na autostradzie (raczej rzadko).

Pan_Jozek - 2018-01-16, 21:38

Ja używam z powodzeniem Zimówek Pirelli Scorpion. Ale wymieniam je dopiero w grudniu, a nawet w styczniu - gdy zapowiadają śniegi, jako, że oryginały Continental są całoroczne...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group