To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Modyfikacje-Tuning, instrukcje, poradniki - Wymiana amortyzatorów tylnych - 4x2

corrado - 2015-11-08, 09:57
Temat postu: Wymiana amortyzatorów tylnych - 4x2
Wymiana amortyzatorów tylnych - DACIA DUSTER 4x2

Do wymianny potrzebne są :

lewarek,
klucz do śrub do kół - 17mm
klucz 21mm
klucz 16mm
klucz 6mm
torx20

Trzeba zdemontować częściowo osłony nadkoli tylnych tak jak na zdjęciu


, nie trzeba zdejmować całośći ale tak żeby można było manewrować kluczami , tj 16mm i jako kontry - 6mm

Po zdemontowaniu osłon plastikowych, bierzemy sie za odkrecanie góry amorka - 16mm otwarty i kontrujemy 6mm.
http://images66.fotosik.p...d8756b9bmed.jpg

Po odkręceniu śruby bierzemy się za dół, tj .
zdejmujemy koło - chciałem najpierw bez zdejmowania - a od tyłu odkręcić od belki amorka , ale auto za nisko siedziało i uderzałem o zderzak kluczem. Po zdjęciu - 21mm i odkręcamy amorka od belki.
(Na fotce druga strona) ->

Wyjmujemy amorka, zdejmujemy z niego odboje , które przekładamy do nowego - a z nowego kompletu bierzemy to co jest czyli 2 poduszki gumowe, 2 podkłądki stalowe, nową nakrętkę 16mm górną i tulejkę...
SKładamy to wzorując się na zdemontowanym amorku.
Wkładamy pod auto, przykręcamy do belki - na początku lekko 21mm śrubą i łapiemy od środka auta używając już nowej nakrętki o rozm. 16mm.Skręcamy górę kontrująć oczywiście , zakładamy koło, opuszczamy lewarek, dokręcamy dolną śrubę amorka do belki skrętnej i składamy osłony nadkola plastikowe wewnątrz.




Tu już stary po wciśnięciu wylał .





Można brać się za drugą stronę. Czas na wymianę obu stron, na lewarku - 2-2.5h - najwięcej zajmuje demontaż plastików i znowu ich złożenie :)

Teraz małe porównanie , wyjęte amorki dopiero po wyjęciu okazały się jaki to SZMEEEELLLLCCC , olej wylał się z obu po wciśnięciu trzpienia,( a niby coś odbijały będąc na aucie ) - w celu porównania z nowym . Stare amorki "zsikały się" pozostawiając i puszczając brzydki olej.
Tu widać stare z kałużą wylanego oleju i już nie odbiły po wciśnięciu oczywiście :)

ken-wawa - 2015-11-08, 15:33

Dobra robota!

Swoja droga po ilu latach uzywania Daci i po jakim przebiegu musiales dokonac wymiany? Czy rzeczywiscie Dacia zaklada takie slabe amortyzatory czy po prostu to normalne zuzycie wynikajace z wieku?

corrado - 2015-11-08, 19:38

No to już stare fotki , jeszcze sprzed wymiany tulei pamiętam. Amorki wymieniałem przy przebiegu ok 80 tys tak myślę , max 90tys.
Amorki były co prawda na kołach "OK" i przeglądy przechodziły, .... ale jak widać po wyjęciu i wciśnięciu wylały kompletnie olej i już nie odbiły :) Po prostu pracowały sobie ostatkiem sił, w pewnym zakresie ugięcia, jakbym doładował na maksa bagażnik to pewnie i "na aucie" by wylały.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group