To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - Dacia Duster -jaka wersja najlepsza

olo - 2015-11-19, 07:04
Temat postu: Dacia Duster -jaka wersja najlepsza
Hej. Przymierzam się do zakupu kolejnego Dustera, na dzień dzisiejszy kusi mnie Urban Explorer. Po konfiguracji cena wynosi ok. 64 000,dodatki to:4x4,elektryczne szyby tył,podgrzewane fotele, pakiet Easy \kamera cofania, lakier metalik, koło zapasowe,może coś więcej, ale nie pamiętam. Pytanie czy polecacie taką wersję i konfigurację,czy może doposażać jakąś inną? Trochę problem jest uzyskać sensowne informacje w salonach (próbowałem w 5 na terenie Polski), bo w każdym co innego wychodzi. Cena max.66 000.A może poczekać i po nowym roku będzie jakaś ciekawa wersja?
BoloSr - 2015-11-19, 07:22

Podstawowe pytanie jaki silnik interesuje a potem co potrzeba reszta juz mniej istotna :)
olo - 2015-11-19, 08:48

Najlepiej stary 1.6 :mrgreen: Ale na poważnie tce 115km,wyposażenie :osłony błotników,drzwi, klimatyzacja, pełna regulacja miejsca kierowcy, elektryka pełna, 4x4,coś z asystenta parkowania. To chyba tyle.
Dar1962 - 2015-11-19, 09:17

starego K4M już raczej nie dostaniesz - chyba,że gdzieś się uchował. TCe nie ma 115 a 125 KM więc domyślam się,że chodzi ci raczej o wolnossący SCe 115 KM (ten od nissana) Można zamówić dobrze wyposażoną wersję Laureate z tym silnikiem i dokupić pakiety Look oraz Offroad. Czujniki parkowania daje się zwykle wynegocjować jako gratis. Albo przyjrzeć się dokładniej wyposażeniu Urban Explorer - nie analizowałem ale może mieć już te pakiety w wyposażeniu i będzie taniej niż dokupować oddzielnie
ken-wawa - 2015-11-19, 23:34

Dobra odpowiedzia jakiej wersji potrzebujesz jest tez dokladne przetestowanie cennika http://www.dacia.pl/media...8f/AM14_DST.pdf i zerkniecie na te wielkie tabele z opcjami wyposazenia jaka minimalna wersja da wszystkie dodatki i bajery jakie potrzebujesz oraz jaki silnik (przynajmniej parametrami) zaspokoi twoje potrzeby.
olo - 2015-11-20, 04:30

Silnik sce 115,pisząc na telefonie nieraz dziwne rzeczy wychodzą.Cennik studiowałem i po wstępnej konfiguracji Laureate wyszła trochę taniej od Urbana.Jestem na etapie negocjacji z dwoma dealerami rabatów i dodatków gratisowych. Powiem, że ciekawie się zapowiada. Oczywiście cały czas szukam czy nie stoi gdzieś gotowiec na ekspozycji dobrze skonfigurowany.
Dar1962 - 2015-11-20, 08:33

zniżki wielkiej nie utargujesz, jest to zwykle ok 1500 zł, inną sprawą są dodatki, bo skąpcy dają gumowe dywaniki (a'propos - w przypadku 4x4 warto wziąć te offroadowe głębokie 4,5 cm korytka, które lepiej chronią przed wodą i błotem) inni dorzucają czujniki cofania tyłem, podłokietniki, czasem jeśli ktoś chce to przeciwkradzieżową blokadę skrzyni biegów (drugie zabezpieczenie przydaje się często do ubezpieczenia) kuwetę do bagażnika, chlapacze na komplet kół (nie w każdej wersji są w standardzie) itp. Warto skupić się na tym co ci się wydaje najbardziej przydatne (poza dywanikami :mrgreen: ) Czujniki się przydają, DD ma nie najlepszą widoczność za autem (niewielka szyba w klapie bagażnika, masywne tylne słupki)
olo - 2015-11-24, 04:27

Wersja i ukompletowanie wybrane. Dzisiaj jadę załatwiać formalności. Rabat wyniósł ponad 1900zł.,dywaniki gratis, i fajny do tego rabacik na felgi stalowe kpl.Po wszystkim dokładniej opiszę wszystko razem z ceną.Generalnie jestem zadowolony.
Dar1962 - 2015-11-24, 07:55

olo napisał/a:
Wersja i ukompletowanie wybrane.

pozostaje kupić centymetr krawiecki, zrobić z niego "falę" i odcinać... ;-)

corrado - 2015-11-28, 10:14

Powiem tak wycwanili sie , na podstawie tego cennika. Ciezko cos wybrac zeby nie przeplacic, bo widac maja parcie na sprzedaz SCE - myslalem ze to juz ze zmienna faza rozrzadu , ale nie to zwykle DOHC !
Lipa na maksa, taki silnik to ja mialem w BMW 1.8 TI z 98roku (144KM) tez na 2 walkach rozrzadu.

Czemu nie ma 1.5dci w Ambiance w 4x4 ani TCE w AMBIANCE ... i dlaczego ten benzynowy SCE 115KM jest DOHC ( na dwoch walkach rozrzadu ) a nie ze zmienna faza rozrzadu wreszcie ( VVTI w toyotach , hondach inne oznaczenie ale nie pamietam teraz ), przeciez to juz bylo ponad 10 lat temu na rynku w autach wolnossacych benzynowych( a dzieki temu i silnik lzejszy i mniej pali w zaleznosci jak mu przycisniesz to mozesz malutko spalic , a tak dwa walki sie kreca caly czas i generalnie z takim samym czasiem otwarciem komory ) kiepsko kiepsko...

DD - 2016-01-30, 05:30

Owszem, H4M 114KM jest DOHC (jak z resztą znakomita większość 16V na rynku), ale nie wiem skąd Ci się wzięło, że nie ma on zmiennych faz rozrządu (może to taki żarcik w stylu tego ciągnika spod Grunwaldu z Twojego profilu ;-) ). Otóż silnik ten ma ZFR i to nie tylko zaworów ssących, ale również wydechowych.
corrado - 2016-01-30, 12:23

większość DOHC ? chyba kolega żarty sobie stroi :)
większość SOHC nawet w 16 zaworowych silnikach - lżejsze i tańsze i mniej pali. W większych autach, cięzszych typu BMW 318ti 1.8
143KM, miałem oczywiście dwa wałki DOHC, ale to mniejszość, silnik jest wtedy większy,cięższy , itd.

A odnośnie zmiennych faz rozrządu, to tak wyczytałem że jest w SCE 115KM . :roll:
Możesz podać zródło o VVT w tym silniku ?

DD - 2016-01-30, 13:02

corrado napisał/a:
A odnośnie zmiennych faz rozrządu, to tak wyczytałem że jest w SCE 115KM . :roll:
Tak gwoli ścisłości, ten silnik ma katalogowo Pmax 84kW/114KM, a nie 115KM (zauważ, ze oni w cenniku nigdy nie piszą z jednostkami "SCe 115KM", lecz zawsze bez jednostek - "SCe 115"... a coo, kto im zabroni tak sobie nazwac tę wersję :mrgreen: ).

A gdzież to kolega wycztał, że H4M 114KM (albo w oznaczeniu Nissana HR16DE o tej samej czy zbliżonej Pmax, np. w QQ I)
nie ma zmiennych faz rozrządu?

Na pozostałe kwestie odpowiem w pożniejszym terminie, bo teraz nie mam więcej czasu ....

corrado - 2016-01-30, 13:26

wyczytalem gdzie? w internecie, a co nie wolno ? moze ma zmienne , moze nie ma. ja pamietam, ze pisali ze to zwykly dohc bez vvt , a poza tym nie pamietam czy wersja silnika to h4m 114km , obawiam sie , ze to za ubogi opis zaproponowales samo h4m 114km, nie mam czasu sprawdzic teraz :roll:
jjkiller - 2017-08-28, 10:52

Dołączam do pytań.
W grudniu dostaje w pracy jubileusz XX, w związku z tym chcemy z żoną zanabyć Dracule, oczywiście używanego bo do dyspozycji będzie tylko 22-25 tyś. Wyczytałem już że w komisach nie ma co kupować bo to najczęściej import ze złomowisk. Silnik jaki mnie interesuje to 1,6 z LPG, lub LPG będzie dokładane. Wyczytałem (o ile się nie mylę) że 1,6 było w kilku wersjach. Nie wymagam supermocnego monstera z 4x4, bardziej jako "dupowóz", którym dojadę do rodziny na wsi, w górach, i nie będę musiał tankować co kilka kilometrów. Oczywiście jak mi się trafi 4x4 to będzie miło, ale nie nastawiam się na to, w 4x4 już się naszalałem przez kilka lat posiadania zmotanej Frontery.

I tu pada pytanie: za czym się rozglądać, co polecacie, na co zwracać uwagę, co omijać łukiem, a może znacie kogoś pewnego, sprowadzającego, od kogo warto kupić?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group