Mechanika - temperatura silnika
mirek374 - 2016-01-07, 21:37 Temat postu: temperatura silnika Witam. Mam Dusterkę z silnikiem 1,5 dci 107 kM. Dziś, w temperaturze ok. -5 stopni jechałem w trasę ponad 120 km. Przez cały czas wskaźnik temperatury pokazywał 2 paski. Czy to czasem nie jest za niska temperatura? A jeżeli tak, to co może być przyczyną? Termostat? A jeśli tak, to gdzie go szukać? Może ktoś miał podobny przypadek i coś doradzi? Pozdrawiam wszystkich.
BoloSr - 2016-01-07, 21:53
Faktycznie cos nie tak u mnie po 5-7 km mam juz 4 i potem caly czas juz sa.
Mozliwe ze to termostat padl (:
mirek374 - 2016-01-09, 18:02
Dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi, ale może ktoś wie, gdzie jest termostat? Może jeszcze spróbuję zasłonić wlot powietrza i zobaczę co wtedy będzie.
piku - 2016-01-10, 11:29
Kolego, ja mam wersję 1,5 dCi 110 KM. Nigdy zimą nie miałem powyżej dwóch kresek. Latem w upały jeżdżę na czterech, w trasie latem tez na czterech. Wydaje mi się, ze ten typ trak ma i tyle. Trzeba sprawdzić, jaka jest faktyczna temperatura silnika podczas jazdy poprzez moduł diagnostyczny, ale nie ma pojęcia, jak to zrobić. I jeszcze uwaga: mam wrażenie, że gdy są cztery kreski, silnik nieznacznie ciszej pracuje.
miczwak - 2016-01-11, 18:49
W moim 1,5 dci 86KM tylka jeden raz w życiu widziałem 4 kreski. Stojąc w mega dlugim korku w mega upalny dzień. Bez względu na temperaturę powietrza 2 kreski wyłączają mi się po przejechaniu ok 4-5 km. Chyba ten typ Tak ma jak napisał kolega.
BoloSr - 2016-01-11, 18:52
miczwak napisał/a: | W moim 1,5 dci 86KM tylka jeden raz w życiu widziałem 4 kreski. Stojąc w mega dlugim korku w mega upalny dzień. Bez względu na temperaturę powietrza 2 kreski wyłączają mi się po przejechaniu ok 4-5 km. Chyba ten typ Tak ma jak napisał kolega. |
110 ???
bo napewno 90 tak nie ma po takim przebiegu mam zawsze 4 kreski :)
miczwak - 2016-01-11, 19:40
Mam tak od początku więc nie panikuję. Najważniejsze że silnik się nie gotuje.
Rzeczywiście przypomniałem sobie że widziałem jeszcze 4 kreski wyjeżdżając na GrossGlockner w Alpach. Chyba ze 80km pod górę.
Darek - 2016-01-11, 20:30
W moim udało mi się może 3 razy osiągnąć 4 cegiełki
Raz na rajdzie po Pustyni Siedleckiej w sporych piachach.
Drugi z kempingiem, trzeci raz specjalnie w garażu podczas odświeżania nawiewu klimatyzacji.
Cegiełki zapalają się po dwie, pierwsze już przy temp.silnika 58 stopni, następne dwie dopiero po przekroczeniu 94 stopnie i wtedy załączał się wentylator chłodnicy. 4 cegielki pozostają już cały czas, resetują sie dopiero po wyłączeniu silnika. Powyżej 4 jeszcze nie udało mi się osiągnąć, ale wtedy było by niebezpieczne dla silnika.
Wszystko sprawdzone przy pomocy bezprzewodowego modułu diagnostycznego ELM 327 i programu diagnostycznego na smartfonie.
BoloSr - 2016-01-11, 20:43
Jutro zrobie fotki z ranca z przebiegiem i z zalaczonymi 4 kreskami bo cos nie tak jest u was
Darek - 2016-01-11, 21:22
Podłącz program diagnostyczny, żeby wiedzieć dokładnie przy jakiej temp. silnika pojawiają się te 4 i 2 kreski i zrób jakieś zrzuty.
resor - 2016-01-11, 21:51
U mnie przy tych największych mrozach były tylko dwie kreski przy trasie około 30 km do roboty. Cztery to dopiero jak dałem mu troszkę więcej w palnik .. ale to i tak nie przy tych mega ostatnich mrozach. Teraz to dość późno 4 cegiełki się pokazują. Jeśli w ogóle...
mirek374 - 2016-01-11, 22:53
Może macie rację, bo szczerze mówiąc do tej pory nie zwracałem specjalnej uwagi na ilość kresek obrazujących temperaturę silnika. Mam ten samochód od ponad roku i większość spędza w nim moja żona, która jak to kobieta, nie patrzy na takie rzeczy. Zaniepokoiło mnie, że są tylko dwie kreski po przejechaniu 130 km, bo w Renault Modus, który miałem przedtem normalnym wskazaniem po przejechaniu kilkunastu km były trzy- cztery kreski. Ale tam miałem 1,5 dci 86 KM.
corrado - 2016-01-12, 18:14
No to ja mam ten silnik w Dusterze co ty w Modusie.
A tam miałeś 4 kreski w okresie zimy ?
djsilan - 2016-01-14, 15:50
W Dasterze Żony dci110 (jest teraz 146) standardem są dwie kreski , cztery bardzo rzadko i tylko przy dynamicznej jeździe , Wymieniłem termostat ale dalej to samo . Dowiedziałem się że taki urok wskaźnika elektronicznego , to samo działo się z wyświetlaniem poziomu paliwa ale już się unormowało :P po tym jak tankując paliwo specjalnie włączyłem zapłon - także myślę że z płynem chłodniczym to też kwestia kalibracji czujnika ze wskaźnikiem bo temperatura na ECU pokazuje około 82-88 stC.
Sławek - 2016-10-09, 09:04
W końcu się zabrałem i wymieniłem termostat (razem z czujnikiem i obudową).
Oczywiście od razu pojawiły się 4 kreski, po przejechaniu kilku kilometrów, co wcześniej nie miało miejsca.
Sprawdzając stary termostat we wrzątku widzę, że się otwiera, ale może się zacinał na otwartym a może otwierał przy niższej temperaturze. Nie sądzę że to był tylko czujnik temperatury dający błędne wskazania, bo po prostu czuję teraz ciepełko dużo szybciej i dużo większe.
Niestety przed wymianą nie sprawdziłem kompem przy jakiej temperaturze się otwiera, a zdrugiej strony nie wiem czy ECU bierze tą wartość z innnego czujnika niż ten przy termostacie, więc jak ten czujnik przy termostacie pokazuje błedne wskazania, to program diagnostyczny też pokaże z błedem.
Reasumująć, dajcie spokój z jakimś zasłanianiem chłodnicy jak za Gierka. Jak nie widać 4 kresek trzeba wymienić termostat i tyle...
|
|
|