Mechanika - temperatura silnika
piku - 2016-10-09, 12:35
Sławek napisał/a: | W końcu się zabrałem i wymieniłem termostat (razem z czujnikiem i obudową).Jak nie widać 4 kresek trzeba wymienić termostat i tyle... |
Masz benzynę czy diesla? W moim 1,5 dCi 110 KM cztery kreski to tylko latem przy temperaturze zewnętrznej powyżej 20 C. Teraz to raczej 2 kreski tylko i tak pozostanie do kwietnia-maja.
BoloSr - 2016-10-09, 16:34
piku napisał/a: | Sławek napisał/a: | W końcu się zabrałem i wymieniłem termostat (razem z czujnikiem i obudową).Jak nie widać 4 kresek trzeba wymienić termostat i tyle... |
Masz benzynę czy diesla? W moim 1,5 dCi 110 KM cztery kreski to tylko latem przy temperaturze zewnętrznej powyżej 20 C. Teraz to raczej 2 kreski tylko i tak pozostanie do kwietnia-maja. |
Ale trzeba pamietac ze to tylko przypadlość wersji 110 KM bo w wersji 90 KM to zawsze sa 4 kreski :)
piku - 2016-10-09, 19:02
BoloSr napisał/a: | piku napisał/a: | W moim 1,5 dCi 110 KM cztery kreski to tylko latem przy temperaturze zewnętrznej powyżej 20 C. Teraz to raczej 2 kreski tylko i tak pozostanie do kwietnia-maja. |
Ale trzeba pamietac ze to tylko przypadlość wersji 110 KM bo w wersji 90 KM to zawsze sa 4 kreski :) |
Możliwe. Tym bardziej warto sprawdzić, jak działa termostat i w razie, gdyby coś było nie tak, wymienić póki auto na gwarancji.
destyl2 - 2017-01-23, 18:35
Fajnie wam,że możecie sobie kontrolować tempetarurę, bo w moim benzyniaku mogę o tym tylko pomarzyć, a przyznam,że chciałoby sie czasem to wiedzieć (chociaż ciesze sie autem dopiero 5 dni)
Darek - 2017-02-13, 09:50
Niestety te typy teraz tak mają, ale Możesz jeszcze kontrolować temperaturę i inne parametry przez złącze diagnosryczne, za pomocą ELM 327 i smartfoa. Sposób był już opisywany jest bezinwazyjny i sprawdzony w wielu samochodach.
Witek1952 - 2017-02-13, 19:29
Darek napisał/a: | Niestety te typy teraz tak mają, ale Możesz jeszcze kontrolować temperaturę i inne parametry przez złącze diagnosryczne, za pomocą ELM 327 i smartfoa. Sposób był już opisywany jest bezinwazyjny i sprawdzony w wielu samochodach. | Jescze jest możliwość śledzenia temperatury na wyświetlaczu przeziernym ( HUD ) Można kupić na aukcji lub na Aliexpress. Dodatkowo widać na szybie prędkość, obroty, napięcie i zużycie paliwa.
Darek - 2017-02-13, 20:15
Nawet brałem to pod uwagę, trochę mi nie pasuje jak leży to na kokpicie i jest za bardzo widoczne z zewnątrz, mogli by to zrobić bezprzewodowe bo ten kabelek to.....i nie wiadomo czy nie byłby za krótki.
Zasada działania taka jak w ELM-ie, dane ze złącza diagnostycznego. Na androidzie jest sporo tego typu apek i chyba niektóre posiadają funkcję HUD, dodatkowo mogą odczytywać błędy i kasować je.
Obecnie korzystam ze starego smartfona, przyczepionego na stałe do szyby i jest ok. Dane z silnika mam już wyświetlane na bierząco jak tylko włączę zapłon.
Witek1952 - 2017-02-17, 11:57
Jest darmowa aplikacja Olivia Drive. Tam jest też opcja używania smartfona jako HUD. Samą folię można kupić na Aliexpress. Kosztuje grosze. Pozdrawiam.
Darek - 2017-04-07, 17:56
Testuję już od jakiegoś czasu OliviaDrive i powiem, że Pistona bije o głowę.
Wskazania spalania chwilowego i średnie wychodzi dokładniej jak z pokładowego komputera, nie wspominając już o innych parametrach. U mnie średnie spalanie przeważnie zawsze nie pokrywało się z rzeczywistym, a chwilowogo nie ma w ogóle w pokładowym.
Jeżdżąc według wskazania parametru spalania chwilowego na smartfonie spada mi zużycie również na pokładowym. Najlepsze jest to że przy tankowaniu wychodzi spalanie według pomiaru Olivia.
Mieschko - 2017-04-09, 09:54
Co do HUD'a zastanawiam się na czymś takim...
patrick-o - 2017-10-25, 21:10
Cześć Wszystkim!
W silnikach 1.5 dCi seryjnie montowane są termostaty 83*C. Zamienniki to najczęściej 89*C. Dlatego jeżeli zawsze są 4 kreski to prawdopodobnie termostat był już wymieniany. Ogólnie diesle generują znacznie mniej ciepła od benzyniaków i dlatego są też dostosowane do pracy w nieco niższej temperaturze. Co do jego umiejscowienia to po otwarciu maski widać go z prawej strony silnika między silnikiem i akumulatorem w gąszczu przewodów. Niestety dostęp nie jest zbyt łatwy.
Po wymianie i uzupełnieniu wody w układzie nie wolno zapomnieć o odpowietrzeniu. Przy pracującym silniku należy odkręcić kapturek na kolanku idącym do nagrzewnicy przy ścianie grodziowej. Wygląda jak zwykły kapturek na wentyl. Odkręcamy i czekamy aż zacznie lecieć woda.
krykle1971 - 2019-02-09, 21:21
Witam. Pragnę odświeżyć temat niedogrzanego silnika (1,5 dci 110 km), czyli przysłowiowych dwóch cegiełek. Jestem właścicielem Dastera od około 2 miesięcy. Po zakupie powrót do domu to około 500 km. Przez całą drogę tylko podświetlone dwie kreseczki. Podłączony interfejs diagnostyczny pokazywał ok. 75-77 stopni. Pierwsza myśl to oczywiście wymiana termostatu na nowy. Przed zakupem poczytałem na forach, że oryginalny to 83 stopnie. w sklepie nie chciano mi nic innego sprzedać. Wymiana na nowy spowodowała, że temperatura oscylowała w granicach 78-80 stopni. To jednak nadal było za mało na podświetlenie czterech cegiełek. Zakupiłem więc termostat o temperaturze otwarcia 89 stopni dedykowany do tego silnika i montowany w innych pojazdach poza Dacią ( np. Nissan). Po wymianie temperatura silnika 85-90 i oczywiście zapalone cztery cegiełki. Silnik pracuje ciszej i na trasie spalił około 1 litra mniej. Polecam tę "przeróbkę". jest ona bezpieczna dla silnika i tak naprawdę nie wiem dlaczego Rumuni uparli się na taki termostat który powoduje niedogrzanie naszych samochodów.
piku - 2019-02-24, 16:20
krykle1971 napisał/a: | Witam. Pragnę odświeżyć temat niedogrzanego silnika (1,5 dci 110 km), (…) Zakupiłem więc termostat o temperaturze otwarcia 89 stopni dedykowany do tego silnika i montowany w innych pojazdach poza Dacią ( np. Nissan). Po wymianie temperatura silnika 85-90 i oczywiście zapalone cztery cegiełki. Silnik pracuje ciszej i na trasie spalił około 1 litra mniej. Polecam tę "przeróbkę". jest ona bezpieczna dla silnika |
Możesz podać dokładną nazwę tego termostatu, jakieś numery oraz miejsce zakupu i cenę?
|
|
|