To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - Zakup Dustera z instalacją LPG

mroczny-kosiarz - 2016-01-22, 00:30
Temat postu: Zakup Dustera z instalacją LPG
Chciałbym kupić nowego Dustera z instalacją LPG. Myślałem o silniku SCe 115 S&S. Zapytałem o to kilku dealerów, jednakże uzyskałem odpowiedzi, że niestety nie ma obecnie fabrycznej instalacji do Dustera, ani nie można jej zamontować bez utraty gwarancji.

Tylko jeden dealer napisał, że być może w połowie roku 2016 będzie dostępna fabryczna instalacja LPG dla tego modelu.

Co mi radzicie? Czekać pół roku, czy szukać dalej dealera, który zaoferowałby dealerską instalację LPG?

Pozdrawiam -

Dar1962 - 2016-01-22, 07:59

Podobno fabryczna instalacja LPG do tego motoru jest już opracowana, tylko mają problem z homologacją całości (możliwe,że z powodu na normy Euro 6?). Czekać pół roku? - nie wiadomo,czy za pół roku taka wersja będzie dostępna
Szukać dealera, który zaoferuje dealerską instalację LPG? - pewnie są tacy, którzy oferują, ale na własne ryzyko, bo bez błogosławieństwa producenta. Ponieważ wiele tych motorów montowano do Qashqaia, sporo ich jeździ również na niefabrycznym LPG. Należy jednak pamiętać,że nie miał on (i pewnie do czasu wypuszczenia fabrycznej wersji nadal nie ma) wzmocnionych gniazd zaworowych, a sama regulacja zaworów (chociażby z uwagi na podwójne wtryskiwacze na cylinder) jest o wiele droższa i bardziej kłopotliwa niż w prostym K4M.

olo - 2016-01-22, 11:40

Po pierwsze przelicz czy się to opłaca. Dostępność w okolicach czerwca (chociaż w cenniku występuje). Tak jak Dar pisze -homologacja. Jeśli założysz sam to po gwarancji.Chyba, że serwis ma dogadanego gazownika i przez cały okres gwarancji oko na to przymykają. Ja zrezygnowałem z lpg, robię Dusterem ok.12 tys.rocznie z czego większość w mieście.
mroczny-kosiarz - 2016-01-22, 23:26

Bardzo dziękuję Wam za odpowiedzi. Dziś odezwał się jeden z dealerów, by powiadomić mnie, że właśnie pojawiła się możliwość zamówienia Dustera jakiego chciałem z dedykowaną instalacją LPG firmy Landi Renzo w cenie 3700,- zł.

Uprzedził mnie jednak, że po 40 tys. km będzie konieczna regulacja zaworów. Czy wiecie, ile to może kosztować?

DD - 2016-01-23, 00:19

Dar1962 napisał/a:
[...]a sama regulacja zaworów (chociażby z uwagi na podwójne wtryskiwacze na cylinder) jest o wiele droższa i bardziej kłopotliwa niż w prostym K4M.
Owszem, regulacja zaworów w H4M (1.6SCe) jest bardzo droga, zwlaszcza, gdy trzeba to robić w ASO (gwarancja), ale to akurat nie z powodu udziwnienia w postaci dwóch wtryskiwaczy na cylinder w tym silniku.
A w K4M nie trzeba dodatkowo robić regulacji zaworów, bo ona tam sama się robi - automatycznie/hydrauliczne. Więc trochę niezbyt szczęśłiwe porównianie, IMO lepszy do porowniania byłby silnik K7M z np. Dokkera (zanim i tam wszedl H4M), gdzie wprawdzie również należało ręcznie regulować luzy zaworowe i to nawet dość często, ale tam była regulacja na śrubę, więc jak się samemu robiło, to było prawie bezkosztowo (co najwyżej koszt uszczelki pod pokrywę), a i u mechanika czy nawet w ASO to w sumie nie byly wielkie koszty. Aha, i też dostęp do tych śrub regulacyjnych był latwy, a tu w H4M żeby wymienić szklanki trzeba podnieść wałki rozrządu, a wcześniej nawet zdemontować kolektor ssący (nawet do zwykłej wymiany świec trzeba w H4M demontować kolektor ss.[!!!], to kolejne z udziwnień w tym silniku). No to sie póżniej nie ma co dziwić, że w ASO ta cała robocizna musi dużo kosztować, nie wspominając już o ASOwych cenach szklanek.

mroczny-kosiarz - 2016-01-23, 10:51

Czy wiecie może, ile może kosztować regulacja luzów zaworowych w silniku 1,6 16 V SCe 115? ?
mroczny-kosiarz - 2016-01-26, 13:43

Dzwoniłem do mechaników i gazowników w różnych ASO Dacii. Większość odradza instalację LPG do tego silnika. Jeden straszył zniszczeniem silnika, inni kosztami regulacji luzów zaworowych wysokości ok. 2000 zł lub więcej.

Pytałem tez dealera Dacii, ile to może kosztować - wg niego obowiązkowa regulacja luzów zaworowych po 40 tys. km będzie kosztować 800 zł plus ewentualna wymiana kilku szklanek (jeśli okaże się konieczna). Koszt jednej szklanki ok. 100 zł.

Wygląda na to, że brak hydraulicznej regulacji luzów zaworowych w tym silniku i trudny dostęp do ręcznej ich regulacji sprawia, że ten silnik nie bardzo nadaje się do LPG. Nb. producent instalacji gazowych, firma Prins, umieściła ten silnik na liście silników nie nadających się do zamontowania instalacji LPG.

Listę silników nie tolerujących LPG można znaleźć tutaj:

http://www.auto-swiat.pl/...eruja-lpg/t7vlf

Silnik nowego Dustera 1,6 16V SCe 115 KM jest tam wymieniony jako silnik Nissana Quasqai z oznaczeniem HR16DE.

Bardzo mi zależy, by dołączyć do zaszczytnego klubu Duster. Jakiego Dustera mam więc kupić? :-)

Dar1962 - 2016-01-26, 16:27

myśląc poważnie o LPG stary,poczciwy K4M jest do tego idealny, niestety nowych egzemplarzy pewnie już nie ma. Ja nie będąc zwolennikiem trubo-mikserów wybrałbym auto właśnie z tym nissanowskim, wolnossącym HR16DE. Jeździłem przez 6 lat Note z tym motorem pod maską, zrobiłem ponad 70 tys km i w tym czasie nie sprawił kompletnie żadnych niespodzianek
mroczny-kosiarz - 2016-01-27, 18:17

Złożyłem zamówienie na Dustera z silnikiem 1,5 dCi 90KM, gdyż zależy mi na oszczędnościach na paliwie.
Planowałem wybrać wersję Ambiance, lecz zaproponowano mi wersję wyposażenia "Open" (zawierającej już m.in. radio i światła przeciwmgłowe), co wraz z rabatem 1 tys. zł pozwoliło mi wydać 1,9 tys. złotych mniej, niż się spodziewałem.

Odbiór w kwietniu. Bardzo Wam dziękuję za pomoc! :-)

Tak jak mi radziliście, zrobiłem kalkulację opłacalności dla każdego rodzaju paliwa. Nie planuję odsprzedawać samochodu. Założyłem, że będę robił 15 tys. km rocznie przez 15 lat (razem 225 tys. km.):


Zużycie paliwa przez silnik Diesla 1,5 dCi (wg raportów spalania Autocentrum) - 5,5 l/100 km
Aktualna cena ropy na BP - 4,20 zł
Koszt paliwa przez 15 lat - 51 975,00 zł
dopłata za silnik Diesla - 7 000,00 zł
Razem: 58 975,00 zł

Średnie zużycie paliwa przez silnik benzynowy 1.6 16V 105KM (wg raportów spalania Autocentrum) - 8,6 l/100 km
Aktualna cena benzyny bezołowiowej na BP - 4,30 zł
Koszt paliwa przez 15 lat - 83 205,00 zł
Razem: 83 205,00 zł

Szacowane zużycie LPG przez silnik 1,6 16V SCe 115 KM - 9,4 l/100 km
Aktualna cena gazu na BP - 2,03 zł
Koszt gazu przez 15 lat - 42 934,50 zł
Koszt benzyny zużytej do uruchamiania (15 zł/mies.) - 2 700,00 zł
Koszt instalacji gazowej Landi Renzo - 3 700,00 zł
Koszt serwisu instalacji LPG (wymiana filtrów, drobne naprawy) - 3 900,00 zł (wg. kalkulatora firmy Landi na jej stronie www)
Minimalny koszt regulacji luzów zaworowych silnika 1,6 16V SCe, tj. bez wymiany szklanek (800 zł co 40 tys. km) - 4 000,00 zł
Koszt dodatkowych badań technicznych LPG - 1 227,00 zł
Koszt badania technicznego zbiornika gazu (po 10 latach) - 300 zł
Razem: 58 761,50 zł

Dar1962 - 2016-01-28, 11:47

no i wszystko, jasne ;-) - gratuluję męskiej decyzji, pozostaje założyć "falę" i czekać :-P
Dominus - 2016-01-28, 12:46

mroczny-kosiarz, nie wiem jak z silnikami benzynowymi ale ja był polecał liczyć spalanie 1.5 dCi 90KM prędzej około 6l/100.
5.5l/100km może są takie osoby, ja osobiście przy tym silniku mam w granicach 6-6.5l, zimą do 6,7l

Dar1962 - 2016-01-28, 17:29

benzynowy też pali więcej o 1-1,5 l na setkę niż podają, więc na jedno wychodzi ;-)
casablanka - 2016-03-20, 16:30

witam - a ja mam Dustera w gazie instalacja BRC montowana w salonie bez uszczerbku na gwarancji - pozdrawiam
mroczny-kosiarz - 2016-03-20, 18:28

casablanka napisał/a:
witam - a ja mam Dustera w gazie instalacja BRC montowana w salonie bez uszczerbku na gwarancji - pozdrawiam


Do 2015 roku był dostępny Duster z silnikiem 1,6 16V 105 KM (inne oznaczenie - K4M), do którego można było zamówić fabryczną instalację gazową, lub zamontować dealerską.

O ile dobrze pamiętam, w połowie 2015 silnik ten został zastąpiony silnikiem 1,6 SCe 115 KM (inne oznaczenie - H4M), do którego Dacia nie oferuje już instalacji gazowej i który nie jest polecany do montażu LPG.

Oba silniki mają pojemność 1,6 i 16 zaworów.

A Ty jaki masz silnik? Sądząc z rocznika w Twoim opisie, zapewne masz Dustera z silnikiem 1,6 16V 105 KM (K4M), który nadaje się do gazu. Niestety, nie można już kupić takiego, nowego Dustera.

mroczny-kosiarz - 2016-03-20, 19:28

Dar1962 napisał/a:
no i wszystko, jasne ;-) - gratuluję męskiej decyzji, pozostaje założyć "falę" i czekać :-P


Czekam na koniec kwietnia. :-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group