To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - Zakup Dustera z instalacją LPG

LESNICZYy - 2020-08-16, 13:43

[quote="Nerrob"]
JS napisał/a:

"brudny" gaz powoduje usterkę. Rynce opadywujo :(.

Zanim LPG trafi do wtyrysków w normalnej isntalacji przechodzi przez dwa filtry a w nienormalnych prze 1 filtr . I jakoś inni nie narzekają na brudny gaz .

mroczny-kosiarz - 2020-08-17, 07:14

Nerrob napisał/a:
Przed zakupem naczytałem się i nasłuchałem jaki to Duster jest bezawaryjny i ... może to ja jestem pechowy ?


Mam Dustera ponad 4 lata. Przejechałem nim ponad 60 tys. km. Mój rzeczywiście jest bezawaryjny. Ale ja ostatecznie zdecydowałem się na silnik Diesla, bo obawiałem się ręcznej regulacji zaworów i ew. wymiany szklanek w silniku Sce.

Może teraz, gdy w ofercie jest silnik Tce 1.0 LPG nie będzie już takich problemów z instalacją gazową?

Nerrob - 2020-08-17, 20:37

mroczny-kosiarz napisał/a:

Może teraz, gdy w ofercie jest silnik Tce 1.0 LPG nie będzie już takich problemów z instalacją gazową?

Jeżeli wkładane są takie same komponenty instalacji - nie sądzę, że będą bezawaryjne. Zauważ, że problem z iglicą elektrozaworu znany jest od wielu lat, nie ważne czy silnik H4M czy K4M, ważna instalacja, która nie jest do końca w porządku. I właśnie to mnie ciekawi, dlaczego tyle lat to trwa ? Przecież ludzie, którzy mają instalkę zakładaną poza fabryką, jeżdżą, leją gaz, zmieniają filtry i się śmieją.
Natomiast co do regulacji i wymiany szklanek w SCe - czytam, szukam, przeglądam i jeszcze nie znalazłem jakiegokolwiek wpisu o regulacji i kosztach. Wszyscy piszą, że podobno, że słyszeli, że tak mówią, że ok.2000 zł..
Apeluję, żeby (jeżeli ktoś taki jest na forum) ten, kto ma za sobą wymianę szklanek, opisał jak, gdzie i ile.

LESNICZYy - 2020-08-18, 15:52

Nerrob napisał/a:
Przecież ludzie, którzy mają instalkę zakładaną poza fabryką, jeżdżą, leją gaz, zmieniają filtry i się śmieją.
.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dacia ma bezawaryjność swojej instalcji z du.. . Byle jakoś było na gwarancji bez większych napraw a potem niech się klient martwi . Słabe podejście ...

toyota555 - 2020-08-18, 20:55

witam .mam dd1.6 z lpg Landi Renzo 2014 do tej pory 84tyś.km jedyna awaria została usunięta samodzielnie to czyszczenie wtryskiwaczy gazu denaturatem 3 krotne płukanie i gotowe góra 30 min.koszt 10 zł.jak to zrobić jest na yt. po tej czynności chyba nawet zaczęły lepiej pykać wtryski
Nerrob - 2020-08-19, 10:29

toyota555 napisał/a:
witam .mam dd1.6 z lpg Landi Renzo 2014 do tej pory 84tyś.km jedyna awaria została usunięta samodzielnie to czyszczenie wtryskiwaczy gazu denaturatem 3 krotne płukanie i gotowe góra 30 min.koszt 10 zł.jak to zrobić jest na yt. po tej czynności chyba nawet zaczęły lepiej pykać wtryski

To Ci powiem - "zazdraszczam".
Jedynym moim (wątpliwym) pocieszeniem jest to, że nie tylko ja mam problemy z instalacją fabryczną, poszukaj na naszym forum lub zobacz np.: http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15797
Jednak po raz kolejny się pytam: skoro od lat jest problem, to dlaczego Renault/Dacia nie potrafi (nie chce) go rozwiązać ???

Nerrob - 2021-08-25, 09:48

Widzę, że cisza w tym wątku. Czyżby nagle wszystkim instalacje zaczęły hulać bezproblemowo ?
Moja instalacja, doprowadziła mnie już do białej gorączki.
Zakończyła się gwarancja fabryczna auta, ostatnia wymiana elektrozaworu tuż przed końcem gwarancji.
Oczywiście po ok. 3 tys. km., problem przełączania na gaz powrócił.
Myślę, OK, umówiłem się do gazownika na wymianę instalacji na STAG-a, koszt ok. 1800 zł., przeboleję a problemy będą wspomnieniem.
Auto oddałem dzisiaj na przekładkę i... nim zdążyłem wrócić do domu, telefon z warsztatu : "jest problem, wszystko jest na jednej wiązce z benzyną, kiedyś w Dusterach były dwie wiązki, dla gazu osobna i dla benzyny osobna, nie można odłączyć komputera gazu ponieważ wtedy silnik w ogóle nie będzie pracować, nie można wejść do kompa ponieważ wszystko zablokowane, elektrozaworu nie da się wymienić na jakiś porządny, ponieważ jest w obudowie parownika, który jest wstawiany w montażu fabrycznym i nie jest do dostania poza ASO, nic nie mogą zrobić :-( , auto do odbioru."
Pomocy !!!!!! Czy ktoś przekładał instalację w Dusterze II 1,6 SCE ? Jeżeli tak , to gdzie ?
Interesuje mnie przede wszystkim Białystok lub Warszawa.

LESNICZYy - 2021-08-25, 19:05

Tylko 1800 zł bo rozumiem że nie kompletna instalacja , piszesz miał zostać reduktor nieszczęsny z elektrozaworem .
Wiem że przekładali całe instalacje LPG ale w francuskim silniku i to z powodzeniem . Były oczywiście problemy po drodze .

Nerrob - 2021-08-26, 10:00

LESNICZYy napisał/a:
Tylko 1800 zł bo rozumiem że nie kompletna instalacja , piszesz miał zostać reduktor nieszczęsny z elektrozaworem .
Wiem że przekładali całe instalacje LPG ale w francuskim silniku i to z powodzeniem . Były oczywiście problemy po drodze .

1800 za całą instalację, weź pod uwagę to, że odpadają wszelkie przewody, wiązki i ich montaże, miał również zostać stary zbiornik.
Co do reduktora, w pierwszej wersji miał zostać również wymieniony, ale po odkryciu problemów, "urodziła się" wersja z wymianą elektrozaworu na inny, bezawaryjny, niestety, ten pomysł również stał się niewykonalny (w/g gazownika).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group