To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - Zakup Dustera z instalacją LPG

mroczny-kosiarz - 2016-04-22, 22:35

Duster odebrany 21 kwietnia. :-)
mroczny-kosiarz - 2016-10-02, 22:56

W najnowszym cenniku obowiązującym od dnia 29.09.2016r. i dotyczącym samochodów wyprodukowanych w 2016r pojawił się Duster z instalacją LPG z silnikiem SCe 115 S&S LPG w cenie 49 500 zł w wersji wyposażenia Open oraz za 54 600 zł w wersji wyposażenia Laureate.

Zapowiedzi dealerów, że w drugiej połowie 2016 będzie można kupić Dustera z instalacją gazową okazały się prawdziwe.

Nadal nie jest jednak jasne, czy w samochodzie z fabryczną instalacją LPG jest konieczna regulacja luzów zaworowych.

Mariusz-Many - 2018-04-16, 11:15

Dziś rozmawiałem z "gazownikiem" który jest oficjalnym serwisem landi renzo i powiedział mi że konieczna jest kontrola luzów zaworowych co ok. 30-40 tyś. w tych silnikach .Przy mnie zadzwonił do centrali landi renzo do gościa który aktualnie testuje DD2 z silnikiem 1.6 sce 115. Powiedział on że przejechali nią już ponad 100 tyś. km i wszystko jest ok. nie musieli jeszcze wykonać regulacji luzów. Powiedział też (ten z centrali) że do testów DD2 dali technikowi z "nad wyraz" ciężką nogą do gazu co by temu autku dał mocno w kość i wszystko ok.
Co ciekawe powiedział też że dostali DD2 bez gazu i to oni dopiero tu w Polsce założyli instalację , nie wspominał nic o jakimś specjalny utwardzaniu zaworów itd.
Jutro będę u "swojego" mechanika i podpytam się o ewentualny koszt kontroli luzów jak i regulacji luzów. Jeżeli mi poda jakieś przybliżone koszty to zaraz dam odp. na forum.

Pozdrawiam
MAriusz

jammo - 2018-04-16, 15:10

Napisz , napisz , bo sam jestem ciekawy .
A tak przy okazji napisałeś :
Mariusz-Many napisał/a:
Przy mnie zadzwonił do centrali landi renzo do gościa który aktualnie testuje DD2 z silnikiem 1.6 sce 115. Powiedział on że przejechali nią już ponad 100 tyś. km i wszystko jest ok. nie musieli jeszcze wykonać regulacji luzów.

Mam rozumieć , że przez 100 tyś km nie wykonywali sprawdzania zaworów, czy, że sprawdzali gdzieś po 40 i 80 tyś km, ale nie trzeba było nic regulować, czyli ruszać szklanek? Gdzie mieści się ta centrala Landi Renzo ?

Mariusz-Many - 2018-04-16, 15:30

Sprawdzali luz zaworowy ale nie trzeba było nic przy nich robić tzn. regulacja nie była konieczna.
Autko jeździ i jest wszystko ok.

Pozdrawiam

Mariusz-Many - 2018-04-16, 15:33

Landi remsod Polska - Warszawa/Józefów .

Pozdrawiam

jammo - 2018-04-16, 18:58

Dzięki, pytałem, bo jestem zainteresowany tematem . Obecnie jeżdżę już 16 lat na LPG więc znam temat i możliwości oszczędzenia trochę grosza. Teraz mam zamówionego Dusterka z silnikiem 1.6 SCe 115 w benzynie. Co do LPG to nie robię obecnie wielkich przebiegów i na razie będzie samo PB. Ponadto nie mam przekonania do tych fabrycznych instalacji, ale w razie czego, rozważam właśnie samodzielny montaż instalacji poza ASO ,gdyby okazało się, że benzynka poszybowała by znacznie w górę. Problemem były jednak te regulacje zaworów , ale przy wysokich cenach paliwa i tym co piszesz jest nadzieja i będzie to do przeskoczenia. Mam swojego dobrego i niedrogiego mechanika , który zajmuje się remontami silników więc powiedział , że jak odbiorę auto to oceni jak jest z miejscem w tym Dusterze i określi ile będzie kosztowało samo sprawdzanie zaworów. Myślę że na pewno nie więcej jak z 200-300 zł .
JS - 2018-04-16, 21:01
Temat postu: Wadliwy elektrozawór LPG
Witam. Gdzieś na forum pojawiał się kilkakrotnie temat problemów z przełączaniem z Pb na LPG, który niestety i mnie dotyczy. Mantra serwisu: brudny gaz, potem czyszczenie (po 7.000 i teraz po 11.000 km - bo wcześniej nie zmienią żadnej części, chociaż cała Polska dusterowa wie, że właśnie jeden z dwóch elektrozaworów jest fabryczną kichą, co pomrukując na pół oficjalnie przyznał sam kolo z ASO). To klasyczne walenie w bambuko: o takiej właśnie procedurze powiedziano mi także na infolinii Renault.
Zakładam, że trzeciego czyszczenia nie będzie, bo zażądam absolutnie wymiany wadliwych podzespołów. Zanim dociągnę do problemu z zaworami, pewnie trafi mnie szlag z powodu tego pikania przy braku przełączenia na LPG.
A tak w ogóle to na lpg jest dość głośno, chociaż mnie jeździ się fajnie.

jammo - 2018-04-16, 21:32

Tak, tylko podejrzewam, że te wszystkie problemy odnośnie przełączania z PB na LPG oraz falowania obrotów dotyczą instalacji montowanych fabrycznie. Ja jeżeli już zdecyduję się na LPG w swoim Dusterze, będzie to instalacja dobrej jakości i co najważniejsze montowana w dobrej firmie, która do instalacji ma również odpowiednie oprogramowanie pod konkretne silniki, które to pozwala własnie uniknąć takich niespodzianek.
JS - 2018-04-17, 07:59

Zgadza się, właśnie ta fabryczna jest fatalna. Wszystkie moje wcześniejsze auta z dokładaną indywidualnie instalacją lpg chodziły jak burza, dlatego jestem tym bardziej zdziwiony, że fabrycznie można to tak sp..., tzn. spaprać. Ale chciałem mieć gwarancję! I mam...
Mariusz-Many - 2018-04-17, 12:48

Witam.
"Jammo" mój zaufany mechanik powiedział dokładnie to samo co twój - koszt kontroli i ewentualnej regulacji może podać dopiero po oględzinach komory silnika , jak zobaczy jak jest z dostępem i co trzeba ewentualnie zdemontować oraz ile szklanek do wymiany itd.
Zatem teraz chyba w Tobie nadzieja jak odbierzesz auto . Może w ramach pomocy nadal " błądzącym " po forum takim jak ja - podjechałbyś do swego magika po odbiorze DD2 i ogarnął sprawę oraz dał znać 😁
P.S. Można Cię o to prosić ?

Pozdrawiam
Mariusz

jammo - 2018-04-17, 13:21

Oczywiście że napiszę tu , tylko to może trochę potrwać, gdyż mam na autko jeszcze trochę czekania :-) czyli około 4 miesiące.
Rozmawiałem dzisiaj z firmą LANDI z Józefowa o której wyżej kolega wspominał. Niestety nie było akurat kompetentnej osoby, która mogła by mi coś powiedzieć , a konkretnie na temat tego testowanego przez nich Dustera2 i czynności serwisowych z tym związanych. Kazali mi napisać do nich na e-mail i opisać co mnie interesuje , to postarają się odpowiedzieć. Na razie wysłałem i czekam. Zobaczę jak to faktycznie jest z tym testowaniem i jak u nich wyglądało to sprawdzanie zaworów o ile go robili. Jeżeli okaże się, że nie potrzeba demontażu silnika do tej regulacji :-D tak jak mówili mi w niektórych serwisach ASO , to być może nie będzie to taka droga inwestycja. Jak cokolwiek napiszą, to postaram się tu opisać temat.

Kamil92 - 2018-12-28, 10:18

Czyli jednak należy dokonywać regulacji :-) Wczoraj byłem w salonie Dacii z zapytaniem o prace silnika 1.6 Sce z LPG ( planuję zakup na początku przyszłego roku :mrgreen: ). Pomijając fakt że zostałem potraktowany przez sprzedawcę niezbyt uprzejmie ("po co on tu w ogóle przyszedł" - tak się poczułem), to mechanik powiedział mi, że w tych silnikach nie wykonuje się regulacji zaworów. Dodatkowo powiedział bym nie zakładał samodzielnie gazu, gdyż będę miał z tym tylko kłopoty ( chodziło mu o nie przystosowaną głowicę i zawory w "standardowych" wersjach ).
dragoStin - 2018-12-28, 23:06

Kamil92 napisał/a:
... to mechanik powiedział mi, że w tych silnikach nie wykonuje się regulacji zaworów. Dodatkowo powiedział bym nie zakładał samodzielnie gazu, gdyż będę miał z tym tylko kłopoty ( chodziło mu o nie przystosowaną głowicę i zawory w "standardowych" wersjach ).


Witaj, ja wczoraj zamówiłem duster'a w LPG. Odpowiedzieli mi podobnie - nie regulują zaworów, chyba że będzie taka potrzeba. Na moje pytanie o nr ref. części silnika pod gaz - te utwardzone - niestety nie umiał odpowiedzieć (powinny być inne niż w zwykłym).
U swojego gazownika pytałem jak wygląda sprawa Daci to powiedział że zakładał ostatnio jedną i instalację (stag), w DD2 z dotryskiem benzyny dla wysokich obrotów, ale klient nie przejechał jeszcze 30kkm, więc trudno mu się odnieść. Co do instalacji to powiedział że. LR jest po prostu droższa w wymianie od staga i że tam blokują sterowniki - tak że u niego regulacji nie przeprowadzkę.

yunior81 - 2018-12-29, 09:13

Nie wiem jak to robi serwis Dacii, ze wszyscy wierzą w te bzdury o zaworach, ze nie trzeba ich regulować - choc mowa powinna byc o kontroli co ileś kilometrow i ewentualnej regulacji. W kazdym silniku z „ręczna” regulacja zaworow nalezy przeprowadzić co ileś tam kontrole luzu zaworowego i ewentualnie dokonać regulacji - nie ma to znaczenia czy silnik jest zasilany benzyna czy lpg. Oczywiście zasilanie lpg skraca interwał kontroli i ewentualnej regulacji zaworow. Jak widac serwis Dacii ma takie samo pojęcie o zaworach jak o instalacjach z którymi sprzedają samochody.
Twoj gazownik dobrze powiedział o instalacjach Landi Renzo ale po co w swojej instalacji zastosował dotrysk benzyny ? Brak umiejętności montazu i prawidłowego strojenia ....?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group