To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - Zakup Dustera z instalacją LPG

LESNICZYy - 2018-12-29, 09:42

Kamil92 napisał/a:
to mechanik powiedział mi, że w tych silnikach nie wykonuje się regulacji zaworów.

M a rację ten fachowiec ;-) . Nie wykonuje się , aż do wypalenia gniazd i remontu głowicy na twój koszt :mrgreen: .

dragoStin - 2018-12-29, 14:40

yunior81 napisał/a:

Twoj gazownik dobrze powiedział o instalacjach Landi Renzo ale po co w swojej instalacji zastosował dotrysk benzyny ? Brak umiejętności montazu i prawidłowego strojenia ....?


Twierdził, że dotrysk na wysokich obrotach będzie dodatkowo chłodził silnik. A nie wierzy w utwardzane elementy, bo nikt nie może podać ich numerów (żaden serwis).

yunior81 - 2018-12-29, 21:18

[/quote] A nie wierzy w utwardzane elementy, bo nikt nie może podać ich numerów (żaden serwis).[/quote]

No pewnie, że ci nikt nie poda bo sami nie wiedzą :lol: lub zwyczajnie po ludzku mają klienta w d....pie.

toka93 - 2018-12-30, 11:59

Głowice w wersji z LPG są mocniejsze. Już w sandero II tak było. Był inny kod silnika. Jednak czy było to mocniejsze w praktyce tego nie wie nikt :)
yunior81 - 2018-12-30, 23:27

toka93 napisał/a:
Głowice w wersji z LPG są mocniejsze.


a następnie piszesz, że:

toka93 napisał/a:
Jednak czy było to mocniejsze w praktyce tego nie wie nikt :)


To są mocniejsze czy nie ? Konkretnie.

traks - 2018-12-30, 23:42

Właśnie też jestem ciekaw, bo jedyna informacja na jaką natrafiłem to że różne numery głowic świadczą tylko o tym że pochodzą od różnych dostawców z różnych fabryk, ale nie ma tam mowy o wzmocnieniu?
yunior81 - 2018-12-31, 05:01

Bo dokladnie o to chodzi, o dostawców a nie o „wzmocnione” głowice ale ciemny naród wszystko kupi lub zwyczajnie ludzie chcą myśleć, ze maja zajebisty silnik specjalnie pod lpg ;)
W przypadku „Renowskiego” 1,6 tak bylo.

toka93 - 2018-12-31, 18:38

yunior81 napisał/a:
toka93 napisał/a:
Głowice w wersji z LPG są mocniejsze.


a następnie piszesz, że:

toka93 napisał/a:
Jednak czy było to mocniejsze w praktyce tego nie wie nikt :)


To są mocniejsze czy nie ? Konkretnie.


Konkretnie do silników z LPG są inne głowice. Według Renault wzmacniane. Inne numery głowic, oraz sam silnik posiada inne oznaczenie. Ale jak pisałem w praktyce chyba nikt nie porównywał zwykłej głowicy, a tej z wersji LPG.

maarekk - 2019-02-05, 18:37

mroczny-kosiarz napisał/a:
Czy wiecie może, ile może kosztować regulacja luzów zaworowych w silniku 1,6 16 V SCe 115? ?


Nie przesadzajcie z tymi kosztami regulacji luzów zaworowych przy jeździe na gazie. W nissanie ( regulacja na szklankach) micra przejechane 350 tys wszystko na gazie w tym 300 tys na nauce jazdy. Luzy zaworowe regulowane raz koszt 250 zł.
Nissan ,,kaszkaj,, 150 tys na gazie raz regulowane luzy koszt 350 zł.
Jedno i drugie bezawaryjnie jeżdzi aż miło.

maarekk - 2019-02-05, 18:50

I nie wierzcie w żadne utwardzane głowice do lpg. Zawory sprawdzić trzeba a jak gaz jest dobrze zestrojony to na sprawdzeniu się kończy i nic regulować nie ma potrzeby.
yunior81 - 2019-02-05, 22:03

Daj jakiś namiar jak możesz na fachowca, który ogarnia szklanki.
bbbartosz - 2019-03-31, 17:42

Witam
Mam pytanie: Czy ktoś w ogóle podjął się zakupu Dacii Duster 1.6 SCE z farbycznym LPG?

Tak czytam to forum i nie mogę się nadziwić jak dużo jest skrajnych opinii. Skąd one wynikają? Takie połączenie jest stosunkowo nie dawno na rynku ( w DUSTERZE- wiem, że w innych modelach już było) dlatego zastanawiam się czy tak często jesteście ze swoim Dusterem w serwisie z powodu awarii? Nie sądziłem, że przyjdzie mi przed zakupem nowego auta rozważać czy zaraz będę miał problemy serwisowe (bo nie takie jest zamierzenie zakupu samochodu NOWEGO), a im dłużej czytam to forum to tak się zastanawiam czy można jeszcze cokolwiek kupić i być zadowolonym w momencie kiedy przestrzegam wszystkich wymian itp.

W skrócie: kupować 1.6 Comfort LPG czy inny silnik (choć mam znikomą wiarę we wszystkie typy Turbo, ewentualnie Duster Prestige 1.6 SCE i po gwarancji instalacja LPG?)

Ponadto do posiadaczy połączenia LPG farbycznego pytanie: brak komputera pokładowego jest całkowity czy moża go jakos uaktywnić w ASO- ktoś może zgłębił ten temat??

tommylee1 - 2019-03-31, 22:55

Ja się zdecydowałem na zakup 1.6 LPG.
Też przewertowałem forum tutaj jak i Dacia Klub. I jedno co zauważyłem: opinii jest dużo ale nie znalazłem żadnej napisanej przez kogoś, kto ma LPG i pojawiły się jakiś problem.
Dlatego po prostu wybrałem Dustera 1.6 z LPG, na wszelki wypadek dorzuciłem easy service na 5 lat.
Chcę też zrobić wymiany oleju i filtrów co 15 tys.
A i jeszcze nie zastanawiać się nad tym co będzie jak ... tylko cieszyć się jazdą i korzystać ze swoich praw jakie daje gwarancja i service.

JS - 2019-04-01, 08:11

Dobijam do 40.000 km na LPG i oprócz wymiany/czyszczenia elektrozaworu oraz wymiany listwy LPG jeździ rewelacyjnie. Spala mi do 9 l gazu (jeżdżę do 110 km/h, ostatnio przez zimę z ECO, ale to chyba nie ma większego znaczenia oprócz ogólnego zamulenia auta).
dragoStin - 2019-04-01, 16:49

tommylee1 napisał/a:
Ja się zdecydowałem na zakup 1.6 LPG.
Też przewertowałem forum tutaj jak i Dacia Klub. I jedno co zauważyłem: opinii jest dużo ale nie znalazłem żadnej napisanej przez kogoś, kto ma LPG i pojawiły się jakiś problem.
Dlatego po prostu wybrałem Dustera 1.6 z LPG, na wszelki wypadek dorzuciłem easy service na 5 lat.
Chcę też zrobić wymiany oleju i filtrów co 15 tys.
A i jeszcze nie zastanawiać się nad tym co będzie jak ... tylko cieszyć się jazdą i korzystać ze swoich praw jakie daje gwarancja i service.


Witajcie,
Jak kolega powyżej kupuje DDII z LPG wraz z pakietem easy service 5lat/120kkm
1. Pakiet kosztuje 2900 (jeśli wezmę "finansowanie Dacia"
2. W tym okresie przeglądy (wg obecnych cen) wraz z materiałami wyniosą ok 3000
Uwaga jest taka że instalacja LPG nie podlega 'przedłużeniu gwarancji'

Dzisiaj byłem u Dealera i w Serwisie bo w przyszłym tygodniu odbieram samochód więc podpytałem co nieco, niestety 'załapałem' się na nowe warunki przeglądów :(
1. Po dotarciu ok 10kkm zalecają wymianę oleju - na własny koszt
2. Robię ok 20-25kkm rocznie, powiedzieli że jak to ujęli "lepiej zrobić wymianę pomiędzy 15-20kkm" - oczywiście na własny koszt.
3. Na wszystkie samochody z LPG które serwisują (dustery) żaden nie przyjechał na regulację/naprawę zaworów
4. NIE słyszał by gniazda zaworów były wzmacniane :)
5. Instalacja Landi Renzo jest 'podatna' na zanieczyszczenia i droższa (części) od np. STAGa
6. Wymiana filtrów (jak w rozpisce przeglądów) jest OK.

AD.1. Wymiana oleju to koszt 150 zł brutto + materiały (olej/filtr/korek), które można kupić samemu - taniej :)

AD.6. Z tego co mówił to można (na zasadzie logiki) wierzyć, bo przy oleju już raczej mówił że te 30kkm to 'lekka przesada' :)

Piszcie o swoich doświadczeniach
Pozdrawiam
Paweł



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group