To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - Zakup Dustera z instalacją LPG

Sajmon117 - 2019-04-10, 21:21

LESNICZYy napisał/a:
Sajmon117 napisał/a:
Bo ? :roll: :roll: :roll:

Chyba widzisz , że koledzy są zdecydowani na LPG :mrgreen:
Ja ich rozumiem , każde moje auto to benzyna lub benzyna + LPG .
Widziałeś ostatnio ceny ? LPG 2,20zł a reszta przekroczyła 5 zł .


I dalej... rozjaśnij te cyfry ?/
Ile wychodzi spalanie i benzyny i LPG na 100 km bo bez benzyny nie pojedziesz

Ile diesel w cyfrach ?

Tak dla info ,policz i pokarz jak to wychodzi?

mnie ciekawi jak to wychodzi dokładnie w cyfrach?

LESNICZYy - 2019-04-10, 21:45

Diesel to same problemy , czyli : turbina , dpf , egr, wtryski , dwumasa . Czego nie rozumisz z cyferek ? Strajk nauczycieli dopiero trwa 3 dni :lol:
Sajmon117 - 2019-04-10, 21:52

Przedstaw {bo napisałeś ceny lpg i on}
Jak wychodzi cennik na 100 km tylko bez oszukaństwa

Bo ceny to nic nie da że lpg tyle a on tyle

Nie mówmy tu na razie o serwisie

dragoStin - 2019-04-10, 22:40

Witam,

Napiszę co mnie skłania do gazu na podstawie mojego poprzedniego samochodu (jeszcze wczesniej też miałem samochód na gaz) Skoda Roomster 1.4 85KM. Kupiłem go gdy miał przejechane 43kkm i założyłem instalację STAG - w ciągu 8 lat przejechałem nim ponad 210kkm a oto wydatki.
1. Założenie Instalacji -> 2500
2. Coroczne przeglądy (filtry/regulacja) -> 120 * 8 = 960
3. Co miesiąć 'lałem' max 5 litrów PB -> 12 * 8 * 5 * 4,5 = 2160
LPG: 210000 / 100 = 2100 * 9 = 18900 * 2,2 = 41580
PB : 210000 / 100 = 2100 * 7,5 = 15750 * 4,5 = 70875
LPG + składniki (1-3) = 47200
PB - LPG + składniki (1-3) = 70875 - 47200 = 23675

7,5 - spalanie PB na 100km
9 - spalanie LPG na 100km
2,2 - średnia cena LPG w ciagu 8 lat - tak z głowy
4,5 - średnia cena PB w ciagu 8 lat - tak z głowy

Z góry mówię że wyliczenia są 'na szybko' z głowy. Gdyby nawet różnica wyszła 20000 zł to moim zdaniem - w stosunku do PB jest to opłacalne.
Nie wypowiadam się co do porównania LPG <> ON

Dodatkowo dla dustera wykupiłem rozszerzenie gwarancji na 5 lat - skalkulowałem (po uzyskaniu informacji z ASO) że przeglądy w tym okresie, będą wynosiły prawie dokładnie tyle co pakiet przedłużonej gwarancji, więc można powiedzieć że będę 'na czysto' a dodatkowo mając w tym okresie ochronę na silnik i instalację LPG.

W miarę postępu będę pisał jak wygląda 'użytkowanie' samochodu.

Pozdrawiam
Paweł

tommylee1 - 2019-04-10, 23:53

Jeżdżę od 3,5 roku na gazie. Zapisuje wszystkie koszty za paliwa w aplikacji na tel.

Przez ten okres przejechałem 75000. Średnia cena za km to 21 groszy. Zawiera ona Pb i LPG.

Czy Sajmon118 możesz napisać jaki masz średni koszt przejechania 1 km na ON za ostatni rok?

dragoStin - 2019-04-11, 07:06

tommylee1 napisał/a:
Jeżdżę od 3,5 roku na gazie. Zapisuje wszystkie koszty za paliwa w aplikacji na tel.


A możesz powiedzieć co to za apka ?

tommylee1 - 2019-04-11, 10:07

Od początku używałem Fuelmonitor.
Jej wadą jest to, że sumuje koszty za Pb i LPG.
Od dwóch miesięcy dodatkowo używam Spritmonitor.
Ta apka rozdziela LPG i Pb. Poza tym ma stronkę gdzie inni użytkownicy prowadzą dzienniki spalania.
Można zobaczyć ile paliwa zużywają samochody.

JS - 2019-04-11, 14:43
Temat postu: Spalanie i koszty
Mam Dustera z 2017. Oto koszty za 2018 r.: LPG - 4829 zł (czyli 2211 litrów średnio po 2,15 zł z całego roku) + Pb - 681,64 zł (czyli 140 litrów średnio po 4,94 zł)= 5510,56 zł łącznie przy 25236 km, co daje ~22 grosze za km.
Pb zawsze do pełna, średnie roczne zużycie LPG - 8,47 l/100 km mierzone z dystrybutora (bo okrojony komputer w wersjach z lpg nie wskazuje).

Oprócz obowiązkowego rocznego przeglądu 162 zł - żadnych innych kosztów. Mam 5 lat Easy service i drażnię nieco ASO, bo auto ma chodzić jak zegarek, więc poprawiają pierdoły na gwarancji.

Robiłem różne symulacje cenowe i różnica waha się około 3000-4000 zł na korzyść lpg (nie wartościuję tutaj kosztów zakupu w cyklu kilkuletnim, ale koszt nabycia diesla znacznie ochładza głowę - chociaż nie ukrywam, że o nim myślałem, bo jeździ pięknie, nawet ten nieco słabszy).

Sajmon117 - 2019-04-11, 17:55

dragoStin

Obliczenia twoje są dobre;okazyjne na lpg ale średnio jeździłeś 30 tys rocznie

Zejdźmy tak na 18 tyś albo mniej bo tyle robi większość kierowców .Częste odpalanie zimnego silnika podniesie zużycie PB .Bez modyfikacji w układ żeby szybciej przełączał .....
Sumy wyjdą inne .
A jak tłuczesz kilometry to benzyny mało idzie

Ja kiedyś miałem 2 gen to tylko odpaliłem i już na LPG się przełączał, nawet przy mrozach jechałem na gazie

A w 4 gen nie pojedziesz od razu.

Sajmon117 - 2019-04-11, 18:06

tommylee1 napisał/a:
Czy Sajmon118 możesz napisać jaki masz średni koszt przejechania 1 km na ON za ostatni rok?


Szybkie liczenie 5 l /100 km x 5zł=25zł na 100 =0,25 gr

Parę groszy może drożej

Ale jak ja pocisnę dieslem ostro to jak byś się nie starał to nie polecisz w przestworza

Mnie pryknie turbina jak piszą niektórzy a u was filtry regulacje świece cewki i parownik zdechnie albo się przestawi to zaczem się kapniesz a będzie zima i z 12 lpg pociągnie .I tabelka z obliczeniami do kosza

LESNICZYy - 2019-04-11, 18:41

Sajmon117 napisał/a:
tommylee1 napisał/a:
Czy Sajmon118 możesz napisać jaki masz średni koszt przejechania 1 km na ON za ostatni rok?


Szybkie liczenie 5 l /100 km x 5zł=25zł na 100 =0,25 gr

Parę groszy może drożej

Ale jak ja pocisnę dieslem ostro to jak byś się nie starał to nie polecisz w przestworza

Mnie pryknie turbina jak piszą niektórzy a u was filtry regulacje świece cewki i parownik zdechnie albo się przestawi to zaczem się kapniesz a będzie zima i z 12 lpg pociągnie .I tabelka z obliczeniami do kosza

5 l przy miarę spokojnej jeździe rozumiem .
Ja jeżdżę 10-20 % po lesie , coś miasta , coś autostrady itd . Myślę że ropy poszło by z 7/100km więc twoje wyliczenia nie dotyczą mnie . LPG liczę z 10 l + 0.5 l benzyny na 100 km .
Parowników już się nie montuje tylko reduktory , które spokojnie latają 100 kkm .

Druga sprawa to zakup Dustera . Nówka to masakryczna różnica . Używkę w dobrym stanie prędzej znajdziesz w benzynie .
Wiem , że masz więcej niutków , ale uwierz mi co się rozpędzę moim mułem to trafia się żółw jadący TDI :mrgreen: .

yunior81 - 2019-04-11, 20:14

Sajmon117 napisał/a:
Zejdźmy tak na 18 tyś albo mniej bo tyle robi większość kierowców .


Dlaczego ma zejść niżej z przebiegiem skoro tyle robi :) ? Zeby diesel był konkurencyjny ?

Sajmon117 napisał/a:
Częste odpalanie zimnego silnika podniesie zużycie PB .Bez modyfikacji w układ żeby szybciej przełączał .....


Koledze z pracy fabryczna instalacja przełączała si ę w zimie od 2 do 5 km, po wymianie instalacji na Optime Nano, wtryski Barracuda i reduktor Shark, przełączanie następuje po kilkuset metrach a temperatura zewnętrzna ma znikomy na to wpyw. Przełączanie następuje bez żadnych objawów i tylko centralka LPG informuje o tym, zę jedzie się na gazie.

Sajmon117 napisał/a:
Sumy wyjdą inne .


NIe nie wyjdą, każdy przelicza swoje kilometry, chyba, że ktoś celowo zaniża, żeby uzykać lepszy wynik w oczach forumowiczów ;)

Sajmon117 napisał/a:
A jak tłuczesz kilometry to benzyny mało idzie


To nie jest kwestia kilometrów, tylko jakości montażu instalacji i odpowiedniego strojenia.

Sajmon117 napisał/a:
Ja kiedyś miałem 2 gen to tylko odpaliłem i już na LPG się przełączał, nawet przy mrozach jechałem na gazie

Jechać mogłeś tylko jakiś powód kupna diesla był i o jednym z nich sam wspomniałeś.

Sajmon117 napisał/a:
A w 4 gen nie pojedziesz od razu.


Można tylko po co ?

Sajmon117 napisał/a:
Szybkie liczenie 5 l /100 km x 5zł=25zł na 100 =0,25 gr


Żeby uzyskać taki wynik trzeba mieć styl jazdy emerycki i nie opowiadaj bajek, że przy normalnej jeździe diesel pali "magiczne" 5 litrów.

Sajmon117 napisał/a:
Mnie pryknie turbina jak piszą niektórzy



Ile trzeba przejechać dieslem, żeby "zarobić" na ewentualną regenerację turbiny ? Bo oczywiście na wymianę na nową to nie zarobisz nigdy.

Sajmon117 napisał/a:
a u was filtry regulacje świece cewki i parownik zdechnie albo się przestawi to zaczem się kapniesz a będzie zima i z 12 lpg pociągnie .


Masz cholernie małą wiedzę o instalacjach gazowych, żeby nie powiedzieć, że nie masz jej w ogóle, coś o wrzutach pod maskę może wiesz ale o prawdziwej instalacji nic.

I tak na sam koniec.....jeżdżąc z dobrze zamontowaną i wytrojoną (cebularze mówią "regulowaną") instalacją, szczególnie od nowości, zarabiamy nie małe pieniądze - realne pieniądze, które pokrywają wszelkie dodatkowe koszty związane z instalacją lpg tj.: jej montaż, serwis, koszty przeglądów i jeszcze zostaje. Mało tego, jesteśmy w stanie mocno zniwelować zjazd cenowy, wynikający z zakupu nowego samochodu - oczywiście podkreślam, że mówię o dobrze zamontowanej i wystrojonej instalacji.
Jeżdząc dieslem, nawet od nowości, nie jesteśmy w stanie "zarobić" na regenerację turbiny, wymianę sprzegła z kołem dwumasowym, wymianę DPF'a i reszty z osprzętu diesla. Czyli wychodzi na to, że jeszcze dokładamy do interesu spore pieniądze - mając pod maską skromną pojemnośc 1,5 i nie nadzwyczajną dynamikę, którą chowamy w kieszeń, bo przecież te "przysłowiowe 5 litrów" musi wyjść.....
A żeby nie być gołosłownym, przedstawiam montaż instalacji LPG w moim byłym samochodzie Honda City:
https://lpg-forum.pl/post915936.html?hilit=Honda%20City#p915936
Zapraszam do obejrzenia i przeglądnięcia całego wątku, na drugiej stronie jest pokazany "wrzut pod maskę" w identycznej Hondzie, także można sobie porównać.
Instalacja kosztowała mnie 2100zł., przeglądy były robione zgodnie z zaleceniem gwaranta co 10 tysięcy km za kwotę 30zł. (trzydziestu złotych) - serwis obejmował każdorazowo wymianę obu filtrów, FFL - włókno szklane, FFC standardowy. Do sprzedaży samochodu, poza serwisem w postaci wymiany filtrów nie były wymieniane żadne części instalacji i nie było potrzeby jej ponownego strojenia.
Cena u "mojego gazownika" instalacji do Dustera to ok 2400zł.

tommylee1 - 2019-04-12, 08:59

5l na 100 km - to nawet producent podaje większe zużycie cyklu mieszanego.
Godne podziwu.

Jednak nie wszyscy mamy takie umiejętności i jeżeli oprzemy zużycie o dane od użytkowników np z www.spritmonitor.de gdzie dla ON jest średnia 6.58 a LPG - 8.67
to już jest przepaść na korzyść LPG.
I tak w rzeczywistości jest.

I jeszcze jeden mój przykład z doświadczenia.
Co miesiąc jeżdżę 1000 km na trasie Lodz - Lwów- Lodz. Typowa droga krajowa, 60-70 średnia prędkość.
Albea bierze 7,2l LPG.
Ale miałem kiedyś możliwość przejechać Peugeot 301 1.6 HDI. Genialny silnik.
Przy takiej jeździe brał 4l.
Policzcie sami, i tak jest to drożej niż LPG.
Da się taniej- hybryda z LPG.

dragoStin - 2019-04-12, 09:44

tommylee1 napisał/a:
.
Da się taniej- hybryda z LPG.


Witaj,

Wykrakałeś - kolega ma priusa z LPG - ze Śląska do Świnoujścia na jednym baku 35l LPG :)

p.s.
Dzięki za info odnośnie apki :)

Sajmon117 - 2019-04-12, 17:48

Wszystkie opinie są satysfakcjonujące

Ale jest jedno

Jak samochód jest w firmie to może generuje zysk wożąc towar ludzi ,ale i tak się zużywa

Ktoś napisał że jeżdżąc na LPG zarabia na .....

Mi się wydaje że samochód to i tak skarbonka



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group