Zakup Dustera - Zakup Dustera z instalacją LPG
tommylee1 - 2019-04-12, 18:00
Raczej studnia bez dna. Skarbonkę rozbijasz i możesz wyjąc.
Każdy ma prawo do swoich wyborów. Mną przy wyborze Dustera kierowała ekonomia.
Jak najmniej włożyć, żeby jak najmniej stracić.
Sajmon117 - 2019-04-12, 23:12
http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0
Taka ciekawostka o spalaniu
pomorzanin - 2019-04-13, 17:50
Jestem jeszcze przed zakupem Dustera. Forum oczywiście przejrzałem :)
Odwiedziłem dwóch dilerów, wypytując m.in. o LPG.
Podsumowanie rozmów:
1) sprzedawca u dilera "X":
- nie poleca Dustera z LPG, twierdzi, że są wyliczenia, z których wynika, że przy rocznym przebiegu (nie pamiętam dokładnie, czy ostatecznie mówił o 15000 km) zwrot kosztu następuje po 6 latach
- instalacje LPG montowane są w Polsce (na Śląsku?), a nie przez producenta
- pomimo wtrysku pośredniego jest dotrysk benzyny (nawet do 2 l/100 km), a koszty serwisowe itd., itp. powodują, że przy rocznych przebiegach 15-20 tys. dopłata za LPG nie ma sensu, wobec tego poleca wyłącznie benzynę, a 2500 lepiej wydać na interesujące mnie opcje, akcesoria - albo zostawić w kieszeni :)
2) sprzedawca u dilera "Y":
- instalacje montowane są w Rumunii,
- nie ma żadnego dotrysku benzyny, bo to wtrysk pośredni,
- z zakupem LPG trzeba się spieszyć, bo w produkcji tylko do lata, potem 1.6 wycofywany z produkcji i będą tylko TCe
I tak jak wcześniej skłaniałem się ku zakupowi Dustera z LPG, teraz mam wątpliwości, czy w świetle informacji (szczerych? czy nieprawdziwych?) z rozmowy z pierwszym sprzedawcą, nie wybrać bez LPG...
Ktoś z Was wie coś więcej na ten temat?
LESNICZYy - 2019-04-13, 18:52
Taaaa , po 6 latach spłacone LPG dobry żart , przecież to 4 generacja czyli sekwencja . Założyłem STAGA i wyjdę na zero po 14 kkm czyli mniej niż rok
tommylee1 - 2019-04-14, 00:09
Też miałem te same wątpliwości. Na piśmie otrzymałem informacje, ze nie ma dotrysku.
Poza tym obserwuje użytkowników Dustera LPG na stronie https://www.spritmonitor.de
i zużycie Pb wskazuje ewidentne, że nie ma żadnego dotrysku.
Pomorzanin - sprawdź sobie te dane.
Uważam, że pierwszy sprzedawca wprowadził Cię w wielki błąd i zasiał wątpliwości.
A i jeszcze jedno. Ten sprzedawca to nawet na matematyce się nie znał. Przy zużyciu 2l Pb na 100 km, to po około 22000 km zaczniesz zarabiać na LPG.
Zauważ jeszcze, że z 1.6 LPG dostajesz na alufelgi. Teoretycznie zmniejsza to koszt instalacji.
Zamówiłem LPG i czekam na odbiór.
grzmak - 2019-04-14, 12:37
Potwierdzam. Po co dotrysk przy wtrysku pośrednim. To stary silnik 1,6. Ten diler X to jakiś kosmita. Świadomie wprowadził Cię w błąd. Nie wierzę, że sprzedawca może być w takim stopniu niedouczony. Benzyna juz idzie w górę. Kupisz z LPG to zawsze możesz jeździć wyłącznie na PB jak masz wątpliwości.:) JAk PB dojdzie do 6 złotych, pozbędziesz się wątpliwości i zaczniesz śmigać na LPG. Zamawiaj, bo 1,6 tylko do czerwca, potem już wtrysk bezpośredni a spalanie wcale nie mniejsze. Swojego odbieram w okolicach 1 lipca.
pomorzanin - 2019-04-14, 13:11
Dziękuję za odpowiedzi!
Zastanawiam się tylko, dlaczego ten pierwszy sprzedawca tak mówił.
Na logikę:
1) był szczery i mówił prawdę,
2) celowo wprowadzał w błąd, aby sprzedać nie LPG, a benzynę.
Jeśli to drugie, to po co? 2500 zł więcej, pewnie dla niego powinno być bez większej różnicy, czy tę kwotę wydam na LPG czy jakiś pakiet.
Pierwszą opcję wykluczyliście, więc 2 - ale jaki cel?
pomorzanin - 2019-04-15, 10:27
Jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło:
kupuję 1.6 z LPG, oczywiście uwzględniam koszty typu przeglądy itd., itp.
A jak z obecnymi kosztami (w okresie gwarancyjnym i po gwarancji) związanymi z ewentualną regulacją luzów zaworowych, szklankami itd.?
dragoStin - 2019-04-15, 10:42
pomorzanin napisał/a: | Jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło:
kupuję 1.6 z LPG, oczywiście uwzględniam koszty typu przeglądy itd., itp.
A jak z obecnymi kosztami (w okresie gwarancyjnym i po gwarancji) związanymi z ewentualną regulacją luzów zaworowych, szklankami itd.? |
Wykładnia ASO jest taka, że regulacji będą dokonywać jeśli zaistnieje taka koniczność - co może oznaczać wszystko i nic. Dlatego też skłaniam się by wziąć rozszeżenie gwarancji na 5 lat/x kilometrów
Odnośnie silnika dowiadywałem się u Nissana jak wyglądają przeglądy tej jednostki w ekspolatacji na PB - serwis powiedział że co 100kkm są przewidziane przeglądy luzów.
yunior81 - 2019-04-15, 12:42
dragoStin napisał/a: | serwis powiedział że co 100kkm są przewidziane przeglądy luzów. |
I prawdę powiedział ale na beznzynie !!!!
Jeżdżąc na LPG interwał kontroli luzów skraca się i w razie potrzeby ich regulację.
dragoStin - 2019-04-15, 12:50
yunior81 napisał/a: |
I prawdę powiedział ale na beznzynie !!!!
Jeżdżąc na LPG interwał kontroli luzów skraca się i w razie potrzeby ich regulację. |
Toć napisałem, że chodzi o benzynę - skrótem myślowym PB - bo Nissan nie ma w ofercie fabrycznego LPG (tak przynajmniej twierdzą na infolini)
pomorzanin - 2019-04-15, 14:36
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi i pomoc :)
Wyliczałem też koszty z kalkulatorem LPG https://gazeo.pl/lpg/kalkulator-lpg-gazu.html
dla rocznego przebiegu 10, 12 i 15 tys. km: w każdym przypadku się opłaca (mniej lub bardziej) w dłuższej perspektywie.
Każdy (w tym ja) musi ocenić już samodzielnie, czy wybierze LPG (bo nie przewidzi się innych okoliczności, np. zmiany miejsca pracy itd.itp. i stąd wynikających niższych przebiegów).
tommylee1 - 2019-04-15, 18:37
Nie wiem czy wcześniej miałeś auto z LPG. Ale jeżeli nie miałeś, jak podjedziesz na stację, zostawisz 73 zł i zobaczysz ile km zrobiłeś za ta kasę, to roczny przebieg wzrośnie automatycznie.
Jak planuje dalsze wyjazdy, koszt paliwa nie jest czynnikiem, który ma wpływ na to jak daleko jechać.
yunior81 - 2019-04-15, 21:55
Ja wiem, ze to takie polskie ale może „inwestycje” w instalacje LPG potraktujmy tak samo jak w opony zimowe ? Tam nikt nie przelicza po jakim przebiegu ich zakup był lub byłby opłacalny. Tak jak kolega wyżej napisał, po montażu cieszmy się tańszym tankowaniem i realna oszczędnością. Osoby, które montują gaz do bezpośredniego wtrysku trochę bardziej powinny się martwić „zwrotem kosztów” instalacji.
LESNICZYy - 2019-04-16, 16:16
Można i tak potraktować zakup instalacji LPG , można też od strony ekologi . Montować koledzy bo się zawsze opłaca . Właśnie zatankowałem gaz i miło byłem zdziwiony ceną bo dawno nie było obniżki . LPG po 2.09 zł a benzyna 95 po 5.16 zł . Czyli LPG kosztuje 40% ceny benzyny
|
|
|