Dział ogólny - Spalanie paliwa w Dusterze
skip - 2013-10-26, 20:32
ja nie liczę spalania na poszczególnych trasach itd, czasem jeżdżę 4x4, jak trzeba to na klimie, jak szybko to szybko itd :) średnie spalanie to 6,79l/100km, przejechane troche ponad 6100km jak narazie.. jedyne co zaobserwowałem, że jak jade 140-150km/h to pali więcej :) średnio na baku robi 650km a przy takiej szybkiej trasie to o prawie 100km mniej :)
Michał - 2013-10-28, 18:16
skip napisał/a: | jedyne co zaobserwowałem, że jak jade 140-150km/h to pali więcej :) średnio na baku robi 650km a przy takiej szybkiej trasie to o prawie 100km mniej :) |
To dobrze, że wziąłem 4x2. Mój na baku robi tak ok.900km
BoloSr - 2013-10-28, 19:08
Michał napisał/a: | skip napisał/a: | jedyne co zaobserwowałem, że jak jade 140-150km/h to pali więcej :) średnio na baku robi 650km a przy takiej szybkiej trasie to o prawie 100km mniej :) |
To dobrze, że wziąłem 4x2. Mój na baku robi tak ok.900km |
ale napewno nie przy predkosciach 140-150 :)
Michał - 2013-10-28, 20:22
BoloSr napisał/a: | ale napewno nie przy predkosciach 140-150 :) |
No faktycznie nie jest to Civic, w którym się dopiero czwórkę wkładało przy takich prędkościach
Iza-Bra - 2013-11-05, 17:34
Witam Ponad miesiąc temu kupiłam nową Dacię Duster 4x2 LPG i przyznam szczerze,że jestem załamana jej spalaniem. Spala 13l/100 km!!! Ponadto mam wrażenie,że fabrycznie ma za nisko wyregulowane obroty (500 obr/min). Efektem tego jest brak mocy przy ruszaniu, szarpanie, gaśnięcie silnika i dziwnie opóźniona reakcja po wduszeniu pedału gazu. Aby ruszyć należy nienaturalnie podwyższyć obroty przez dodanie gazu. Czy to normalne??? Przyznam szczerze,ze zaczynam żałować kupna tego auta
AntyUser - 2013-11-05, 17:46
Iza-Bra napisał/a: | Witam Ponad miesiąc temu kupiłam nową Dacię Duster 4x2 LPG i przyznam szczerze,że jestem załamana jej spalaniem. Spala 13l/100 km!!! Ponadto mam wrażenie,że fabrycznie ma za nisko wyregulowane obroty (500 obr/min). Efektem tego jest brak mocy przy ruszaniu, szarpanie, gaśnięcie silnika i dziwnie opóźniona reakcja po wduszeniu pedału gazu. Aby ruszyć należy nienaturalnie podwyższyć obroty przez dodanie gazu. Czy to normalne??? Przyznam szczerze,ze zaczynam żałować kupna tego auta |
Co do spalania to mój ma solidną 10-tkę Ale co prawda cały czas zasówam po Poznaniu więc mu się nie dziwię... A co do tego dziwnego zachowywania się to przejechałbym się do ASO. To nie jest normalne żeby tak robił... Niech go wezmą na komputer i sprawdzą...
DD - 2013-11-05, 18:01
Iza-Bra napisał/a: | Witam Ponad miesiąc temu kupiłam nową Dacię Duster 4x2 LPG i przyznam szczerze,że jestem załamana jej spalaniem. Spala 13l/100 km!!! Ponadto mam wrażenie,że fabrycznie ma za nisko wyregulowane obroty (500 obr/min). Efektem tego jest brak mocy przy ruszaniu, szarpanie, gaśnięcie silnika i dziwnie opóźniona reakcja po wduszeniu pedału gazu. Aby ruszyć należy nienaturalnie podwyższyć obroty przez dodanie gazu. Czy to normalne??? |
Jesli obroty sa 500rpm, to faktycznie nie jest to normalne (za niskie). Widze, ze masz DD z LPG, wiec moze z instalka lpg jest cos nie tak? Czy na benzynie tez wystepuja te za niskie obroty, klopoty zruszaniem, mulenie itp. odjawy?
Co do spalnia, nie napisalas w jakich to warunkach i na jakim paliwie. Rozumiem, ze te 13l/100km odnosi sie do jazdy na lpg i w miescie. 13l/100km to faktycznie dosc duzo, ale juz np. 12l/100km lpg w duzym miescie, z czestymi korkami itd. w przypadku auta wielkosci DD z silnikiem 1.6 by mnie zbytnio nie zdziwilo. Z reszta nawet dane fabryczne deklaruja zuzycie lpg przez DD w miescie 11,8l/100km.
Iza-Bra - 2013-11-05, 18:10
Na paliwie objawy są podobne. Zużycie 13l/100 km dotyczy LPG i bynajmniej nie jeździłam tylko w korkach po mieście. Mała trasa też się trafiła. Czy w okresie docierania możliwe jest takie zwiększone spalanie?
DD - 2013-11-05, 18:19
Iza-Bra napisał/a: | Na paliwie objawy są podobne. Zużycie 13l/100 km dotyczy LPG i bynajmniej nie jeździłam tylko w korkach po mieście. Mała trasa też się trafiła. Czy w okresie docierania możliwe jest takie zwiększone spalanie? |
Nieco zwiekszonie nie byloby niczym dziwnym, ale te 13l/100km w Twoim przypadu to raczej zbyt duzo, zwlasza, ze to nie byla wylacznie jazda w miescie. Dodatkowo jeszcze te ww niepokojace odjawy wskazujace na jakies niedomaganie(a). Najlepiej szybko udaj sie z tym do ASO... w koncu od czego masz gwarancje .
Iza-Bra - 2013-11-05, 19:24
Będę musiała,ale przyznam szczerze,że żałuję swojej decyzji zakupowej. Nie tego się spodziewałam :(
DD - 2013-11-05, 19:39
Iza-Bra napisał/a: | przyznam szczerze,że żałuję swojej decyzji zakupowej. Nie tego się spodziewałam :( |
Nie dramatyzuj . Rozumialbym takie slowa, gdybys byla np. po roku uzytkowania i szesciu powazniejszych usterkach.
Nie ma aut bezawaryjnych, wiec nie wiesz, czy gdybys wybrala wozik innej marki, to napewno nie przydarzylaby Ci sie jakas usterka. A generalnie Duster nie jest znany z tego, zeby byl jakos bardzo awaryjny (przynajmniej jesli chodzi o mechanike i elektronike). Raczej przeciwnie .
Dar1962 - 2013-11-05, 20:18
auto ma zapewne niewielki przebieg, po kilku tys km spalanie nieco spadnie, choć cudów nie należy się spodziewać. Jesienią i zimą spalanie zawsze będzie wyższe niż w okresie kiedy jest ciepło. Sporo zależy od stylu jazdy i sposobu użytkowania. Taki wynik jaki podałaś byłby normalny raczej dla wersji 4x4 z tym silnikiem. Nie należy popadać w panikę. Trzeba normalnie jeździć i obserwować spalanie. Jeśli będzie utrzymywać się podobne w kolejnych miesiącach - można podjechać do ASO i reklamować. Ta wersja będzie paliła średnio 8-9 l benzyny lub 11-12 LPG i należy się z tym pogodzić. DD to nie Panda (tak na marginesie - ta ostatnia też pali średnio 7 l/100)
BLONDI83 - 2013-11-05, 21:33
Spokojnie...
Auto jest na dotarciu, musi więc "pić" trochę więcej paliwa.
Mój Dasti na początku palił średnio 11 l benzyny, Spalanie relatywnie się zmniejszało, a po pierwszej wymianie oleju spadło do 8,5-8,9 i tak się na razie trzyma.
Uważam, że nie jest to dużo, gdyż moje poprzednie auto (skoda Fabia 2002 r, 1.4 MPI benzyna) paliła 7,4/100 a gdzie fabii do Dastiego...
Dominus - 2013-11-05, 21:53
Świeże auto, świeży silnik potrzebuje delikatniejszego traktowania. Nie przekraczanie pewnej wartości obr/min , spokojna jazda bez wariacji za jakiś czas z upływem kilku tysięcy km po dotarciu wartość spalanego paliwa powinna zmaleć ale cudów nie należy się spodziewać.
Co do objawów powinnaś się temu dokładnie przyjrzeć i popytać kolegów z benzynami bo ja mam dCi i za dużo nie pomogłę. Choć niskie obroty, brak mocy jest niepokojący.
LPG zakładał salon czy to fabryczne LPG?
PS. Jednym z względów jakich wybrałem dCi była ilość paliwa Duster lubi wypić ale nie najważniejsza
Dar1962 - 2013-11-06, 11:47
zaliczyłem dziś 160 kilometrową trasę plus ok 5 km jazdy miejskiej. Prędkość zgodna z przepisami, bez wyścigów drogowych i zbędnego wyprzedzania (poza odcinkiem ok 10 km, który przejechałem ok 110-115 km/h)Bez klimatyzacji, czasami dmuchawa i grzanie tylnej szyby, radio, nawigacja i pracujące w zasadzie non stop wycieraczki. Napęd w trybie auto.Srednia 7,4. Jak na tą wersję - moim skromnym zdaniem bardzo przyzwoicie
|
|
|