To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Spalanie paliwa w Dusterze

jammo - 2018-03-01, 11:44

Kacper_Potocki napisał/a:
Stuknęło mi 4100km.

Osmy bak za mną i tankowanie pod korek w tym samym dystrybutorze. Komputer pokazywał, że przejechałem 536 km i średnie spalanie pokazywał 7,7 litra / 100km. Weszło mi benzyny 42,5 litra (komputer wskazywał zużycie 41,9 litra).

Nie używałem trybu Eco. System Start/Stop miałem wyłączony cały czas. 50% miasto i 50% drogi poza miastem. Spalanie średnie to 7,93 litra na 100km - z własnych wyliczeń z dystrybutora.

Średnie spalanie od początku, ze wszystkich ośmiu tankowań to 8,02 litra / 100 km


Z tego co widzę to spalanie na poziomie 8,02 - 8,22 , nie zachęca zbytnio do tego silnika. Biorąc pod uwagę spalanie , to nie ma za bardzo wielkich różnic pomiędzy tym silnikiem a wolnossącą jednostką 1.6 SCe 115.

Kacper_Potocki - 2018-03-01, 12:29

I to spalanie jest dość wyśrubowane. Gdybym miał ciężką nogę to spokojnie 11 litrów by spalił. Za to silnik jest bardzo dynamiczny. Teraz gdybym brał to jednak dizla.
urys - 2018-03-01, 12:39

Czyli jednak dobrego wyboru dokonałem :-)
A mocno się zastanawiałem nad tym 1.2.
Pozdrawiam.
P.S. Za to w dieslu klekot niemiłosierny :-)

Kacper_Potocki - 2018-03-01, 13:45

Ja lubię jeździć na niskich obrotach. Najczęściej jadę to mam 1600 obrotów / minutę. Bardzo bym chciał pojeździć trochę klekotem 1.5 dCi, aby sprawdzić czy zmieszczę się w 7 litrach.
piku - 2018-03-01, 13:48

urys napisał/a:
P.S. Z to w dieslu klekot niemiłosierny :-)


Kiedy i skąd słyszysz klekot? W moim aucie, gdy ruszam na zimno (zwł. przy mrozach), początkowo muszę jechać delikatnie, gdyż w przeciwnym razie słychać klekot zaworów. Trwa to do rozgrzania silnika. Po rozgrzaniu im wyższe obroty tym ładniejsza praca. Latem silnik pracuje jakby ciszej niż teraz. Takie są moje doświadczenia.
W nowym Dusterze silnik Diesla świetnie wytłumiony. Ruszałem na zimno (tak mi się wydaje) przy mrozie i działał i brzmiał od razu pięknie.

urys - 2018-03-01, 13:57

Cześć,

Na początku jazdy to klekot zrozumiały, ale u mnie też występuje w okolicach 1500 obrotów na rozgrzanym silniku jak próbuje przyspieszyć, nieco tylko dynamicznie.
Redukcja załatwia sprawę, klekot też się pojawia w momencie przyspieszania powyżej 2,5 tyś. ale to jest akurat w miarę normalne jak na diesla. Jeździłem benzyną, w dodatku v6, więc nie zwykłem słuchać takich odgłosów, tylko miły pomruk :-) .

P.S.: Ja mam "jedynkę" PH2.

jammo - 2018-03-01, 14:05

No a jakie jest porównanie tych silników diesla 90 KM i 110 KM pomiędzy sobą. Czy jest duża odczuwalna różnica w mocy i czy te silniki są wyposażone w dwumasy i DPF. Z tego co patrzyłem na ceny to w wersji Prestige różnica w cenie pomiędzy nimi jest aż 13.500 zł na korzyść tego 90 konnego. Jak one sprawują się w jazdach głównie po miejscu i w mieście.
urys - 2018-03-01, 14:08

110 KM ma dwumas i turbine ze zmiennymi ustawieniami łopatek,
Po mieście i w koło komina brałbym 90 KM, chyba że na 3 lata to 110.
Oba mają dpf.
Pozdrawiam

jammo - 2018-03-01, 14:28

Nie, auto planuję potrzymać dłużej nawet niż 5 lat, ale pytam , bo nigdy jeszcze nie miałem auta w dieslu .Wszystkie moje auta w tym 3 nowe to benzyny głównie wolnossące. Zresztą Duster jak zrobi 8-10 tys.km na rok to będzie i tak dużo. :-)
urys - 2018-03-01, 14:45

To bierz benzynę i się nawet nie zastanawiaj.

Z resztą sam sobie policz:
https://www.autocentrum.p...yna-czy-diesel/

Pozdrawiam
Urys

jammo - 2018-03-01, 19:17

Tak, to raczej wiem że benzyna, tylko teraz mam dylemat , bo nie wiem, czy ten 1.6 SCe 115 i czy dopłacić do 4x4 , czy jednak wziąć ten silnik 1.2 TCe 125 w wersji 4x2 , bo ceny wyjdą zbliżone. Wcześniej myślałem wyłącznie o tym 1.6 wolnossącym ale teraz widzę , że coraz więcej osób kupuje tą jednostkę doładowaną 1.2 TCe, niestety ona też mało nie pali i nie mam jakoś przekonania.
Kacper_Potocki - 2018-03-02, 08:45

Nie zastanawiaj się nawet i bierz 1.6SCe i 4x4. Nie warto 1.2TCe i tylko 4x2, bo to jest dynamiczniejszy silnik, ale też nie jest demonem prędkości. Dacia nie jest do tego stworzona, aby szybko jeździć. Ona jest stworzona jako praktyczne auto, a tutaj napęd da ci kolosalną wygodę niezależnie od silnika.
urys - 2018-03-02, 09:43

Najlepszym wyborem byłby 1.2 Tce i 4x4 ale osobiście gdybym miał wybierać 1.2 Tce 4x2 i 1.6 Sce 4x4 to podobnie jak Kacper, wybrał bym 1.6 i 4x4, zwłaszcza po mieście i w koło komina.
Na trasie duster powyżej 120, nie ważne z jakim silnikiem, pali jak spok i jest dość głośny, choć nie aż tak jak się spodziewałem.

Ale jak wszyscy powtarzają, najlepiej się przejechać, czy to na jeździe próbnej czy z kimś.
Każdy ma nieco inne odczucia i ciężko doradzić. Ja dużo jeżdżę więc diesla wybrałem, choć i tak na granicy był opłacalności, gdybym robił 10 tyś wybrałbym 1.6 4x4.
Nad inną wersją niż prestige też nie ma się co zastanawiać, chyba, że budżet skromny.

Pozdrawiam,
Marcin

jammo - 2018-03-02, 16:54

Niższej wersji jak Prestige nie zakładam, do tego chcę dobrać klimatyzację automatyczną i grzane fotele + koło, czyli około 68 tyś w wersji 4x4. Dzisiaj byłem z żoną w salonie i pooglądaliśmy tego Dustera w środku, a nawet miałem okazję się przejechać.Wprawdzie nie była to długa jazda, ale na początek wystarczyła. Sam jeżdzę teraz Oplem z wolnossącym 1.6 więc byłem ciekawy. Duster był właśnie z silnikiem 1.6 SCe i powiem, że nawet to jechało. Wiadomo , że jak zwalniałem to trzeba było redukować (skrzynia 5 biegowa), ale na obrotach to na 4 biegu dość ładnie się zbierał. Ja nie szukam auta szybkiego, bo nawet na autostradzie ustawiam tempomat max. na 115-120 zresztą żona się boi szybko jeździć. Co do wyciszenia to przy 90 było cicho szybciej nie było gdzie. Na szybszą jazdę wybieram się do Tarnowa, bo mamy jechać na autostradę. W moim oplu silnik jest bardziej słyszalny. Jedno czego jestem pewien to to , że nie potrzeba mi tych kamer 360* Multiwiew, wystarczy tylko cofania. Byliśmy dzisiaj też w KIA i oglądaliśmy Sportage, ale powiem szczerze , że miejsca jest tyle co w nowym Dusterze. Żona kręci nosem i nie chce abym dokładał 20 tyś zł do KIA bo jej się Duster podoba, tylko nie ten orange. Zdecydowaliśmy, że albo szary a najprawdopodobniej czarna perła. Wybieram się jeszcze na jazdy Tucsonem i Renault Kadjar więc na decyzję jeszcze czas.
Kacper_Potocki - 2018-03-03, 13:36

Stuknęło mi 4700km.

Dziewiąty bak za mną i tankowanie pod korek w tym samym dystrybutorze. Komputer pokazywał, że przejechałem 533 km i średnie spalanie pokazywał 8,5 litra / 100km. Weszło mi benzyny 46 litrów (komputer wskazywał zużycie 45,5 litra).

Nie używałem trybu Eco. System Start/Stop miałem wyłączony cały czas. 50% miasto i 50% drogi poza miastem. Niestety było teraz bardzo zimno, często temperatury w nocy to minus 18. Spalanie średnie to 8,63 litra na 100km - z własnych wyliczeń z dystrybutora.

Średnie spalanie od początku, ze wszystkich ośmiu tankowań to 8,02 litra / 100 km



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group