To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Spalanie paliwa w Dusterze

nxn68 - 2019-05-29, 21:36

Przebieg 5300 km.
Komputer pokazuje średnie spalanie 5,5 l/100 km, z dystrybutora wychodzi trochę więcej-6 l/100 km.
Trasy różne, miasto, górskie lokalne drogi, autostrady max. 140 km/g. Obroty 2000-3000.

Viktor - 2019-06-03, 08:07

Pytałem nie dawno, tu na forum, o nie właściwe działanie wskaźnika poziomu paliwa. Że po zalaniu zbiornika do pełna, przez dłuższy czas stał w miejscu w pozycji 'pełen zbiornik'. (Po pewnym czasie się 'obudził') Wczoraj, w trasie, zaniepokoiło mnie 'aktualne zużycie'. Jadąc w taki sam sposób co zawsze, (w różnych sytuacjach, szybciej wolniej, pod górkę...), wskaźnik pokazywał mi zużycie, często o ok 2 litry więcej, niż do tej pory. Mimo, że się po tym spostrzeżeniu bardzo pilnowałem. Czy to może oznaczać, że ten 'komputer wariuje' przez te dziwne zachowania wskaźnika poziomu paliwa? (Kasuję licznik kilometrów po zatankowaniu, ale potem i tak zapominam ile zatankowałem... :oops: )
panopticon - 2019-06-10, 19:06

Spalanie maj:
Przejechane 2370 km
Spalanie średnie z dystrybutora 7,77 l/100km

Spalanie komputer 7,19 l/100km

pet44 - 2019-06-11, 13:11

Jednym z istotniejszych czynników mających wpływ na spalanie paliwa są również opony. Przy zakupie opon, można trafić na ich specyfikację w której jest jasno napisane - jaki dana opona ma wpływ na spalanie.

Przykład takiej specyfikacji:


Opisane to zostało od A do G.
Na http://fiat-furious.pl/un...chod-na-wiosne/ zostało trochę szerzej opisane, jak przygotować samochód do wiosny.

LESNICZYy - 2019-06-11, 14:48

Testy opon udowodniły że nie można wierzyć producentom co do tych literek .
Najważniejszy jest styl jazdy bo warunków nie da się oszukać . W lesie i mieście musi spalić :mrgreen: :mrgreen: . Autostrada to już zależy od prędkości .

Voxmord - 2019-06-13, 09:07

Pytanie do użytkowników Dustera w wersji z lpg.

Orientujecie się ile wynosi rezerwa w butli (pojemność 42 l)? I jak to jest z sygnałem dźwiękowym (piszczenie) - oznacza on całkowity koniec gazu, czy dopiero wtedy wchodzi na rezerwę?

JS - 2019-06-13, 09:20

Rezerwy na lpg nie badałem, ale piszczenie oznacza na pewno koniec gazu, a nie początek rezerwy. Ta z kolei wystarcza pewnie na około 30-40 km, zależnie od pory roku, temperatury i stylu jazdy - albo nieznanych nam rzeczy związanych ze wskaźnikami (zob. dziwne wskazania poziomu benzyny w Dusterach - pisano o tym na forum).
Voxmord - 2019-06-13, 09:57

No właśnie zaniepokoiła mnie sytuacja dotycząca wskaźnika poziomu zużycia gazu - po ostatnim tankowaniu (nie "lałem" do pełna, tylko 26 litrów) i przejechaniu 170 km, z 3 zielonych diód w ciągu jednego dnia (zrobiłem wtedy max 20 km) nagle zaświeciła się czerwona kontrolka (czyli rezerwa). Zakładając, że rezerwa będzie miała ok. 8 litrów, w chwili obecnej wychodziłoby spalanie rzędu 10,5 l; natomiast przy założeniu, że zrobię jeszcze max. do 50 km - ok. 12 l/100 km.
Dodam, że od ostatniego tankowania jeżdżę tylko i wyłącznie na krótkich odcinkach (miasto).

Pytanie, czy rzeczywiście tyle "żre", czy problemem może być nieprecyzyjny wskaźnik pomiaru lpg...

Dla porównania, 2 tygodnie temu zrobiłem dłuższą trasę ok. 330 km (35% miasto, 65% w trasie) i spalanie lpg wyszło naprawdę w porządku - ok. 7.8 - 8 l.

harald - 2019-06-13, 14:04

Voxmord napisał/a:
No właśnie zaniepokoiła mnie sytuacja dotycząca wskaźnika poziomu zużycia gazu - po ostatnim tankowaniu (nie "lałem" do pełna, tylko 26 litrów) i przejechaniu 170 km, z 3 zielonych diód w ciągu jednego dnia (zrobiłem wtedy max 20 km) nagle zaświeciła się czerwona kontrolka (czyli rezerwa). Zakładając, że rezerwa będzie miała ok. 8 litrów, w chwili obecnej wychodziłoby spalanie rzędu 10,5 l; natomiast przy założeniu, że zrobię jeszcze max. do 50 km - ok. 12 l/100 km.
Dodam, że od ostatniego tankowania jeżdżę tylko i wyłącznie na krótkich odcinkach (miasto).

Pytanie, czy rzeczywiście tyle "żre", czy problemem może być nieprecyzyjny wskaźnik pomiaru lpg...

Dla porównania, 2 tygodnie temu zrobiłem dłuższą trasę ok. 330 km (35% miasto, 65% w trasie) i spalanie lpg wyszło naprawdę w porządku - ok. 7.8 - 8 l.


Kolego:) widać, że styczności z LPG nie miałeś, więc w skrócie: nie przejmuj się rezerwą, wyjeździj parę zbiorników - będziesz zorientowany na spalanie w swoim samochodzie, kasuj licznik a będziesz wiedział ile możesz jeszcze przejechać. Oczywiście samo miasto może podnieść spalanie nawet o 2 litry ;) ale wskaźniki LPG - niestety precyzyjne nie są.

Jeśli auto nowe - daj mu 5000 km do 10000 aby się "ułożyło"

Pozdrawiam i nie przejmuj się!:)

Voxmord - 2019-06-13, 14:56

harald napisał/a:
Voxmord napisał/a:
No właśnie zaniepokoiła mnie sytuacja dotycząca wskaźnika poziomu zużycia gazu - po ostatnim tankowaniu (nie "lałem" do pełna, tylko 26 litrów) i przejechaniu 170 km, z 3 zielonych diód w ciągu jednego dnia (zrobiłem wtedy max 20 km) nagle zaświeciła się czerwona kontrolka (czyli rezerwa). Zakładając, że rezerwa będzie miała ok. 8 litrów, w chwili obecnej wychodziłoby spalanie rzędu 10,5 l; natomiast przy założeniu, że zrobię jeszcze max. do 50 km - ok. 12 l/100 km.
Dodam, że od ostatniego tankowania jeżdżę tylko i wyłącznie na krótkich odcinkach (miasto).

Pytanie, czy rzeczywiście tyle "żre", czy problemem może być nieprecyzyjny wskaźnik pomiaru lpg...

Dla porównania, 2 tygodnie temu zrobiłem dłuższą trasę ok. 330 km (35% miasto, 65% w trasie) i spalanie lpg wyszło naprawdę w porządku - ok. 7.8 - 8 l.


Kolego:) widać, że styczności z LPG nie miałeś, więc w skrócie: nie przejmuj się rezerwą, wyjeździj parę zbiorników - będziesz zorientowany na spalanie w swoim samochodzie, kasuj licznik a będziesz wiedział ile możesz jeszcze przejechać. Oczywiście samo miasto może podnieść spalanie nawet o 2 litry ;) ale wskaźniki LPG - niestety precyzyjne nie są.

Jeśli auto nowe - daj mu 5000 km do 10000 aby się "ułożyło"

Pozdrawiam i nie przejmuj się!:)



Nie do końca tak jest - w poprzednim samochodzie miałem instalację lpg; doświadczonym użytkownikiem na pewno bym się nie nazwał, niemniej jednak wiedziałem czego się spodziewać jeżeli chodzi o samo spalanie i "zachowanie" auta :)

Oczywiście, że w przypadku Dustera wszystko jest dopiero na etapie "wzajemnego poznawiania się", ale przezornie wolałem rozeznać sprawę - być może ktoś przerabiał już temat na swoim przykładzie.

Tak, czy inaczej dzięki za podpowiedź; sam jestem ciekaw jak będzie wyglądało spalanie podczas kolejnych etapów.

Pozdrawiam!

LESNICZYy - 2019-06-13, 17:12

Uzupełnij profil bo nawet nie wiemy jaki silnik masz .
Tankujesz do pełna , kasujesz licznik i wiesz ile możesz przejechać :mrgreen: .
Musisz tylko znać pojemność butli i spalanie w danych warunkach i porze roku .
Dziwi mnie twoje pytanie jak już miałeś auto w gazie .

Sajmon117 - 2019-06-13, 18:57

LESNICZYy napisał/a:
Tankujesz do pełna , kasujesz licznik i wiesz ile możesz przejechać .


Najpierw wyjeżdżasz bak do zera .

Tankujesz LPG

Zerujesz licznik ,spisujesz ile zatankowałeś

Wyjeżdżasz to pustego i wtedy kontrolujesz ile spala i co kiedy się zapala, piszczy ,patrząc na kilometry

A dlatego taka metoda jest super pewna bo każde tankowanie mocniej na bije albo słabiej to raz pali mniej raz więcej

Voxmord - 2019-06-14, 08:31

LESNICZYy napisał/a:
Uzupełnij profil bo nawet nie wiemy jaki silnik masz .
Tankujesz do pełna , kasujesz licznik i wiesz ile możesz przejechać :mrgreen: .
Musisz tylko znać pojemność butli i spalanie w danych warunkach i porze roku .
Dziwi mnie twoje pytanie jak już miałeś auto w gazie .


Dlaczego dziwi Cię takie pytanie? Przez kilka lat użytkowałem zupełnie inny typ samochodu z instalacją, która wówczas (kiedy kupiłem auto) miała już 5 lat. Nigdy natomiast nie zdarzały mi się takie "spadki" na wskaźniku kontrolki ilości gazu. Licznik oczywiście zawsze sobie zeruję przy tankowaniu, bo to jedyny sposób na w miarę rzetelną obserwację i analizę spalania. Podobnie z zapisywaniem tego, ile do baku się wlało itd.

Doskonale zdaję sobie sprawę, że jestem dopiero na etapie testów swojego Dustera; niemniej jednak na forum na pewno jest bardzo duża grupa doświadczonych użytkowników, którzy być może mieli/mają podobne wnioski dotyczące działania instalacji/spalania gazu. A na tym to wszystko właśnie polega, żeby m.in. brać pod uwagę opinie doświadczonych osób, które mają pojęcie o danej sytuacji :)

W swoim Dusterze mam silnik 1.6 SCe LPG 115 KM.

Pozdrawiam

Voxmord - 2019-06-19, 12:24

JS napisał/a:
Rezerwy na lpg nie badałem, ale piszczenie oznacza na pewno koniec gazu, a nie początek rezerwy. Ta z kolei wystarcza pewnie na około 30-40 km, zależnie od pory roku, temperatury i stylu jazdy - albo nieznanych nam rzeczy związanych ze wskaźnikami (zob. dziwne wskazania poziomu benzyny w Dusterach - pisano o tym na forum).


Po wyjeżdżeniu drugiego baku (100% miasto, w tym 2 x krótki odcinek offroadowy w drodze na działkę) wyszło spalanie na poziomie 10,5 litra. Na taki wynik, mógł mieć również fakt wożenia (co prawda pustego, ale jednak to zawsze dodatkowy opór powietrza) przez ok. tydzień czasu, boxu dachowego.
Nie wiem natomiast, na ile wiarygodny był tak szybki spadek kontrolki lpg na rezerwę (o czym pisałem we wcześniejszym poście); ale jeśli miałbym się tym sugerować, to rezerwa butli wynosi ok. 8-10 l (przejechałem jeszcze 75-80 km zanim skończył się gaz).

tommylee1 - 2019-06-20, 19:11

Dziś zrobiłem pierwszą trasę na LPG. Przejechane 270 km drogami wojewódzkimi, przy prędkości max 95 a spalanie 9,24l. Dwie osoby, klima. Trochę mnie to zmartwiło.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group