To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Dział ogólny - Wyłączenie systemu Start Stop.

Mickey80 - 2016-02-02, 22:44
Temat postu: Wyłączenie systemu Start Stop.
Witam serdecznie forumowiczów. Jako szczęśliwy posiadacz Dustera zauważyłem dziwną zależność w próbach wyłączania na stałe systemu Start Stop. Otóż nieraz po naciśnięciu odpowiedniego za to guzika (i pojawieniu się czerwonej lampki na nim jako oznaczenia wyłączonego Start Stop) podczas postoju na pomarańczowej tabliczce pojawia się przekreślone kółeczko z literą "A"-> czyli system jest wyłączony. Czasami działa to cały czas nawet po odpaleniu silnika następnego dnia (nie świeci się na czerwono guzik, mimo to zawsze na postoju pojawia się ww. przekreślone kółko). Ostatnio jednak za każdym razem muszę ów system wyłączać po uruchomieniu silnika. Istnieje więc jakaś metoda na pozbycie się ów "udogodnienia" na stałe? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
lukee - 2016-02-03, 10:08

System Stop-Start jest zawsze uruchamiany przy uruchomieniu i trzeba go ręcznie wyłączyć.
Przekreślone A pojawia się nawet przy włączonym systemie SS np. gdy temperatura jest poniżej 0 lub akumulator jest słaby.

Dar1962 - 2016-02-03, 11:19

jeśli ten system ma (nie wiem bo mam auto bez niego) własny obwód na tablicy bezpieczników (co dość łatwo sprawdzić )sądzę,że jedynym w miarę skutecznym sposobem byłoby po prostu usunięcie odpowiedzialnego bezpiecznika?
Piitubski - 2016-02-03, 18:04

Tu jest rozwiązanie: http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12608
DD - 2016-02-09, 03:50

Wypadałoby sprawdzić, czy ten włącznik/wyłącznik krańcowy przy otwartej klapie (czyli pozycji nieścisniętej) ma zwarte czy rozwarte styki (np. krańcówki od/do auto alarmów, z którymi się w przeszłości spotkałem, przy otwarciu klapy zwierały). Później, zależnie od wyniku sprawdzenia, zadziałać tak, żeby uzyskać ów porządany stan przy pozostawieniu krancówki na swoim oryginalnym miejscu (po co ma sie gdzieś telepać, a jej brak w oryg. miejscu ew. zwracać czyjąś uwagę?).
DD - 2016-07-04, 12:44

DD napisał/a:
Wypadałoby sprawdzić, czy ten włącznik/wyłącznik krańcowy przy otwartej klapie (czyli pozycji nieścisniętej) ma zwarte czy rozwarte styki
Sanowni właściciele/użytkownicy DD z sytemem Stop&Start, czy mógłby ktoś z Was sprawdzić, jak z tym w rzeczywistości jest?

Ja tego nie sprawdzę, bo nie mam do dyspozycji DD z S&S, za to QQ2 z S&S i owszem... i nawet osobiście sprawdziłem, że w QQ2 styki krańcówki maski są rozwarte, gdy maska zamknięta, a zwarte, gdy maska otwarta. Tak więc w QQ2 odpięcie wtyczki nic nie da... natomiast dałoby jej odpięcie i np. włożenie kawałka drucika zwierającego jej konektorki (akurat w QQ2 jest tam sporo na to miejsca, nie wiem jak w DD, ale może być trudniej, bo daciowe krańcówki są jakby bardziej "oszczędnościowe", natomiast w QQ2 dość masywne). Później nawet można całość złożyć i z zewnatrz nic nie będzie wzbudzało podejrzeń (w przeciwieństwie do sytuacji, gdyby cała krancówka została usunięta ze swojego oryginalnego miejsca).

I jeśli miałbym na coś w tym temacie postawić, to postawiłbym na to, że w DD z S&S, tak samo jak w QQ2, po otwarciu maski styki krańcówki są zwarte.

dacialodgy - 2018-04-08, 21:57

Zewrzyj dwa przewody idące do krańcówki pokrywy silnika i już nigdy silnik się nie wyłączy. A jedyne co to zaświeci się kontrolka na desce o braku możliwości zadziałania systemu SS. System traktuje to jako otwartą pokrywę silnika, czyli jeden z warunków aby system nie zadziałał. Ja zrobiłem tak u siebie 2 dni po odebraniu auta z salonu. I do dziś jeździ.
byru - 2019-09-23, 19:15

A jak "otwarcie pokrywy silnika na stałe" ma się do działania alarmu?
askr_poz - 2019-09-30, 12:05

Kombinujecie jak konie pod górkę.
S&S można wyłączyć przy użyciu ddt4all:

https://www.dacianer.de/r...ource-update-47

Google translate w miarę daje rade.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group