To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Modyfikacje-Tuning, instrukcje, poradniki - Lift Plus opony MT

pomoc_drogowa_b - 2016-09-22, 22:36

Jutro postaram się zmierzyć. Dzisiaj delektowalem się efektem podniesienia mocy i momentu obrotowego - firma która mi to wykonywała była na tyle perfekcyjna, że zaproponowała mi możliwość wyboru podniesienia momentu obrotowego w zakresie dolnych lub górnych prędkości obrotowych. Efekt końcowy jest bardzo wyczuwalny, myślę że nawet dla osób bez doświadczenia. Ciekawe z jakich powodów silniki te nie są programowanie fabrycznie do takich parametrów.
Witek1952 - 2016-09-23, 14:24

Pewnie z powodu czystości spalin i trwałości silnika. Trzeba było zapytać w firmie tuningowej jak modyfikacja oprogramowania na to wpłynie. Podaj jaki masz silnik.
pomoc_drogowa_b - 2016-09-23, 14:27

1.5dci 107KM
DD - 2016-09-23, 15:42

Witek1952 napisał/a:
Pewnie z powodu czystości spalin i trwałości silnika.
Otóż to, normy czystości spalin i sprawa trwałości/awaryjności silnika. W pierwszej kwestii wiadomo, że producenci samochodów z silnikami diesla z trudem mieszczą się w ramach coraz to bardziej wyśrubowanych norm (albo i nie mieszczą :mrgreen: ). W drugiej kwestii producentom zależy, żeby silnik nie uległ poważnej (czytaj: bardzo kosztownej) awarii, przynajmniej nie w okresie gwarancji, bo pózniej to może nawet lepiej jak padnie ;-) .

Witek1952 napisał/a:
Trzeba było zapytać w firmie tuningowej jak modyfikacja oprogramowania na to wpłynie.
Firmy tuningowe zwykle mówią podobnie, a mianowice coś w stylu: "Przy rozsądnym korzystaniu z dodatkowych koników i niutonometów trawlość silnika nie powinna się znacznie zmniejszyć.".
pomoc_drogowa_b - 2016-10-02, 23:37

DD napisał/a:
To jaki jest teraz prześwit po takich modyfikacjach?

W stanie statycznym ,bez obciążenia - 26cm.

pomoc_drogowa_b - 2016-10-02, 23:47

DD napisał/a:
Witek1952 napisał/a:
Pewnie z powodu czystości spalin i trwałości silnika.
Otóż to, normy czystości spalin i sprawa trwałości/awaryjności silnika. W pierwszej kwestii wiadomo, że producenci samochodów z silnikami diesla z trudem mieszczą się w ramach coraz to bardziej wyśrubowanych norm (albo i nie mieszczą :mrgreen: ). W drugiej kwestii producentom zależy, żeby silnik nie uległ poważnej (czytaj: bardzo kosztownej) awarii, przynajmniej nie w okresie gwarancji, bo pózniej to może nawet lepiej jak padnie ;-) .

Witek1952 napisał/a:
Trzeba było zapytać w firmie tuningowej jak modyfikacja oprogramowania na to wpłynie.
Firmy tuningowe zwykle mówią podobnie, a mianowice coś w stylu: "Przy rozsądnym korzystaniu z dodatkowych koników i niutonometów trawlość silnika nie powinna się znacznie zmniejszyć.".

Jaki mamy wyciągnąć wniosek z twojej wypowiedzi. 🤕



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group