To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Mechanika - Obroty przy uruchamianiu

Darkal - 2016-03-20, 08:44
Temat postu: Obroty przy uruchamianiu
Witajcie forumowicze,
nie znalazłem podobnego tematu na forum, więc zamieszczam nowy.
Otóż w moim dusterze przejechane około 5kkm podczas uruchamiania samochodu obroty podnoszą się do 2 tys a zdarzyło się raz ponad 2,5 tys i zawieszają się na nich na ok 2-3 sekund. Zdecydowałem się napisać bo coraz częściej mam tak przy zmianie biegów. Wczoraj na parkingu przed wrzuceniem dwójki obroty staneły na wielkości 2 tys i nie chciały zejśc dopóki nie odjąłem ze sprzegła.

Dopowiem tylko, że nie ma reguły kiedy tak się dzieje, ale prawie za każdym razem podczas uruchamiania silnika.
Czy to coś poważnego czy nowe samochody tak mają? Na pewno powiem o tym jak pojadę na wymianę oleju po Wielkanocy.
Pozdrawiam

keisyzrk - 2016-03-20, 20:22

ja też tak mam, że po odpaleniu obroty podnoszą się i po 2-3 sekundach opadają. Obroty mogą się utrzymywać na wyższym poziomie zaraz po uruchomieniu silnika, bo przecież auto jest na ssaniu...
Darek - 2016-03-21, 16:36

Według mnie silnik w takim układzie nastawiony jest na wcześniejszą destrukcję.
Przy zamarzniętym, lub zimnym silniku przy rozruchu, na skutek gęstrzego oleju jest ograniczone smarowanie. Nie ma to dużego wpływu jeżeli obroty są normalne, ale już pow.2000 tys. to jest za dużo. Obroty powinny być nieco wyższe, jak na ciepłym.
Przykładowo w moim dci, obroty prawie się nie różnią między ciepłym a zimnym silnikiem.

DD - 2016-04-05, 11:49
Temat postu: Re: Obroty przy uruchamianiu
Darkal napisał/a:
Otóż w moim dusterze przejechane około 5kkm podczas uruchamiania samochodu obroty podnoszą się do 2 tys a zdarzyło się raz ponad 2,5 tys i zawieszają się na nich na ok 2-3 sekund. Zdecydowałem się napisać bo coraz częściej mam tak przy zmianie biegów. Wczoraj na parkingu przed wrzuceniem dwójki obroty staneły na wielkości 2 tys i nie chciały zejśc dopóki nie odjąłem ze sprzegła.
Utrzymywanie się obrotów biegu jałowego aż na poziomie 2000-2500rpm z pewnoscią nie jest rzeczą normalną, nawet zaraz po uruchomieniu zimnego silnika, a już tym bardziej, że ostanimi czasy mamy raczej dosć wysokie temperatury, a nie jakieś syberyjskie mrozy ;-) . Z moich doswiadczeń z wcześniejszych lat (z innych modeli i marek niż DD) mogę wspomnieć, że takie objawy okresowego "wieszania się" obrotów biegu jałowego na poziomie ok. 2000-2500rpm występowały po wyczyszczeniu znacznie zabrudzonej przepustnicy i nieprzeprowadzeniu, bądź nieprawidłowym przeprowadzeniu adaptacji. No, ale w Twoim przypadku to nie wchodzi w grę, bo po zaledwie 5kkm przebiegu trudno podejrzewać, że przepustnica już zdążyła się zabrudzić i była czyszczona. Inna możliwa przyczyna to łapanie "lewego" powietrza, ale w Twoim przypadku też bym ją raczej wykluczał, bo wtedy obroty wieszałyby się zawsze czy prawie zawsze, a nie czasami tak, czasami nie (jak jest zwłaszcza w przypadku tego wieszania przy zmianie biegów).

Darkal napisał/a:
Dopowiem tylko, że nie ma reguły kiedy tak się dzieje,
A czy wpływa na występowanie ww przypadłości fakt włączenia/wyłączenia trybu "ECO", albo wyłączenie systemu Stop&Start? Niestety nie napisałeś w swoim profilu, ani w tym wątku, kiedy został wyprodukowany Twój Duster i w ogóle jakego silnika sprawa dotyczy. Ja tylko mogę się domyślać, że raczej masz Dustera wyprodukowanego w 2015r. już po wakacyjnej przerwie w fabryce, a więc wyposażonego w S&S. A jeśli chodzi o silnik, to masz 1.6SCe (H4M, 84kW/114KM)?
Allekko - 2016-04-06, 15:22

U mnie dokładnie tak samo zachowuje się silnik po uruchomieniu zimnego, czasami samoczynnie wchodzi na 2500 potem obroty spadają ale gdy wcisnę sprzęgło powracają do stanu ok 2000 dzieje się tak okresowo bez jakiejś reguły. Teraz gdy temperatura rano wyższa ok 10'C objaw zanika. Zobaczymy co będzie dalej. Może to być związane z układem kontroli naładowania akumulatora może po uruchomieniu nagle stwierdza że trzeba go podładować. Mi się do serwisu z tym zwyczajnie nie chce jechać jeżeli coś uda się zdiagnozować proszę o info.
czegebara - 2016-04-06, 17:12

Mam ten sam silnik co twój i mam identyczne objawy. Na początku trochę to mnie irytowało. Obroty faktycznie są wysokie zaraz po uruchomieniu zimnego silnka ale chwila i spadają. Po wciśnięciu sprzęgła też nieco obroty idą w górę. I po załączeniu klimy obroty też nieco wzrastają do ko.900 obr. Ale tak ma być. Taką samą sytuację maiałem w Fiacie Linei. W piątek jadę do serwisu na wymianę opon co zaciągnę języka co z tymi obrotami.
olo - 2016-04-06, 17:13

U mnie w Urbanie jest podobnie, bez względu na temp.otoczenia czy silnika (H4M).Tylko, że obroty idą na ok.1900 i wracają do normy. Odepnij aku,zresetuje się wszystko, podepnij,odpal.Niech silnik pochodzi na biegu jałowym do drugiego włączenia wentylatora, przegazuj na ok.5000 obr.,wróć na bieg jałowy,przegazuj do odcięcia, zostaw niech wyrówna obroty, zgaś, zapal i zobacz czy będzie zmiana jakaś.
morfo - 2016-04-07, 17:27

Prawidłowe obroty według mnie:) filmik


https://youtu.be/88u--spvcio


Dacia Duster 1,6 temp. 15C. na dworze. Samochód odpalony po godzinie od temp. roboczej. Zapomniałem zerknąć na temp. silnika.

Kubuch - 2016-04-14, 21:43

morfo napisał/a:
Prawidłowe obroty według mnie:)


Nie oglądałem filmiku ale patrząc na Twoją datę rejestracji masz inny silnik niż koledzy ;)

Ja też mam SCe i mój też startuje z 2000 rpm i mnie też to irytuje :(

DD - 2016-04-15, 13:49

morfo napisał/a:
Prawidłowe obroty według mnie:) filmik
Masz oryginalny soft w ECU, czy może był wgrywany jakiś nowszy?

morfo napisał/a:
Dacia Duster 1,6 temp. 15C. na dworze. Samochód odpalony po godzinie od temp. roboczej. Zapomniałem zerknąć na temp. silnika.
No w takich warunkach silnik musiał być jeszcze dość ciepły w momencie odpalania.
Jak widzę z filmiku, obroty były ok. 1500rpm przez pierwsze kilka sekind, później ok. 800rpm. Gdyby odpalany był zimny silnik, zwlaszcza przy temp. znacząco niższych niż obecne, to te 1500rpm utrzymywały by się dużo dłużej.


Kubuch napisał/a:
patrząc na Twoją datę rejestracji masz inny silnik niż koledzy ;)
Zgadza się :-) , kol. Morfo ma 1.6 16V (K4M), natomiast Ty i inni koledzy trapieni ww przypadłością macie 1.6SCe (H4M), który to silnik wprawdzie też ma 16V i poj. 1,6l, ale to zupełnie inna jednostka.

Kubuch napisał/a:
Ja też mam SCe i mój też startuje z 2000 rpm i mnie też to irytuje :(
A jak długo po odpaleniu zimnego silnika utzymują Ci się te podwyższone obroty ok. 2000rpm przy obecnych temperaturach (ok. kilka-kilkanście *C w dzień)?
Kubuch - 2016-04-15, 17:14

Spadają od razu do normalnego poziomu ale irytuje mnie ten ryk - jakbym odpalał auto z pedałem gazu w podłodze :(
DD - 2016-04-22, 02:44

Kubuch napisał/a:
Spadają od razu do normalnego poziomu ale irytuje mnie ten ryk - jakbym odpalał auto z pedałem gazu w podłodze :(
A spróbuj odpalić silnik z otwartą maską silnika i czy wtedy też tak będzie.

Masz te bardzo podniesione obroty tylko podczas uruchamiania silnika? Bo kol. Darkal pisał, że zdarzają mu się rówież później, podczas jazdy i zmiany biegów:
Darkal napisał/a:
Otóż w moim dusterze przejechane około 5kkm podczas uruchamiania samochodu obroty podnoszą się do 2 tys a zdarzyło się raz ponad 2,5 tys i zawieszają się na nich na ok 2-3 sekund. Zdecydowałem się napisać bo coraz częściej mam tak przy zmianie biegów. Wczoraj na parkingu przed wrzuceniem dwójki obroty staneły na wielkości 2 tys i nie chciały zejśc dopóki nie odjąłem ze sprzegła.

terminus - 2017-12-30, 16:00

Wydaje mi się że ten silnik, raczej jego elektronika, wykonuje taki autotest, trzeba się przyzwyczaić.
dacialodgy - 2018-04-08, 20:11

Witajcie,
W swojej Daćce Lodgy z 10.2016 r. mam 1.6 Sce. Od razu założona instalacja LPG BRC SQ32. Aktualnie na liczniku 42.000 km. Od samego początku w aucie jest przypadłość, iż uruchomienie ciepłego silnika, np. po 20 minutach od wyłączenia do nawet 3, 4 godzin po jego zgaszeniu, obroty wskakują na ok. 1300 obrotów i tak je trzyma przez kilkadziesiąt sekund. Sprawdzałem już wszystko co możliwe. W serwisie oczywiście nie mam co liczyć na pomoc, bo jest gaz i umywają ręce. Na zimnym silniku, nawet na mrozach -20 trzyma od razu ~1100 obrotów, po chwili spadają do 900, następnie do 700 jak się rozgrzeje. Uruchomienie silnika chwilę po zgaszeniu powoduje, że obroty od razu spadają do 700. Czyli tak jak być powinno. Sprawdzałem już wszystko co mogę, podmieniałem czujniki, itd. Jak dla mnie to problem elektroniczny, bo nie ma żadnych problemów z uruchamianiem silnika, pracą na jałowym.

Kolega gazował Dustera 1.6 Sce po 20.000 km i mówił, że jemu czasami w takich sytuacjach bez gazu podbijał do 2000 obrotów i trzymał.

Czy to prostu normalne w tym szrocie zwanym pojazdem? Moja druga i ostatnia Dacia. Serwis Renault ma wszystko w nosie, nawet nie spojrzą na auto, tylko serwis olejowy umieją zrobić. Nie ma z kim porozmawiać w serwisie. Pytałem o aktualizację sterownika, to "nie ma żadnej akcji".



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group