To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

Zakup Dustera - Zakup DUSTERA

romko - 2016-03-31, 08:09
Temat postu: Zakup DUSTERA
Witam
Przymierzam się do zakupu DUSTERA, założenia sa następujące:
- napęd na przednią oś
- roczny przebieg w granicach 10 max 15 tyś rocznie
- zakup używanego
-jazda głównie miejska do pracy i z pracy - około 30 w dwie strony
co lepiej kupić - DUSTER z silnikiem disla czy benzyna + LPG oraz na co zwrócić uwagę przy kupnie

Dar1962 - 2016-03-31, 17:45

najbezpieczniej byłoby nabyć auto z (nowy z nissana jest kłopotliwy i drogi przy regulacjach zaworów) francuskim silnikiem 1,6 16V K4M, ale nie zagazowanym. Motor jest prosty i solidny choć lubi wypić, doskonale jeździ na gazie. Następnie już samemu zlecić montaż instalacji w jakimś solidnym i sprawdzonym warsztacie. Wtedy wiadomo będzie,że instalacja jest nowa,pewna, właściwie dobrana i łatwa w obsłudze. (montowane fabrycznie mają zabezpieczony soft praktycznie uniemożliwiające ich serwisowanie poza aso) Jeśli przypadkiem trafi się oferta zadbanej 4x4 - przy założeniu,że będzie instalowane LPG - nie wybrzydzać , tylko brać! Napęd obu osi wart jest dodatkowych pieniędzy,które w przypadku używanego nie będą już takie duże, poza tym ta wersja ma lepsze zawieszenie i 6 biegową skrzynię. Po zainstalowaniu gazu eksploatacja nie będzie znacząco droższa niż "ośki" a frajda z 4x4 bezcenna ;-)
DD - 2016-04-05, 18:53

->Romko: Co prawda, wyjąwszy jakąś "demówkę", jest mało prawdopodobne, żeby ktoś już sprzedawał używanego Dustera 1.6SCe (H4M, 84kW/114KM, nissanowski rodowód), bo ta wersja silnikowa jest sprzedawana dopiero od ok. ośmiu miesięcy, ale jeśłi Twój przyszły DD ma zostać zagazowany, to, jak już słusznie zauważył kol. Dar1962, należaloby wybrać egzemplarz z wcześniejszym silnikiem Renaulta 1.6 16V (K4M, 77kW/105KM). To jeszcze bardzo solidna konstrukcja, dobra dwudziestowieczna myśl techniczna i ma automatyczną-hydrauliczną regulację luzów zaworowych (bardzo ważne przy zasilaniu LPG).
Poza tym, DD z K4M kupisz taniej niz z 1.5dCi, a także latwiej Ci będzie trafić na egzemplarz z mniejszym przebiegiem, niż w przypadku 1.5dCi z tego samego rocznika (jak już ktoś kupuje diesła, to przeważnie nie po to, by robić nim jakieś małe przebiegi roczne typu kilka czy 10kkm).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group