Zawieszenie Bilstein |
Autor |
Wiadomość |
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2015-10-24, 16:55 Zawieszenie Bilstein
|
|
|
Niedawno pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży Dustera z zawieszeniem firmy Bilstein. Wydaje się, ze to może być interesująca opcja dla tych, którzy chcą nieco poprawić Dustera i nieznacznie go podnieść (30 mm); ta firma ma też opcję poprawy zawieszenia bez jego ponoszenia oraz obniżenia zawieszenia o 30 mm. Ktoś ma jakieś doświadczenia z tym zawieszeniem? Czym się ono różni od Ironmana?
A może ktoś pamięta, gdzie podano na forum (może na Dacia klub...) tę ofertę sprzedaży Dustera z Bilsteinem - był tam telefon do właściciela, który zapewne mógłby cos powiedzieć. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2015-11-04, 17:40
|
|
|
Dokładnie. Bardzo dziękuję. Już dzwoniłem. Oczywiście, Duster sprzedał się natychmiast. Właściciel (pierwszy, ten sprzedający) kupił od razu zestaw obniżający - sprężyny Eibacha i amortyzatory B6 Bilsteina - zawczasu, przed odbiorem samochodu i zamówił montaż do nowego auta w serwisie Dacii. Wyjechał z "salonu" (wciąż nie mogę się przyzwyczaić, że auta kupuje się w salonach...bo na salonach zwykle dają dobrą kawę, a tu....). Były właściciel uważa, że rezultaty były bardzo dobre. Jest to zatem droga dla tych, którzy chcą Dustera ucywilizować (ustabilizować) "na szosie".
Moim celem jest raczej zachowanie wysokości zawieszenia lub nawet lekkie podniesienie (ale chyba nie o 2 cale, jak to jest w przypadku Ironmana) Dustera, tak by jednak zachował pewne własności terenowe. Wychodzi na to, że ów zestaw B12 podnoszący o ok. 3 cm będzie odpowiedni, jeśli się pojawi w Polsce. Cena 2,3 tys. zł też wydaje się korzystna. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
brian749
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 50 Dołączył: 16 Cze 2014 Posty: 153 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-11-05, 15:53
|
|
|
3 cm w górę na mocnych sprężynach i amortyzatorach to bardzo dużo i dobry wybór. Jeszcze coś podnieść na profilu opony(choć nie koniecznie) i poczuje się co potrafi Duster |
_________________
|
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2015-11-05, 16:07
|
|
|
brian749 napisał/a: | 3 cm w górę na mocnych sprężynach i amortyzatorach to bardzo dużo i dobry wybór. Jeszcze coś podnieść na profilu opony(choć nie koniecznie) i poczuje się co potrafi Duster |
Być może, być może. Trzeba jeszcze: zebrać kasę i wiedzieć, co kupić (tzn. które amortyzatory, które sprężyny); najlepiej, gdyby ten gotowy zestaw B12 z "oferty" Bilsteina (pisze w cudzysłowiu, bo co to za oferta, która nie jest dostępna). Co do opon - mam już, zatem na razie nie wchodzi w grę, ale faktycznie, gdyby szykować się w teren, lepiej byoby kupić coś nieco wyższego (jakąś 70 lub 75). |
_________________ Piotrek |
|
|
|
brian749
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 50 Dołączył: 16 Cze 2014 Posty: 153 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: 2015-11-05, 18:00
|
|
|
70,75 to dobry strzał. do 3 cm wiekszego prześwitu 70 będzie chyba najlepszą opcją 75 może być na styk.Tak jak u mnie do 5 cm prześwitu niektóre marki były za duże a niektóre w sam raz...a rozmiar profilu opony niby ten sam. |
_________________
|
|
|
|
|