Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Chip w Daci Duster
Autor Wiadomość
czajanek
czajanek

Marka: Duster
Model: SUW
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: Głogów
Wysłany: 2015-11-11, 13:25   Chip w Daci Duster

Czy ktoś już z chipował Dacię Duster. Wiele się o tym mówi ale może ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie. Link http://tuningchip.pl
Moje auto 86 kM bez filtra cząstek stałych, rocznik 2010 przebieg 80000 km.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez czajanek 2015-11-12, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-11-11, 13:39   

Jak dobrze pójdzie to w przyszlym roku auto dostanie chipa :)
Trza pamietać aby wybrać tunera ktory sie na tym bardzo dobrze zna inaczej tak modyfikacja jest bez sensu.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
corrado


Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 232
Skąd: POLSKA / Warszawa
Wysłany: 2015-11-13, 16:52   

BoloSr miałeś już zrobić na te wakacje, a tu piszesz że po Nowym roku ... ;-)
_________________

 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-11-13, 17:07   

Mialem ale wiesz jak wyszlo :(
ASO dopiero co ogarnelo klime i nie wiem czy do konca jest tak jak trza bo teraz jest zimno wiec i klima chodzi jak to w zimno.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
corrado


Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 232
Skąd: POLSKA / Warszawa
Wysłany: 2015-11-13, 18:26   

Olej klime i ten soft co wgrali w ASO, może będzie działać z klimą ten virusek b. dobrze:) ... i tak możesz u tunera zgrać soft aktualny i wgrać praktycznie za darmo w przyszłości jakbyś chciał i miał taką potrzebę.
_________________

 
     
ken-wawa

Marka: w planach
Model: w planach
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 127
Skąd: gdzies na polnocy
Wysłany: 2015-11-16, 01:24   

Przez przypadek znalazlem takie niemieckie chipy do tunningu Dustera:
https://www.cpa-chiptunin...-Duster-144.htm

Przykladowe parametry dla jednego z silnikow:
https://www.cpa-chiptunin...rtuning_458.htm

Co to warte nie wiem. Jakos nigdy nie bylem milosnikiem tuningu zastanawiajac sie, ze skoro producent mogl niskim kosztem (soft) dac wieksza moc, a tego nie zrobil, to pewnie mial powod.
 
     
radek6

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2014
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-16, 13:29   

ken-wawa napisał/a:
Przez przypadek znalazlem takie niemieckie chipy do tunningu Dustera:
https://www.cpa-chiptunin...-Duster-144.htm

Przykladowe parametry dla jednego z silnikow:
https://www.cpa-chiptunin...rtuning_458.htm

Co to warte nie wiem. Jakos nigdy nie bylem milosnikiem tuningu zastanawiajac sie, ze skoro producent mogl niskim kosztem (soft) dac wieksza moc, a tego nie zrobil, to pewnie mial powod.


Powód jest prosty - znaczący wzrost ceny samochodu i najprawdopodobniej przekroczone normy spalin :)

Większa moc/moment -> większe, mocniejsze, droższe hamulce (tarcze i klocki), sprzęgło, nie licząc całego bloku silnika, cylindrów, wału, skrzyni biegów itp. które były liczone dla takiej mocy, a nie innej...
 
     
silvertm


Marka: Dacia
Model: Duster Fl/Sandero 2 1.2 16V SL Blackline
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 37
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-11-16, 17:41   

radek6 napisał/a:
ze skoro producent mogl niskim kosztem (soft) dac wieksza moc, a tego nie zrobil, to pewnie mial powod.


Producenci tak robią, tylko w samochodach pokroju nissan GTR za 500 tyś. W normalnych samochodach producent pisze jeden program pod daną konstrukcję tak by mniej więcej każda osiągała deklarowaną moc. Tak samo jest z normami spalin. Gdyby każdy Duster z Turbiną miał mieć robione 3-4 pomiary na hamowni i jakiś ludek przez godzinę musiał by skrobać program ciekawe o ile by wzrosła cena samochodu.

Dobry program = dopasowanie elementów silnika do siebie w celu osiągnięcia wyższej mocy, wydłużenia żywotności jednostki jak i zmniejszeniu spalania.

Praktycznie każde auto które było wyposażone w turbosprężarkę zawoziłem do firm zajmujących się takimi modyfikacjami. Jedno auto po mnie, posiada znajomy natłukł już prawie 370 tysięcy bez żadnych problemów.
_________________
Duster
Sandero
 
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-11-17, 10:24   

corrado napisał/a:
Olej klime i ten soft co wgrali w ASO, może będzie działać z klimą ten virusek b. dobrze:) ... i tak możesz u tunera zgrać soft aktualny i wgrać praktycznie za darmo w przyszłości jakbyś chciał i miał taką potrzebę.


zawsze mozesz byc pierwszy :)
ja ci podpowiedziałem gdzie tanio i dobrze to zrobisz :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
czajanek
czajanek

Marka: Duster
Model: SUW
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: Głogów
Wysłany: 2015-11-17, 23:31   

Mam kolegę który z chipował Seata Alteę i Renault Trafika. Bardzo sobie chwali. Ale trzeba by wysłuchać fachowców w tym temacie. Argumenty za i przeciw. Wiadomo że po z chipowaniu auto będzie miało kilka może kilkanaście kM więcej zniknie turbo dziura itd. Ale jak to się ma do żywotności silnika.
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-11-18, 07:44   

No bez przesady toc nie robisz z tego 2 czy 3 razy tyle zeby byla tu mowa o żywotności.
Jeżeli robi sie to tak jak powinno byc to przyros mocy jest rzedu 20% a to spokojnie wytrzymuja elementy seryjne :) Zreszta tak jak kolega napisal zostaje wygladzony wykres i znika turbo dziura ktora czasem jest widoczna a to przydalo by sie zrobic.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
corrado


Marka: Dacia
Model: Duster 1.5dci 86KM
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 43
Dołączył: 31 Sie 2013
Posty: 232
Skąd: POLSKA / Warszawa
Wysłany: 2015-11-18, 23:57   

BoloSr napisał/a:
corrado napisał/a:
Olej klime i ten soft co wgrali w ASO, może będzie działać z klimą ten virusek b. dobrze:) ... i tak możesz u tunera zgrać soft aktualny i wgrać praktycznie za darmo w przyszłości jakbyś chciał i miał taką potrzebę.


zawsze mozesz byc pierwszy :)
ja ci podpowiedziałem gdzie tanio i dobrze to zrobisz :)


Już dzwoniłem tam w wakacje jakoś i cena faktycznie potwierdzona ale niestety sprzęgło niewymienione (brak czasu + $) i jeszcze chciałbym rozrząd wymienić + zamontować ESP ... to moje priorytety
_________________

 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-11-19, 07:24   

No widzisz masz blisko i tanio a ja musialbym zasowac 500 w jedna strone a teraz jest troche inny piorytet do konca roku a potem sie zobaczy :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
czajanek
czajanek

Marka: Duster
Model: SUW
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 01 Maj 2013
Posty: 6
Skąd: Głogów
Wysłany: 2015-11-24, 14:25   

Mam opinie fachowca w tym temacie. Nie można chipować Dacii Duster. Brak zapasu mocy. Silniki są tak skonstruowane że wytrzymałość korbowodów panewek tłoków itd są dopasowane do danej mocy silnika.Wszelkie modyfikacje mogą skrócić żywotność silnika a przy agresywnej jezdzie nawet go uszkodzić. Silniki Dacii Duster o mocy 110 kM są dostosowane do danej mocy. Byłoby to zbyt proste kupując auto 86 kM i za 200 -400 PLN zrobić z niego 110 kM. Trzeba po prostu zapłacić za mocniejszy silnik.
Pozdrawiam
 
     
BoloSr
Czarny Zadymiacz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Wiek: 49
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 1205
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2015-11-24, 14:34   

Czyli du... a nie fachowiec wiec od takich trza uciekac :(
Jakoś znam kilka takich samochodow co maja chipa i zyja :)
Zarowno 90 jak i 1110 ktore sa podkrecone i nie ma z nimi problemow wiec albo kots nie wie o czy mowi albo nie potrafi ogarnac tematu i trza szukac innego fachowca :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,3 sekundy. Zapytań do SQL: 11