Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Klimatyzacja - wojna na czynniki
Autor Wiadomość
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2014-07-02, 13:53   Klimatyzacja - wojna na czynniki

Ciekawa lektura dot. czynników w klimatyzacjach samochodowych: http://warsztatowiec.info...na-na-czynniki/
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Salomon


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Dołączył: 23 Lip 2013
Posty: 20
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-08-28, 12:04   

Tutaj też kilka artykułów, może nie na temat samej klimatyzacji a bardziej ogólnie - o układzie chłodzenia http://www.autochlodnice.com/artykuly/ A tak swoją drogą, mógłby ktoś podesłać na prv jakieś namiary na dobry warsztat, w którym wykonam serwis klimatyzacji w okolicach Kalisza?
 
     
ken-wawa

Marka: w planach
Model: w planach
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 127
Skąd: gdzies na polnocy
Wysłany: 2015-10-30, 20:04   

Mnie ten nowy R-1234yf mocno niepokoi. Kilka ciekawych linkow:

http://autokult.pl/11721,...i-cichy-zabojca (polecam zerknac na glowe swini na jednym ze zdjec brrr)
http://mojafirma.infor.pl...ym-R1234yf.html
https://www.youtube.com/watch?v=B-QeOBNe4Dg
http://www.europarl.europ...652&language=EN
http://wwws.suzukiklub.pl...t=12506&start=0
http://www.sae.org/standa...34-4_report.pdf
https://public.blu.livefilestore.com/y1pn8XdGknDLvbJO_S0QZHS8Nhf63JhdAE8JJitQna87i_ILvJWPuy7gIi3i9GASgd_CWg8nqWEIpWQE9xjmeAjqw/gaz%20bojowy.JPG?psid=1


a tu pare wynikow jak wyglada skora po nieduzym kontakcie z fluorowodorem (a dokladniej kwasem fluorowodorowym, ale czlowiek prakycznie zawsze ma lekko wilgotna skore wiec kwas powstaje w kontakcie ze skora):
https://pl.wikipedia.org/wiki/Fluorowod%C3%B3r#/media/File:HF_burned_hands.jpg
http://www.webpark.ru/go....ndonesia_27.jpg

Swoja droga czy dobrze mowie, ze poki co Duster we wszystkich wersjach ma stary R-123? Czy sa juz jakies konkretne plany jego zmiany na R-1234yf?
Ostatnio zmieniony przez ken-wawa 2015-11-09, 00:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ken-wawa

Marka: w planach
Model: w planach
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 127
Skąd: gdzies na polnocy
Wysłany: 2015-11-05, 21:00   

https://www.youtube.com/watch?v=0GccQNQ8c-M
http://www.autobild.de/bi...3081.html#bild1 (zdjecia 3 i 4)
 
     
ken-wawa

Marka: w planach
Model: w planach
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 127
Skąd: gdzies na polnocy
Wysłany: 2015-11-08, 23:59   

http://www.auto-swiat.pl/...juz-bylo/vtzcd4

Szczegolnie ciekawa jest tabelka z cenami, ze az pozwole sobie ja przekleic:

Fiat 500X od 900 zł
Hyundai i30 od 1700 zł
Kia Soul od 1000 zł
Mitsubishi Spacestar od 1400 zł
Opel Mokka od 1050 zł
Peugeot 308 od 1900 zł
Renault Twingo b.d.
Subaru Forester od 850 zł
Toyota GT86 od 800 zł

Inna sprawa, ze tekst obok tabelki i sama tabelka jakby nie do konca do siebie pasuja. Dodatkowo wszystkie ceny sa "od". Pytanie jaki jest max. Generalnie nowy czynnik jest srednio ok. 10 razy drozszy niz stary. Juz nie mowiac ze liczba zakladow obslugujacych nowy jest znikoma, wiec moga dyktowac ceny.

P.S. Ciekawy watek u "konkurencji" od Suzuki: http://www.suzukiklub.pl/...ic.php?p=101619
 
     
ken-wawa

Marka: w planach
Model: w planach
Dołączył: 25 Paź 2015
Posty: 127
Skąd: gdzies na polnocy
Wysłany: 2015-12-13, 22:46   

Moze kogos zainteresuje, oficjalne info od Renault:

"Renault TWINGO III, Kadjar, ZOE, Espace V mają już fabrycznie czynnik klimatyzacji R1234f.
Nowe pojazdy Renault - Talisman i Megane IV tez będą już miały czynnik R 1234f .
Pozostałe modele, które nie są nowymi modelami wyprodukowane w 2015 czyli Fluence, Megane III, Scenic III, Master III i Trafic III oraz wszystkie obecne Dacie na razie maja stary czynnik R134.
Renault Clio IV, Captur, Dacie LOGAN II, SANDERO II, DUSTER, LODGY sukcesywnie przechodzą z R134a na 1234yf w Europie według założeń Renault od września 2016 .
Po 1/01/2017 wszystkie modele Renault i Dacia powinny mieć już czynnik R1234f"
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 11