Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
1,6 16v Problemy z rozruchem i falowanie
Autor Wiadomość
olo
olo

Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 380
Wysłany: 2016-03-14, 14:45   

A czy problem nie leży czasem w potencjometrze pedału gazu?Wczoraj na trasie katowałem auto trochę i póki pedał się ruszał było ok. Po dłuższej spokojnej jeździe przy jednakowym wychyleniu gazu pedał sam uciekł w podłogę,obroty nie wzrosły a wręcz przeciwnie przydusiło auto na moment i dopiero kiedy dodałem mocno gazu auto znowu poszło.
 
     
pepe1296


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Wiek: 39
Dołączył: 04 Maj 2015
Posty: 24
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2016-03-14, 18:00   

Raczej widzę ze z gazem jest wszystko ok bo w lecie jeździlem i wszystko było ok
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-06-21, 10:49   

barti napisał/a:
"a umówiłem się Dyszkiewicz Sp. z o.o. ul. Warszawska 84 05-520 Konstancin - Warszawa. Nie mam już gwarancji. Koszt sprawdzenia i wymiany softu ponoć w granicach 150 zł (info przez telefon). Termin niestety dopiero na 28 listopada :-/ "

Jestem już po zabiegu. 30 min i 108 zł do zapłaty.
Łał, to ostatecznie nawet sporo taniej wzięli, niż wcześniej przez telefon zapowiedzieli :mrgreen: .

barti napisał/a:
Minęło już prawie 2 tygodnie.
Wszelakie problemy przy starcie zniknęły.
Nie zauważyłem nic nowego. Także pełen sukces :mrgreen:
Minęlo juz ponad pół roku od wgrania tego nowego softu... i jak tam, nadal pełen sukces :-) ?
_________________
pozdrawiam DD
 
     
toyota555

Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 17 Mar 2017
Posty: 45
Skąd: slask
Wysłany: 2017-09-15, 06:16   

Cytat:
witam.u mnie wymienili przepustnice,zawór gazowy i wgrali nową mapę gazu (znajomy mechanik serwisu) czyszczenie nic nie dało a teraz jeździ jak nowa z salonu oczywiście wszystko na gwarancji mam 5 lat gwarancji
 
     
szymqw

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 18 Gru 2017
Posty: 7
Wysłany: 2017-12-19, 19:52   

Mam pytanie. Czy ktoś z szanownych kolegów i/lub koleżanek też rozwiązał SKUTECZNIE problem falowania obrotów? U mnie był podobny objaw. Po wizycie w ASO, przeczyścili przepustnicę ale to pomogło tylko na chwilę. Po drugiej wizycie wgrali softa i obroty falują trochę mniej, ale problem całkowicie nie zniknął...
Czy ktoś zatem z Was kolegów rozwiązał ten problem ale SKUTECZNIE i ostatecznie. Czy jednak mimo np. wgrania nowego softa, czyszczenia przepustnicy problem ustąpił ale tylko na jakiś czas?
Czytałem gdzieś że przyczyną falowania obrotów może też być silnik krokowy. Ponoć najlepiej wymienić go na nowy, lepszej jakości.

Z góry dzięki za posty.
 
     
szymqw

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 18 Gru 2017
Posty: 7
Wysłany: 2018-03-04, 15:45   

Pewnie póki co, nikt nie zna skutecznego sposobu na rozwiązanie tego problemu? Ja spróbuję, teraz przy przeglądzie (olejowo-filtrowy) pogadać z serwisem DACII żeby ponownie przyjrzeli się temu objawowi. Wgrywanie softa i czyszczenie przepustnicy nic nie daje jak widać. Zasugeruje im, żeby popatrzyli na silniczek krokowy (może jakieś czyszczenie, etc.).
 
     
Lech

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2013
Dołączył: 02 Mar 2018
Posty: 1
Wysłany: 2018-03-23, 22:07   

Witam, czy zna ktoś adres na który można wysyłać zgłoszenie reklamacji?
Czy stroną jest Dacia, czy Renault?
Dodam, że z przebiegiem 112 000 km skończyła mi się niedawno gwarancja na auto.

Dziękuję za pomoc:)
 
     
Lofikida

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-12-04, 13:43   

No i mam impas z serwisem. W zeszłym tyg po kolejnym (w ciągu 4 lat użytkowania auta )czyszczeniu przepustnicy i wgrywaniu nowego softu (już mam ciarki na te dwa słowa) auto po przejechaniu 10 km zgasło natychmiast i wywaliło czerwoną kontrolkę (zygzak w ramce). Po zaprowadzeniu auta na serwis diagnoza - wymiana przepustnicy (1350 pln). Zadałem pytanie do Renault czemu mam ponosić po gwarancji koszty jej czyszczenia skoro podczas gwarancji nikt nie rozwiązał źródła problemu tylko leczył objawy. Dla mnie oczywisty jest fakt że grzebanie min 5 razy w przepustnicy w ciągu 4 lat doprowadzić może do jej uszkodzenia. Czekam na odpowiedź od nich.
 
     
toka93

Marka: Fiat
Model: Croma
Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 81
Wysłany: 2018-12-04, 18:10   

Przecież to się nadaje do wymiany ta przepustnica, a nie do czyszczenia. Wsadź używkę za 100zł i będzie po problemie. Nie daj się naciągnąć na cenę ASO, bo to jakaś porażka.
_________________
Potrzebujesz coś do Daci?
Pisz śmiało! :)
Części Dacia nowe i używane
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2018-12-04, 20:45   

Nie rozumiem dlaczego problem nie rozwiązany skoro wgranie "nowej aktualizacji sterownika" naprawia problem falowania obrotów. Znajomy nabył w maju DD1 z problemem falowania obrotów i kiepsko działającą fabryczną instalacją. Po wizycie w ASO i wgraniu aktualizacji sterownika, silnik pracuje jak należy, natomiast instalacja będzie w najbliższym czasie wywalona i będzie wstawione coś polskiego.
Aktualizację sterownika robił w serwisie Renault w Piotrkowie Trybunalskim. Chociaż muszę przyznać, że serwis ujął się honorem i przed wgraniem aktualizacji "przeszukali silnik" ale nic nie znaleźli co by powodowało falowanie obrotów.
 
     
szymqw

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 18 Gru 2017
Posty: 7
Wysłany: 2018-12-08, 21:07   

Wgranie softa niestety nie pomaga. Przynajmniej w moim przypadku. I podejrzewam, że w przypadku też wielu innych użytkowników DD. Ponowię zatem może pytanie:
- Czy ktoś SKUTECZNIE rozwiązał problem falowania obrotów silnika 1,6 w Dacii Duster?
Jeśli tak to proszę o "kierunkowskaz" gdzie szukać przyczyny. Przecież musi być jakieś rozwiązanie.
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2018-12-08, 22:22   

A skąd masz pewność, że wszystkie serwisy wiedzą co robią i wgrywają to samo oprogramowanie w ten sam sposób ?
Jest tyle niewiadomych, że szkoda gadać. Mojemu znajomemu aktualizacja pomogła, choć o takiej naprawie słyszeli pierwszy raz i pierwszy raz to robili a o problemach w Dusterze z falującymi obrotami nigdy nie słyszeli.
 
     
szymqw

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 18 Gru 2017
Posty: 7
Wysłany: 2018-12-09, 10:31   

yunior81 napisał/a:
A skąd masz pewność, że wszystkie serwisy wiedzą co robią i wgrywają to samo oprogramowanie w ten sam sposób?

Nie mam. Ale w moim przypadku, aktualizacja nie pomogła. W zdecydowanej większości opisanych przypadków, przez użytkowników na tym forum, nie pomogła. Na innych forach, też nigdzie nie znalazłem przypadku, w którym wgranie softa skutecznie pomogłoby w opisanym problemie (jedynie może pomogła TROCHĘ niwelując objawy, lub pomagając na krótki okres czasu, po czym objawy wróciły). I to są fakty. Wiec pewnie zdecydowania większość serwisów "nie wie co robi i w jaki sposób wgrywa oprogramowanie".
Zatem na podstawie tych informacji, wysnułem wniosek, że to działanie jest NIESKUTECZNE.
yunior81 napisał/a:

Mojemu znajomemu aktualizacja pomogła, choć o takiej naprawie słyszeli pierwszy raz i pierwszy raz to robili a o problemach w Dusterze z falującymi obrotami nigdy nie słyszeli.


Skoro tak, to proszę podziel się z nami dokładniejszymi informacjami - ponieważ celem tej dyskusji jest wymiana doświadczeń, opinii, wskazówek w CELU ROZWIĄZANIA PROBLEMU.
Np. czy problem u Twojego znajomego problem został SKUTECZNIE rozwiązany (to znaczy objawy nie powróciły po krótkim czasie)? Skoro naprawa okazała się skuteczna, to czy możesz podać namiary na serwis który "wiedział co robi i co wgrywa" i rozwiązał problem?
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2018-12-09, 12:20   

Przeczytaj 3 posty wyzej
 
     
Lofikida

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Dołączył: 13 Maj 2014
Posty: 6
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-25, 10:37   

Niestety nikt nie chce się tym tematem zająć konkretnie od A do Z. Ja stanąłem na takim etapie:
po wizycie w serwisie i rozmowie z dyrektorem po sprzedażowym podsumowanie ze strony Renault jest takie:
- falowanie obrotów w DD silnik K4M to normala sprawa i jest wynikiem dbałości o środowisko
- czyszczenie przepustnicy to nie jest nienormalne zjawisko i w tym typie często spotykane
- moje uszkodzenie przepustnicy to po prostu przypadek z którym po okresie gwarancyjnym trzeba było sobie poradzić.
- w kazdym DD K4M falują obroty tylko nie każdemu to przeszkadza i nie każdy to widzi czyli jestem w około 10% użytkowników zwracających uwagę na ten efekt

Moje postrzeganie tej sytuacji jest takie:
- Dacia stworzyła w myśl ochrony środowiska dysfunkcyjną jednostkę której to dysfunkcyjnosć w teorii jest niegroźna (w teorii bo miałem sytuację że aut potrafiło tak przykangurzyć przy ruszaniu że blokowąło ruch)
- Dacia nie zrobiła z tematem nic bo może faktycznie 10% użytkowników zwraca na to uwagę
- nie ma mozliwości rozwiązania tej sprawy bez sądu ponieważ Ranault odsyła do serwisu, a serwis najpierw do Renault a po postawieniu sprawy mocniej serwis głosi to co powyżej.
- dopóki nie zbierze się grupa ludzi którzy zbiora konkrety i gdzies to nagłośnią to każdy z tym problemem po troszeczku będzie się bujał aż do sprzedaży auta.
W zasadzie najbliżej mi do ostatniego punktu. Mam obecnie wymieniona przepustnicę za 40% ceny, auto jeżdzi, może się popsuje może nie, ale z komentarzem postawionym zupełnie serio że obroty będa falowac i przepustnicę nalezy czyścic nie chcę tego sprawdzać. Sprzedaję auto po 5 latach uciązliwego użytkowania w związku z falującymi obrotami (w zasadzie to jedyna konkretna wada tego auta).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10