Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster 4x4 2.0 (Rosja?)
Autor Wiadomość
Cyrk

Marka: Renault
Model: Laguna
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-02, 09:10   

Nie, nie - to były Renault Dustery 2.0 a nie wiejski tuning Dacii
 
     
Dominus


Marka: Dacia
Model: Duster
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 33
Dołączył: 30 Lis 2012
Posty: 1492
Skąd: Kraków/Kryspinów
Wysłany: 2015-05-02, 11:49   

Czy wiejski tak bym tego nie nazwal bo zastsosowany orginalny grill od Renaultowej wersji. Np. Ukrainskie Renault Dustery phI niczym oprocz znaczka sie nie roznily. Byl u Mnie znajomy za wschodzniej granicy.
Ale jesli mowiss ze Dustery 2.0 na Polskich blachach widziales to warto drazyc temat
 
     
Cyrk

Marka: Renault
Model: Laguna
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-02, 13:56   

Nazwałem go wiejski, bo przeklejanie znaczków firmowych kojarzy mi się z dyskotekami w remizach i 4 paskowymi dresami z bazaru z odprutym nadmiarowym paskiem. Może faktycznie niezbyt udana nazwa, ale nie w tym rzecz.
 
     
silvertm


Marka: Dacia
Model: Duster Fl/Sandero 2 1.2 16V SL Blackline
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 37
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-03, 09:58   

Jak już jesteś w kontakcie z salonem w Rosji nie lepiej poprosić ich o rejestrację pojazdu w Rosji a następnie kupno tego auta jako używane? W ten sposób da się obejść problem z normą spalin.
Tylko nie wiem jak to wygląda od strony finansowej, różnice podatków, szybka sprzedaż po rejestracji itd. Takie zagadnienia na pewno ma opracowany salon w Rosji.
_________________
Duster
Sandero
 
 
     
Cyrk

Marka: Renault
Model: Laguna
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-03, 12:30   

Nie:
1. Samochód jest nowy w świetle naszego prawa przez 6 miesięcy od daty pierwszej rejestracji (przejechaniu 6000 km od pierwszej rejestracji), więc nie można go po prostu dwa razy kupić i już będzie używany, a samochody nigdy nie rejestrowane są zawsze traktowane jak nowe (mimo, że mają np. 50 lat)
2. Samochody sprowadzone z zagranicy muszą spełniać normy unijne w momencie pierwszej rejestracji. Dlatego 30 letni złom bez żadnych norm może być rejestrowany, a nowe auto z euro-4 nie
3. Rejestracja w Rosji oznacza, że nie będę mógł kupić samochodu netto na eksport, więc będę musiał zapłacić dwa VATy (rosyjski i nasz), a potem ew. walczyć z rosyjskimi urzędnikami o zwrot zapłaconego VATu. Każdy komu mówiłem o takim zwrocie życzył mi powodzenia i zaczynał się śmiać.
 
     
silvertm


Marka: Dacia
Model: Duster Fl/Sandero 2 1.2 16V SL Blackline
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 37
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-03, 12:59   

To niestety z tą normą ciężko to widzę. Homologacji raczej nie da się zmienić co do stacji diagnostycznej, zmiany parametrów czy dostosowania auta to raczej nie ma wpływu na homologację. Nie wiem czy w Rosji sprzedają 2.0 z fabrycznym gazem np i nie ma to wpływu na zmniejszenie emisji spalin w homologacji. Ale to tylko takie pomysły.
_________________
Duster
Sandero
 
 
     
Cyrk

Marka: Renault
Model: Laguna
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-03, 13:19   

Sam Duster 2.0 z Rosji nie ma problemu ze spełnieniem euro-5, tylko, że w Rosji nikt nie robi homologacji na euro-5, bo wymagany jest odpowiednik euro-4. To jest kwestia papierów, a nie faktycznej emisji spalin.
 
     
silvertm


Marka: Dacia
Model: Duster Fl/Sandero 2 1.2 16V SL Blackline
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2014
Wiek: 37
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 96
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-05-03, 13:57   

Ciekawe jak wygląda sytuacja kiedy przykładowo taki duster miał by przykładowo 10 tyś km przebiegu a nigdy nie był rejestrowany. Gdzieś tak wertując internet znalazłem taki przypadek auta nie zarejestrowanego a używanego na torze sprzedawcy do jazd próbnych terenowych. Wiadomo w Polsce czy w Rosji równie łatwo o oszustwa z przebiegiem.
_________________
Duster
Sandero
 
 
     
Cyrk

Marka: Renault
Model: Laguna
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-03, 15:22   

Jak nie był zarejestrowany to przy pierwszej rejestracji jest traktowany jako nowy. Słowo nowy jest tutaj mylące, bo chodzi o historię przeglądów i rejestracji, a nie "zapach fabryki" ;)
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-05-04, 17:56   

Cyrk napisał/a:
DD napisał/a:
To jest jakaś myśl... i to IMO niegłupia :-) . Możliwe, że za niedługo wprowadzą te silniki 2.0 16V (F4R) spełniające normę Euro 5 nawet w Rosji. Dlaczego tak sądzę? A bo w tym rosyjskim cenniku Renaulta Sandero Stepway stoi, że już teraz normę Euro 5 spełniają wszystkie oferowane w tym modelu silniki... tzn. "wszystkie 2" - 1.6 8V (K7M) oraz 1.6 16V (K4M).
Renault w specyfikacji silnika podaje, że spełnia on euro-5.
To chodzi o to, że potencjalnie jest w stanie spelnić Euro 5, ale akurat w rosyjskim Dusterze pewnie nie spełnia, a nawet jeśi spełnia (w sensie technicznym), to nie ma na to papierów, bo ma tylko papiery na Euro4.

Cyrk napisał/a:
Mało tego jedyna różnica między euro-4, a euro-5 dla benzyn polega na mniejszej emisji NOx, czyli w najgorszym przypadku trzeba będzie stuningować EGR.
... a może wystarczyłoby zrobić reprog ECU odpowiednim wsadem (jakimś gotowym czy zmodyfikowanym), a może jednak też jakieś zmiany w osprzęcie... ale to sprawa drugorzędna, bo pytanie zasadnicze, czy istnieje w PL możliwość zarejestrowania nowego samochodu, który wg papierów wystawionych przez producenta nie spełnia koniecznego obecnie Euro5, a na który Ty "gdzieś" (w jakiej instytucji?? za ile??) uzyskasz badania/papier świadczące o tym, że jednak spełnia Euro5?

Cyrk napisał/a:
DD napisał/a:
Problem polega na tym, że Ty musisz najpierw zarejestrować wozik, a "tamci" robią tuningi czy swapy na już zarejestrowanych samochodach (więc tam możliwe są rożne czary-mary :mrgreen: ).
Czemu nie mogę stuningować auta przed rejestracją? Na lawecie do warsztatu, a potem na lawecie do diagnosty

Chyba nie zrozumieliśmy się. Powyższy fragment mojej wypowiedzi odnosił się do innej kwestii. Ty pytałeś "czy wie ktoś jak to wygląda np. po swapie silników albo tuningu silnika? Trzeba homologować nowy układ,[...]?", to ja rozumiem, że pytanie dotyczyło swapów w używanych/zarejestrowanych samochodach (bo ile osób robi swap/tuning przed zarejestrowaniem nowego wozy?? :mrgreen: ). A przy swapie czy tuningu na zarejestowanym "nie każdy" ;-) zawraca sobie głowę "homologowaniem nowego układu".
CZYLI: "tamci" mają już zarejestrowane wozy, tuning/swap robią dla lepszych osiągow, niekoniecznie musza robić jakieś badania h., Ty zaś ewentualny "tuning" robiłbyś, żeby spelnić Euro5, musiałbyś zlecić jakieś badanie, żeby uzyskać jakieś oficjalne potwierdzenie, żeby w ogóle móc zarejestrować samochód. Oczywiście przy załozeniu, że takowa mozłiwość zarejestrowania sprowadzonego nowego samochodu rzeczywiście istnieje i nie kosztuje majątku.

Cyrk napisał/a:
K4M - taki sam jak w Dusterach 1,6 , więc po prostu wiem, że jest mułowaty ;)
Kwestia momenklatury i punktu odniesienia. Bo jeśli K4M (105KM) w DD określić jako "mułowaty", to jak nazwać np. K7M (82KM) w Dokkerze, albo w Lodgy? "padaka" ;-) ;-) ?
BTW Lagunę masz I ph2, II, III?

Jeszcze taka kwestia mi przyszła na myśl: zawsze na forach przy okazji dyskusji o sprowadzniu auta ze wschodu zastanawiano się, co ze zbyt niską normą Euro... a co z innymi wymaganiami, stawianymi przez Unię do zarejestrowania nowego samocodu? Co np. z tym cholernym TPMS?? Baaardzo wątpię, żeby rosyjskie Dustery miały fabrycznie zamontowany ten IMO zbędny gadżet.
Nie wiem, po prostu zastanawiam się, czy oprócz Euro5 jeszcze te inne wymagania muszą być spełnione, by móc taki sprowadzony nowy samochod zarejestrować.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Cyrk

Marka: Renault
Model: Laguna
Dołączył: 29 Kwi 2015
Posty: 19
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2015-05-05, 06:44   

TPMS to kilkaset PLN w ASO - to nie stanowi problemu, a i tak mamy na nie okres przejściowy.

homologacja na euro-4 nie wynika z niewystarczająco małej emisji spalin, tylko z tego, że w FR wyższe nie są wymagane. To tak jakby u nas miał ktoś homologować auto na euro-7 - strata czasu i pieniędzy ;)

Co do silników to Dokkerem z K7M nie śmiałbym wjechać "w pole", a od Dustera takich akcji będę wymagać. Na szczęście jakbym poległ z importem jutro wchodzi 4x4 z 1,2 turbo, ale wolałbym wolnossący.

Laguna II FL (ph2). Przed liftem to dla masochistów lubiących jeździć na lawecie :P

A tak przy okazji. Renault Polska bez szemrania da mi normalną gwarancje na tego "ruska" jeżeli zarejestruje go w Polsce. Miło z ich strony, albo wiedzą, że nie uda mi się i takie deklaracje nic ich nie kosztują ;)
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-05-18, 18:35   

Cyrk napisał/a:
TPMS to kilkaset PLN w ASO - to nie stanowi problemu, a i tak mamy na nie okres przejściowy.
Pominę te kilkaset zł za dozbrojenie systemu TPMS w ASO milczeniem :mrgreen: , a z "okresem przejsciowym" to Ci się chyba coś pokićkało :mrgreen: , bo w momencie gdy pisałeś te słowa, to system TPMS byl już w EU obowiązkowym wyposażeniem wszystkich nowych samochodów osobowych sprzedawanych od ponad pół roku (dokładnie od 01.11.2014).

Cyrk napisał/a:
homologacja na euro-4 nie wynika z niewystarczająco małej emisji spalin, tylko z tego, że w FR wyższe nie są wymagane.
A ja sądzę, że ten Renault Duster z Euro4 raczej nie przeszedły tak "z marszu" badań na Euro5, ale dopiero po pewnych modyfikacjach. Nawet gdy silnik ma potencjalnie możliwości techniczne spełnienia wyższych norm emisi spalin, to na te rynki, na których wymagania są lagodniejsze, zwykle producent wypuszcza wersje spelniające jeszcze te niższe (a wyższe nie), mniej jest wtedy ew. problemów, np. ze stabilnością biegu jałowego, może to też pozwolić ograniczyć koszty produkcji. Mysłę więc, że wersja silnika F4R z Euro5 różni sie od tej z Euro4 co najmniej softem w ECU, ale niewykluczone, że jeszcze czymś wiecej (np. w DD z K4M przy zmianie z Euro 4 na 5 zmieniono także sterowanie przepustnicą od pedału gazu z linkowej na elektroniczną - "elektroniczny pedał gazu", ale nie wiadomo, czy było to konieczne/bardzo_pomocne do osiągnięcia Euro4, czy może przeprowadzono tę zmianę niejako przy okazji).

Cyrk napisał/a:
A tak przy okazji. Renault Polska bez szemrania da mi normalną gwarancje na tego "ruska" jeżeli zarejestruje go w Polsce. Miło z ich strony,
A dziwisz sie ;-) , przecież dzięki temu dają Ci "łaskawie" ;-) możliwość robienia przeglądów w ASO, na czym one zarabiają (jedno z ważniejszych, o ile nie najwżniejsze, źródel dochodów ASO).


A w tzw. międzyczasie RD 2.0 16V sprzedawane w Rosji spelniają już normę Euro5... ale u nas jest już wymagana Euro6 i S&S.
Chociaż może dałoby się zarejestrować w PL rosyjskiego R. Dustera z Euro5, gdyby miał homologację cieżarową - patrz Dacia Duster Van.
_________________
pozdrawiam DD
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 10