Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy silnik SCe się dociera?
Autor Wiadomość
Maniak
Nadworny informatyk

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-05, 12:37   Czy silnik SCe się dociera?

Kilka dni temu odebrałem Dustera z 1.6 SCe. Na moje pytanie 'jak docierać silnik?' Otrzymałem odpowiedź, że nie ma już czegoś takiego jak docieranie silnika... Trochę zdębiałem, więc spytałem co z zasadą 3k kilometrów, 3k obrotów max, a sprzedawca powiedział, że mogę tak robić, ale to nie ma większego wpływu. Stąd moje pytanie: Czy docieranie występuje w 1.6 SCe 114km? Czy mam słuchać przy ewentualnym docieraniu asystenta zmiany biegów? Bo wydaje mi się, że 1,5k obrotów to przesada w drugą stronę :-(
 
     
Adam15
Adam

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Urban Explorer
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 53
Dołączył: 12 Lis 2016
Posty: 1
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-12-06, 17:07   

W instrukcji obsługi rozdział 2 jest odpowiedż,co do asystenta to uważam że zamula silnik.Myślę że w razie awarii serwis sprawdzi na komputerze parametry obrotów silnika w pierwszym 1000km.
 
     
rzekot


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 154
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-12-06, 23:52   

... czy asystent zamula pracę? na pewno ją wyrównuje, więc przynajmniej teoretycznie auto powinno mniej palić, a silnik wolniej się zużywać... tak na chłopski rozum...
_________________
prawdziwi faceci nie jedzą miodu... prawdziwi faceci żują pszczoły:)
 
     
Maniak
Nadworny informatyk

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 33
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-07, 07:44   

Dzięki za odpowiedź, właśnie na chłopski rozum asysta jest ok, ale po dotarciu. 5 bieg przy 70km/h to dosyć dziwne, ale głównie chodziło mi o to czy ten silnik się dociera bo sprzedawca był zdziwiony tym pytaniem jakbym zadał pytanie o technologię z lat trzydziestych

Adam15 napisał/a:
W instrukcji obsługi rozdział 2 jest odpowiedż...


Dziękuję bardzo Adam15 za odpowiedź ;-)
 
     
Piitubski

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 33
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-05, 09:33   

Przeczytaj instrukcję, jest zalecenie o nie przekraczaniu 3000 obrotów.
 
     
olo
olo

Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 380
Wysłany: 2017-01-14, 18:26   

Współczesne jednostki są tak pasowane i wstępnie hamowane,że docieranie konieczne nie jest,ale...Jestem również zdania żeby te pierwsze pare kilometrów dać się ułożyć silnikowi oraz olać zalecenia i olej z filtrem wymienić po ok.5000 km.
 
     
Sinex

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 3
Wysłany: 2017-11-14, 09:13   

pytanie do właścicieli silników 1.6. Sce 115 S&S LPG - czy te silniki zmieniają swoją dynamiką po początkowym okresie użytkowania ?. Za parę dni odbieram swojego Dustera i mam pewne obawy co do jego dynamiki.
Wiem że to nie jest bolid formuły 1 ale mam wrażenie że gdzieś ginie cześć koni. Ja wiem że to jest klocek i że ma dużą nie aerodynamiczną konstrukcje i nie oczekuje od tego samochodu V-max 200, wystarczy mi 150 km/h ;-) ale myślałem że do 110 km/h dynamika będzie przyzwoita .... a wczoraj w czasie kolejnej jazdy testowej objechała mnie własna żona Peugeotem 207 SW 1.4 75KM z 2008 roku ....
_________________
Emerytowany siewca sadzy z TDCI
 
     
Rezysstor

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 67
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-14, 11:19   

Dociera się silnik 1,6 Sce, co przejawia się wzrostem dynamiki i obniżeniem spalania.
Praktyka docierania w moim wydaniu jest taka :
1 do trzech tys. km, zgodnie z instrukcją, obroty do 2,5 tys
2 po trzech tys. km, obroty do 4 tys., ale na krótko, przy wyprzedzaniu i dalej styl jazdy "emerycki"
3 wymiana oleju silnikowego po 3 tys., wraz z filtrem oleju ( ciemny, mętny, nieprzejrzysty)
4 około 4 - 5 tys. km zaczynam "Kozaczenie" na drodze, ale na dystansie tylko kilku kilometrów i tak z przerwami na spokojną jazdę
5 po 6-7 tys km. właściwe dotarcie silnika, polegające na jednorazowym pokonaniu dystansu 900 km z możliwie dużym obciążeniem silnika, w trybie autostradowym. W praktyce, to "darcie" na maksa przez kilkadziesiąt kilometrów, trochę "oddechu" i znowu "darcie", uważając na fotoradary.
Należy podkreślić, że najsensowniej, jest początkowo docierać samochód w mieście, gdzie wykorzystujemy wszystkie biegi i wszystkie prędkości obrotowe.
6. po "darciu" autostradowym, uznaję silnik za dotarty i zdolny do maksymalnego wysiłku, na długich dystansach.

Po wyjechaniu z salonu, taki silnik pali przez kilkadziesiąt kilometrów, 4 litry więcej, niż później, co również wygląda na docieranie wstępne.
Maksymalną dynamikę, a nawet dźwięk, osiąga silnik, dopiero, jak się go właśnie tak przegoni po "autostradzie", na długim dystansie.
Wszelkie bredzenie, o "fabrycznie dotartych" silnikach i braku konieczności wymiany oleju silnikowego, do przebiegu 20 tys. km, można o kant pupy potłuc.
 
     
JS
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 237
Skąd: CRY
Wysłany: 2017-11-14, 12:25   Docieranie

I tak, jak pisze Rezysstor, powinno właśnie być. Informacje podręcznikowe.

Wprawdzie raczej nie będę gonił swojego Dustera powyżej 5000 obrotów, bo widzę, że nie ma takiej potrzeby przy moim sposobie i typie jazdy, ale zalecenia są jak najbardziej słuszne - i każdy mechanik, który trochę aut autentycznie ponaprawiał, a nie tylko pracował w jakimś ASO przy wymianie gotowych podzespołów, potwierdzi te zasady.

Jeżeli żwawość silnika mojego Dustera okaże się wyższa po 6000 km, dam na pewno znać. Pozdro dla Użytkowników DD!
 
     
Sinex

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 3
Wysłany: 2017-11-14, 20:39   

Rezysstor bardzo dziękuje za pełne info. Po wczorajszych jazdach próbnych i dzisiejszych dalej mam pewne wątpliwości .... prawdopodobnie w czwartek / piątek będę miał auto demonstracyjne na 2-3 godziny dla siebie i wtedy się przekonam .... lub nie.

PS . Czy może ktoś w Łodzi lub okolicy ma Dustera z takim silnikiem z przebiegiem 4 cyfrowym i był by chętny do poświęcenia 15 minut na jazdę testową ?
_________________
Emerytowany siewca sadzy z TDCI
 
     
Kubuch

Marka: Volkswagen / Fiat
Model: Golf / 500
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 57
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-11-16, 08:20   

Niestety SCe jest mulasty i żadne docieranie tego nie zmieni :(
 
     
Cyganek

Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Wiek: 48
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 32
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2017-11-18, 20:00   

Instrukcja "mówi"(str 2.2) "Do osiągnięcia 1000 km nie przekraczać 130 km/h, bądź 3000-3500 obr/min. Samochód osiągnie pełnię swoich możliwości dopiero po 3000 km." Natomiast ani słowa nie znalazłem w instrukcji na temat stosowanego paliwa w tym okresie (km), a z tego co wyczytałem w tematach forum że pierwszy 1 tys km powinno się przejechać na benzynie. Ja pierwszy zbiornik LPG wyjeździłem ok 412 km i dopiero po tym zrobiłem ok 580 km na benzynie (zbiornik benzyny do rezerwy) na autostradzie nie przekraczając 3000 obr/min prędkość 118-120 km/h. Czy dobrze, czy źle robię Bóg raczy wiedzieć, wszystkie porady są dobre i coś da siebie z nich trzeba przyswoić. A co do wymiany oleju po przejechaniu np 1500-3500 km wydaje mi się stosowne, pytanie tylko po jakim konkretnie przebiegu to zrobić?!
"Podpowiadacza" zm biegów raczej się nie słucham bo strasznie zamulony samochód jest.
 
     
Pan_Jozek

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Blackstorm
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 114
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-16, 21:43   Re: Czy silnik SCe się dociera?

Maniak napisał/a:
Kilka dni temu odebrałem Dustera z 1.6 SCe. Na moje pytanie 'jak docierać silnik?' Otrzymałem odpowiedź, że nie ma już czegoś takiego jak docieranie silnika... Trochę zdębiałem, więc spytałem co z zasadą 3k kilometrów, 3k obrotów max, a sprzedawca powiedział, że mogę tak robić, ale to nie ma większego wpływu. Stąd moje pytanie: Czy docieranie występuje w 1.6 SCe 114km? Czy mam słuchać przy ewentualnym docieraniu asystenta zmiany biegów? Bo wydaje mi się, że 1,5k obrotów to przesada w drugą stronę :-(



Miałem identyczną rozmowę w ASO... Mówili, że nawet nie mam co jeździć na tzw. przegląd zerowy bo to zbędna fatyga w tym silniku...
 
     
Voxmord


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Maj 2019
Posty: 78
Wysłany: 2019-07-03, 17:12   

Pytałem dzisiaj w ASO o koszty wymiany oleju i filtra, po przejechaniu pierwszych 3-4 tys. km. Odpowiedź: 560 zł za niecałą godzinę roboty. Rozbój w biały dzień...
Czy ktoś z Was, wymieniał może olej i filtr (oczywiście zzgodne z zaleceniami producenta) "na własną rękę" poza ASO?
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2019-07-03, 18:16   

Voxmord napisał/a:
Pytałem dzisiaj w ASO o koszty wymiany oleju i filtra, po przejechaniu pierwszych 3-4 tys. km. Odpowiedź: 560 zł za niecałą godzinę roboty. Rozbój w biały dzień...
Czy ktoś z Was, wymieniał może olej i filtr (oczywiście zzgodne z zaleceniami producenta) "na własną rękę" poza ASO?

Ostatnio zapłaciłem 150 zł bo był mróz i sam nie wymieniałem :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10