Czy silnik SCe się dociera? |
Autor |
Wiadomość |
Maniak
Nadworny informatyk
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lis 2016 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-12-05, 12:37 Czy silnik SCe się dociera?
|
|
|
Kilka dni temu odebrałem Dustera z 1.6 SCe. Na moje pytanie 'jak docierać silnik?' Otrzymałem odpowiedź, że nie ma już czegoś takiego jak docieranie silnika... Trochę zdębiałem, więc spytałem co z zasadą 3k kilometrów, 3k obrotów max, a sprzedawca powiedział, że mogę tak robić, ale to nie ma większego wpływu. Stąd moje pytanie: Czy docieranie występuje w 1.6 SCe 114km? Czy mam słuchać przy ewentualnym docieraniu asystenta zmiany biegów? Bo wydaje mi się, że 1,5k obrotów to przesada w drugą stronę |
|
|
|
Adam15
Adam
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Urban Explorer
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 53 Dołączył: 12 Lis 2016 Posty: 1 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2016-12-06, 17:07
|
|
|
W instrukcji obsługi rozdział 2 jest odpowiedż,co do asystenta to uważam że zamula silnik.Myślę że w razie awarii serwis sprawdzi na komputerze parametry obrotów silnika w pierwszym 1000km. |
|
|
|
rzekot
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 154 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-12-06, 23:52
|
|
|
... czy asystent zamula pracę? na pewno ją wyrównuje, więc przynajmniej teoretycznie auto powinno mniej palić, a silnik wolniej się zużywać... tak na chłopski rozum... |
_________________ prawdziwi faceci nie jedzą miodu... prawdziwi faceci żują pszczoły:) |
|
|
|
Maniak
Nadworny informatyk
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 33 Dołączył: 27 Lis 2016 Posty: 33 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-12-07, 07:44
|
|
|
Dzięki za odpowiedź, właśnie na chłopski rozum asysta jest ok, ale po dotarciu. 5 bieg przy 70km/h to dosyć dziwne, ale głównie chodziło mi o to czy ten silnik się dociera bo sprzedawca był zdziwiony tym pytaniem jakbym zadał pytanie o technologię z lat trzydziestych
Adam15 napisał/a: | W instrukcji obsługi rozdział 2 jest odpowiedż... |
Dziękuję bardzo Adam15 za odpowiedź |
|
|
|
Piitubski
Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 29 Sty 2016 Posty: 33 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-01-05, 09:33
|
|
|
Przeczytaj instrukcję, jest zalecenie o nie przekraczaniu 3000 obrotów. |
|
|
|
olo
olo
Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015 Posty: 380
|
Wysłany: 2017-01-14, 18:26
|
|
|
Współczesne jednostki są tak pasowane i wstępnie hamowane,że docieranie konieczne nie jest,ale...Jestem również zdania żeby te pierwsze pare kilometrów dać się ułożyć silnikowi oraz olać zalecenia i olej z filtrem wymienić po ok.5000 km. |
|
|
|
Sinex
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 11 Lis 2017 Posty: 3
|
Wysłany: 2017-11-14, 09:13
|
|
|
pytanie do właścicieli silników 1.6. Sce 115 S&S LPG - czy te silniki zmieniają swoją dynamiką po początkowym okresie użytkowania ?. Za parę dni odbieram swojego Dustera i mam pewne obawy co do jego dynamiki.
Wiem że to nie jest bolid formuły 1 ale mam wrażenie że gdzieś ginie cześć koni. Ja wiem że to jest klocek i że ma dużą nie aerodynamiczną konstrukcje i nie oczekuje od tego samochodu V-max 200, wystarczy mi 150 km/h ale myślałem że do 110 km/h dynamika będzie przyzwoita .... a wczoraj w czasie kolejnej jazdy testowej objechała mnie własna żona Peugeotem 207 SW 1.4 75KM z 2008 roku .... |
_________________ Emerytowany siewca sadzy z TDCI |
|
|
|
Rezysstor
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 67 Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-14, 11:19
|
|
|
Dociera się silnik 1,6 Sce, co przejawia się wzrostem dynamiki i obniżeniem spalania.
Praktyka docierania w moim wydaniu jest taka :
1 do trzech tys. km, zgodnie z instrukcją, obroty do 2,5 tys
2 po trzech tys. km, obroty do 4 tys., ale na krótko, przy wyprzedzaniu i dalej styl jazdy "emerycki"
3 wymiana oleju silnikowego po 3 tys., wraz z filtrem oleju ( ciemny, mętny, nieprzejrzysty)
4 około 4 - 5 tys. km zaczynam "Kozaczenie" na drodze, ale na dystansie tylko kilku kilometrów i tak z przerwami na spokojną jazdę
5 po 6-7 tys km. właściwe dotarcie silnika, polegające na jednorazowym pokonaniu dystansu 900 km z możliwie dużym obciążeniem silnika, w trybie autostradowym. W praktyce, to "darcie" na maksa przez kilkadziesiąt kilometrów, trochę "oddechu" i znowu "darcie", uważając na fotoradary.
Należy podkreślić, że najsensowniej, jest początkowo docierać samochód w mieście, gdzie wykorzystujemy wszystkie biegi i wszystkie prędkości obrotowe.
6. po "darciu" autostradowym, uznaję silnik za dotarty i zdolny do maksymalnego wysiłku, na długich dystansach.
Po wyjechaniu z salonu, taki silnik pali przez kilkadziesiąt kilometrów, 4 litry więcej, niż później, co również wygląda na docieranie wstępne.
Maksymalną dynamikę, a nawet dźwięk, osiąga silnik, dopiero, jak się go właśnie tak przegoni po "autostradzie", na długim dystansie.
Wszelkie bredzenie, o "fabrycznie dotartych" silnikach i braku konieczności wymiany oleju silnikowego, do przebiegu 20 tys. km, można o kant pupy potłuc. |
|
|
|
JS
JS
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017 Posty: 237 Skąd: CRY
|
Wysłany: 2017-11-14, 12:25 Docieranie
|
|
|
I tak, jak pisze Rezysstor, powinno właśnie być. Informacje podręcznikowe.
Wprawdzie raczej nie będę gonił swojego Dustera powyżej 5000 obrotów, bo widzę, że nie ma takiej potrzeby przy moim sposobie i typie jazdy, ale zalecenia są jak najbardziej słuszne - i każdy mechanik, który trochę aut autentycznie ponaprawiał, a nie tylko pracował w jakimś ASO przy wymianie gotowych podzespołów, potwierdzi te zasady.
Jeżeli żwawość silnika mojego Dustera okaże się wyższa po 6000 km, dam na pewno znać. Pozdro dla Użytkowników DD! |
|
|
|
Sinex
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 11 Lis 2017 Posty: 3
|
Wysłany: 2017-11-14, 20:39
|
|
|
Rezysstor bardzo dziękuje za pełne info. Po wczorajszych jazdach próbnych i dzisiejszych dalej mam pewne wątpliwości .... prawdopodobnie w czwartek / piątek będę miał auto demonstracyjne na 2-3 godziny dla siebie i wtedy się przekonam .... lub nie.
PS . Czy może ktoś w Łodzi lub okolicy ma Dustera z takim silnikiem z przebiegiem 4 cyfrowym i był by chętny do poświęcenia 15 minut na jazdę testową ? |
_________________ Emerytowany siewca sadzy z TDCI |
|
|
|
Kubuch
Marka: Volkswagen / Fiat
Model: Golf / 500
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 05 Lut 2016 Posty: 57 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2017-11-16, 08:20
|
|
|
Niestety SCe jest mulasty i żadne docieranie tego nie zmieni :( |
|
|
|
Cyganek
Marka: DACIA
Model: DUSTER
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Wiek: 48 Dołączył: 26 Paź 2017 Posty: 32 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2017-11-18, 20:00
|
|
|
Instrukcja "mówi"(str 2.2) "Do osiągnięcia 1000 km nie przekraczać 130 km/h, bądź 3000-3500 obr/min. Samochód osiągnie pełnię swoich możliwości dopiero po 3000 km." Natomiast ani słowa nie znalazłem w instrukcji na temat stosowanego paliwa w tym okresie (km), a z tego co wyczytałem w tematach forum że pierwszy 1 tys km powinno się przejechać na benzynie. Ja pierwszy zbiornik LPG wyjeździłem ok 412 km i dopiero po tym zrobiłem ok 580 km na benzynie (zbiornik benzyny do rezerwy) na autostradzie nie przekraczając 3000 obr/min prędkość 118-120 km/h. Czy dobrze, czy źle robię Bóg raczy wiedzieć, wszystkie porady są dobre i coś da siebie z nich trzeba przyswoić. A co do wymiany oleju po przejechaniu np 1500-3500 km wydaje mi się stosowne, pytanie tylko po jakim konkretnie przebiegu to zrobić?!
"Podpowiadacza" zm biegów raczej się nie słucham bo strasznie zamulony samochód jest. |
|
|
|
Pan_Jozek
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Blackstorm
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 114 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-01-16, 21:43 Re: Czy silnik SCe się dociera?
|
|
|
Maniak napisał/a: | Kilka dni temu odebrałem Dustera z 1.6 SCe. Na moje pytanie 'jak docierać silnik?' Otrzymałem odpowiedź, że nie ma już czegoś takiego jak docieranie silnika... Trochę zdębiałem, więc spytałem co z zasadą 3k kilometrów, 3k obrotów max, a sprzedawca powiedział, że mogę tak robić, ale to nie ma większego wpływu. Stąd moje pytanie: Czy docieranie występuje w 1.6 SCe 114km? Czy mam słuchać przy ewentualnym docieraniu asystenta zmiany biegów? Bo wydaje mi się, że 1,5k obrotów to przesada w drugą stronę |
Miałem identyczną rozmowę w ASO... Mówili, że nawet nie mam co jeździć na tzw. przegląd zerowy bo to zbędna fatyga w tym silniku... |
|
|
|
Voxmord
Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCe LPG
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2019
Dołączył: 16 Maj 2019 Posty: 78
|
Wysłany: 2019-07-03, 17:12
|
|
|
Pytałem dzisiaj w ASO o koszty wymiany oleju i filtra, po przejechaniu pierwszych 3-4 tys. km. Odpowiedź: 560 zł za niecałą godzinę roboty. Rozbój w biały dzień...
Czy ktoś z Was, wymieniał może olej i filtr (oczywiście zzgodne z zaleceniami producenta) "na własną rękę" poza ASO? |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2019-07-03, 18:16
|
|
|
Voxmord napisał/a: | Pytałem dzisiaj w ASO o koszty wymiany oleju i filtra, po przejechaniu pierwszych 3-4 tys. km. Odpowiedź: 560 zł za niecałą godzinę roboty. Rozbój w biały dzień...
Czy ktoś z Was, wymieniał może olej i filtr (oczywiście zzgodne z zaleceniami producenta) "na własną rękę" poza ASO? |
Ostatnio zapłaciłem 150 zł bo był mróz i sam nie wymieniałem |
|
|
|
|