Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Demontaż fotela i tunelu środkowego.
Autor Wiadomość
Krystian Zk
Krystian zd

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 41
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-08, 17:43   Demontaż fotela i tunelu środkowego.

Witam,
Jako, że przymierzam się do wygłuszenia Dustera, to trapią mnie dwie kwestie.
Po pierwsze czy przy demontażu foteli przednich wystarczy, że odłączę akumulator, odłączę kostkę pod fotelem i odkręcę fotel? Jest jakiś czas, który trzeba odczekać, żeby odpiąć kostkę? Czy nie wyskoczy mimo to błąd poduszki? Niektórzy piszą o urządzeniu diagnostycznym i osobnym zasilaniu modułu bezpieczeństwa. Odpinał ktoś z Was już fotel w Dusterze?
Druga kwestia to demontaż tunelu środkowego. Jak go wyciągnąć, żeby nie zerwać połączenia regulacji lusterek elektrycznych? Jest tam jakaś kostka na przewodzie czy wtyki? O ile pozostałe informacje do demontażu osłon i tapicerki posiadam, o tyle na te nie mogę natrafić.
Z góry dziękuję za konkretne podpowiedzi.
 
     
olo
olo

Marka: Dacia Duster
Model: 4x2 Laureate,4x4 Urban Explorer,4x4 Prestige
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 380
Wysłany: 2017-02-09, 04:51   

W kilku autach się nawyjmowałem i jeśli nie włączyłem zapłonu to błąd nawet na podpiętym aku nie wyskoczył.Odepnij aku,poczekaj z dziesięć minut dla spokojności.Tunel chyba jak podniesiesz to dostęp do kostki będzie.
 
     
erwing

Marka: DACIA
Model: DASTER
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 24
Skąd: KRAJOWY
Wysłany: 2017-02-09, 19:52   

witam mnie zakladali nowa tapicerke na siedzenia i przypadkiem obcieli kabel z poduszek wyskoczyl blont po demontazu fotela i polutowaniu kabli wszystko wrucilo do normy kontrolka zgasla
 
     
Krystian Zk
Krystian zd

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2010
Wiek: 41
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 11
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-02-10, 16:41   

Dzięki za podpowiedzi. Też tak myślę, że wystarczy odłączyć akumulator. Jakby ktoś kiedyś chciał wyjąć tunel środkowy, to znalazłem jak się to robi. Pozdrawiam.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-02-11, 09:36   

Krystian Zk napisał/a:
Jakby ktoś kiedyś chciał wyjąć tunel środkowy, to znalazłem jak się to robi


To opisz to już teraz, na pewno się przyda wielu osobom, które zechce wiosną wytłumić tunel i podłogę.
_________________
Piotrek
 
     
patrick-o
Dacia Duster Elf Cup


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 31
Dołączył: 20 Paź 2017
Posty: 10
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-25, 21:11   

Sprawa jest bardzo prosta:
1) Delikatnie podważając z prawej strony śrubokrętem ściągamy mały panel przed lewarkiem biegów. Ten z pokrętłem do sterowania dyfrem (w wersji 4x4), trybem ECO itd. - odpinamy wtyczki.
2) Odłączamy mieszek lewarka skrzyni biegów od tunelu- nie trzeba podważać, wystarczy lekko pociągnąć do góry
3) Należy odpuścić naciąg hamulca ręcznego - po podniesieniu, pod dźwignią jest nakrętka na śrubie. Nie trzeba jej wykręcać do samego końca tylko możliwie poluzować.
4) Wykręcamy 5 wkrętów: 1 w tylnim uchwycie na kubek, 2 w przednim uchwycie na kubki pod radiem i 2 po bokach tunelu pod deską rozdzielczą (mniej więcej przy prawym kolanie kierowcy i lewym pasażera) - potrzebny będzie do tego śrubokręt torx 20
5) podnosimy tunel od tyłu po kolei odpinając wtyczki: od tylnej zapalniczki, od sterowania lusterkami i od przedniej zapalniczki. Wtyczka ma zatrzask z jednej strony który należy nacisnąć.
I to tyle - kiedy tunel będzie już praktycznie w powietrzu dobrze przestawić lewarek na "4" i wtedy cały tunel wychodzi.
Montaż wygląda dokładnie odwrotnie. Naciąg hamulca ręcznego trzeba ustawić tak, by opór na dźwigni był wyczuwalny od 2-3 kliknięcia.
POWODZENIA! :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,01 sekundy. Zapytań do SQL: 11