|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Silniki - jaki wybrac i co sadzicie o benzynie 125 KM |
Autor |
Wiadomość |
mroczny-kosiarz
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 56 Dołączył: 20 Sty 2016 Posty: 116 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-05-11, 22:41
|
|
|
1. Biorąc pod uwagę aktualne ceny paliw (średnia z ostatnich 3 miesięcy na BP):
- benzyna - 4,14 zł
- olej napędowy - 3,91 zł
2. Zakładając takie same koszty serwisowania każdego silnika (zarówno najdroższego diesla 110 KM z turbiną o zmiennej geometrii łopatek i z kołem dwumasowym, jak i najtańszego silnika benzynowego SCe bez turbiny);
3. Przyjmując wyniki spalania takie, jak podałeś, czyli:
- 9 litrów benzyny, lub
- 7 litrów ON;
Koszt paliwa po przejechaniu 120 tys. km wyniesie:
- 44 712 zł dla silnika benzynowego;
- 32 844 zł dla silnika Diesla.
A więc dopłata za silnik Diesla w wysokości 12 tys. zł zacznie się zwracać dopiero po przejechaniu 120 tys. km. Po 140 tys. km właściciel najdroższego diesla uzbiera także na nowe koło dwumasowe (700 zł na Allegro) i nową turbinę (1000 zł). Jeśli jednak ktoś planuje przejechać swoim samochodem mniej niż 120 tys. km, bardziej opłacalny wydaje się wybór silnika SCe.
Ja wybrałem tańszego diesla (1,5 dCi 90 KM, czyli dopłaciłem 7300 zł), bez koła dwumasowego i z turbiną o stałej geometrii łopatek (a więc mniej narażoną na usterki), dlatego, że:
- zależy mi na oszczędnościach bardziej niż np. na dynamicznej jeździe,
- planuję przejechać swoim samochodem ok. 225 tys. km.
Przy takim przebiegu, nawet zakładając wymianę lub regenerację turbiny, liczę na to, że zaoszczędzę ponad 20 000 zł na paliwie. |
_________________ Pozdrawiam - |
|
|
|
DD
Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013 Posty: 1179 Skąd: ok. Warszawy
|
Wysłany: 2016-05-13, 16:21
|
|
|
piku napisał/a: | Zdumiewająca jest też różnica między silnikami Sce 115 KM, a Tce 125 KM - aż 7,5 tys. zł! W sumie to wyraźna zachęta do kupowania tego najtańszego silnika. | 1.6SCe to podstawowa "benzyna", a 1.2TCe wypasiona . Jak zwykle zamysł jest taki: "Chcesz mieć (względnie) tanio, to musisz się zadowolić podstawowym 1.6SCe, a jeśli koniecznie musisz mieć 1.2TCe, to... (słono) płać !" |
_________________ pozdrawiam DD |
|
|
|
rogal198
Marka: Skoda
Model: Octavia
Wiek: 37 Dołączył: 27 Kwi 2016 Posty: 4 Skąd: Uk/Łódź
|
Wysłany: 2016-07-27, 21:36
|
|
|
Fajne to 1.5 dci 90 KM. Szkoda tylko, że chcąc np komputer pokładowy trzeba już pójść w wersję 110 KM która jak już wiemy do miasta się nie nada...
I tu pewnie zakończy się moja przygoda z Dusterem, w sumie nawet nie zaczęła się zacząć... |
|
|
|
Dust@r
Marka: N/A
Model: yet
Dołączył: 23 Mar 2017 Posty: 2
|
Wysłany: 2017-03-24, 14:42
|
|
|
DD napisał/a: | ... chociaż na niemieckim forum jest wątek o przypadkach DD 1.2TCe wykazujących duże zużycie oleju silnikowego. |
Nie tylko 1.2 Tce takze 1.2 dig-t z Nissana (to ten sam silnik niemalze) mial dziwna przypadlosc "zaprogramowanego brania oleju"
Wadliwe sa niektore silniki z 2013-2014 r -
Niestety kupilem samochod ze stajni Renault z takim silnikiem i moge stwierdzic empirycznie ze zuzycie oleju zbliza sie do "podrecznikowych" 0.5 l /1000 (przebieg 50 tys +)
Przyczyna byly uszczelniacze tlokow (piston oil rings) ktore przy zimnie i krotkich przebiegach nie uszczelniaja sie poprawnie i przepuszcaja olej, ktory spala sie calkowicie - skutek brak wyciekow a oleju ubywa
W UK Nissan wymienial/remontowal silniki, ale w PL oczywiscie "ten typ tak ma" i prosze jezdzic dalej - 0.5l/1000 to norma producenta :) Niestety Sce tez mial ok 2013 rozne problemy (np stuki jednego z tlokow) - mozna znalezc na youtube problemy w nissanie
Takze trzeba sluchac silnika podczas jazdy, sprawdzac olej i zglaszac :)
dla tych co chca dynamiki a'la diesel - polecam 1.2 Tce
dla tych co chca miec wiecej spokoju i wiekszy przebieg - nieco ospale Sce
Wiecej informacji znalazlem tu: http://forum.qashqaiclub....24652778#253694 |
|
|
|
barti
Barti
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2010
Wiek: 39 Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 49 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2017-03-31, 11:25
|
|
|
hej,
co macie na myśli, że do miasta się nie nadaje (czym jest miasto w Waszym rozumieniu?).
W nowej budzie ma być silnik z Renault Kadjar 130km (domyślam się, że będzie najdroższy) = myślicie, że się nada?
Co do silników benzynowych to te Sce czym się różnią od pierwszego (mojego obecnego) 1.6 105kuni i jak by zniosły LPG?
Jak się pojawi nowy D to ja bym z chęcią nabył i tak się zastanawiam nad trwałością i eksploatacją.
W moim obecnym D założyłem LPG i przejechałem już 40k bez żadnych bolączek. Ciekaw jestem jak te nowe (stare Renault, Nissan) silniki sobie poradzą. |
_________________
Była też DD1 1,6 4x4 2010r. (105KM 148NM)
Jest DD1 1,5 dci 4x4 2010r. (125KM 265NM) |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 10 |
|
|