Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Silniki - jaki wybrac i co sadzicie o benzynie 125 KM
Autor Wiadomość
mroczny-kosiarz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 56
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 116
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-11, 22:41   

1. Biorąc pod uwagę aktualne ceny paliw (średnia z ostatnich 3 miesięcy na BP):
- benzyna - 4,14 zł
- olej napędowy - 3,91 zł

2. Zakładając takie same koszty serwisowania każdego silnika (zarówno najdroższego diesla 110 KM z turbiną o zmiennej geometrii łopatek i z kołem dwumasowym, jak i najtańszego silnika benzynowego SCe bez turbiny);

3. Przyjmując wyniki spalania takie, jak podałeś, czyli:
- 9 litrów benzyny, lub
- 7 litrów ON;

Koszt paliwa po przejechaniu 120 tys. km wyniesie:
- 44 712 zł dla silnika benzynowego;
- 32 844 zł dla silnika Diesla.

A więc dopłata za silnik Diesla w wysokości 12 tys. zł zacznie się zwracać dopiero po przejechaniu 120 tys. km. Po 140 tys. km właściciel najdroższego diesla uzbiera także na nowe koło dwumasowe (700 zł na Allegro) i nową turbinę (1000 zł). Jeśli jednak ktoś planuje przejechać swoim samochodem mniej niż 120 tys. km, bardziej opłacalny wydaje się wybór silnika SCe.

Ja wybrałem tańszego diesla (1,5 dCi 90 KM, czyli dopłaciłem 7300 zł), bez koła dwumasowego i z turbiną o stałej geometrii łopatek (a więc mniej narażoną na usterki), dlatego, że:
- zależy mi na oszczędnościach bardziej niż np. na dynamicznej jeździe,
- planuję przejechać swoim samochodem ok. 225 tys. km.

Przy takim przebiegu, nawet zakładając wymianę lub regenerację turbiny, liczę na to, że zaoszczędzę ponad 20 000 zł na paliwie.
_________________
Pozdrawiam -
 
     
DD

Marka: Dacia
Model: Duster (ph2) marine bleu, K4M
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Duster
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 1179
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2016-05-13, 16:21   

piku napisał/a:
Zdumiewająca jest też różnica między silnikami Sce 115 KM, a Tce 125 KM - aż 7,5 tys. zł! W sumie to wyraźna zachęta do kupowania tego najtańszego silnika.
1.6SCe to podstawowa "benzyna", a 1.2TCe wypasiona ;-) . Jak zwykle zamysł jest taki: "Chcesz mieć (względnie) tanio, to musisz się zadowolić podstawowym 1.6SCe, a jeśli koniecznie musisz mieć 1.2TCe, to... (słono) płać :mrgreen: !"
_________________
pozdrawiam DD
 
     
rogal198

Marka: Skoda
Model: Octavia
Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2016
Posty: 4
Skąd: Uk/Łódź
Wysłany: 2016-07-27, 21:36   

Fajne to 1.5 dci 90 KM. Szkoda tylko, że chcąc np komputer pokładowy trzeba już pójść w wersję 110 KM która jak już wiemy do miasta się nie nada...
I tu pewnie zakończy się moja przygoda z Dusterem, w sumie nawet nie zaczęła się zacząć...
 
     
Dust@r

Marka: N/A
Model: yet
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 2
Wysłany: 2017-03-24, 14:42   

DD napisał/a:
... chociaż na niemieckim forum jest wątek o przypadkach DD 1.2TCe wykazujących duże zużycie oleju silnikowego.


Nie tylko 1.2 Tce takze 1.2 dig-t z Nissana (to ten sam silnik niemalze) mial dziwna przypadlosc "zaprogramowanego brania oleju"
Wadliwe sa niektore silniki z 2013-2014 r -
Niestety kupilem samochod ze stajni Renault z takim silnikiem i moge stwierdzic empirycznie ze zuzycie oleju zbliza sie do "podrecznikowych" 0.5 l /1000 (przebieg 50 tys +)
Przyczyna byly uszczelniacze tlokow (piston oil rings) ktore przy zimnie i krotkich przebiegach nie uszczelniaja sie poprawnie i przepuszcaja olej, ktory spala sie calkowicie - skutek brak wyciekow a oleju ubywa
W UK Nissan wymienial/remontowal silniki, ale w PL oczywiscie "ten typ tak ma" i prosze jezdzic dalej - 0.5l/1000 to norma producenta :) Niestety Sce tez mial ok 2013 rozne problemy (np stuki jednego z tlokow) - mozna znalezc na youtube problemy w nissanie
Takze trzeba sluchac silnika podczas jazdy, sprawdzac olej i zglaszac :)

dla tych co chca dynamiki a'la diesel - polecam 1.2 Tce
dla tych co chca miec wiecej spokoju i wiekszy przebieg - nieco ospale Sce

Wiecej informacji znalazlem tu: http://forum.qashqaiclub....24652778#253694
 
     
barti
Barti


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2010
Wiek: 39
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 49
Skąd: Otwock
Wysłany: 2017-03-31, 11:25   

hej,
co macie na myśli, że do miasta się nie nadaje (czym jest miasto w Waszym rozumieniu?).
W nowej budzie ma być silnik z Renault Kadjar 130km (domyślam się, że będzie najdroższy) = myślicie, że się nada?
Co do silników benzynowych to te Sce czym się różnią od pierwszego (mojego obecnego) 1.6 105kuni i jak by zniosły LPG?
Jak się pojawi nowy D to ja bym z chęcią nabył i tak się zastanawiam nad trwałością i eksploatacją.
W moim obecnym D założyłem LPG i przejechałem już 40k bez żadnych bolączek. Ciekaw jestem jak te nowe (stare Renault, Nissan) silniki sobie poradzą.
_________________


Była też DD1 1,6 4x4 2010r. (105KM 148NM)
Jest DD1 1,5 dci 4x4 2010r. (125KM 265NM)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,11 sekundy. Zapytań do SQL: 10