Dacia Duster Klub Polska Strona Główna Dacia Duster Klub Polska
Klub miłośników Dacii Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster z LPG czy PB
Autor Wiadomość
jammo 

Marka: Opel
Model: Astra
Wiek: 55
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 12
Skąd: Jasło
Wysłany: 2017-07-30, 16:35   Duster z LPG czy PB

Witam, jako , że zakup Dustera mam jest jeszcze przed sobą , mnożą się pytania co kupić a raczej z jakim silnikiem . Dotychczasowe wszystkie samochody miałem na PB i PB/LPG więc Diesla raczej nie biorę pod uwagę. Nurtuje mnie głównie pytanie, czy zdecydować się na samo PB, czy raczej wziąć pod uwagę auto z fabrycznym LPG. Z tego co dowiedzieliśmy się w salonie koszt auta z fabrycznym LPG jest na starcie wyższy o 4000 zł. Podejrzewam , że przebiegi DD będą na poziomie około 8-10kkm rocznie a więc ewentualny zwrot instalacji przy tych cenach paliwa to około 3 lat. Nie wiem jak pozostałe koszty serwisowe. Dodatkowo niepewność odnośnie LPG w Dusterce zasiały we mnie artykuły z tego forum, opisujące o kłopotach z instalacjami w tych obecnych silnikach H4M, czyli 1.6 16V SCe 115. Podawano jakieś objawy falowania obrotów a dodatkowo problematyczną i drogą regulacją luzów zaworowych. Obecny mój Opel mam od nowości wyposażony w LPG montowany w salonie , ale w nim mam zawory hydrauliczne czyli samo regulujące więc nie było problemów. Córce do nowego Hiundaia i30 w 2015 r zamontowałem też instalację BRC i chociaż w nim też ma tam regulację zaworów mechaniczną to ma dodatkowo dotrysk paliwa. Nie wiem jak ma Duster , ale podobno w Dusterze jest to bardziej kłopotliwe.
Mam więc pytanie do kolegów , słyszałem , że przeglądy gwarancyjne są w przypadku samochodów z instalacjami gazowymi dużo droższe. Czy może mi ktoś powiedzieć jak cenowo się to kształtuje , bo chcę sobie zrobić kalkulację , czy mi się ta instalacja w ogóle opłaci w Dusterze przy tych moich przebiegach.
To , że przeglądy w SKP są droższe o 80 zł to wiem , ale nie wiem jak to się ma teraz w serwisach Renault przy przeglądach gwarancyjnych. Proszę o opinie, pozdrawiam.
 
     
dani3llo

Marka: OPEL
Model: Zafira 2.0T
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 3
Wysłany: 2017-08-03, 10:54   

Mam ten sam dylemat, jednak przebiegi w moim przypadku są troszkę większe i zdecyduję sie na LPG. Dowiadywałem się w ASO odnośnie silników H4M , czyli 1.6 16V SCe 115 i regulację luzów zaworowych, serwis twierdzili że ten silnik ma hydrauliczne popychacze zaworów regulujących luzy automatycznie i nic sie przy tym juz nie grzebie...
Co do samej instalacji gazowej również powiedzieli ze lepiej jak auto z fabryki wyjedzie na LPG aniżeli dokładać do tego silnika później...
 
     
Kubuch 

Marka: Dacia / Fiat
Model: Duster / 500
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Urban Explorer
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-08-03, 23:25   

dani3llo napisał/a:
H4M , czyli 1.6 16V SCe 115 i regulację luzów zaworowych, serwis twierdzili że ten silnik ma hydrauliczne popychacze zaworów regulujących luzy automatycznie i nic sie przy tym juz nie grzebie


Zmień serwis...
 
     
jammo 

Marka: Opel
Model: Astra
Wiek: 55
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 12
Skąd: Jasło
Wysłany: 2017-08-07, 13:43   

dani3llo napisał/a:
Mam ten sam dylemat, jednak przebiegi w moim przypadku są troszkę większe i zdecyduję sie na LPG. Dowiadywałem się w ASO odnośnie silników H4M , czyli 1.6 16V SCe 115 i regulację luzów zaworowych, serwis twierdzili że ten silnik ma hydrauliczne popychacze zaworów regulujących luzy automatycznie i nic sie przy tym juz nie grzebie...
Co do samej instalacji gazowej również powiedzieli ze lepiej jak auto z fabryki wyjedzie na LPG aniżeli dokładać do tego silnika później...

Chyba cię wprowadzili w błąd :) Może myśleli o tym poprzednim silniku sprzed liftingu K4M 1,6 105KM, on faktycznie miał podobno hydrauliczne zawory, ten H4M 1.6 SCe 115 KM na 100% ma mechaniczne.Tu bardziej chodzi o to , jak jest z dojściem , czy nie trzeba rozebrać połowy silnika, aby móc wykonać regulację i ewentualną wymianę lub przeszlifowanie szklanek.
Są samochody gdzie chcąc np. wymienić rozrząd trzeba wyciągnąć silnik z auta , co przekłada się na kolosalną cenę usługi. O autoryzowanych serwisach można by długo dyskutować. Ja np. pytając o instalacje dowiedziałem się w jednym serwisie oczywiście autoryzowanym marki RENAULT , że obecnie producent czyli Dacia, nie przewiduje regulacji zaworów w przypadku instalacji fabrycznych i nie ma o tym wzmianki w gwarancji , a co za tym idzie nie podlega to usłudze w przypadku przeglądu gwarancyjnego, chodzi o sprawdzenie zaworów.
Powiedzieli , że jest to wyłącznie moja sprawa kiedy i gdzie to sobie wykonam. Podejrzewam, że jak bym im dopłacił , to może by i sprawdzili :) :)
 
     
dani3llo

Marka: OPEL
Model: Zafira 2.0T
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 3
Wysłany: 2017-08-07, 16:25   

Zrobiłem jak powiedział kolega Kubuch i zadzwoniłem do innego ASO i oczywiście że silniki
w nowej Dacii Duster H4M czyli takiej jak ja zamówiłem, to nic innego jak silnik Nissana HR16DE, który po pewnym przebiegu wymaga mechanicznego ustawienia zaworów z uwagi na instalację LPG. Tylko to po pewnym czasie nikt nie wie kiedy. W czasie gwarancji Dacia nie przewiduje regulacji zaworów a czy po 100tyś bedzie jeszcze co regulować czy remont to nie wiedzą.
ASO może dokonać regulacji podczas gwarancji ale to koszt cyt. 3000-4000zł z uwagi na bardzo skomplikowaną procedurę.
Pan z ASO powiedział jeszcze, że silniki pod LPG są wzmacniane ale na moje pytanie czyli jak? nie uzyskałem odpowiedzi...
 
     
jammo 

Marka: Opel
Model: Astra
Wiek: 55
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 12
Skąd: Jasło
Wysłany: 2017-08-07, 19:50   

Co do tego wzmacniania silnika, to zapewne chodziło mu o głowice. Ja się pytałem też o to w serwisie. Chodziło mi głównie o to , czy konstrukcyjnie silnik z przed i po połowie 2016r przeszedł jakieś zmiany , bo to wtedy producent , czyli Dacia pozwoliła montować gaz do
Dutera. Sugerowali , że jest utwardzana głowica a konkretnie gniazda zaworowe.
Coś nie bardzo mi się chce wierzyć w te ceny 3-4 tyś zł co podali za regulację. Wiem , że w tych silnikach jest dość kiepski dostęp i trochę rozbierania, ale gość z serwisu na moje pytanie o ceny usługi powiedział , że zależy gdzie się zrobi tą regulację.
Skoro gwarancja tego nie przewiduje , to śmiało można robić to w serwisie LPG za 1/2 ceny.
W styczniu 2017r montowałem córce w Czakramie gaz do kupionego prawie nowego Hiundaia i30 i jako , że tam też w nim są zawory mechaniczne trochę mi rozjaśnili temat. Przegląd robi się po około 30-40 tyś km, ponieważ przy gazie zmniejszają się przerwy na zaworach , chociaż nie muszą .Koszt sprawdzenia nie jest za wielki , ale w serwisach podają ceny już z wymianą szklanek które mają różne ceny a szczególnie drogie są w ASO. W rzeczywistości może się okazać , że trzeba wymienić tylko 1 a czasami żadnej dlatego, że szklanki można na specjalnych maszynach szlifować co zmniejsza koszty w znacznym stopniu.Oczywiście nie wszystkie warsztaty mają do tego sprzęt i odpowiednich fachowców dlatego wolą wymieniać szklanki za które śpiewają po 200 zł , ale co tam skoro to i tak klient płaci :mrgreen:
Cena instalacji BRC do Dustera w niezależnym zakładzie , może wahać się w granicach 2800- 3000 - 3200 zł a serwis śpiewa za fabryczną 4000 zł i to samo jest z usługami. :mrgreen:
 
     
dani3llo

Marka: OPEL
Model: Zafira 2.0T
Dołączył: 02 Sie 2017
Posty: 3
Wysłany: 2017-08-07, 20:57   

Dysponując taką wiedzą zdecydował byś się na zakup Dustera z takim silnikiem?
A jeśli już to przy jakim przebiegu dokonywać owych regulacji? 50? 100? 150tyś?
 
     
jammo 

Marka: Opel
Model: Astra
Wiek: 55
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 12
Skąd: Jasło
Wysłany: 2017-08-07, 22:43   

Ja jestem zdecydowany na ten silnik wolno ssący 1.6 16V SCe 115, gdyż sam będę kupował Dustka z benzyną . Może nie jest to demon mocy z tego co słyszałem ( jazda próbna dopiero przede mną) ale raczej pewna i sprawdzona jednostka i do normalnej jazdy powinna wystarczyć. Co do LPG to jest kwestia decyzji, czy kupować fabryczny LPG , czy zamontować samemu np w firmie CZAKRAM , gdzie na pewno będzie taniej i dobrze Ja mam w samochodach gaz od 15 lat i sobie chwalę. Kwestia jest taka , że tym autem robił będę może z 8-10 tyś na rok i dlatego muszę przekalkulować, czy się opłaci dawać kasę na instalację. Tam w Czakramie z tego co wiem, mają dodatkowo możliwość poprawy mapy silnika dostosowując ją do instalacji LPG a zarazem eliminując te falowania obrotów, które często występowały w silnikach benzynowych Dustera z fabrycznymi instalacjami, a nie wiem jak to jest w ASO.
Co do regulacji zaworów to powinno się sprawdzać po 30-40 tyś km. Tak przynajmniej informowali mnie w firmie przy montażu instalacji BRC SQ32 w Hiundai i30 kupionym dla córki. Tam koszt samego sprawdzenia to około 400-500zł, ( serwis cenił około 1000 zł) i tak jak mi mówili wcale nie jest powiedziane , że coś trzeba będzie regulować szklankami więc dochodzi tylko uszczelka pokrywy zaworów a jak już to czasem trzeba może zrobić 1 lub 2 zawory, zresztą szklanki można szlifować aż skończy się miejsce to dopiero wtedy wymieniają. Serwis ASO się w takie rzeczy nie bawi , a jak liczą w ASO to widać po cenach. Policzą może całość 16 szt, a wtedy wychodzi np. 150 zł lub 200 za szklankę x 16 zaworów i masz już 2000 - 3200zł. Ja w naszym Hyundai poświęciłem rok gwarancji na silnik , bo uznałem , że i tak mało prawdopodobna jest awaria, a jazda na gazie to oszczędność ponad 50 % na spalaniu, i człowiek przez rok lub 2 i tak więcej zaoszczędzi na ewentualne regulacje. W swoich samochodach na LPG jeżdzę od 15 lat, a też zakładałem do nowych, dlatego wiem , że jak ktoś robi przebiegi to warto..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
stat4u Ferma królików mięsnych biuro podróży sieradz ogłoszenia rolnicze łódzkie Korepetycje matematyka sieradz
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11