Dacia Duster Klub Polska Strona Główna Dacia Duster Klub Polska
Klub miłośników Dacii Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy silnik SCe się dociera?
Autor Wiadomość
Maniak 
Nadworny informatyk

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-05, 12:37   Czy silnik SCe się dociera?

Kilka dni temu odebrałem Dustera z 1.6 SCe. Na moje pytanie 'jak docierać silnik?' Otrzymałem odpowiedź, że nie ma już czegoś takiego jak docieranie silnika... Trochę zdębiałem, więc spytałem co z zasadą 3k kilometrów, 3k obrotów max, a sprzedawca powiedział, że mogę tak robić, ale to nie ma większego wpływu. Stąd moje pytanie: Czy docieranie występuje w 1.6 SCe 114km? Czy mam słuchać przy ewentualnym docieraniu asystenta zmiany biegów? Bo wydaje mi się, że 1,5k obrotów to przesada w drugą stronę :-(
 
     
Adam15 
Adam

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Urban Explorer
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lis 2016
Posty: 1
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-12-06, 17:07   

W instrukcji obsługi rozdział 2 jest odpowiedż,co do asystenta to uważam że zamula silnik.Myślę że w razie awarii serwis sprawdzi na komputerze parametry obrotów silnika w pierwszym 1000km.
 
     
rzekot


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Dołączył: 22 Mar 2014
Posty: 136
Skąd: Polska
Wysłany: 2016-12-06, 23:52   

... czy asystent zamula pracę? na pewno ją wyrównuje, więc przynajmniej teoretycznie auto powinno mniej palić, a silnik wolniej się zużywać... tak na chłopski rozum...
_________________
prawdziwi faceci nie jedzą miodu... prawdziwi faceci żują pszczoły:)
 
     
Maniak 
Nadworny informatyk

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lis 2016
Posty: 33
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-12-07, 07:44   

Dzięki za odpowiedź, właśnie na chłopski rozum asysta jest ok, ale po dotarciu. 5 bieg przy 70km/h to dosyć dziwne, ale głównie chodziło mi o to czy ten silnik się dociera bo sprzedawca był zdziwiony tym pytaniem jakbym zadał pytanie o technologię z lat trzydziestych

Adam15 napisał/a:
W instrukcji obsługi rozdział 2 jest odpowiedż...


Dziękuję bardzo Adam15 za odpowiedź ;-)
 
     
Piitubski 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Dołączył: 29 Sty 2016
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-05, 09:33   

Przeczytaj instrukcję, jest zalecenie o nie przekraczaniu 3000 obrotów.
 
     
olo 
olo

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 237
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2017-01-14, 18:26   

Współczesne jednostki są tak pasowane i wstępnie hamowane,że docieranie konieczne nie jest,ale...Jestem również zdania żeby te pierwsze pare kilometrów dać się ułożyć silnikowi oraz olać zalecenia i olej z filtrem wymienić po ok.5000 km.
 
     
Sinex 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-11-14, 09:13   

pytanie do właścicieli silników 1.6. Sce 115 S&S LPG - czy te silniki zmieniają swoją dynamiką po początkowym okresie użytkowania ?. Za parę dni odbieram swojego Dustera i mam pewne obawy co do jego dynamiki.
Wiem że to nie jest bolid formuły 1 ale mam wrażenie że gdzieś ginie cześć koni. Ja wiem że to jest klocek i że ma dużą nie aerodynamiczną konstrukcje i nie oczekuje od tego samochodu V-max 200, wystarczy mi 150 km/h ;-) ale myślałem że do 110 km/h dynamika będzie przyzwoita .... a wczoraj w czasie kolejnej jazdy testowej objechała mnie własna żona Peugeotem 207 SW 1.4 75KM z 2008 roku ....
_________________
Emerytowany siewca sadzy z TDCI
 
     
Rezysstor 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 60
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-14, 11:19   

Dociera się silnik 1,6 Sce, co przejawia się wzrostem dynamiki i obniżeniem spalania.
Praktyka docierania w moim wydaniu jest taka :
1 do trzech tys. km, zgodnie z instrukcją, obroty do 2,5 tys
2 po trzech tys. km, obroty do 4 tys., ale na krótko, przy wyprzedzaniu i dalej styl jazdy "emerycki"
3 wymiana oleju silnikowego po 3 tys., wraz z filtrem oleju ( ciemny, mętny, nieprzejrzysty)
4 około 4 - 5 tys. km zaczynam "Kozaczenie" na drodze, ale na dystansie tylko kilku kilometrów i tak z przerwami na spokojną jazdę
5 po 6-7 tys km. właściwe dotarcie silnika, polegające na jednorazowym pokonaniu dystansu 900 km z możliwie dużym obciążeniem silnika, w trybie autostradowym. W praktyce, to "darcie" na maksa przez kilkadziesiąt kilometrów, trochę "oddechu" i znowu "darcie", uważając na fotoradary.
Należy podkreślić, że najsensowniej, jest początkowo docierać samochód w mieście, gdzie wykorzystujemy wszystkie biegi i wszystkie prędkości obrotowe.
6. po "darciu" autostradowym, uznaję silnik za dotarty i zdolny do maksymalnego wysiłku, na długich dystansach.

Po wyjechaniu z salonu, taki silnik pali przez kilkadziesiąt kilometrów, 4 litry więcej, niż później, co również wygląda na docieranie wstępne.
Maksymalną dynamikę, a nawet dźwięk, osiąga silnik, dopiero, jak się go właśnie tak przegoni po "autostradzie", na długim dystansie.
Wszelkie bredzenie, o "fabrycznie dotartych" silnikach i braku konieczności wymiany oleju silnikowego, do przebiegu 20 tys. km, można o kant pupy potłuc.
 
     
JS 
JS


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 25 Sie 2017
Posty: 45
Skąd: CRY
Wysłany: 2017-11-14, 12:25   Docieranie

I tak, jak pisze Rezysstor, powinno właśnie być. Informacje podręcznikowe.

Wprawdzie raczej nie będę gonił swojego Dustera powyżej 5000 obrotów, bo widzę, że nie ma takiej potrzeby przy moim sposobie i typie jazdy, ale zalecenia są jak najbardziej słuszne - i każdy mechanik, który trochę aut autentycznie ponaprawiał, a nie tylko pracował w jakimś ASO przy wymianie gotowych podzespołów, potwierdzi te zasady.

Jeżeli żwawość silnika mojego Dustera okaże się wyższa po 6000 km, dam na pewno znać. Pozdro dla Użytkowników DD!
 
     
Sinex 

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 5
Wysłany: 2017-11-14, 20:39   

Rezysstor bardzo dziękuje za pełne info. Po wczorajszych jazdach próbnych i dzisiejszych dalej mam pewne wątpliwości .... prawdopodobnie w czwartek / piątek będę miał auto demonstracyjne na 2-3 godziny dla siebie i wtedy się przekonam .... lub nie.

PS . Czy może ktoś w Łodzi lub okolicy ma Dustera z takim silnikiem z przebiegiem 4 cyfrowym i był by chętny do poświęcenia 15 minut na jazdę testową ?
_________________
Emerytowany siewca sadzy z TDCI
 
     
Kubuch 

Marka: Dacia / Fiat
Model: Duster / 500
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Urban Explorer
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 41
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-11-16, 08:20   

Niestety SCe jest mulasty i żadne docieranie tego nie zmieni :(
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
stat4u Ferma królików mięsnych biuro podróży sieradz ogłoszenia rolnicze łódzkie Korepetycje matematyka sieradz
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10