Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Opony - Letnie, wielosezonowe, zimowe
Autor Wiadomość
tomtom

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 28
Wysłany: 2017-09-26, 10:15   

Ja kupuję Geolandary A/T G015 i zamierzam używać cały rok. Micheliny wrzucę do przechowalni i sprzedam przed wiosną, bo teraz raczej chętnych nie znajdę.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-09-26, 10:34   

Andre59 napisał/a:
za Nokian WR D4 wołają 420 zł/sztukę z montażem. Chwalą, że dobre (...)może założyć całoroczne Nokian Weatherproof SUV, a Michelinki sprzedać? O ile ktoś kupi...


A ile mają te Micheliny (lat, km)? Ja bym jednak brał zimówki i letnie. Zimówki sa mi potrzebne w związku z wyjazdami na narty. Oczywiście, to nie jest opinia o opnach całorocznych, bo nie jeździłem na nich, więc nie mam nawet subiektywnych doświadczeń.
_________________
Piotrek
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-09-26, 10:43   

tomtom napisał/a:
Ja kupuję Geolandary A/T G015.


A to jest interesująca oferta: całoroczne AT i w tak niskiej cenie! Znasz jakieś wyniki tych opon na śniegu, mokrej nawierzchni (zwł. chodzi o hamowanie, aquaplanning i zachowanie w zakrętach)? Nie mają drobnych lamelek jak większość opon całorocznych. Zapewne mają odpowiedni skład tworzywa/gumy.
Właściwie to trzeba się przyjrzeć całorocznym. Opony w moim aucie mają już 5 (letnie oryginalne Conti LX) i 4 (zimówki Uniroyal MS plus 66) lata/sezony i choć opony (także bieżniki) wyglądają nieźle, to można pomyśleć o wymianie na nowe, zwł. zimówek.
_________________
Piotrek
 
     
tomtom

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 28
Wysłany: 2017-09-26, 10:54   

Na lato mogę Ci odstąpić moje Micheliny :)
Sporo czytałem o tych oponach, szczególnie na amerykańskich stronach (bo tam są całkiem popularne). Podobno nie hałasują jakoś strasznie na drodze, w śniegu są świetne, na sypkim niezłe, w błocie znośne (jak na A/T). Czego mi zabrakło w tych opiniach, to oceny zachowania na mokrym asfalcie. Do tego większość gości ze Stanów opisuje swoje wrażenia z opon zamontowanych na pojeździe typu Toyota Tundra, więc podchodzę do tego z dystansem, ale ostatecznie zdecydowałem się zaryzykować.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-09-26, 11:06   

tomtom napisał/a:
w błocie znośne (jak na A/T). .


AT zakładamy właśnie na błoto i mokrą luźną nawierzchnię, bo nasze oryginały (i Conti, i Michy) są niezłe nawet na szutrach, natomiast na błocie i luźnej mokrej nawierzchni, np. mokrej trawie, się nie spisują. Zatem gdyby te całoroczne AT-ki były słabe na błocie, to nie ma co ich brać. Mokre jest ważne bo to spora część roku w Polsce. W ogóle parametry są niezłe, np. hałas. Zwykły geolandar AT ma podane bodaj 75 db (i faktycznie cicha nie jest, zwł. przy większych prędkościach), ale da się na niej jeździć w sezonie letnim (razu pewnego specjalnie jeździłem przez kilka miesięcy non stop dla próby, zamiast na normalnych letnich oponach).
Jak rozumiem, chcesz jeździć sporo po terenie? W ogóle uważam, że Dacia powinna przewidywać tego typu opony jako opcję dla klientów przy zamawianiu samochodu.
_________________
Piotrek
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-09-26, 11:20   

A tu "firmowa" (czyli pewnie Yokohamy) informacja o rzeczonych całorocznych Yokach Geolandarach A/T G015 z lutego 2017 (przedstawiana jako nowość, bo faktycznie wcześniej nie było jej w ofercie):
Opona Geolandar A/T G015 to nowa propozycja marki Yokohama, dedykowana pojazdom typu SUV, pick-up i 4×4. Dzięki dobrej trakcji i zwiększonej wytrzymałości zapewnia komfortowe prowadzenie zarówno na autostradach, jak i górskich drogach.
To najnowszy model z serii ogumienia, opracowanego na potrzeby większych i cięższych aut. Opona typu all-terrain zapewnia wysokie osiągi w każdych warunkach.
Produkt posiada oznaczenia 3PMSF oraz M+S, spełniając wszelkie wymagania dotyczące opon całorocznych.
Nowość zapewnia doskonałą przyczepność na różnych rodzajach nawierzchni – suchej, mokrej czy ośnieżonej. Nowy wzór bieżnika z lamelami 3D i optymalnym rozłożeniem rowków obwodowych, w znacznym stopniu poprawia trakcję i zwiększa odporność ogumienia na zużycie. Oponę cechuje wysoka wytrzymałość – zastosowana w konstrukcji bieżnika pełna powłoka nylonowa, zapobiega uszkodzeniom, takim jak przecięcia czy ukruszenia. Na długą eksploatację opony wpływa też jej optymalna szerokość, odpowiedzialna za dłuższy przebieg i wyższe osiągi podczas jazdy z dużą prędkością.
Geolandar A/T G015 została wyprodukowana z wykorzystaniem elementów innowacyjnej japońskiej technologii Yokohama BluEarth. Innowacyjny składnik nowej mieszanki gumowej zapewnia lepszą przyczepność zwiększając elastyczność gumy i powierzchnię styku z nawierzchnią. Nawet przy dynamicznej jeździe w deszczu i śniegu, na zakrętach i trudnych drogach opona doskonale poradzi sobie z hamowaniem. Specjalne rozwiązania zabezpieczają przed aquaplaningiem.
Solidne bloki barkowe i cztery rowki wzdłużne – odpowiedzialne za dobry drenaż i odprowadzenie wody spod kół – chronią przed poślizgiem na mokrej nawierzchni.
Pięciostopniowy bieżnik redukuje poziom hałasu zewnętrznego zwiększając komfort kierowcy i pasażerów. Dodatkowym atutem jest oryginalny design bieżnika i ścian bocznych. Geolandar A/T G015 dostępna jest w dystrybucji ITR CEE w rozmiarach od LT235/85R16 120R do 31X10.50R15 109S. Cena od 433 zł (dla rozmiaru 215/70R16
_________________
Piotrek
 
     
tomtom

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 28
Wysłany: 2017-09-26, 11:44   

Ja to bym w ogóle nie chciał jeździć w terenie. Po ostatnim urlopie ciągle mi się śni kałuża, którą wziąłem jak kto głupi z prawej zamiast z lewej, przez co niewiele brakowało do dłuższego spaceru po traktor, także w moim wypadku to kwestia bardziej potrzeby, niż chcenia, a że do moich ulubionych krzaków trzeba jakoś dojechać po 500 i więcej km asfaltem, to efektem jest mniej lub bardziej udany kompromis. Na październikowy wyjazd będę je miał, podzielę się wrażeniami.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-09-26, 11:56   

tomtom napisał/a:
Ja to bym w ogóle nie chciał jeździć w terenie. (...) Na październikowy wyjazd będę je miał, podzielę się wrażeniami.


To po co Ci AT-ki? Czekamy zatem na wrażenia z jazdy, choć zapewne będzie to szosa, zatem niewiele nam napiszesz o jeździe w terenie, co ma sens w przypadku opon typu all terrain.
_________________
Piotrek
 
     
tomtom

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 28
Wysłany: 2017-09-26, 12:38   

Nie chcę, ale muszę - jakbym mógł bezszelestnie teleportować się do czatowni, to bym sobie darował całą zabawę w off-road, ale na razie się nie zanosi :mrgreen:
 
     
tomtom

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 28
Wysłany: 2017-10-05, 15:24   

W ramach podejmowania ostatecznej decyzji wpadła mi dzisiaj w oko taka oferta:
https://www.sklepopon.com...-102-h-xl-89054

Nowy model, więc ciężko o opinie, ale rozważyć można, gdyby ktoś potrzebował.
 
     
Andre59

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 37
Wysłany: 2017-10-06, 23:41   

Rzeczywiście interesująca propozycja.
Jak opona to i felga. W innym aucie wymieniam całe koła nie oglądając się na warsztat.
Znalazłem taką ofertę: https://www.oponeo.pl/fel...ca-218#19700602
Wygląda jak oryginalna stosowana w Dusterach. Macie jakieś doświadczenia odnośnie producenta? Mam nadzieję, że to nie "chińczyk"...

P.S.
Producent to Steel Strips Wheels Ltd. z Indii.
 
     
piku

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 933
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-10-08, 18:21   

Andre59 napisał/a:
Znalazłem taką ofertę: https://www.oponeo.pl/fel...ca-218#19700602 Wygląda jak oryginalna stosowana w Dusterach.


Kto wie, może to po prostu oryginał? Cena zachęcająca. Ja swoje przemalowałem na czarno. facet, który to robił, mówił, że to mocna, solidna felga.
_________________
Piotrek
 
     
Andre59

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Dołączył: 14 Mar 2017
Posty: 37
Wysłany: 2017-10-09, 13:05   

Jeżeli jest zrobiona tak masywnie jak obecnie stosowane to musi być solidna. Katalog producenta podaje masę 13 kG. Zwykła felga waży tylko ok. 9,5 kG. Jeżeli jest to felga OEM to warto się zastanowić nad zakupem.
Z drugiej strony lżejsze koło (o 3,5 kG) łatwiej rozpędzić i zatrzymać... skutek, lepsze przyspieszenia i krótsza droga hamowania.
 
     
crs235

Marka: Skoda
Model: Octavia
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 6
Wysłany: 2017-11-15, 14:35   

piku napisał/a:
Andre59 napisał/a:
Znalazłem taką ofertę: https://www.oponeo.pl/fel...ca-218#19700602 Wygląda jak oryginalna stosowana w Dusterach.


Kto wie, może to po prostu oryginał? Cena zachęcająca. Ja swoje przemalowałem na czarno. facet, który to robił, mówił, że to mocna, solidna felga.


Cześć.
Ja dzwoniłem do oponeo (btw. na allegro za komlpet jest chyba 720zł) i powiedzieli mi, że to najprawdopodobniej te same felgi co oryginały (OE), bo często SSWL robi felgi właśnie na pierwszy montaż dla francuzów. Dlatego też je zresztą zamówiłem.

Problem mam jednak ze śrubami. Jakie w końcu powinny być? Przesiadam się z letnich alufelg na zimowe stalówki. Zdania są podzielone co do wymiarów. Na dusterklubie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, a siostrzane forum daciaklub podaje:

śruby do felg stalowych: OE 8200610460 - średnica gwintu 12 mm (M12), skok gwintu 1,5 mm, długość gwintu 26 mm, długość całkowita 50 mm, łeb stożkowy, sześciokątny, rozmiar 17 mm;

Będę wdzięczny jeżeli ktoś rozwieje moje wątpliwości i wskaże właściwy dobór śrub :)

Pozdrawiam
 
     
crs235

Marka: Skoda
Model: Octavia
Dołączył: 24 Sty 2017
Posty: 6
Wysłany: 2017-11-23, 11:32   

Cześć,

przepraszam za post pod postem, ale myślę, że info które napiszę może pomóc ludziom w najbliższym czasie :)

Rozmawiałem z wulkanizatorem - mówi że w Daczkach śruby do alu i do stalowych felg są takie same. Co ciekawe, przy tych samych alufelgach ale w Renalut, śrub z alu nie przekłada się do stalówek. Różnica polega na tym, że Dacia w OE nie stosuje śrub z tym obrotowym kołnierzem, który ma chronić alumki przed częstym odkręcaniem / dokręcaniem śrub.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10