Duster 4x4 czy 4x2 za i przeciw. |
Autor |
Wiadomość |
psz
Marka: Honda
Model: Civic VII sedan
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Sty 2018 Posty: 15
|
Wysłany: 2018-02-16, 20:13
|
|
|
Przejedź się dotychczasowym modelem. Skrzynie biegów raczej się nie zmieniły. |
|
|
|
TomaszDuster
Dołączył: 23 Sty 2013 Posty: 27 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-03-09, 16:22
|
|
|
jammo napisał/a: | Wiadomo , że każdy sam kalkuluje , ale z tego co czytam na forum , przeważają opinie , że kupując Dustera z napędem 4x4 , pozbywamy się problemu z jego ewentualną późniejszą odsprzedażą , a myślę , że jest to też ważny czynnik. Sam stoję przed tym dylematem, i szczerze, chociaż nie mieszkam w górach i jeżdżę głównie tylko po asfalcie, to mocno zastanawiam się, czy jednak nie wydać tych dodatkowych pieniędzy na napęd 4x4, tylko też słyszałem właśnie w salonie, że do jazdy po mieście skrzynia 5-ka jest bardziej komfortowa ze swoimi przełożeniami. |
Moge dodać od siebie, że niestety skrzynia 6biegowa w 4x4 Ph2 z 2017 to koszmar w mieście. A jestem kierowcą, który miał kilka aut w życiu i kilometrów (nie zawodowo) zrobiłem też ponad 500 tys km. Jeździłem kilka lat Ph1 4x2. Skrzynia wygodna do miasta. Nie trzeba często mieszać. Teraz mam Ph2 4x4 i to jest młóckarnia. Pomijając upierdliwą jedynkę (której używam, żeby nie męczyć skrzyni startem na 2) to jadąc nawet do 50 km/h mamy do przejscia bardzo krótkie przełożenia. Wystarczy minimalna zmiana sytuacji na drodze i od razu trzeba redukować. W starym 4x2 5 biegów nie było tego. Mimo, że jestem fanem Dustera to musze przyznać, że skrzynia z 4x4 w mieście to ciągła redukcja góra/dół. W dodatku debilny system EKO podpowiedzi biegów czyli system mordowania silnika niskimi obrotami cały czas chce bysmy dawali wyzszy bieg. Miedzy niektórymi wyższymi biegami róznica wynosci 10 km/h. W starym można było bezpiecznie jechać na 3 a tutaj trzeba lecieć do 5 tki a czasem i 6 stki. Ja olewam ten system bo zabijanie silnika obrotami (po redukcji w góre) 1500 i przyspieszanie na nich to bandytyzm ekologów. Ale byłem świadomy zamawiając 4x4, że taka będzie skrzynia więc nie płaczę. Raduję się Dusterem i po prostu żongluję biegami jak nigdy (nigdy w ph1 4x2). |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2018-03-09, 17:12
|
|
|
TomaszDuster napisał/a: | skrzynia 6biegowa w 4x4 Ph2 z 2017 to koszmar w mieście. (...)Jeździłem kilka lat Ph1 4x2. Skrzynia wygodna do miasta. (...)Pomijając upierdliwą jedynkę (której używam, żeby nie męczyć skrzyni startem na 2) (...) Miedzy niektórymi wyższymi biegami róznica wynosci 10 km/h. |
Ciekaw jestem dlaczego to takie koszmar, jaki masz silnik? Moja szóstka jest OK. Dlaczego wbrew instrukcji obsługi ruszasz z jedynki? To faktycznie nie ma sensu, ale w instrukcji do mojego auta napisano, żeby poza wyjątkowymi sytuacjami (np. ruszanie pod górę na stromym podjeździe), ruszać z dwójki. Niczego się w ten sposób nie męczy. To jest naturalne. Fakt, biegi trzeba zmieniać, ale nie widzę żadnej specjalnej uciążliwości, choć przyznam, że szóstka w nowym DD z napędem na jedną oś z tym samym silnikiem, co moja Rumunka, jest fajniejsza. Za to nie ma słynnej dusterowskiej jedynki, która niejeden raz mi się przydawała w trudnych sytuacjach i terenie. W moim aucie różnica między biegami nie wynosi 10 km/h. Zauważyłem natomiast, że wynosi ok. 750 obrotów (przy tej samej prędkości). |
_________________ Piotrek |
|
|
|
TomaszDuster
Dołączył: 23 Sty 2013 Posty: 27 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-03-09, 18:12
|
|
|
Po prostu porównuję do Ph1 z 4x2, gdzie biegi były elastyczne. To co tam mozna było przejechać na 3jce, tutaj trzeba (zeby obroty nie były za niskie,itd) zmieniac 4-6. Na Dustera nie narzekam, ale są pewne niewygody ze zmianą biegów.
ps.Skoro masz dizla, to kompletnie inna sprawa. Tam masz moment inny. W 1.6 silnik dusi się startując na 2jce - wystarczy minimalne wzniesienie - nawet przy "pustym" aucie. |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2018-03-09, 18:30
|
|
|
TomaszDuster napisał/a: | Skoro masz dizla, to kompletnie inna sprawa. Tam masz moment inny. W 1.6 silnik dusi się startując na 2jce - wystarczy minimalne wzniesienie - nawet przy "pustym" aucie. |
Sprawdź, co na to instrukcja obsługi. Ruszałem kolegi autem 1,6 115 KM 4x4 z dwójki i nie czułem problemów. Jedna różnica - łatwiej ruszyć gładko z jedynki benzynówką niż w dieslu (silnik od razu wchodzi na b. wysokie obroty). |
_________________ Piotrek |
|
|
|
DS
Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 87
|
|
|
|
SEBA
Na co mi ta Dacia
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Dołączył: 15 Gru 2017 Posty: 8
|
Wysłany: 2018-04-17, 17:44
|
|
|
DS napisał/a: | Czy jest ktoś z Warszawy lub okolic chętny na test Dustera 4x4 na rolkach? :) | Coś więcej??
Może zadzwoń do Dacia Warszawa. https://www.daciawarszawa.pl
Ja to mogę zrobić test na dwie łapy |
_________________ Przekonajcie mnie proszę, że warto tym jeździć. |
|
|
|
DS
Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 87
|
Wysłany: 2018-04-18, 17:27
|
|
|
A cóż więcej chcesz wiedzieć?
Szukam prywatnego użytkownika Dustera, chętnego poddać swoje 4x4 takiemu testowi, całość nagrywamy i publikujemy na moim kanale na YT. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
Zywiec
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Mar 2015 Posty: 346
|
Wysłany: 2018-04-18, 20:28
|
|
|
A mój Duster stoi w warsztacie i się naprawia, podobno w czwartek (tj. jutro 19-04-2018 r.) najdalej w piątek będę mógł go odebrać! DS jak długo Twoja oferta będzie aktualna?? |
|
|
|
DS
Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 87
|
Wysłany: 2018-04-21, 20:39
|
|
|
Niedziela 22.04 od godziny 11:00 w miejscowości Puchały (koło Janek) na parkingu przy głównej drodze. |
_________________ Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji |
|
|
|
b_tyc
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 28 Skąd: Cz-Dz , Wawa
|
Wysłany: 2018-08-06, 20:57
|
|
|
Hej!
Tylko wóz z napędem 4x4 miałem Nive i Audi Quatrro i niestety tam gdzie mieszkam ( Beskid Śląski ) oraz faktu że bardzo lubię aktywności terenowe : instruktor surwiwalu i strzelectwa , włóczykij oraz górłaz. Napęd na 4 kapcie jest oczywisty. Jakoś Duster w wersji na przód napęd wydaje mi się lekko upośledzonym samochodem.
Pozdrawiam |
_________________ Miała być Niva , a jest Duster. |
|
|
|
gogol
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 127
|
Wysłany: 2018-08-07, 08:03
|
|
|
Ja wychodze z zalozenia, ze chocby raz mialby sie przydac naped na cztery to warto. Cos jak z poduszkami - na codzien ich nie potrzebujesz, ale przydaja sie. |
|
|
|
b_tyc
Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 03 Sie 2018 Posty: 28 Skąd: Cz-Dz , Wawa
|
Wysłany: 2018-08-07, 14:33
|
|
|
gogol napisał/a: | Ja wychodze z zalozenia, ze chocby raz mialby sie przydac naped na cztery to warto. Cos jak z poduszkami - na codzien ich nie potrzebujesz, ale przydaja sie. |
Każdy myśli ze napęd na 4 kapcie to tylko w teren, miałem nieśmiertelną Ladę Nive oraz Audi w quatrro :) i jest różnica spora , szczególnie zimą oraz na śliskich drogach, a jazda zwykłym samochodem.
Pozdrawiam |
_________________ Miała być Niva , a jest Duster. |
|
|
|
DS
Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 87
|
|
|
|
DS
Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015 Posty: 87
|
|
|
|
|