|
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster
|
Silnik wolnossacy czy 1.2 turbo? |
Autor |
Wiadomość |
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2017-09-01, 20:38
|
|
|
BoloSr napisał/a: | Pan Józek napisał/a: | Silnik pije olej... litr przy przebiegu 3000-5000km. (...). Powód: Dostosowanie starego silnika do nowej normy spalania Euro6. | mowisz o SCE czy TCE ??? |
Skoro ma SCe, to pewnie o tym pisze. To każe się zastanowić nad tym silnikiem...Te normy spalania to czysta fikcja, jak pokazali nam niedawno producenci aut. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
Rezysstor
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 67 Dołączył: 29 Cze 2017 Posty: 28 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-11-14, 10:52
|
|
|
piku napisał/a: | BoloSr napisał/a: | Pan Józek napisał/a: | Silnik pije olej... litr przy przebiegu 3000-5000km. (...). Powód: Dostosowanie starego silnika do nowej normy spalania Euro6. | mowisz o SCE czy TCE ??? |
Skoro ma SCe, to pewnie o tym pisze. To każe się zastanowić nad tym silnikiem...Te normy spalania to czysta fikcja, jak pokazali nam niedawno producenci aut. |
Raczej nie wie, o czym pisze, bo mój silnik 1,6 Sce przez ok. 9 tys km, nie spalił żadnej widocznej na bagnecie ilości oleju.
Silnik 1,2 Tsc, to jest diesel na benzynę z całym "dobrodziejstwem" komplikacji.
Miałem coś takiego, jak diesle, i choć się nie psuły, to miałem cykora, że coś walnie, lub nie ruszę na mrozie .
Moim zdaniem Duster 1,6 Sce ma dobrą dynamikę, co sprawdzam na ulicach Warszawy, bo jakoś nie zostaje w tyle, a jak będzie zima, to będę z przodu z racji 4x4.
Aby wykorzystywać całą dynamikę silnika, trzeba mieć umiejętności i "jaja", co rzadko widać na drogach.
Takich zakichanych "koneserów", psioczących na Dustery, a jeżdżących jeszcze niedawno furmankami i motocyklami WSK, specjalnie bym nie słuchał :) |
|
|
|
Mariusz
Marka: honda
Model: civic
Dołączył: 10 Mar 2018 Posty: 21
|
Wysłany: 2018-03-11, 11:08
|
|
|
Witam
Odnowie temat czy 1,2 czy 1,6 jestem przed zakupem i sam nie wiem co wybrać może ktoś się wypowie jeszcze na temat 1,2 |
|
|
|
jammo
Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 61 Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 226 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2018-03-11, 14:08
|
|
|
Zależy co potrzebujesz i czego oczekujesz od auta. Niedawno kolega z forum który jeżdzi tym 1.2 TCe napisał mi , ( chodzi głównie o mój przypadek) żebym brał 1.6 SCe a nie 1.2. To zależy czego oczekujesz. Ja mam już styl jazdy spokojny i skoro dotychczas w moich samochodach wystarczały mi silniki wolnossące w okolicach 90KM to tym bardziej wystarczy 115 KM w tym SCe. Jak jeździsz dużo w trasach , to może 1.2 byłby lepszy nawet z racji skrzyni 6 biegowej, ale z tego co wiem, przy szybkościach autostradowych ten silnik 1.2 TCe potrafi łyknąć nawet 10l PB lub więcej.
Sam miałem dylemat również odnośnie 4x4 czy 4x2 ale po głębokich przemyśleniach wybieram 1.6 SCe oraz 4x2 , gdyż jeżdzę głównie po asfalcie i do teraz wystarczały zwykłe kompakty z napędem na przód , więc sądzę że i teraz nie ma sensu dopłacać do 4x4 tylko po to , aby go mieć. Silnik 1.6 SCe którym jeżdziłem jak dla mnie jest wystarczający , a jężdżę głównie po mieście nie zbaczając z asfaltów, przy czym trasy są sporadyczne. Dodatkowo silnik 1.6 SCe 115 daje przynajmniej pewność , że będzie tani w utrzymaniu. Trzeba samemu zdecydować czy ktoś potrzebuje silnika z turbiną. Kolega Prezes, który kupił teraz nowego Dustera z tym silnikiem 1.2 TCe np. sobie chwali . Powiem jeszcze tak, z tego co słyszałem, to te silniki 1.2 TCe ogólnie nie sa złe, a wręcz niektórzy je chwalą, ale tak jak pisałem wcześniej jest to indywidualna sprawa każdego , no i jak się to mówi, są gusta i guściki. |
|
|
|
piku
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 130
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 12 Mar 2013 Posty: 933 Skąd: Prawiedniki
|
Wysłany: 2018-03-11, 14:51
|
|
|
Dane ze spalania z motostat.pl; trzy przykłady na każdy silnik benzynowy (wg największej lby tankowań):
1,6 105 KM: 8,29 l/100 km (217 tankowań); 8,39 (200); 7,75 (108).
1,6 114/5 KM: 9,01 (57); 8,33 (25); 7,8 (19).
1,2 Tce 125 KM: 9,95 (95); 9,28 (54); 9,98 (38).
A tu link:
https://www.motostat.pl/s...0&search=Szukaj
Z tego wynika, że turbodoładowany 1,2 Tce 125 KM pali najwięcej, o litr więcej niż jednostki wolnossące.
Mnie to skłania ku 1,6 Sce, gdyż diesel 110 KM jest baaardzo drooogi (ponad 12 tys. zł drożysz od 1,6 Sce), 1,2 Tce daje trochę więcej mocy i dynamiki, ale też jest znacząco droższy od 1,6 i wszystko wskazuje na to, że dużo więcej pali. |
_________________ Piotrek |
|
|
|
Mariusz
Marka: honda
Model: civic
Dołączył: 10 Mar 2018 Posty: 21
|
Wysłany: 2018-03-11, 16:05
|
|
|
Słyszeliscie o tym ze od września wszystkie nowe samochody z silnikami benzynowymi maja mieć filtr czastek stalych bo inaczej nie dostaną homologacji.
Cały czas zastanawiam się nad 1,2 czy 1,6 trudny wybor w sumie te 1,2 sa w qasqai, megance ,kadjarze trochę się roznia mocą.Na forum nissana niektórzy piszą ze faktycznie te silniki lubia olej. |
|
|
|
jammo
Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 61 Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 226 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: 2018-03-13, 19:41
|
|
|
Tylko to , o ile to będzie prawda, może dotyczyć samochodów produkowanych dopiero po wejściu ustawy czyli po wrzesniu .Te wcześniejsze na pewno nie będą brane pod uwagę. |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10 |
|
|