DACIA DUSTER - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER - KLUB POLSKA
Nieoficjalny Klub Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
DD2 Prestige 1.6 + LPG
Autor Wiadomość
Mariusz-Many 
Mariusz

Marka: Dacia
Model: Duster
Rocznik: Mari
Dołączył: 12 Kwi 2018
Posty: 3
Skąd: Janikowo
Wysłany: 2018-04-12, 17:49   DD2 Prestige 1.6 + LPG

Witam.
Zwracam się do Was z następującym pytaniem:
Chciałbym kupić DD2 w wersji Prestige 1.6 i zamontować LPG poza salonem.
Wiem że stracę gwarancję na auto ale chciałbym się dowiedzieć czy to prawda że silniki do fabrycznej instalacji lpg są jakoś wzmacniane i różnią się od tych montowanych w Prestigu?
Podobno wzmocniona jest głowica i zawory - czy to prawda i ewentualnie skąd posiadacie takie informacje?

Dzięki za odpowiedzi
Pozdrawiam
Mariusz
 
     
jammo 


Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 56
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 136
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-04-13, 10:01   

Nie stracisz gwarancji na auto, tylko ewentualnie na silnik i podzespoły w które będzie ingerencja np. instalacja elektryczna .Co do tego wzmacniania głowicy to jest duży znak zapytania, gdyż nikt nawet w serwisach ASO nie potrafią tego potwierdzić ( pytałem osobiście). Jak na moje rozeznanie dobrze dobrana instalacja nie powinna robić szkody na głowicy i zaworach, problemem są jedynie zawory. Z tego co słyszałem, w Dusterze silnik 1.6 SCe jest tak umiejscowiony, żę jest problem z dostępem do wykonywania regulacji zaworów. Nie wiem ile jest w tym prawdy gdyż w jednym serwisie ASO Renault-Dacia powiedzieli , że nie potrzeba wyciągać silnika do regulacji zaworów , w innym zaś , że istnieje taka konieczność. W każdym razie regulacja zaworów w tym aucie pociąga to za sobą bardzo duże koszty, gdyż wiąże się z potrzebą dość dużej rozbiórki silnika do tej regulacji i dlatego ogólnie uważa się , że instalacja LPG w tym aucie jest nieopłacalna. Mam w domu 4 letniego Hyundaia i30 z silnikiem 1.4 MPI 100 KM gdzie też są zawory mechaniczne .Zamontowałem w nim instalację BRC SQ 32 i koszt regulacji zaworów to około 500zł to samo powiedzieli mi w KIA odnośnie Sportage z silnikiem 1.6 GDI 132 KM gdzie regulacja zaworów to 560 zł + ewentualny koszt nowych szklanek, można oczywiście wykonać też szlifowanie starych szklanek, ale nie wszyscy to potrafią i nie wszystkie zakłady mają do tego odpowiedni sprzęt. Tak więc widać , że koszty
tych regulacji w Dusterze mają chyba głównie związek z umiejscowieniem, dostępem i zwiększoną ilością pracy przy tej czynności.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
stat4u
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 10