Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster 1,6 Sce spalanie solo + z przyczepą campingową.
Autor Wiadomość
Rezysstor

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Wiek: 67
Dołączył: 29 Cze 2017
Posty: 28
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-05-25, 10:49   Duster 1,6 Sce spalanie solo + z przyczepą campingową.

Przestudiowałem temat zużycia paliwa w Dacii Duster 4x4, silnik sce 1,6 benzyna, 156 Nm, bez przyczepy, i z przyczepą campingową, silnik po dotarciu ( 19000 km przebiegu), napęd ustawiony na „auto”, klimatyzacja włączona.
Pomiarów dokonywałem na podstawie wskazań komputera, ale nie wyświetlanego „średniego zużycia”, tylko stosunku ilości przejechanych kilometrów, do zużytych litrów paliwa.
Nawiasem weryfikowałem dane z komputera, sprawdzając przy dystrybutorze, czy ilość wlanego paliwa koresponduje z wyświetlanymi litrami, których ubyło, i wynik miewał dokładność do 1 litra, na ok. 40 l zużycia w/g wyświetlacza.
Zbiornik paliwa zalany do pełna ( trzecie odbicie dystrybutora), opróżniony aż do zatrzymania pracy silnika, to w moim samochodzie 47,4 l.(choć podobno powinno być 50 l).
Jazda, aż do zatrzymania silnika z powodu braku paliwa, nie powoduje żadnych problemów z ponownym uruchomieniem silnika, po nalaniu paliwa, co ćwiczyłem na -9*C mrozie .
Samo zatrzymanie silnika, nie poprzedzają żadne objawy szarpania, tylko nagły spadek mocy.
Testy były robione na benzynie 95 od różnych dostawców.
Najlepszy wynik – 6,5 l/100 km uzyskałem jadąc solo, w lutym tego roku w Bieszczady, dostosowując prędkość, do obowiązujących przepisów, na trasie Warszawa – Baligród ( 412 km, opony zimowe).
7,4 l/100 km solo, uzyskałem na trasie 1104 km, również w Bieszczady, włącznie z przejechaniem Wielkiej Pętli, czyli jeżdżąc po górach( opony zimowe, temperatury ujemne).
Owe 7,4 l/100 km wyszło po trochę szybszym pokonaniu trasy w Bieszczady, ale bardzo delikatnej jeździe po białych drogach w górach( opony zimowe, temperatury ujemne) .
W praktyce podczas dynamicznej jazdy autostradowej, solo, z gazem do dechy, gdzie tylko się dało, na trasie Warszawa – Katowice, maksymalne spalanie wyniosło 9 l/100 km, ale było to „katowanie” silnika(opony letnie, temperatury dodatnie) .
Jazda z przyczepą campingową z pionową ścianą przednią, to 11,4 l/100 km na trasie Warszawa – Jurgów w temperaturach ujemnych( opony zimowe).
W temperaturach dodatnich z przyczepą campingową, na letnich oponach, na trasie Warszawa – Krynica Morska, zużyłem 12,4 l/100 km, jadąc z przepisowymi prędkościami, praktycznie na V biegu, bez włączania VI.
Podczas „Kozackiej” jazdy z przyczepą, osiągając na większości odcinków 80-90 km/h, na letnich oponach, zużyłem 13 l/100 km, co mnie zaskoczyło niewielką różnicą w stosunku do jazdy „bezpiecznej”.
W testach brała udział przyczepa campingowa jednoosiowa załadowana tak, by jej waga wynosiła przynajmniej 1315 kg.
W ramach ciekawostki, testowałem poza drogami, na spadkach, podjazdach i błotnistym terenie przyczepę jednoosiową załadowaną do 1610 kg i samochód radził sobie z nią bez problemów ( dociążenie samochodu w postaci kierowcy + balast = ok. 250 kg ).
Podsumowując :
1. Jazda przepisowa, nie dynamiczna -6,5 l/100 km
2. Jazda przepisowa w cyklu nizinno/górskim, gdzie góry to 20% - 7,4 l/100 km
3. Jazda „Kozacka” z maksymalnym wykorzystaniem możliwości samochodu – 9 l/100 km
4. Jazda przepisowa zimowa z przyczepą – 11,4 l/100 km
5. Jazda letnia, z przyczepą 12,4 l/100 km
6. Jazda letnia z przyczepą, dynamiczna z maksymalnym wykorzystaniem możliwości samochodu – 13 l/100 km
 
     
jammo


Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 61
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 226
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-05-25, 16:58   

Powiem, że nie najgorzej. Liczyłem , i to przy aucie 4x4 , że zużycie nie zejdzie po niżej 8 l a tu 6,5-7,4 l , czyli całkiem dobrze jak na te gabaryty.
 
     
custom999

Marka: Duster
Model: 1.6 115 km
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Rocznik: 2018
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lip 2018
Posty: 10
Wysłany: 2018-07-16, 19:52   

jammo napisał/a:
Powiem, że nie najgorzej. Liczyłem , i to przy aucie 4x4 , że zużycie nie zejdzie po niżej 8 l a tu 6,5-7,4 l , czyli całkiem dobrze jak na te gabaryty.


Czesc, właśnie zastanawiam się nad zakupem wersji prestige 4x2 lub 4x4. Jazda 85% po mieście. Rocznie ok 6 tys km. Rzadziej wypady za miasto. Pchać się w wersje 4x4?? Czy przy wyłączonym napędzie na tylna oś duster pali tyle samo co wersja 4x2?. Może raz lub dwa razy max w roku wyjazd w góry. Oczywiście mam na myśli wolnossące 1.6 benzynkę 115. Bez LPG gdyż przy moich przebiegach gaz jest nieoplacalny. Chce kupić nowy samochód o potrzymać co najmniej 10 lat. Proszę o podpowiedz.
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 415
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2018-07-16, 20:11   

4x2 Wystarczy
 
     
mroczny-kosiarz


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM
Wersja: Open
Napęd: 4x2
Rocznik: 2016
Wiek: 56
Dołączył: 20 Sty 2016
Posty: 116
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-16, 22:51   

Cytat:
Czesc, właśnie zastanawiam się nad zakupem wersji prestige 4x2 lub 4x4. Jazda 85% po mieście. Rocznie ok 6 tys km. Rzadziej wypady za miasto. Pchać się w wersje 4x4?? Czy przy wyłączonym napędzie na tylna oś duster pali tyle samo co wersja 4x2?. Może raz lub dwa razy max w roku wyjazd w góry. Oczywiście mam na myśli wolnossące 1.6 benzynkę 115. Bez LPG gdyż przy moich przebiegach gaz jest nieoplacalny. Chce kupić nowy samochód o potrzymać co najmniej 10 lat. Proszę o podpowiedz.


Temat był już obszernie omawiany w tym wątku:
http://www.dusterklub.pl/...der=asc&start=0
_________________
Pozdrawiam -
 
     
jammo


Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 61
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 226
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-07-17, 10:13   

custom999 napisał/a:
jammo napisał/a:
Powiem, że nie najgorzej. Liczyłem , i to przy aucie 4x4 , że zużycie nie zejdzie po niżej 8 l a tu 6,5-7,4 l , czyli całkiem dobrze jak na te gabaryty.


Czesc, właśnie zastanawiam się nad zakupem wersji prestige 4x2 lub 4x4. Jazda 85% po mieście. Rocznie ok 6 tys km. Rzadziej wypady za miasto. Pchać się w wersje 4x4?? Czy przy wyłączonym napędzie na tylna oś duster pali tyle samo co wersja 4x2?. Może raz lub dwa razy max w roku wyjazd w góry. Oczywiście mam na myśli wolnossące 1.6 benzynkę 115. Bez LPG gdyż przy moich przebiegach gaz jest nieoplacalny. Chce kupić nowy samochód o potrzymać co najmniej 10 lat. Proszę o podpowiedz.


Też miałem na początku ten dylemat i chociaż finanse mnie nie ograniczały, a przebiegi roczne mam podobne do twoich, no może trochę większe bo około 8 kkm, to w sumie zrezygnowałem z 4x4. Doszedłem do wniosku, że dokładać 6,5 tyś zł, tylko po to, aby mieć znaczek 4x4 z boku i na pytania ciekawskich, czy ma napęd na 4 koła odpowiadać tak, to nie ma najmniejszego sensu. U mnie napęd i tak, nie byłby wykorzystywany prawie wcale gdyż poruszam się tylko po asfalcie , a z opinii użytkowników wiem, że ośka czyli auto z napędem 4x2 również radzi sobie świetnie, tym bardziej , że ty również jeździsz głównie w mieście, no, a jakby nie było, Duster z napędem 4x4 musi więcej palić przynajmniej 1-1.5 litra więcej na 100km.
 
     
custom999

Marka: Duster
Model: 1.6 115 km
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Rocznik: 2018
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lip 2018
Posty: 10
Wysłany: 2018-07-30, 17:22   

Z tego co wiem to w Dusterze napęd na druga oś jest rozłączany manualnie? Wiec jezeli nie korzysta się z napędu na 4 koła i świadomie wyłączy napęd to spalanie będzie takie samo jak w dusterze 4x2??
 
     
jammo


Marka: Opel , Hyundai, Dacia
Model: Astra, i30, Duster2
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Wiek: 61
Dołączył: 26 Lip 2017
Posty: 226
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: 2018-07-30, 18:09   

Raczej nie, auto jest przecież cięższe i ma dodatkowe opory w toczeniu.Może nie dużo, ale jednak coś tam więcej spali.
 
     
custom999

Marka: Duster
Model: 1.6 115 km
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Rocznik: 2018
Wiek: 40
Dołączył: 13 Lip 2018
Posty: 10
Wysłany: 2018-07-30, 19:30   

jammo napisał/a:
Raczej nie, auto jest przecież cięższe i ma dodatkowe opory w toczeniu.Może nie dużo, ale jednak coś tam więcej spali.

To pozostanę przy 4x2 jak i tak tego w zasadzie nie wykorzystam. Już nic nie zmieniam w konfiguracji. Teraz tylko czekać do października za dostawa do Polski.
 
     
spajder2105

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2018
Posty: 4
Wysłany: 2018-07-30, 20:48   

witajcie dodam od siebie wczasy z rodziną 3 osoby + bagaże jazda dynamiczna 100/110/150 napęd auto bez klimy rano 7,5l/100
powrót z klimą jazda mniej dynamiczna ze względu na duży ruch 90/100/110 6,4l/100 możliwości auta nawet na asfalcie z 4x4 owiele lepiej wchodzi w zakrety niż 4x2 w śniegu ,błocie rewelacja 4x4 wiec nie mówcie ze nie wykorzystacie 4x4 chyba ze nie bedziecie zimą jezdzić tylko latem w suchą słoneczną pogodę
 
     
urys

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Outdoor
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Dołączył: 17 Sty 2018
Posty: 78
Skąd: WPI
Wysłany: 2018-08-01, 13:56   

Cześć,

spajder2105 jak Ty to robisz tym 1,6? Mi diesel podobnie pali. W lecie grzejąc 130-140 to wciąga nosem 7,5 diesla.

Coś mi to Twoje spalanie śmierdzi, albo mnie tak dużo pali.
Najmniej pali po górach gdy się 70tki nie przekracza (do 5,5 zszedłem).
Pozdro.
_________________
Black Pearl rządzi na dzielni!
 
     
spajder2105

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2018
Posty: 4
Wysłany: 2018-08-01, 20:49   

czesc
urys lata jazdy samochodem duzo jedze po polsce liczy sie technika jazdy ale w miescie ponizej 8 nie schdzi bardziej 9l
 
     
darfu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 54
Dołączył: 30 Maj 2018
Posty: 23
Wysłany: 2018-08-01, 21:08   

Panowie, żeby się nauczyć jeździć ekonomicznie polecam Norwegię. 50 po wsiach, 80 w terenie nie zabudowanym. Efekty są i to duże, spalanie z boxem na dachu, włączoną klimą... uwaga... 5.3 l/100km. Niestety koszty podróży podnosi cena benzyny- okolo 7.65 zł za litr. Jak wrócę przedstawię dokładnie spalanie z całej trasy :-)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10