Awaria - nowe! 1 miesięczne autko |
Autor |
Wiadomość |
casablanka
Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 04 Kwi 2015 Posty: 22 Skąd: nowe miasto lub.
|
Wysłany: 2017-04-02, 17:30
|
|
|
witam - 31.03 przeglad techniczy stwierdzono wyciek oleju wiec prosto z przegladu pojechalem na serwis umowiony po 3 latach ,zglosilem wyciek niestety serwis olsztynski ma bardzo utalentowanych mechanikow , umyli silnik i kazali przyjechac za m-c bo nie sa w stanie stwierdzic skad ten olej - poczekamy zobaczymy . |
_________________ zk |
|
|
|
Witek1952
Marka: Duster
Model: Ambiance
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 71 Dołączył: 28 Wrz 2014 Posty: 216 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-04-05, 17:31
|
|
|
Witam. Takie są procedury. Jak wszystko zachlapane to nie widać skąd ciekło. Jeżeli wyciek jest bardzo mały to po umyciu też nie od razu to widać. Byłem 4 kwietnia w serwisie i na placu stał Duster z NML. Czyżby Twój? |
_________________ Witek |
|
|
|
motospace.pl
Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 26 Wrz 2018 Posty: 3
|
Wysłany: 2018-09-27, 20:27
|
|
|
To ciekawe co tutaj piszecie - kolega miał przez kilka lat Megane II z silnikiem 1.6 16V i w tym silniku regularnie dawało o sobie znać koło zmiennych faz rozrządu plus cewki (jeszcze alternator i kilka innych atrakcji plus praktycznie ciągłe błędy na OBD i komunikaty na komputerze pokładowym) ale olej nie wyciekał jakoś hurtowo.
A przecież to praktycznie ta sama konstrukcja od strony mechanicznej, chyba że się mylę. Śruby, z których wyciek opisujecie w wątku, powinny być uszczelniane na linii produkcyjnej, bo nie sposób tak spasować łba z pokrywą, żeby nigdy nie przedostał się tamtędy rozgrzany olej, który jest wtedy silnie migrujący. Różnie takie uszczelnienia technologiczne są rozwiązywane, jednym ze sposobów jest dodawanie bardzo miękkich podkładek, ale gwarancji na szczelność nie ma. Może wyciek spowodowany jest zbyt wysokim ciśnieniem w skrzyni korbowej, czyli problemami z jej odpowietrzeniem?
Jeżeli auto z początku wątku miało po wycieku problem z rozruchem, to temat jest znany, bo KZFR przy niskim poziomie oleju ustawia się czasem w położeniu utrudniającym rozruch, a jeżeli silnik już odpali, to pracuje nierównomiernie.
A najbardziej smucą wnioski co do solidności serwisu, bo jego jakość ma ogromny wpływ na awaryjność samochodu i jego postrzeganie. Tym bardziej, że mieliśmy tydzień w teście nowego Dustera i to bardzo przyjemny samochód, przy swojej cenie dający szansę na odmłodzenie parku samochodowego w Polsce, szkoda by było gdyby kiepski serwis zniechęcił do niego nabywców, którzy zapewne czytają fora. Ale to chyba niemożliwe bo klienci szturmują salony Dacii jak nowo otwierane sklepy z telewizorami w promocji :) |
|
|
|
tomszafa
Admin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 766 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-09-28, 08:36
|
|
|
W silniku 1.6 16 w Dusterze nie ma KZFR. |
|
|
|
motospace.pl
Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 26 Wrz 2018 Posty: 3
|
Wysłany: 2018-09-28, 13:45
|
|
|
tomszafa napisał/a: | W silniku 1.6 16 w Dusterze nie ma KZFR. |
No właśnie, to jest ciekawy wątek. Zrobiłem wywiad w serwisach Dacii w Warszawie i z wiedzą na ten temat jest jakiś dramat - w kilku serwisach nikt nie potrafił od razu powiedzieć, czy KZFR było lub jest w Dusterze 1.6 16V, chociaż wyraźnie odgrywałem chętnego na zakup takiego samochodu.
Ani w salonie, ani w serwisie, nikt nie chciał wziąć na klatę decyzji, czy koło zmiennych faz rozrządu jest czy go nie ma. Dopiero po jakimś czasie oddzwonili do mnie że sprawdzili i "powinno nie być", ale pewności nie ma. "Niech Pan poda VIN bo to zależy od silnika" :) Trzy serwisy trzech różnych firm (ASO) plus jeden serwis prywatny i brak pewnej informacji.
Jeszcze ciekawiej jest z napędem rozrządu w 1.6 16V - dwa serwisy twierdzą, że jego napęd jest wyłącznie łańcuchowy, podczas gdy trzeci serwis "nie wie", a w sklepach z częściami można kupić zestaw z paskiem rozrządu do Dustera 1.6 16V.
Dodatkowo, usłyszałem też, że "silnik w Dusterze to efekt kooperacji Renault z Nissanem i to jest już inna konstrukcja niż w Megane II", chociaż na czym ta inność polega, nie wiadomo. Może więc ktoś od Was miał ten silnik "w rękach" i może potwierdzić lub zdementować te rewelacje? |
|
|
|
urys
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Outdoor
Napęd: 4x4
Rocznik: 2017
Dołączył: 17 Sty 2018 Posty: 78 Skąd: WPI
|
Wysłany: 2018-09-29, 06:28
|
|
|
1.6 w dusterze może być za równo ten renaulta (i on raczej ma zmienne fazy na kółku) jak i nissana ten co w quaszkaju jest. Po winie powinni wiedzieć, ale... Ja zapytałem czy mam czujniki ciśnienia czy na ABS, pan poprosił Vin, po czym stwierdził że muszę przyjechać by się dowiedzieć. |
_________________ Black Pearl rządzi na dzielni!
|
|
|
|
tomszafa
Admin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 766 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-09-29, 21:34
|
|
|
urys napisał/a: | 1.6 w dusterze może być za równo ten renaulta (i on raczej ma zmienne fazy na kółku) jak i nissana ten co w quaszkaju jest. Po winie powinni wiedzieć, ale... Ja zapytałem czy mam czujniki ciśnienia czy na ABS, pan poprosił Vin, po czym stwierdził że muszę przyjechać by się dowiedzieć. |
Silnik z Renault w Dusterze nie ma KZFR. Ten z Nissana to inna konstrukcja na łańcuchu. |
|
|
|
tomszafa
Admin
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Delsey
Napęd: 4x2
Rocznik: 2012
Wiek: 42 Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 766 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2018-09-29, 21:35
|
|
|
motospace.pl napisał/a: | tomszafa napisał/a: | W silniku 1.6 16 w Dusterze nie ma KZFR. |
No właśnie, to jest ciekawy wątek. Zrobiłem wywiad w serwisach Dacii w Warszawie i z wiedzą na ten temat jest jakiś dramat - w kilku serwisach nikt nie potrafił od razu powiedzieć, czy KZFR było lub jest w Dusterze 1.6 16V, chociaż wyraźnie odgrywałem chętnego na zakup takiego samochodu.
Ani w salonie, ani w serwisie, nikt nie chciał wziąć na klatę decyzji, czy koło zmiennych faz rozrządu jest czy go nie ma. Dopiero po jakimś czasie oddzwonili do mnie że sprawdzili i "powinno nie być", ale pewności nie ma. "Niech Pan poda VIN bo to zależy od silnika" :) Trzy serwisy trzech różnych firm (ASO) plus jeden serwis prywatny i brak pewnej informacji.
Jeszcze ciekawiej jest z napędem rozrządu w 1.6 16V - dwa serwisy twierdzą, że jego napęd jest wyłącznie łańcuchowy, podczas gdy trzeci serwis "nie wie", a w sklepach z częściami można kupić zestaw z paskiem rozrządu do Dustera 1.6 16V.
Dodatkowo, usłyszałem też, że "silnik w Dusterze to efekt kooperacji Renault z Nissanem i to jest już inna konstrukcja niż w Megane II", chociaż na czym ta inność polega, nie wiadomo. Może więc ktoś od Was miał ten silnik "w rękach" i może potwierdzić lub zdementować te rewelacje? |
Po prostu nie wierze, ze serwisy tego nie wiedza. Ręce opadają.
W 1.6 16v tym z Renault jest pasek na 100% |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 415 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2018-09-30, 14:26
|
|
|
Jak będą coś robić to po rozbiórce danego problemu to się dowiedzą dokładnie co i jakie części z półki przynieść |
|
|
|
motospace.pl
Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 26 Wrz 2018 Posty: 3
|
Wysłany: 2018-10-01, 16:13
|
|
|
Oto oficjalna odpowiedź od Renault Polska:
"W poprzedniej generacji Dustera fazy 2 mieliśmy silniki 1,6 16V o oznaczeniu K4M a potem silnik H4M. W nowej generacji Duster II jest już tylko H4M.
K4M ma pasek rozrządu i nie ma zmiennych faz rozrządu w Daciach ( natomiast w silnikach K4M w Renault było stosowane koło zmiennych faz zaworów ssących ) .
H4M ma łańcuch i ma zmienne fazy zaworów ssących i wydechowych."
Taka sytuacja :) i potwierdzam że żaden serwis z kilku do których dzwoniłem nie potrafił tego powiedzieć, nawet jeżeli mieli do mnie oddzwonić po zbadaniu tematu. Pozowałem również na kupującego nowe auto, to też nie pomogło. A przecież - to chyba każdy potwierdzi - pod maską widać czy auto ma pasek czy łańcuch, bo albo jest plastikowa obudowa, albo jej nie ma. Widocznie mają za duży popyt na Dacie i to ich rozleniwia. |
|
|
|
LESNICZYy
Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018 Posty: 700 Skąd: SZO
|
Wysłany: 2018-10-01, 16:46 Re: Awaria - nowe! 1 miesięczne autko
|
|
|
Kaśka napisał/a: | Właśnie się podłamałam bo..... laweta zawiozła moją Daćkę do serwisu.
Mam ją tylko miesiąc i ..... Z asistans stwierdził, iż szpilki od silnika prawe, a szczególnie lewe są w oleju i nie mogę jechać dalej.
Dziś rano do pracy zajechałam bez jakikolwiek problemów, a z powrotem nie mogłam zapalić i wrócić do domu... . Aż boję się myśleć co jest, a jeszcze przed wczoraj cieszyłam się, iż tak super jeździ przez 1300 km... i pierwszym miesiąc docierania za nami..... |
Kaśka w opisie masz 2014 !!! |
|
|
|
Sajmon117
Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018 Posty: 415 Skąd: pow,wejherowski
|
Wysłany: 2018-10-06, 18:18
|
|
|
motospace.pl napisał/a: | Oto oficjalna odpowiedź od Renault Polska:
"W poprzedniej generacji Dustera fazy 2 mieliśmy silniki 1,6 16V o oznaczeniu K4M a potem silnik H4M. W nowej generacji Duster II jest już tylko H4M.
K4M ma pasek rozrządu i nie ma zmiennych faz rozrządu w Daciach ( natomiast w silnikach K4M w Renault było stosowane koło zmiennych faz zaworów ssących ) .
H4M ma łańcuch i ma zmienne fazy zaworów ssących i wydechowych."
Taka sytuacja :) i potwierdzam że żaden serwis z kilku do których dzwoniłem nie potrafił tego powiedzieć, nawet jeżeli mieli do mnie oddzwonić po zbadaniu tematu. Pozowałem również na kupującego nowe auto, to też nie pomogło. A przecież - to chyba każdy potwierdzi - pod maską widać czy auto ma pasek czy łańcuch, bo albo jest plastikowa obudowa, albo jej nie ma. Widocznie mają za duży popyt na Dacie i to ich rozleniwia. | Takie samo oznaczenie silnika a inne rozwiązania |
|
|
|
|