Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster II 1.6SCE dźwięki
Autor Wiadomość
pawelcio


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 03 Mar 2018
Posty: 48
  Wysłany: 2018-10-03, 12:44   Duster II 1.6SCE dźwięki

Witajcie. Duster II, 1.6SCE, przebieg 800km. Naczytałem się na internetach, jaki to nowy dusterk jest cichutki, a tymczasem mój samochód emituje od początku zagadkowe dźwięki.
Zaczyna się od dwójki, dodawaniu gazu towarzyszy specyficzny dźwięk, jakby przyśpieszający tramwaj. Potem jest ok, a powyżej 60kmh zaczyna być słyszalne wyraźne wycie. Bez względu na to, na którym biegu jedzie, również na luzie, również z wyłączonym zapłonem!, od 60km/h Dusterek zaczyna śpiewać, a raczej wyć wysokim tonem.
Nie wiem, czy to domena samochodu na dotarciu, bo mój poprzedni opel przez 15 lat był cichutki, a może ten typ tak ma?
 
     
Mikoshi

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączył: 01 Maj 2018
Posty: 5
Wysłany: 2018-10-03, 15:52   

Jeździłam 3x tym autem - dwa razy jazda próbna i raz trasę 100 km ze znajomą co kupiła ale miała już ponad 20 tys przebiegu więc to po dotarciu jeśli w ogóle był konieczny :). Nic podobnego się nie działo jeśli chodzi o dźwięki. Słychać tylko mruczenie silnika i przy prędkości powyżej 90 zaczyna być słyszalny wiatr.

Do 110-120 jest BARDZO cicho ale to oczywiście w porównaniu z moim starym samochodem...
 
     
pawelcio


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 03 Mar 2018
Posty: 48
Wysłany: 2018-10-04, 11:05   

Dzięki, zatem będę musiał to zgłosić przy wizycie w ASO.
Wycie po przekroczeniu 60kmh może nie jest baaardzo głośne, radia nie zaglusza, ale jest wyraźnie słyszalne i trochę uciążliwe.
 
     
Balroq

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-11-04, 18:13   

Witam
Czy ASO wyjaśniło w czym jest problem w Twoim samochodzie?
 
     
pawelcio


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 03 Mar 2018
Posty: 48
Wysłany: 2018-11-05, 11:38   

W ASO stwierdzili, że to normalny dźwięk.
 
     
Balroq

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-11-05, 11:43   

Wybieram się wkrótce do ASO. Niepokoi mnie tylko, że w mojej Dusterce słychać to ewidentnie przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem tylko na biegach 4,5 i 6, natomiast na 1,2 i 3 cicho jak makiem zasiał. Podobna sytuacja ma miejsce jak wcisnę sprzęgło lub ustabilizuję prędkość chrobotanie ustaje. Dotyczy to tylko biegów 4-6. Dziwne bo dźwięk jest taki jakby śruty w łożysku przeskakiwały. Przykra sprawa bo samochód ma przejechane dopiero 370 km.
Może ktoś miał podobnie?
 
     
maugu

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 137
Wysłany: 2018-11-05, 21:01   

Dawno temu podobne wycie miałam w moim maluchu (F126p). Przyczyna były - o ile dobrze pamiętam, luzy na przekładni głównej, lub w skrzyni biegów. Wtedy to była wina nadmiernej eksploatacji, ale u Ciebie - to może być chyba tylko błąd montażowy. Oczywiście nie słysząc tego odgłosu moje podpowiedzi mogą być zupełnie błędne.
_________________
Od f126p do Dustera
 
     
pawelcio


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 03 Mar 2018
Posty: 48
Wysłany: 2018-11-06, 10:40   

To mogą być luzy na łożysku, to może być mechanizm różnicowy.
By może to jest w granicach tolerancji przewidzianych dla Dustera, a może naprawa byłaby zbyt poważna i dlatego ASO mnie zbyło. Jeśli hałas się nasili, podjadę do innego ASO. Gwarancja 3-letnia, więc jest na to czas.

Poniżej link do filmu z dźwiękiem.
https://track9.mixtape.moe/vrwdjb.mp4
 
     
bielaPL

Marka: Jeep
Model: ZJ
Dołączył: 15 Lis 2018
Posty: 3
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-11-16, 07:13   

brzmi jak lekko zużyty tylny wał napędowy :) normalne to nie jest
 
     
Balroq

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-11-18, 21:23   

Witam. Po wizycie w ASO "personel techniczny" stwierdził, że istotnie dźwięk jest, natomiast trzeba pojeździć trochę i sprawdzić czy aby ucichnie :-) . Nie było akurat tej samej wersji samochodu więc stwierdzili, że nie mają do czego porównać. Na moje ucho jednak dźwięk zaczyna cichnąć - albo ja się po prostu przyzwyczajam.
Będę relacjonował jeżeli coś nowego pojawi się w tej sprawie .
 
     
Balroq

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-11-19, 17:21   

Witam ponownie. Chciałbym podzielić się z wami moimi nowymi spostrzeżeniami odnośnie chrobotania. Dziwnym trafem wszystko ucichło kiedy temperatura spadła poniżej -2 stopni Celsjusza. Zaznaczę, że silnik był zimny. Po rozgrzaniu chrobotanie powróciło ale dźwięk jest jakby cichszy. Zastanawia mnie czy nie jest to związane z układem wspomagania kierownicy, gdyż brzmi to tak jakby jakiś zawór upuszczał nadwyżkę ciśnienia. Możliwe że jest to jakoś związane z prędkością, i z aktualnie wybranym biegiem. Podobną sytuację miałem kiedyś w Toyocie Yaris - po manewrowaniu na podwórku pod domem (biegi: wsteczny i jedynka), kiedy wyjeżdżałem na ulicę z posesji, po wrzuceniu drugiego biegu słuchać takie syknięcie. W pierwszym momencie myślałem, że coś jest uszkodzone, ale po wizycie u mechanika okazało się, że ten typ tak ma. Po prostu podczas manewrów parkingowych ciśnienie w układzie wspomagania jest podniesione aby można było bez kłopotu kręcić kierownicą, natomiast podczas normalnej jazdy układ automatycznie upuszcza ciśnienie aby kierownica nie była już tak czuła na ruchy kierowcy - co w efekcie wpływa na stateczność auta.
 
     
pawelcio


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Essential
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 03 Mar 2018
Posty: 48
Wysłany: 2018-11-22, 12:38   

Cytat:
brzmi jak lekko zużyty tylny wał napędowy :) normalne to nie jest

To jest wersja z napędem 4x2, więc z tyłu nic kół nie napędza...
 
     
Sajmon117

Marka: Dacia
Model: DUSTER 2 LPG
Silnik: 1.0 TCe 100
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2021
Dołączył: 09 Cze 2018
Posty: 415
Skąd: pow,wejherowski
Wysłany: 2018-11-22, 19:29   

Balroq napisał/a:
Witam ponownie. Chciałbym podzielić się z wami moimi nowymi spostrzeżeniami odnośnie chrobotania. Dziwnym trafem wszystko ucichło kiedy temperatura spadła poniżej -2 stopni Celsjusza. Zaznaczę, że silnik był zimny. Po rozgrzaniu chrobotanie powróciło ale dźwięk jest jakby cichszy. Zastanawia mnie czy nie jest to związane z układem wspomagania kierownicy, gdyż brzmi to tak jakby jakiś zawór upuszczał nadwyżkę ciśnienia. Możliwe że jest to jakoś związane z prędkością, i z aktualnie wybranym biegiem. Podobną sytuację miałem kiedyś w Toyocie Yaris - po manewrowaniu na podwórku pod domem (biegi: wsteczny i jedynka), kiedy wyjeżdżałem na ulicę z posesji, po wrzuceniu drugiego biegu słuchać takie syknięcie. W pierwszym momencie myślałem, że coś jest uszkodzone, ale po wizycie u mechanika okazało się, że ten typ tak ma. Po prostu podczas manewrów parkingowych ciśnienie w układzie wspomagania jest podniesione aby można było bez kłopotu kręcić kierownicą, natomiast podczas normalnej jazdy układ automatycznie upuszcza ciśnienie aby kierownica nie była już tak czuła na ruchy kierowcy - co w efekcie wpływa na stateczność auta.

Chyba wspomaganie jest elektryczne co nie?
 
     
Balroq

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Duster
Napęd: 4x4
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lis 2018
Posty: 7
Wysłany: 2018-11-22, 20:54   

Jest elektryczne ale płyn pompuje, tylko pompa nie jest napędzana paskiem klinowym z silnika samochodu, ale ma własny niezależny silniczek elektryczny.
 
     
toka93

Marka: Fiat
Model: Croma
Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 81
Wysłany: 2018-11-24, 14:16   

Dokładnie to elektryczno-hydrauliczne. Pompa jak to w każdej Renówce jęczy jak oszalała pod obciążeniem :D Ale z upuszczaniem ciśnienia to raczej się jeszcze nie spotkałem.
_________________
Potrzebujesz coś do Daci?
Pisz śmiało! :)
Części Dacia nowe i używane
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10