Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Duster 4x4 czy 4x2 za i przeciw.
Autor Wiadomość
toka93

Marka: Fiat
Model: Croma
Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 81
Wysłany: 2018-12-02, 19:21   

Ciężko to odczuć przy takiej konstrukcji. Sam mam wielowahacz w swoim aucie z tyłu i wielkiej różnicy nie ma. Za wysokie, zbyt duże przechyły nadwozia, żeby takie zawieszenie dawało realne plusy odczuwalne dla zwykłego zjadacza chleba. Zostało zastosowane tylko ze względu na napęd, bo logiczne, że jeśli byłoby potrzebne to wylądowałoby też i w wersji 4x2.
_________________
Potrzebujesz coś do Daci?
Pisz śmiało! :)
Części Dacia nowe i używane
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2018-12-02, 19:55   

Przy 4x4 także stosuje się belkę, więc nie sądzę, że wielowahacz został zastosowany tylko ze względu na napęd.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
toka93

Marka: Fiat
Model: Croma
Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 81
Wysłany: 2018-12-02, 20:07   

Stosuje ale nie w takiej formie jak z wersji 4x2 :)
Pewnie chodzi też możliwości terenowe takiego zawieszenia i możliwości resorujące. Belka jest dosyć sztywna w stosunku do wielowahacza.
_________________
Potrzebujesz coś do Daci?
Pisz śmiało! :)
Części Dacia nowe i używane
 
     
traks

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Rocznik: 2012
Dołączył: 20 Kwi 2018
Posty: 157
Wysłany: 2018-12-02, 20:21   

toka93 napisał/a:

A gdzie ono ma te wzmocnione zawieszenie?


A z tym pytaniem to do Reno czy też Dacii, bo tak podają w specyfikacji :)

"Bez wątpienia warto wybrać wersję z napędem na obie osie. Czemu? Duster 4×4 posiada wielowahaczowe zawieszenie tylne przejęte z Nissana X-Trail, zaś „ośki” wyposażono w sprężystą oś tylną typu H o programowanej charakterystyce pracy."

https://autogaleria.pl/migiem-o/dacia-duster-1-6-16v-4x4-laureate-nie-dla-idiotow/
 
     
toka93

Marka: Fiat
Model: Croma
Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 81
Wysłany: 2018-12-02, 20:42   

To jest tak jak w dokkerze. W katalogu niby tylne zawieszenie osobówki a dostawczaka się różni. W praktyce jest to samo z innymi numerami.
_________________
Potrzebujesz coś do Daci?
Pisz śmiało! :)
Części Dacia nowe i używane
 
     
DS


Marka: Suzuki
Model: Vitara S
Napęd: 4x4
Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 87
Wysłany: 2018-12-02, 20:49   

toka93 napisał/a:
Stosuje ale nie w takiej formie jak z wersji 4x2 :)
Pewnie chodzi też możliwości terenowe takiego zawieszenia.
Aż tak się w to nie zagłębiałem, zwracam tylko uwagę, że są samochody, które w wersjach 2WD i 4WD mają taką samą belkę.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
     
traks

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Rocznik: 2012
Dołączył: 20 Kwi 2018
Posty: 157
Wysłany: 2018-12-02, 21:45   

toka93 napisał/a:
To jest tak jak w dokkerze. W katalogu niby tylne zawieszenie osobówki a dostawczaka się różni. W praktyce jest to samo z innymi numerami.

To jest jak w dokerze? Belka i wielowachaczowe ma taką sama budowę?
 
     
toka93

Marka: Fiat
Model: Croma
Dołączył: 16 Lis 2018
Posty: 81
Wysłany: 2018-12-02, 22:02   

W sensie osobowy i van ma belkę. Ale w katalogu sprężyny i belka mają inne numery a części te same :)
_________________
Potrzebujesz coś do Daci?
Pisz śmiało! :)
Części Dacia nowe i używane
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-12-04, 15:23   

Po to inne numery żebyś zapłacił za część do dostawczaka (droższą=mocniejszą), a dostał w rzeczywistości ta samą.

Podobna sytuacja byłą w polonezach 1,6 i rovera 1,4 z bakiem. Bak ten sam, a cena dwa razy większa do rovera. Różnica polegała w przejściówce z blachy mocującej pompę paliwa. W efekcie przekręcałeś pompę z blachą i oszczędzałeś 50% ceny.
 
     
Zywiec


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 08 Mar 2015
Posty: 346
Wysłany: 2019-01-28, 11:02   

Ferie, ferie i po feriach (wielka szkoda). Korzystając z możliwości jakie daje ukochana Żywiecczyzna, uznałem że grzechem będzie nie skorzystanie ze stoków narciarskich i oddałem się śnieżnemu szaleństwu. Tak więc, jak już poczyniłem wpisem na wstępie, załadowany nartami udałem się pod górki z wyciągami narciarskimi (raz pod tę górkę, następnym razem pod inna górkę), a że śniegu było dużo nie tylko na stokach pojawiły się małe problemy z wyjazdem z parkingów, podjazdami pod wzniesienia (o czym na końcu napiszę) lub po prostu z ruszaniem z miejsca. I tu powiem, a raczej napiszę że każda złotówka zainwestowana w napęd 4x4 jest złotówką zainwestowaną bez straty. Na parkingach śnieg, w zależności jak właściciel dba o wizerunek, jest go odpowiednio do włożonego wysiłku w odśnieżanie. Pod wierzchnią warstwą luźnego śniegu warstwa śniegu ubitego śliskiego, tudzież warstwa lodu a ja moją draculą sobie bez przeszkód pokonuję te pułapki jakie zastawia na nas aura i właściciele parkingów. Samochody z napędem na jedną oś również nie zostają na parkingach do momentu aż śnieg zniknie, radzą sobie, a jakże, z tym, że nie zawsze jest różowo i łatwo. Niekiedy trzeba było pomóc przykładając siłę, niekiedy trzeba było samochód rozbujać, nie kiedy wyjechał za "jednym razem" ale w ślimaczym tempie a oponki pracowały na wysokich obrotach, dodam jeszcze że bardzo często na pochyłych parkingach jak kierowcy kręcili kołami w miejscu, ich samochody zamiast jechać w wyznaczonym kierunku niebezpiecznie ześlizgiwały się w stronę zaparkowanych obok samochodów lub np. słupków ogrodzeniowych lub słupów oświetleniowych, a Duster z 4x4 po śniegu jechał sobie jak po czarnym, miny kierowców z napędem na jedną ośkę bezcenne kiedy ja nie czekając aż się wygrzebią pokonuje zwały śniegu i zaspy omijając ich. Niekiedy patrzyli na mnie z nieukrywana złością jak wjeżdżam w zaspę i parkuję tam samochodzik a oni muszą błądzić i szukać dogodnego miejsca do parkowania. (Nadmieniam że jak najbardziej pomagałem innym kierowcom o ile wyrazili taka zgodę, nie jestem bezdusznym i zapatrzonym w siebie mieszkańcem wsi stołecznej). Reasumując: napęd 4x4 pomógł mi bezpiecznie i bez "zbędnych ceregieli" poruszać się po zaśnieżonych drogach i parkingach, zaoszczędził mi czasu, nerwów i potencjalnie niebezpiecznych sytuacji, wniosek - warto mieć 4x4 nawet jeżeli wykorzystuje się go kilka razy w roku. A teraz nadmieniony na początku wątek z cyklu "mój samochód jest najlepszy na świecie". Z nie ukrywaną dumą, dla podbudowania swojego już i tak niemałego ego, oraz dla stłumienia zazdrości opis sytuacji jaka miała miejsce. Otóż sprawa wyglądała tak: z drogi (nazwijmy ja główną) skręcamy ostro w prawo i zjeżdżamy w dół, po jakiś 60 m będąc na zjeździe skręcamy ostro w lewo, tym razem mamy podjazd. Przede mną Porsche skręca w wzmiankowaną drogę, skręt w prawo z górki bez przeszkód, skręt w lewo pod górkę... i... zaczynają się problemy, koła się kręcą a samochód nie chce jechać do przodu. Wszystkie koła pracują (miał napęd 4x4), ja zaczynam się dziwić dlaczego kierowca "porszaka" nie odpuszcza gazu, bo zaczyna go znosić na słupek ogrodzenia. Ale w końcu widzę że zatrzymuje się, lekko wycofuje i od nowa przypuszcza atak na podjazd. Tym razem jedzie do przodu nie w bok :-D , koła nadal kręcą się z zawrotną prędkością ale popychają samochód powolutku w kierunku nakazanym. Oglądam tą scenkę i myślę sobie będzie źle, musi być lód pod śniegiem skoro wyposażone niemieckie auto w sztuczną inteligencję nie daje sobie rady to co ja poradzę ze swoim topornym i prostym jak konstrukcja cepa rumunie, ale nie... moja Dracula jakby nigdy nic po prostu sobie pokonała te zakręty zjazdy i podjazdy. Jestem z niej dumny!!!
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2019-01-28, 11:15   

I to jest wlasnie kwintesencja posiadnia auta z 4x4. Gdzies tam sie pojawialy glosy, ze to po to zeby sie pokazac, pochwalic itp. Mam wrazenie, ze najczesciej pisza tak Ci co nie maja tego napedu.
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-01-28, 12:26   

gogol napisał/a:
I to jest wlasnie kwintesencja posiadnia auta z 4x4.


Jasne...... a prześwit nie odgrywa tu czasem decydującej roli ? Panamera też ma 4x4 ale przy prześwicie jakim dysponuje, może sobie poszaleć ale na autostradzie..... a nie pod stokiem narciarskim.
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2019-01-28, 12:31   

yunior81 napisał/a:
gogol napisał/a:
I to jest wlasnie kwintesencja posiadnia auta z 4x4.


Jasne...... a prześwit nie odgrywa tu czasem decydującej roli ? Panamera też ma 4x4 ale przy prześwicie jakim dysponuje, może sobie poszaleć ale na autostradzie..... a nie pod stokiem narciarskim.


a ktos zaprzecza ze przeswit ma znaczenie? wcale nie. przeswit przeswitem, ale naped tez swoje robi. poza tym Zywiec w swoim tekscie nie pisal o szalenstwach pod stokiem, ale o oblodzonej drodze.
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2019-01-28, 12:36   

Nie czepiajmy się słówek, napęd 4x4 sprawdzi się w każdym samochodzie ale jeśli do niego dodamy prześwit, a w Dusterze jest on bardzo duży, to mamy bardzo przyjazny samochód do jeżdzenia tam, gdzie osobówki już daaaaaawno będą wisiały. Dlatego Dusterem jeździ się tak fajnie w różnych warunkach ale jakże innych od drogi asfaltowej.
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2019-01-28, 12:57   

yunior81 napisał/a:
Nie czepiajmy się słówek, napęd 4x4 sprawdzi się w każdym samochodzie ale jeśli do niego dodamy prześwit, a w Dusterze jest on bardzo duży, to mamy bardzo przyjazny samochód do jeżdzenia tam, gdzie osobówki już daaaaaawno będą wisiały. Dlatego Dusterem jeździ się tak fajnie w różnych warunkach ale jakże innych od drogi asfaltowej.


Dokladnie ;)
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 11