Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
4x4 benzyna 1,6 - kupilibyście jeszzce raz?
Autor Wiadomość
ttss
tomek

Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 15
Wysłany: 2018-12-04, 23:43   4x4 benzyna 1,6 - kupilibyście jeszzce raz?

Witajcie, mam prośbę o opinie na temat silnika 1,6 w aucie 4x4. Zrobiłem przedpłatę na taki samochód i zaczynam mieć wątpliwości czy dobrze zrobiłem i czy nie warto, póki mozna, zmienić opcji. Nie mam żadnnego doświadcznia z ropniakami, cały życie jeździłem na benzynie, stąd to był dla mnie oczywisty wybór. No i wiem oczywiście że diesel mocniejszy, zrywniejszy, że turbina etc -- ate teraz zależałoby mi na opiniach użytkoników jeżdzących 4x4 z wolnossącym 1,6. Jak to daje radę na szosie? Jak w terenie? Jak awaryjność?
Podstawowe pytanie: Jeśli jeździcie autem w takiej konfiguracji - czy ponownie byście je wybrali???
Będę wdzięczny za każdy komentarz.

Pozdrawiam wszystkich
tomek
_________________
Tomek
 
     
Witek1952

Marka: Duster
Model: Ambiance
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 71
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 216
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-12-06, 18:42   

Witam serdecznie. Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony. Nie brałem napędu 4x4. 2X4 też sobie dobrze radzi na polnych drogach.Pozdrawiam.
_________________
Witek
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2018-12-06, 19:35   

Witek1952 napisał/a:
Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony.


"Chwilowo"........ przyjdzie czas i zaczną się problemy z fabrycznym gazem..... niestety ;/
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-12-06, 20:32   

A ja mam 1,6Sce 4x4 i kupiłbym jeszcze raz chociaż nie mam gazu i przy większych prędkościach lubi sobie trochę więcej łyknąć.
Kupiłem nie dla spalania, bo się z tym liczyłem ale dla własności użytkowych.
 
     
ttss
tomek

Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 15
Wysłany: 2018-12-07, 03:50   

Wielkie dzięki za słowa otuchy :) W międzyczasie oczywiście dalej 'czytałem internety' i więcej wiem o technicznych szczegółach - i zostaję z tą kombinacją! Odbieram dopiero za 4 m-ce, więc póki co mogę się tylko ponakręcać filmikami ... Coraz bardziej mi się to auto podoba.
Serdeczności!
_________________
Tomek
 
     
Witek1952

Marka: Duster
Model: Ambiance
Silnik: 1.6 16V LPG
Wersja: Ambiance
Napęd: 4x2
Rocznik: 2015
Wiek: 71
Dołączył: 28 Wrz 2014
Posty: 216
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2018-12-07, 13:26   

yunior81 napisał/a:
Witek1952 napisał/a:
Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony.


"Chwilowo"........ przyjdzie czas i zaczną się problemy z fabrycznym gazem..... niestety ;/


Z tego co czytałem to jeden z najlepszych współczesnych silników do zagazowania. Znajomy ma już zaliczony spory przebieg i trochę przy samochodzie musiał zrobić ale to byała wymiana tarcz, klocków itp a nie naprawy związane z silnikiem i instalacją LPG.
_________________
Witek
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2018-12-07, 13:40   

Źle mnie zrozumiałeś, silnik jest bardzo dobry, natomiast problemy beda z czasem z instalacja.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2018-12-07, 17:02   

yunior81 napisał/a:
Witek1952 napisał/a:
Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony.


"Chwilowo"........ przyjdzie czas i zaczną się problemy z fabrycznym gazem..... niestety ;/

K4M wytrzymuje ponad 300000 km na LPG :mrgreen:
H4M jest problematyczny przy LPG :-?
Fabryczna instalacja LPG rzeczywiście jest problematyczna .
Na szczęście mam ten pierwszy + STAG :mrgreen:
W poprzednim STAGU zrobiłem 90kkm i wymieniałem tylko filtry .
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-12-07, 18:37   

K4M ma hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych więc bezobsługowy.
H4M nie jest sam w sobie problematyczny przy LPG co jego serwisowanie. Regulacja luzów szklankami, a te są podobno dostępne tylko w ASO i koszt kompletu to około 1500zł.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2018-12-07, 18:53   

Do tego w H4M pada sonda lamda już po 7kkm , po większym przebiegu głowica do remontu ... Dlatego ASO wycofała się z fabrycznej instalacji LPG .Szkoda zachodu ...
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2018-12-07, 20:04   

LESNICZYy napisał/a:
yunior81 napisał/a:
Witek1952 napisał/a:
Mam 1,6 K4M z fabrycznym gazem i jestem bardzo zadowolony.


"Chwilowo"........ przyjdzie czas i zaczną się problemy z fabrycznym gazem..... niestety ;/


LESNICZYy napisał/a:
Fabryczna instalacja LPG rzeczywiście jest problematyczna .



:mrgreen:
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2018-12-07, 20:12   

LESNICZYy napisał/a:
Do tego w H4M pada sonda lamda już po 7kkm , po większym przebiegu głowica do remontu


Cały bajer polega na tym, że te silniki już fabrycznie mają źle ustawione luzy zaworowe. Nie jest realne, żeby po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów przy prawidłowych wartościach luzów zaworowych, robić głowice. Kolejną sprawą jest to, że ciężko jest znaleźć speca, który się podejmie kontroli i ewentualnej regulacji luzów - oczywiście profesjonalnie a nie na chybił trafił.
Renault strzeliło sobie w czoło nowym silnikiem ale pewnie jakiś tam cel był, żeby go wprowadzić.
 
     
LESNICZYy


Marka: DACIA
Model: DUSTER K4M STAG Q-BOX
Silnik: 1.6 16V
Napęd: 4x2
Rocznik: 2014
Dołączył: 01 Wrz 2018
Posty: 700
Skąd: SZO
Wysłany: 2018-12-07, 20:36   

yunior81 napisał/a:
LESNICZYy napisał/a:
Do tego w H4M pada sonda lamda już po 7kkm , po większym przebiegu głowica do remontu


Cały bajer polega na tym, że te silniki już fabrycznie mają źle ustawione luzy zaworowe. Nie jest realne, żeby po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów przy prawidłowych wartościach luzów zaworowych, robić głowice. Kolejną sprawą jest to, że ciężko jest znaleźć speca, który się podejmie kontroli i ewentualnej regulacji luzów - oczywiście profesjonalnie a nie na chybił trafił.
Renault strzeliło sobie w czoło nowym silnikiem ale pewnie jakiś tam cel był, żeby go wprowadzić.

Głowica padnie do 100kkm a nie po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów . Kilkadziesiąt to dla większości mały przebieg . Renault wycofała swój pancerny silnik bo nie spełniał już normy EURO .
 
     
ttss
tomek

Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 15
Wysłany: 2018-12-07, 20:37   

Marek1603 napisał/a:
K4M ma hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych więc bezobsługowy.
H4M nie jest sam w sobie problematyczny przy LPG co jego serwisowanie. Regulacja luzów szklankami, a te są podobno dostępne tylko w ASO i koszt kompletu to około 1500zł.


Czy te probemy z zaworami występują w ty silniku także bez LPG?
_________________
Tomek
 
     
yunior81

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Laureate
Napęd: 4x2
Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 109
Wysłany: 2018-12-07, 20:58   

ttss napisał/a:
Czy te probemy z zaworami występują w ty silniku także bez LPG?


Trzeba mieć świadomość, że luzy zaworowe kontroluje się i reguluje również na samej benzynie. Montaż instalacji tylko skraca interwał kontroli i ewentualnej regulacji.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 10