Pliki cookie sa wykorzystywane do reklam spersonalizowanych oraz w celu tworzenia anonimowych statystyk serwisu. Jezeli nie blokujesz plikow cookies, to zgadzasz sie na ich uzywanie oraz zapisanie w pamieci urzadzenia.
Polityka Prywatnosci/Ciasteczek
  
AKCEPTUJE
DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA Strona Główna DACIA DUSTER forum - KLUB POLSKA
Forum nieoficjalnego Klubu Dacia Duster

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
1.6 sce Duster 2 francuska logika sterownika wtrysku.
Autor Wiadomość
Maroko

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 24
Wysłany: 2018-12-22, 11:23   1.6 sce Duster 2 francuska logika sterownika wtrysku.

Cześć!
Pacjent to 1.6 sce w dusterze 2 przejechane nieco ponad 16kkm.
Czy komuś na forum udało się ogarnąć w jakimś serwisie w okolicach Warszawy tematy jak poniżej:
- pozostawanie na obrotach po zdjęciu nogi z gazu przez zdecydowanie zbyt długi czas, efekt jak by sam dodawał gazu przy zmianie biegu.
-dodawanie gazu na około 1 sekundę po redukcji biegu
- wzrazstanie obrotów bo wciśnięciu sprzęgła i wybraniu biegu
- spadki mocy przy 2200/2400/2600 rpm
-ostatnio start stop wyłączył mi na chwile silnik przy około 90 km/h 😮
Dodam ze auto było już na przeprogramowaniu sterownika i zniknęło:
- pozostawanie na stałe i falowanie na obrotów w okolicach 1500/2000 rpm
-skokowe schodzenie z obrotów.
- check engine na zimnym silniku

Aż ciężko uwierzyć ze Renault w policzeniu z nissanem wypuścili takiego bulba jak to nieszczęsne 16. Sce 😡
 
     
Viktor


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Comfort
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Wiek: 65
Dołączył: 21 Lip 2018
Posty: 170
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-12-22, 21:31   

To, na co czasami zwracam uwagę, to pozostawanie silnika na chwilę, na większych obrotach, w czasie zmiany biegu, (zdjęcia nogi z gazu). Ale wtedy zawsze 'uspokajam się' myślą, że pewnie źle nogę z gazu zdjąłem, bo ten objaw, wyłapuję po chwili...
 
     
andrew

Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 16V
Wersja: Prestige
Napęd: 4x2
Rocznik: 2018
Dołączył: 17 Gru 2018
Posty: 25
Wysłany: 2018-12-23, 19:07   

Z początku miałem problem, że przy zmianie biegu utrzymywał mi obroty. Zostało to rozwiązane przez aktualizację oprogramowania.

Co do dodawania gazu po redukcji biegu nie zwróciłem uwagi na to.

Jeżeli chodzi o wzrastanie obrotów na postoju po wciśnięciu sprzęgła i wybraniu biegu, to podobno tak jest. Jak dla mnie, to akurat jest przydatne, ponieważ łatwiej się rusza.

Spadek mocy przy około 2500 obrotów zauważyłem kilka razy (x3) wcześniej. Jednak po zmianie oprogramowania problem nie powtórzył się.

Start stop używam rzadko i ciężko mi cokolwiek powiedzieć na ten temat.

Maroko mam do Ciebie pytanie. Kiedy wgrywali Ci nowe oprogramowanie? Bo u mnie ostatnie było jakoś w październiku i nie rozwiązało problemu ze skokowym schodzeniem obrotów.

Jeżeli serwis nie radzi sobie z naprawą albo po prostu już nic nie mogą zrobić, to polecam złożyć reklamację bezpośrednio w Renault Polska. Można to zrobić prze infolinię Dacii 800 900 804
 
     
Maroko

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 24
Wysłany: 2018-12-23, 23:50   

andrew napisał/a:
Z początku miałem problem, że przy zmianie biegu utrzymywał mi obroty. Zostało to rozwiązane przez aktualizację oprogramowania.

Co do dodawania gazu po redukcji biegu nie zwróciłem uwagi na to.

Jeżeli chodzi o wzrastanie obrotów na postoju po wciśnięciu sprzęgła i wybraniu biegu, to podobno tak jest. Jak dla mnie, to akurat jest przydatne, ponieważ łatwiej się rusza.

Spadek mocy przy około 2500 obrotów zauważyłem kilka razy (x3) wcześniej. Jednak po zmianie oprogramowania problem nie powtórzył się.

Start stop używam rzadko i ciężko mi cokolwiek powiedzieć na ten temat.


Maroko mam do Ciebie pytanie. Kiedy wgrywali Ci nowe oprogramowanie? Bo u mnie ostatnie było jakoś w październiku i nie rozwiązało problemu ze skokowym schodzeniem obrotów.

Jeżeli serwis nie radzi sobie z naprawą albo po prostu już nic nie mogą zrobić, to polecam złożyć reklamację bezpośrednio w Renault Polska. Można to zrobić prze infolinię Dacii 800 900 804


Start stop był wyłączony! Sam się włączył oznajmiając to komunikatem na kompie i wyłączeniem na chwile silnika :shock:
Soft miałem wgrywany w połowie grudnia.
 
     
Jacenty85

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Open
Rocznik: 2017
Dołączył: 09 Lis 2017
Posty: 15
Wysłany: 2018-12-29, 08:14   

Jak określiłeś to "nieszczęsne" 1.6 Sce służy mi dzielnie w duster I z 2017 i nie mam z nim ABSOLUTNIE ŻADNYCH PROBLEMÓW. Mylisz pojęcia. Tu jest błąd w sterowaniu a nie w problemach z 1.6 Sce bo sam silnik jest bardzo udany. Osobiście mam dustera I z końca produkcji 2017 i obce są mu jakiekolwiek problemy opisane tutaj czy na innym forum. Przyspiesza idealnie równo, trzyma obroty itd, itp. Podsumowując-ekologia !!!
 
     
lukee

Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 SCe
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2015
Dołączył: 27 Lis 2015
Posty: 22
Wysłany: 2019-01-07, 10:36   

Potwierdzam że sam SCe problemów nie sprawia. Ja mam już nakulane 85 tysięcy i chodzi bez problemów.

Jak masz błąd check engine to dzwonisz do serwisu i czekasz na lawetę. Na gwarancji takich błędów nie powinno się bagatelizować.
Wszystkie pozostałe problemy zgłasza oficjalnie w ASO.

Przez dług czas miałem problemy ze czujnikiem start-stopu, czasami przy staniu przed szlabanem silnik się nie odpalał, a czasami przy uruchomieniu auta start-stop nie był włączony i zamki nie ryglowały się po ruszeniu.
Na koniec gwarancji dostałem nowy czujnik i jakąś kalibrację i na razie wygląda że wszelkie problemy zostały rozwiązane. Na gwarancji miałem jeszcze wymieniony stelaż fotela kierowcy, jedną z uszczelek drzwiowych.
Generalnie same drobiazgi i większość od ręki.
 
     
Maroko

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 24
Wysłany: 2019-01-07, 21:49   

lukee napisał/a:
Potwierdzam że sam SCe problemów nie sprawia. Ja mam już nakulane 85 tysięcy i chodzi bez problemów.

Jak masz błąd check engine to dzwonisz do serwisu i czekasz na lawetę. Na gwarancji takich błędów nie powinno się bagatelizować.
Wszystkie pozostałe problemy zgłasza oficjalnie w ASO.

Przez dług czas miałem problemy ze czujnikiem start-stopu, czasami przy staniu przed szlabanem silnik się nie odpalał, a czasami przy uruchomieniu auta start-stop nie był włączony i zamki nie ryglowały się po ruszeniu.
Na koniec gwarancji dostałem nowy czujnik i jakąś kalibrację i na razie wygląda że wszelkie problemy zostały rozwiązane. Na gwarancji miałem jeszcze wymieniony stelaż fotela kierowcy, jedną z uszczelek drzwiowych.
Generalnie same drobiazgi i większość od ręki.


Ja powiem szczerze ze już tracę cierpliwość do tego swojego wozidła,
Na liczniku poniżej 20kkm a poza silnikiem, który może jednemu przeszkadzać innemu nie kwestia gustu ale jestjeszcze do zrobienia:
-parujace reflektory (oba)
-sterowanie skrzyni biegów (lewarek nie wraca do neutrun)
-coś ze start stop - wyłączył silnik w czasie jazdy ( wyobraź sobie to podczas wyprzedzania...)
-wycie i chroboczace odgłosy ze skrzyni/roznicowki
-telepanie buda podczas ruszania (stawiam na podporę wału tylnego)
-spadki mocy przy 1800~2500rpm - komentarz serwisu "producent tak przewidział i tak ma być" - nic nie poradzą!

Ja rozumiem ze auto było tanie i jest tarpanem naszych czasów ale c'mon rece mi już opadają ;)
 
     
gogol

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Comfort
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Dołączył: 09 Maj 2018
Posty: 127
Wysłany: 2019-01-08, 07:35   

to faktycznie u Ciebie jakas magia sie dzieje. generalnie jak czytam forum to ludzie maja problem z oprogramowaniem wtrysku i jakies mniejsze pierdoly typu ze listwa sie odklejala. ale start/stop wylaczajacy silnik w trakcie jazdy to faktycznie slabo.
_________________
http://www.dusterklub.pl/viewtopic.php?p=19286
 
     
misiekL

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Outdoor
Napęd: 4x2
Rocznik: 2017
Wiek: 46
Dołączył: 19 Mar 2018
Posty: 4
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-01-24, 20:23   

Zainteresowały mnie te spadki mocy przy określonych obrotach.
jak mam w moim Sce także objawy mniejszej mocy, ale u mnie to jest jakby wrażenie, że tryb eco dyskretnie się włącza co jakiś czas - auto przymula a potem znów się budzi. Nie ma żadnej zasady kiedy to ma miejsce.
Ponadto drugi objaw to przydławienie przy ruszaniu - auto ewidentnie za późno reaguje na pedał przyspieszenia. Jest to męczące, bo aby sprawnie ruszyć muszę najpierw podnieść obroty i dopiero zwalniać sprzęgło. W praktyce więc albo mi auto zatelepie albo lekka przygazówka wzbudza niezdrowe zainteresowanie otoczenia.
Kilka miesięcy temu wgrano mi nowe oprogramowanie - było lepiej przez kilka dni, teraz znów te objawy.
Dodam, że jeżdżę z reguły dość delikatnie, ale zgodnie z sugestią mechanika z serwisu zacząłem testować powyższe objawy przy ostrzejszej jeździe. Rzeczywiście jest chwilowa poprawa po takich brutalnych ciśnięciach auta (tzn. odzyskuje nieco szybkość reakcji na kilka skrzyżowań) ale na dłuższą metę nie da się tak kozaczyć, bo wychodzę na kretyna. Efekt - samochód mam taki jakiś przymulony na codzień. Jednak wiem, ze jak go przegonie to na chwilę, kilka km, jest w stanie się obudzić i wykazać się "normalną" dynamiką.

jakieś pomysły?

kiedyś w zagazownym Lanosie przeprowadzałem reset komputera (odpięcie klemy) i programowanie wolnych obrotów (kilka min na jałowym biegu po resecie) i to pomagało na niestabilność jazdy na benzynie.

jest szansa, że taki reset w Sce poprawi sterowanie dawka paliwa?
 
     
Marek1603

Marka: Dacia
Model: Lodgy1,6 MPI, Duster4WD 1,6SCE AT-ki
Wersja: Laureate
Napęd: 4x4
Rocznik: 2016
Wiek: 50
Dołączył: 28 Sty 2016
Posty: 273
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2019-01-24, 21:08   

Do serwisu niech działają.
Podobno w pierwszych egzemplarzach DD2 wymieniają komputery. Jakaś wada softu czy nawet samego kompa.
 
     
gert

Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2018
Wiek: 42
Dołączył: 03 Lut 2019
Posty: 27
  Wysłany: 2019-02-07, 18:31   

Serwis.
Ostatnio zmieniony przez gert 2019-02-11, 11:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ttss
tomek

Marka: dacia
Model: duster II
Silnik: 1.6 SCe
Wersja: Prestige
Napęd: 4x4
Rocznik: 2019
Dołączył: 04 Gru 2018
Posty: 15
Wysłany: 2019-02-08, 12:05   

Maroko napisał/a:
andrew napisał/a:
Z początku miałem problem, że przy zmianie biegu utrzymywał mi obroty. Zostało to rozwiązane przez aktualizację oprogramowania.

Co do dodawania gazu po redukcji biegu nie zwróciłem uwagi na to.

Jeżeli chodzi o wzrastanie obrotów na postoju po wciśnięciu sprzęgła i wybraniu biegu, to podobno tak jest. Jak dla mnie, to akurat jest przydatne, ponieważ łatwiej się rusza.

Spadek mocy przy około 2500 obrotów zauważyłem kilka razy (x3) wcześniej. Jednak po zmianie oprogramowania problem nie powtórzył się.

Start stop używam rzadko i ciężko mi cokolwiek powiedzieć na ten temat.


Maroko mam do Ciebie pytanie. Kiedy wgrywali Ci nowe oprogramowanie? Bo u mnie ostatnie było jakoś w październiku i nie rozwiązało problemu ze skokowym schodzeniem obrotów.

Jeżeli serwis nie radzi sobie z naprawą albo po prostu już nic nie mogą zrobić, to polecam złożyć reklamację bezpośrednio w Renault Polska. Można to zrobić prze infolinię Dacii 800 900 804


Start stop był wyłączony! Sam się włączył oznajmiając to komunikatem na kompie i wyłączeniem na chwile silnika :shock:
Soft miałem wgrywany w połowie grudnia.


A czy to nie mogło być tak, że najpierw zgasł (z jakiegoś powodu) silnik, a po ponownym uruchomieniu (bo nadal jechałeś na włączonym biegu np,) włączył się z opcją S/S?? Ja póki co znam 1,6 z instrukcji (jeszcze czekam na odbiór auta), ale to by było zgodne z tym co piszą o wyłączaniu S/S: że działa dopóki silnik chodzi, po ponownym uruchomieniu silnik startuje z S/S.
_________________
Tomek
 
     
Maroko

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 24
Wysłany: 2019-02-10, 22:52   

ttss napisał/a:
Maroko napisał/a:
andrew napisał/a:
Z początku miałem problem, że przy zmianie biegu utrzymywał mi obroty. Zostało to rozwiązane przez aktualizację oprogramowania.

Co do dodawania gazu po redukcji biegu nie zwróciłem uwagi na to.

Jeżeli chodzi o wzrastanie obrotów na postoju po wciśnięciu sprzęgła i wybraniu biegu, to podobno tak jest. Jak dla mnie, to akurat jest przydatne, ponieważ łatwiej się rusza.

Spadek mocy przy około 2500 obrotów zauważyłem kilka razy (x3) wcześniej. Jednak po zmianie oprogramowania problem nie powtórzył się.

Start stop używam rzadko i ciężko mi cokolwiek powiedzieć na ten temat.


Maroko mam do Ciebie pytanie. Kiedy wgrywali Ci nowe oprogramowanie? Bo u mnie ostatnie było jakoś w październiku i nie rozwiązało problemu ze skokowym schodzeniem obrotów.

Jeżeli serwis nie radzi sobie z naprawą albo po prostu już nic nie mogą zrobić, to polecam złożyć reklamację bezpośrednio w Renault Polska. Można to zrobić prze infolinię Dacii 800 900 804


Start stop był wyłączony! Sam się włączył oznajmiając to komunikatem na kompie i wyłączeniem na chwile silnika :shock:
Soft miałem wgrywany w połowie grudnia.


A czy to nie mogło być tak, że najpierw zgasł (z jakiegoś powodu) silnik, a po ponownym uruchomieniu (bo nadal jechałeś na włączonym biegu np,) włączył się z opcją S/S?? Ja póki co znam 1,6 z instrukcji (jeszcze czekam na odbiór auta), ale to by było zgodne z tym co piszą o wyłączaniu S/S: że działa dopóki silnik chodzi, po ponownym uruchomieniu silnik startuje z S/S.


Tak to całkiem prawdopodobne tylko podejrzewam se serwis nawet nie podejdzie do znalezienia usterki tylko powie ze coś tam pogmerali i powinno być Ok - czyli tak jak przy ostatnim zgłaszaniu problemów z kompem itd.
 
     
Green216

Marka: Dacia
Model: Duster
Dołączyła: 08 Sty 2019
Posty: 3
Wysłany: 2019-02-19, 08:10   

Problem został rozwiązany? Wtryski były winne? Tutaj http://www.wtryskiwacz.co...o-tym-informuja masz listę objawów, gdy wtryski są uszkodzone :) Mam nadzieję, że cokolwiek pomoże :)
Ostatnio zmieniony przez Green216 2019-02-26, 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Maroko

Marka: Dacia
Model: Duster 2
Dołączył: 19 Gru 2018
Posty: 24
Wysłany: 2019-02-19, 14:29   

Green216 napisał/a:
Problem został rozwiązany? Wtryski były winne?

Czekam z lista napraw gwarancyjnych do przeglądu okresowego żeby dwa razy nie jeździć.
Dam znac czy coś poradzili.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,02 sekundy. Zapytań do SQL: 13